Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

ironiczne zapytanie przez osobę prowadzącą wbrew regulaminowi aktywną promocję swojej działaności motoryzacyjnej na tym Forum

 

To jakiś żart ? :shock:

Jakoś nie zauważyłem, a spędzam tu nadal sporo czasu, żeby Jako aktywnie i nachalnie prowadził promocję na forum. Z resztą i tak nie jest dla "Was" konkurencją, bo "Wy" przecież nie gazujecie samochodów.

 

 

Jako - pytanie do Ciebie - czy masz faktycznie na koncie jakieś spektakularne awarie Subaraków Twoich klientów spowodowane stricte przez instalację LPG ?

 

Jak do tej pory nie.

 

W jednym legacy 2,5 litra poszła uszczelka pod głowicą, ale samochód przyjechał do nas zaraz po tym jak właściciel go kupił i prawdopodobnie była już uszkodzona, co wyszło kiedy zaraz pojechał w trasę.

 

Był też forester Turbo, który gdzieś tam miał zamontowaną instalację mieszalnikową i okazało się, że po 50 000km zawory wydechowe wyglądały jakby je ktoś obrobił dłutem.

 

Poza tymi dwoma przypadkami nie miałem, żadnych poważnych czy spektakularnych awarii spowodowanych instalacją LPG.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z trochę innej beczki. Ostatnio natknąłem się na artykuł: http://motoryzacja.interi...sne-lpg,1082402 Czy taki wybuch przy najechaniu na tył tzw "Junkersa" to ewenement na dużą skalę czy ryzyko z którym się trzeba liczyć przy każdym dzwonie od tyłu?

 

http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=77 ... genr_art=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z trochę innej beczki. Ostatnio natknąłem się na artykuł: http://motoryzacja.interi...sne-lpg,1082402 Czy taki wybuch przy najechaniu na tył tzw "Junkersa" to ewenement na dużą skalę czy ryzyko z którym się trzeba liczyć przy każdym dzwonie od tyłu?

 

http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=77 ... genr_art=1

A co w przypadku kiedy pojazd z tyłu uderza z większą prędkością kasując pół bagażnika :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku kiedy pojazd z tyłu uderza z większą prędkością kasując pół bagażnika :?: :roll:

To zapewne szybciej wybuchną opary benzyny w zbiorniku niż gaz uciekający z butli.

Gdzieś kiedyś - w którejś z gazet motoryzacyjnych (dobre źródło nie? :mrgreen: ) widziałem test gdzie podpalony został strumień gazu ulatniający się przez dziurę w zbiorniku. Nie było mowy o wybuchu - gaz palił się płomieniem na zewnątrz butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hm, to jednak zastanawiające, że jednak Niemcy, było nie było naród może nie specjalnie "lotny" ale na pewno rzetelny, jednak "gazują" te swoje wolne mułki.

 

Niemcy majo długom tradycje w "gazowaniu". Fatycznie, byli w tem bardzo rzetelni co beło bespośrednio przyczyno "lotności" innych narodów.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,

 

temat Subaru jest dla mnie zupelnie nowy. Po trzecim uzywanym samochodzie szukalem samochod, ktory jest malo awaryjny. Przez raport TÜV 2008, gdzie Subaru Legacy w wszystkich kategoriach (miedzy innym 10-11 letnie auta) landowalo albo na trzecim albo na 5 miejscu, bardzo blisko Porsche i Mercedes, zaczelem sie interesowac nim. Po dosyc dlugim czytaniu w niemieckim forum (jestem z Berlina ) o Subarach: www.subaru-community.de (Polecam, jezeli ktos zna niemiecki) juz troszke sie nauczylem i chyba juz jestem "chory" na Subaru Legacy II Kombi z silnikiem 2.0 lub 2.2..

Ale koniec przedstawienia sie..

 

Moj post faktycznie nawiazuje do LPG - Chce zalozyc gaz, poniewaz jedyny "problem" w tych Subarach to dosyc wysokie palanie benzyne (nic nowego dla was, hm? ;) )

 

Zamierzam zakladac gaz w Polsce, poniewaz ceny w Niemczech sa raczej zbyt wysokie.

 

Jakie instalacje sa godne uwagi? Prosze o Wasze zdanie. Idealnie bylaby instalcja, ktora w eksplojtacji nie jest zbyt kosztowna i naturalnie malo awaryjna, pali malo gazu i samochod straci jak najmniej mocy... To chyba tylko moze bys IV generacja skewencyjna? Ile to kosztuje w Polsce do Subaru Legacy? Choc bede kupil Legacy z 1997 lub 1998 mam nadzieje, ze bede z nim moglo jechac 5-7 lat, dlatego wolalbym wydac wieciej na dobrej instalacji, ktora sie sprawia przez te lata i malo gazu bierze. Robie rocznie 20 000 km, w tym sporo jazdy po miescie..

 

Znaczie moze jakas firme ktora jest zgodnie uwagi i jest blisko granicy? Szczecin, Slubice itp.

 

Mam rowniez rodzine w kolo Olsztyna, w Gdansku i w Toruniu dobrych znajomych. Bydgoszcz jest tez przy trasie. Mozna tez jechac przez Poznan - jednym slowem - te miejsca chodza w gre dla mnie, zeby zakladac instalacji.

 

JAKO - nie przyczytalem wszystkich stron w tym threadzie, ale zdazlem sie orientowac, ze masz sporo doswiadczenia z Twoja firma. bardzo prosze tez o Twoje zdanie. Mozesz mi tez napisac PW - konkretna oferta i pewnosc ze bedzie wszystko dobrze, poniewaz znasz sie na Subarach kierowaloby mnie tez do Warszawy ;) Mam tam tez rodzine :P

 

Wybaczcie jezeli zmeczylem Was z takim dlugim postem, zadajac tyle pytan. Nowiciusz tak ma.

 

Dziekuje Wam z gory.

 

Pozdrowienia z Berlina,

Sculteus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Patryk :)

 

dzieki za powitanie.

 

Przedstawienie (piersza czesc mojego postu tu, tylko oferuje rowniez pomocy, jezeli chodzi o cnp. czesci z Niemiec):

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=631422#631422

 

Ok, do pracy rodacy - skoro juz poniedzialek...

 

P.S. Czekam na Wasze zdanie na to co pytalem powizej - od Ciebie tez, JAKO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sculteus, jeżeli mogę doradzić, to w przypadku wyboru Legacy sugerowałbym wersję 2.2 - silnik pali praktycznie tyle samo co 2.0 a jest przyjemniejszy w codziennej jeździe :)

Druga sprawa, to odpowiedni zawór do instalacji - jak będziesz montował w PL to wcześniej musisz uprzedzić, że na co dzień tankujesz w Niemczech, byś nie musiał bawić się w jakieś przelotki. Jeżeli zależy Ci na czasie, to napisz na PW do Jako, albo zadzwoń - był tutaj podawany numer do Niego, być może Ci coś doradzi. Ile kosztuje założenie instalacji w Niemczech, że chcesz zrobić to u nas? Czy ze względów serwisowych itp, będzie to dla Ciebie sprawa opłacalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sculteus paru moich znajomych z za Odry, którzy zdecydowali się na założenie LPG w Polsce, opowiadało mi o "uczulenie" niemieckich urzędników na instalacje zakładane w Polsce. Upewnij się, czy u ciebie w TUV nie będą ci robić pod górkę. Ważne jest aby dla każdego elementu składowego instalacji, świadectwo homologacji cząstkowej było ogólnie dostępne, najlepiej zbierz sobie taki komplet. Tak więc żadnych zbiorników z Ukrainy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Patryk :)

 

dzieki za powitanie.

 

Przedstawienie (piersza czesc mojego postu tu, tylko oferuje rowniez pomocy, jezeli chodzi o cnp. czesci z Niemiec):

 

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=631422#631422

 

Ok, do pracy rodacy - skoro juz poniedzialek...

 

P.S. Czekam na Wasze zdanie na to co pytalem powizej - od Ciebie tez, JAKO :)

 

Istnieje możliwość założenia instalacji.

Oryginalny zestaw jest homologowany w Niemczech.

Samochody Euro II, najczęściej legalizuje się na podstawie badania w stacji diagnostycznej. Jednak powinieneś najpierw do takiego Tuv pojechać i się dowiedzieć, ponieważ w niektórych landach wymagają dodatkowego dokumentu abgas coś tam (nie znam niemieckiego).

Taki dokument, jeżeli będzie wymagany również możesz otrzymać (za dodatkową opłatą).

Tak jak sugerował Aflinta poszukaj wersji 2,2 to najlepszy kompromis.

Jeśli chodzi o zabudowę trwa 1 dzień. Technologia została dawno dopracowana.

Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, przeglądy, co 15000km.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptokura

 

Trzeba ustalić początek krzywej (która jest przełożeniem czasu otwarcia wtryskiwacza benzyny na czas otwarcia wtryskiwacza gazu) na wartości poniżej 1ms.

 

Pozdrawiam,

jako

 

Jako !!!

 

Wracam do wspomnianej powyżej kwestii...

 

Po kilku naciskach kolega gazownik zrobił to o czym wspomniałeś...

Ostateczna wartość jaką ustawił, to 0,5ms i...

Po przeplataniu!!! :)

 

Bardzo dziękuję za podpowiedź, kolega gazownik (KME) też dziękuje!!

 

P.S. To jedyna na dziś dobra wiadomość, bo podczas szukania przyczyn przeplatania, okazało się, że na jednym cylindrze mam stopień sprężania o wartości ok. 9, gdzie pozostałe tłoczą do 11-11,5 :cry:

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptokura

 

Trzeba ustalić początek krzywej (która jest przełożeniem czasu otwarcia wtryskiwacza benzyny na czas otwarcia wtryskiwacza gazu) na wartości poniżej 1ms.

 

Pozdrawiam,

jako

 

Jako !!!

 

Wracam do wspomnianej powyżej kwestii...

 

Po kilku naciskach kolega gazownik zrobił to o czym wspomniałeś...

Ostateczna wartość jaką ustawił, to 0,5ms i...

Po przeplataniu!!! :)

 

Bardzo dziękuję za podpowiedź, kolega gazownik (KME) też dziękuje!!

 

P.S. To jedyna na dziś dobra wiadomość, bo podczas szukania przyczyn przeplatania, okazało się, że na jednym cylindrze mam stopień sprężania o wartośco ok. 9, gdzie pozostałe tłoczą do 11-11,5 :cry:

 

Pozdrawiam!!

 

Ptokura, pozdrawiam Ciebie, no i Gazownika.

Ta ostatnia wiadomość, faktycznie, nie jest najlepsza.

 

 

Powiedzcie, jak to jest z tą regulacją zaworów przy gazie? Mam 2.0 wolnossący 04r. Przebieg ogólny 78kkm a na gazie 19kkm. muszę cosik regulować czy nie Pozdrawiam!!

 

Jak wynika z różnicy doświadczeń moich oraz doświadczeń i informacji Dyrekcji w takich sprawach, wszystko zależy jak działa twoja instalacja.

Czy są jakieś objawy, oprócz lektóry, które skłoniły Cię do zadania tego pytania?

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk55XL zawory masz samoregulujące więc nie ma co regulować. Ale co jakiś czas warto podjechać do gazownika by ustawił komputer. mi np. gasł z rana zaraz po przeżuceniu na gaz. Gazownik ustawił mi, iż teraz na gaz przezuca mi w 32stopnie a miałem w 27. Już teraz nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wynika z różnicy doświadczeń moich oraz doświadczeń i informacji Dyrekcji w takich sprawach, wszystko zależy jak działa twoja instalacja.

Czy są jakieś objawy, oprócz lektóry, które skłoniły Cię do zadania tego pytania?

 

Niema rzadnych objawów, instalka i silnik chodzi prawidłowo. Czytałem tylko że zawory trzeba co jakiś czas tam regulować i niewiedziałem czy to w każdym silniku czy nie. Pytanko trochę z innej beczki: czy przy niskim poziomie gazu, automatyczne przełączanie z gazu na benz. przy ostrym wciśnięciu gazu (generalnie przy dużym obciążeniu) jest normalne czy cosik do poprawki :?: Nie dzieje się tak za każdym razem, ale jednak.

 

marek790, dzięki za info. Niebawem jadę na przegląd inst po 20kkm także powiem żeby tam poprzeglądał dokładnie. W każdym bądź razie u mnie niema rzadnych problemów. Musi tylko ustawić wskaźnik paliwa (ten z diodami) bo niedokładnie pokazuje (w ogóle rezerwa się nie zapala).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko trochę z innej beczki: czy przy niskim poziomie gazu, automatyczne przełączanie z gazu na benz. przy ostrym wciśnięciu gazu (generalnie przy dużym obciążeniu) jest normalne czy cosik do poprawki :?:

Tak ma być. Jak jest za ubogo to przełącza na paliwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptokura, to ja Ci sprzedam mojego: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117044 :mrgreen:

Sculteus, instalacja LPG zakładana w Polsce to chyba niezły pomysł, jeżeli czasami będziesz tankował w Polsce, przynajmniej w kontekście tego, co pisała Dyrekcja - czyli skutki stosowania naszego LPG w niemieckich instalacjach.

marek790, 32 to trochę nie za mało? U mnie chyba jest 40 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Trafiłem tu za namową znajomego oraz za potrzebą ( chodzi mi o LPG a nie o ... :) ) Widzę że Jako to nieJako Guru od instalacji na tym forum. W związku z tym mam jedną prośbę i jedno pytanie:

 

1. Proszę o kontakt do Jako na PW. Pilnie poszukuję kogoś kto założy mi instalację do mojego le Gacka.

2. Jestem gotów pojechać w każde miejsce w Polsce żeby mieć dobrze wykonaną robotę, ale mieszkam pod Jelenią Górą więc jeśli ktoś potrafi mi polecić fachowca gdzieś powiedzmy w granicach 150 km (Wrocław też się łapie) to byłbym wdzięczny.

 

Wybaczcie że zaczynam tak obcesowo swoją obecność na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam pytanie i potrzebuje szybko info

 

czy istnieją przeciwwskazania do instalacji LPG do Forestera XS 2,5 SOHC VIN JF1SG65693G709449 sprowadzonego z USA czy można zainstalowac bez broplemu jak w autach z PL

 

z góry dzieki za odp

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

mam pytanie i potrzebuje szybko info

 

czy istnieją przeciwwskazania do instalacji LPG do Forestera XS 2,5 SOHC VIN JF1SG65693G709449 sprowadzonego z USA czy można zainstalowac bez broplemu jak w autach z PL

 

z góry dzieki za odp

 

pozdrawiam

 

Nie!.

 

Można zainstalować. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...