adamusmax Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Mam pytanka:Czy warto zmieniac mape w aucie ktore chce zagazowac? Czy ewentualny remap po zagazowaniu auta przyniesie jakis skutek? Czy elektronika instalki gazowej jest podpieta pod komputer auta? Jesli tak to chyba lepiej wczesniej zrobic remap. A czy wogole warto robic remap jak w planach jest trucie? Jeżeli chcesz podnieść moc samochodu to sądzę, że warto zrobić remap. 250 czy 270KM nie jest granicą możliwości systemu gazowego. Jeżeli zrobisz remap przed montażem gazu to wg niego po strojeniu będzie pracować instalacja gazowa. Jeżeli zrobisz po założeniu instalacji to będziesz musiał zgłosić się ponownie na strojenie systemu LPG. Z mojego punktu widzenia najbardziej optymalne było by wystrojenie instalacji przy okazji remapu, kiedy można wspólnie z technikiem z hamowni dostosować i zgrać ze sobą parametry dla dwóch paliw. Pozdrawiam, Jako chcesz sie wybrac do Poznania :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Mam pytanka:Czy warto zmieniac mape w aucie ktore chce zagazowac? Czy ewentualny remap po zagazowaniu auta przyniesie jakis skutek? Czy elektronika instalki gazowej jest podpieta pod komputer auta? Jesli tak to chyba lepiej wczesniej zrobic remap. A czy wogole warto robic remap jak w planach jest trucie? Jeżeli chcesz podnieść moc samochodu to sądzę, że warto zrobić remap. 250 czy 270KM nie jest granicą możliwości systemu gazowego. Jeżeli zrobisz remap przed montażem gazu to wg niego po strojeniu będzie pracować instalacja gazowa. Jeżeli zrobisz po założeniu instalacji to będziesz musiał zgłosić się ponownie na strojenie systemu LPG. Z mojego punktu widzenia najbardziej optymalne było by wystrojenie instalacji przy okazji remapu, kiedy można wspólnie z technikiem z hamowni dostosować i zgrać ze sobą parametry dla dwóch paliw. Pozdrawiam, Jako chcesz sie wybrac do Poznania :?: Czemu nie, chętnie poznam. Zarówno metody ich pracy jak i szczegóły modyfikacji programu sterownika benzyny. Tylko,.... czy oni będą chcieli mnie poznać. :smile: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 A po co macie jechać do Poznania, przecież macie oddział Ecuteca w Wawie, dodatkowo możecie przeprowadziać strojenie zarówno benzyny jak i LPG na hamowni obciążeniowej 4x4 u Mastersa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpilmar Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Jaki największy zbiornik wchodzi w miejsce koła zapasowego :?: Ile litrowy, tak żeby oczywiście podłoga była równa.. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Jeżeli masz koła 15 to raczej max 48l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rallymaniak74 Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 A czy ktos moze potraktowal juz swoje auto instalka CNG? Jestem ciekawy ile to kosztuje i jak to sie sprawuje. CNG jest duzo tanszy niz LPG, a zuzycie chyba nie jest wieksze. Problemem jest mala ilosc stacji CNG. W Californii jest masa aut napedzanych CNG (glownie autobusy, smieciarki i inne pojazdy nazwijmy to specjalnego przeznaczenia). Aut osobowych nie ma duzo (tutaj odwrotnie niz chyba w Polsce przewazaja wzgledy ekologiczne nad finansowymi). Ale najciekawszy jest sposob tankowania tych aut (pomijajac domowe kompresory). Na absolutnie zadnej stacji nie ma dystrybuturow tankowania CNG. O sposobie tankowania dowiedzialem sie zupelnie przypadkowo podczas ogledzin Corvetty na ktora napalil sie moj brat (oczywiscie mowa tu o Stingray'u). Facet chcial sprzedac ow corvette przez dluzszy czas oglaszajac ja w internecie. Dzwonilem pare razy do niego w celu umowienia sie na jakies ogledziny, ewentualnie maly test. Gosc caly czas przeciagal, prosil zeby dzwonic pozniej. W kocnu powiedzial mi ze z auta wymontowuje instalacje CNG. Ja mu na to: Zostaw! Ale auta nie kupilismy, auto bylo rzeczywiscie przerobione na CNG i tylko na takim paliwie jezdzilo. Zbiornik na benzyne wymontowany, gaznik i przewody paliwowe rowniez. Pytam sie faceta gdzie tankuje paliwo. A on mi na to ze na kazdej stacji benzynowej. Troche trwalo zanim zajarzylem. Mianowicie podjezdza sie na stacje, kupuje butle z gazem (normalna do kuchenki lub turystyczna). Mozna zatankowac od razu na stacji i oddac pusta butle albo w domu. Jest do tego specjalny przewod taki jak od kuchenki gazowej. Jak dla mnie to troche duza rzezba byla, w Polandzie chyba tak sie nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 W Californii jest masa aut napedzanych CNG (glownie autobusy, smieciarki i inne pojazdy nazwijmy to specjalnego przeznaczenia). Aut osobowych nie ma duzo (tutaj odwrotnie niz chyba w Polsce przewazaja wzgledy ekologiczne nad finansowymi). Ten problem był już poruszany jakiś czas temu w tym wątku, musisz sobie go przeglądnąć Podstawowy problem to zasięg auta z instalacją CNG - przy podobnej objętości (bardzo ciężkich) zbiorników co przy LPG przejedziesz cztery razy mniejszy dystans. Dlatego instalacja jest montowana głównie w autach dużych, gdzie ilość miejsca na zbiorniki nie jest drastycznie ograniczona. A on mi na to ze na kazdej stacji benzynowej. Troche trwalo zanim zajarzylem. Mianowicie podjezdza sie na stacje, kupuje butle z gazem (normalna do kuchenki lub turystyczna). Mozna zatankowac od razu na stacji i oddac pusta butle albo w domu. Jest do tego specjalny przewod taki jak od kuchenki gazowej. Jak dla mnie to troche duza rzezba byla, w Polandzie chyba tak sie nie da... Coś takiego u nas jest niemożliwe z dwóch względów: 1) Natury prawnej - gaz w butlach nie jest obciążony akcyzą jak paliwo dla aut (były jakieś plany dowalenia do butli akcyzy ale nie wiem czym się skończyły, bo protestowali użytkownicy gazu do kuchenek i ogrzewania). 2) Natury technicznej - butle na stacjach benzynowych zawierają propan-butan a nie gaz ziemny ps. Oczywiście jakie przepisy by nie były, gazownicy i taksówkarze swego czasu przelewali (o ile dalej tego nie czynią) gaz z butli do aut (różnica w akcyzie) i wygoda,, bo nie trzeba po montażu instalacji od jechać na stację tylko można testowy rozruch zrobić w warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Mam w foresterze nową sekwęcję, na wolnych pracuje nierówno i przerywa. Założyłem już nowe św i przewody wn, niestety bez zmian. Może ktoś wie co z tym zrobić !! miałem coś podobnego u siebie. autko miało skoki wolnych obrotów i np nie dało się pojechać na jedynce, dwójce bez gazu bo szarpało. przyczynę znalazł gazownik podczas przeglądu po 15 tysiącach. jego kolega, który montował mi instalkę puścił przewód od czujnika położenia wałka rozrządu (lewa głowica) nad silnikiem (bo idzie do sterownika na prawym błotniku) - leżał sobie na cewce zapłonowej. wystarczyło go podnieść a silnik zaczynał pracować książkowo. teraz mam ten przewód umocowany w innym miejscu, auto trzyma idealnie obroty, jedzie bez gazu i na dodatek mniej pali. sprawdź czy u Ciebie nie ma jakichś bliżej niezidentyfikowanych przewodów na/w bezpośrednim pobliżu cewki zapłonowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszlak Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 ferster...u mnie na wolnych obrotach przerywał i pracował nierówno i okazało się, że montażysta zostawił malutki przedmuch ma jednym z wtryskiwaczy gazu, uszczelnili i po kłopocie. Pozdrawiam....http://www.forum.subaru.pl/images/smiles/icon_smile.gif ciągle tych gąb nie umiem wstawiać ( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Dzięki pablonas i D.Rutkowski- sprawdzę to. Jak załatwię już ten problem dam znać jaka była przyczyna. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Hej, mam kilka pytań: 1.czy niesprawna Sonda Lambda może wpływać na większe spalanie LPG? 2.czy to normalne, że przy ostrzejszej jeździe na gazie wskazówka poziomu LPG spada jak szalona, a później wraca do pewnego poziomu (jak w starych BMW-spalanie chwilowe ) 3. to , że kończy mi się gaz poznaję po tym, że jak mocniej przycisnę, to samochód jakby dostawał za małą mieszankę i nie "ciągnie". Czy to normalne? 4. jak przełączam na LPG to wskaźnik od poziomu benzyny staje się wskaźnikiem poziomu LPG- w związku z tym, czy jeśli wskazówka spada na literkę "E" to powinna się normalnie zapalić rezerwa, czy zapali się ona tylko wtedy gdy będzie się kończyć benzyna? ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Ad.1. Może. Ad.2. :shock: Ad.3. Tak. Ad.4. Może tak być, ale to zależy od instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Może tak być, tak to znaczy jak ?? a do ps'a mógłbyś się odnieść?A i przy okazji-leonID, nie wiesz czy ten koleś od komisu , w którym stoją subaraki w Olsztynie ma też jakieś na części albo części?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Zależy czy czujnik poziomu paliwa ma podobną charakterystykę, jak czujnik poziomu gazu. Wtedy komp gazowy przełącza te czujniki (jeżeli ma taką opcję) i po sprawie. Tamten gość nie handluje częściami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1.czy niesprawna Sonda Lambda może wpływać na większe spalanie LPG? Tak jak i benzyny. 2.czy to normalne, że przy ostrzejszej jeździe na gazie wskazówka poziomu LPG spada jak szalona, a później wraca do pewnego poziomu (jak w starych BMW-spalanie chwilowe ) Ciekawy masz wynalazek ze wskazaniem poziomu LPG, u mnie jest linijka diodowa, ale tak jest to normalne. 3. to , że kończy mi się gaz poznaję po tym, że jak mocniej przycisnę, to samochód jakby dostawał za małą mieszankę i nie "ciągnie". Czy to normalne? Tak 4. jak przełączam na LPG to wskaźnik od poziomu benzyny staje się wskaźnikiem poziomu LPG- w związku z tym, czy jeśli wskazówka spada na literkę "E" to powinna się normalnie zapalić rezerwa, czy zapali się ona tylko wtedy gdy będzie się kończyć benzyna? Nie wiem jak masz elektrykę podpiętą (musiałbyś się zapytać gazownika co to robił, ale to raczej niemożeliwe ), w każdym razie lampka zapala się normalnie na podstawie czujnika rezystancyjnego umieszczonego w zbiorniku paliwa (ten sam co steruje wskazówką paliwa), jeżeli elektryk przepiął wskaźnik gazu na wskaźnik paliwa a nie dotknął kontrolki, to raczej Ci się nic nie zaświeci. Zresztą pojęcie rezerwy w zbiorniku gazowym to rzecz względna, staraj się raczej jeździć na dystans niż na wskazanie. ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio? Normalnie, ja mam tyle po Krakowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Zresztą pojęcie rezerwy w zbiorniku gazowym to rzecz względna, staraj się raczej jeździć na dystans niż na wskazanie. bardziej interesowała mnie kwestia tego, że skoro wskazówka jest na E to czemu rezerwa sie nie zapala -nie wiedziałem , że czujnik jest w baku-myślałem, że jest zależny od wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylvan Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Ad.2 -może to efekt odpływu gazu do tylnej części zbiornika (podczas gwałtownego przyśpieszania), i powolnego powrotu pływaka do pozycji właściwego poziomu gazu? (szczególnie przy butli w koło ustawionej wielozaworem do przodu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Nie wiem jak masz elektrykę podpiętą (musiałbyś się zapytać gazownika co to robił, ale to raczej niemożeliwe ), w każdym razie lampka zapala się normalnie na podstawie czujnika rezystancyjnego umieszczonego w zbiorniku paliwa (ten sam co steruje wskazówką paliwa), jeżeli elektryk przepiął wskaźnik gazu na wskaźnik paliwa a nie dotknął kontrolki, to raczej Ci się nic nie zaświeci. Zresztą pojęcie rezerwy w zbiorniku gazowym to rzecz względna, staraj się raczej jeździć na dystans niż na wskazanie. Czujnik rezerwy benzyny jest niezależny od potencjometru pływaka, określającego poziom paliwa. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Czujnik rezerwy benzyny jest niezależny od potencjometru pływaka, określającego poziom paliwa. hmmmm....o możesz spróbować odpowiedzieć na moje pyt.4 : " jak przełączam na LPG to wskaźnik od poziomu benzyny staje się wskaźnikiem poziomu LPG- w związku z tym, czy jeśli wskazówka spada na literkę "E" to powinna się normalnie zapalić rezerwa, czy zapali się ona tylko wtedy gdy będzie się kończyć benzyna? " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Tylko jak będzie kończyć się benzyna. Pozdrawiam, Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio? Mało. Mi pali w W-wie 17 teraz 19! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio? Mało. Mi pali w W-wie 17 teraz 19! to chyba z niego tez mieszkanie ogrzewasz :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 hogi napisał/a: Cytat: ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio? Mało. Mi pali w W-wie 17 teraz 19! to chyba z niego tez mieszkanie ogrzewasz :roll: Mi bez wiatraka w cyklu mieszanym Wawa/trasa nie bardzo chce zejść poniżej 15stu, a norma to 16/17... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demon Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Czytam wasze wypowiedzi i przyznam jestem w wielkim szku!!! Po co kupowaliście subaraki skoro przerabiacie je na gaz?! To paranoja! Stać was było na taką furę, to i na paliwo chyba was stać. Brak mi słów. Dla mnie jesteście (wszyscy użytkownicy z instalacjami gazowymi) katami - ludźmi z klapkami na oczach. Takiego auta nie wolno zagazowywać. Oczywiście przepraszam wszystkich obrażonych za moje ostre słowa, ale mam prawo do wydania własnej opinii w tej kwestii. Pozdro!!! P.S. Może następnym razem przerobicie sobie fury na olej opałowy albo jadalny - też niby się opłaca. Tylko dlaczego Subaru nie produkuje diesli?! Zastanówcie się nad tym coście uczynili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Subaru nie produkuje diesli już produkuje... A tak poza tym, to akurat LPG jest paliwem czystszym i teoretycznie zdrowszym dla silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się