Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanka:

Czy warto zmieniac mape w aucie ktore chce zagazowac? Czy ewentualny remap po zagazowaniu auta przyniesie jakis skutek? Czy elektronika instalki gazowej jest podpieta pod komputer auta? Jesli tak to chyba lepiej wczesniej zrobic remap. A czy wogole warto robic remap jak w planach jest trucie?

 

Jeżeli chcesz podnieść moc samochodu to sądzę, że warto zrobić remap. 250 czy 270KM nie jest granicą możliwości systemu gazowego.

 

Jeżeli zrobisz remap przed montażem gazu to wg niego po strojeniu będzie pracować instalacja gazowa.

Jeżeli zrobisz po założeniu instalacji to będziesz musiał zgłosić się ponownie na strojenie systemu LPG.

 

Z mojego punktu widzenia najbardziej optymalne było by wystrojenie instalacji przy okazji remapu, kiedy można wspólnie z technikiem z hamowni dostosować i zgrać ze sobą parametry dla dwóch paliw.

 

Pozdrawiam,

Jako

 

chcesz sie wybrac do Poznania :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanka:

Czy warto zmieniac mape w aucie ktore chce zagazowac? Czy ewentualny remap po zagazowaniu auta przyniesie jakis skutek? Czy elektronika instalki gazowej jest podpieta pod komputer auta? Jesli tak to chyba lepiej wczesniej zrobic remap. A czy wogole warto robic remap jak w planach jest trucie?

 

Jeżeli chcesz podnieść moc samochodu to sądzę, że warto zrobić remap. 250 czy 270KM nie jest granicą możliwości systemu gazowego.

 

Jeżeli zrobisz remap przed montażem gazu to wg niego po strojeniu będzie pracować instalacja gazowa.

Jeżeli zrobisz po założeniu instalacji to będziesz musiał zgłosić się ponownie na strojenie systemu LPG.

 

Z mojego punktu widzenia najbardziej optymalne było by wystrojenie instalacji przy okazji remapu, kiedy można wspólnie z technikiem z hamowni dostosować i zgrać ze sobą parametry dla dwóch paliw.

 

Pozdrawiam,

Jako

 

chcesz sie wybrac do Poznania :?: :mrgreen:

 

Czemu nie, chętnie poznam.

Zarówno metody ich pracy jak i szczegóły modyfikacji programu sterownika benzyny.

 

Tylko,.... czy oni będą chcieli mnie poznać. :smile:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos moze potraktowal juz swoje auto instalka CNG? Jestem ciekawy ile to kosztuje i jak to sie sprawuje. CNG jest duzo tanszy niz LPG, a zuzycie chyba nie jest wieksze. Problemem jest mala ilosc stacji CNG.

W Californii jest masa aut napedzanych CNG (glownie autobusy, smieciarki i inne pojazdy nazwijmy to specjalnego przeznaczenia). Aut osobowych nie ma duzo (tutaj odwrotnie niz chyba w Polsce przewazaja wzgledy ekologiczne nad finansowymi). Ale najciekawszy jest sposob tankowania tych aut (pomijajac domowe kompresory). Na absolutnie zadnej stacji nie ma dystrybuturow tankowania CNG. O sposobie tankowania dowiedzialem sie zupelnie przypadkowo podczas ogledzin Corvetty na ktora napalil sie moj brat (oczywiscie mowa tu o Stingray'u). Facet chcial sprzedac ow corvette przez dluzszy czas oglaszajac ja w internecie. Dzwonilem pare razy do niego w celu umowienia sie na jakies ogledziny, ewentualnie maly test. Gosc caly czas przeciagal, prosil zeby dzwonic pozniej. W kocnu powiedzial mi ze z auta wymontowuje instalacje CNG. Ja mu na to: Zostaw! Ale auta nie kupilismy, auto bylo rzeczywiscie przerobione na CNG i tylko na takim paliwie jezdzilo. Zbiornik na benzyne wymontowany, gaznik i przewody paliwowe rowniez. Pytam sie faceta gdzie tankuje paliwo. A on mi na to ze na kazdej stacji benzynowej. Troche trwalo zanim zajarzylem. Mianowicie podjezdza sie na stacje, kupuje butle z gazem (normalna do kuchenki lub turystyczna). Mozna zatankowac od razu na stacji i oddac pusta butle albo w domu. Jest do tego specjalny przewod taki jak od kuchenki gazowej. Jak dla mnie to troche duza rzezba byla, w Polandzie chyba tak sie nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Californii jest masa aut napedzanych CNG (glownie autobusy, smieciarki i inne pojazdy nazwijmy to specjalnego przeznaczenia). Aut osobowych nie ma duzo (tutaj odwrotnie niz chyba w Polsce przewazaja wzgledy ekologiczne nad finansowymi).

Ten problem był już poruszany jakiś czas temu w tym wątku, musisz sobie go przeglądnąć :)

Podstawowy problem to zasięg auta z instalacją CNG - przy podobnej objętości (bardzo ciężkich) zbiorników co przy LPG przejedziesz cztery razy mniejszy dystans. Dlatego instalacja jest montowana głównie w autach dużych, gdzie ilość miejsca na zbiorniki nie jest drastycznie ograniczona.

 

A on mi na to ze na kazdej stacji benzynowej. Troche trwalo zanim zajarzylem. Mianowicie podjezdza sie na stacje, kupuje butle z gazem (normalna do kuchenki lub turystyczna). Mozna zatankowac od razu na stacji i oddac pusta butle albo w domu. Jest do tego specjalny przewod taki jak od kuchenki gazowej. Jak dla mnie to troche duza rzezba byla, w Polandzie chyba tak sie nie da...

Coś takiego u nas jest niemożliwe z dwóch względów:

1) Natury prawnej - gaz w butlach nie jest obciążony akcyzą jak paliwo dla aut (były jakieś plany dowalenia do butli akcyzy ale nie wiem czym się skończyły, bo protestowali użytkownicy gazu do kuchenek i ogrzewania).

2) Natury technicznej - butle na stacjach benzynowych zawierają propan-butan a nie gaz ziemny :)

 

ps. Oczywiście jakie przepisy by nie były, gazownicy i taksówkarze swego czasu przelewali (o ile dalej tego nie czynią) gaz z butli do aut (różnica w akcyzie) i wygoda,, bo nie trzeba po montażu instalacji od jechać na stację tylko można testowy rozruch zrobić w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w foresterze nową sekwęcję, na wolnych pracuje nierówno i przerywa. Założyłem już nowe św i przewody wn, niestety bez zmian. Może ktoś wie co z tym zrobić !!

miałem coś podobnego u siebie. autko miało skoki wolnych obrotów i np nie dało się pojechać na jedynce, dwójce bez gazu bo szarpało. przyczynę znalazł gazownik podczas przeglądu po 15 tysiącach.

jego kolega, który montował mi instalkę puścił przewód od czujnika położenia wałka rozrządu (lewa głowica) nad silnikiem (bo idzie do sterownika na prawym błotniku) - leżał sobie na cewce zapłonowej. wystarczyło go podnieść a silnik zaczynał pracować książkowo.

teraz mam ten przewód umocowany w innym miejscu, auto trzyma idealnie obroty, jedzie bez gazu i na dodatek mniej pali.

sprawdź czy u Ciebie nie ma jakichś bliżej niezidentyfikowanych przewodów na/w bezpośrednim pobliżu cewki zapłonowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferster...u mnie na wolnych obrotach przerywał i pracował nierówno i okazało się, że montażysta zostawił malutki przedmuch ma jednym z wtryskiwaczy gazu, uszczelnili i po kłopocie. Pozdrawiam....http://www.forum.subaru.pl/images/smiles/icon_smile.gif

 

ciągle tych gąb nie umiem wstawiać :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

mam kilka pytań:

1.czy niesprawna Sonda Lambda może wpływać na większe spalanie LPG?

2.czy to normalne, że przy ostrzejszej jeździe na gazie wskazówka poziomu LPG spada jak szalona, a później wraca do pewnego poziomu (jak w starych BMW-spalanie chwilowe :) )

3. to , że kończy mi się gaz poznaję po tym, że jak mocniej przycisnę, to samochód jakby dostawał za małą mieszankę i nie "ciągnie". Czy to normalne?

4. jak przełączam na LPG to wskaźnik od poziomu benzyny staje się wskaźnikiem poziomu LPG- w związku z tym, czy jeśli wskazówka spada na literkę "E" to powinna się normalnie zapalić rezerwa, czy zapali się ona tylko wtedy gdy będzie się kończyć benzyna?

 

 

ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy czujnik poziomu paliwa ma podobną charakterystykę, jak czujnik poziomu gazu. Wtedy komp gazowy przełącza te czujniki (jeżeli ma taką opcję) i po sprawie.

Tamten gość nie handluje częściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.czy niesprawna Sonda Lambda może wpływać na większe spalanie LPG?

Tak jak i benzyny.

 

2.czy to normalne, że przy ostrzejszej jeździe na gazie wskazówka poziomu LPG spada jak szalona, a później wraca do pewnego poziomu (jak w starych BMW-spalanie chwilowe :) )

Ciekawy masz wynalazek ze wskazaniem poziomu LPG, u mnie jest linijka diodowa, ale tak jest to normalne.

 

3. to , że kończy mi się gaz poznaję po tym, że jak mocniej przycisnę, to samochód jakby dostawał za małą mieszankę i nie "ciągnie". Czy to normalne?

Tak

 

4. jak przełączam na LPG to wskaźnik od poziomu benzyny staje się wskaźnikiem poziomu LPG- w związku z tym, czy jeśli wskazówka spada na literkę "E" to powinna się normalnie zapalić rezerwa, czy zapali się ona tylko wtedy gdy będzie się kończyć benzyna?

Nie wiem jak masz elektrykę podpiętą (musiałbyś się zapytać gazownika co to robił, ale to raczej niemożeliwe :twisted:), w każdym razie lampka zapala się normalnie na podstawie czujnika rezystancyjnego umieszczonego w zbiorniku paliwa (ten sam co steruje wskazówką paliwa), jeżeli elektryk przepiął wskaźnik gazu na wskaźnik paliwa a nie dotknął kontrolki, to raczej Ci się nic nie zaświeci. Zresztą pojęcie rezerwy w zbiorniku gazowym to rzecz względna, staraj się raczej jeździć na dystans niż na wskazanie.

 

ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio?

Normalnie, ja mam tyle po Krakowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą pojęcie rezerwy w zbiorniku gazowym to rzecz względna, staraj się raczej jeździć na dystans niż na wskazanie.

bardziej interesowała mnie kwestia tego, że skoro wskazówka jest na E to czemu rezerwa sie nie zapala -nie wiedziałem , że czujnik jest w baku-myślałem, że jest zależny od wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2 -może to efekt odpływu gazu do tylnej części zbiornika (podczas gwałtownego przyśpieszania), i powolnego powrotu pływaka do pozycji właściwego poziomu gazu? (szczególnie przy butli w koło ustawionej wielozaworem do przodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak masz elektrykę podpiętą (musiałbyś się zapytać gazownika co to robił, ale to raczej niemożeliwe :twisted:), w każdym razie lampka zapala się normalnie na podstawie czujnika rezystancyjnego umieszczonego w zbiorniku paliwa (ten sam co steruje wskazówką paliwa), jeżeli elektryk przepiął wskaźnik gazu na wskaźnik paliwa a nie dotknął kontrolki, to raczej Ci się nic nie zaświeci. Zresztą pojęcie rezerwy w zbiorniku gazowym to rzecz względna, staraj się raczej jeździć na dystans niż na wskazanie.

 

Czujnik rezerwy benzyny jest niezależny od potencjometru pływaka, określającego poziom paliwa.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik rezerwy benzyny jest niezależny od potencjometru pływaka, określającego poziom paliwa.

hmmmm....o możesz spróbować odpowiedzieć na moje pyt.4 :

" jak przełączam na LPG to wskaźnik od poziomu benzyny staje się wskaźnikiem poziomu LPG- w związku z tym, czy jeśli wskazówka spada na literkę "E" to powinna się normalnie zapalić rezerwa, czy zapali się ona tylko wtedy gdy będzie się kończyć benzyna? "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hogi napisał/a:

Cytat:

ps. Wiem, że było i że nie ten wątek, ale czy spalanie 15l LPG/100 w mieście - WAWA- to dużo, mało czy średnio?

 

Mało. Mi pali w W-wie 17 teraz 19!

 

to chyba z niego tez mieszkanie ogrzewasz :roll:

 

Mi bez wiatraka w cyklu mieszanym Wawa/trasa nie bardzo chce zejść poniżej 15stu, a norma to 16/17... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam wasze wypowiedzi i przyznam jestem w wielkim szku!!! Po co kupowaliście subaraki skoro przerabiacie je na gaz?! To paranoja! Stać was było na taką furę, to i na paliwo chyba was stać. Brak mi słów. Dla mnie jesteście (wszyscy użytkownicy z instalacjami gazowymi) katami - ludźmi z klapkami na oczach. Takiego auta nie wolno zagazowywać. Oczywiście przepraszam wszystkich obrażonych za moje ostre słowa, ale mam prawo do wydania własnej opinii w tej kwestii.

 

Pozdro!!!

 

 

P.S.

Może następnym razem przerobicie sobie fury na olej opałowy albo jadalny - też niby się opłaca. Tylko dlaczego Subaru nie produkuje diesli?! Zastanówcie się nad tym coście uczynili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...