Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr ma jakąś swoją pojemność zanieczyszczeń. Lepszy wyłapie więcej syfu. A wymienia się dlatego aby układ zasilania LPG był jak najbardziej wydajny i sprawny. Jeśli zatankujesz syfu to masz racje zawalisz go i tak trzeba będzie wymienić, albo i nie jeśli np będzie świeży. A LPG jak napisali wyżej chłopaki, nie ma większego znaczenia, raz trafisz na syfiasty LPG bo mieli jakąś lipną dostawe i Ty oraz paru innych kierowców będzie miało problemy. A kto inny zatankuje dwa dni później i będzie OK. Napisałem wyżej o koledze, zatankował i wymieniał filtry po tankowaniu bo samochód jeździć nie chciał. Zraził się do tej stacji. Ja na tej samej tankuje od 5 lat LPG i problemów nie miałem. Być może nie wymieniał dawno filtrów (np 30 tyś na nich zrobił), i to jedno tankowanie było już za dużo. A mi przyjął to bez problemów bo był nowy i jeździł dalej.

Filtr 12mm czaja poliester kosztuje 8 pln, co to jest za koszt. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, fateofangel napisał(a):

ja wymieniam co 10-15kkm i zawsze filtry są czyste gaziarze mówią że za szybko XD tankuje glownie Statoil / Orlen. Zastanawiam sie czy teraz tego filtru samemu nie wykręcić, wy jeździcie do gaziarza czy sami montujecie?

Ja mam na gwarancji instalacje BRC. Jeśli po 15 tys nie wymienię filtrów i gazownika to ją stracę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tej gwarancji jest? Rok? Dwa?

Co za problem samemu filtry wymienić. Kluczyk płaski 10mm na filtr fazy ciekłej, i opaski na fazy lotnej. 15minut roboty w porywach. A czy instalacja pracuje poprawnie to widać do zazwyczaj na korektach silnika. Silnikiem skubie albo szarpie jak jest coś nie tak. Wypadają zapłony, przełącza się sam na PB pod obciążeniem, itp to da sygnały aby się do gazownika udać. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fateofangel napisał(a):

ja wymieniam co 10-15kkm i zawsze filtry są czyste gaziarze mówią że za szybko XD tankuje glownie Statoil / Orlen. Zastanawiam sie czy teraz tego filtru samemu nie wykręcić, wy jeździcie do gaziarza czy sami montujecie?

 

10 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Ile tej gwarancji jest? Rok? Dwa?

Co za problem samemu filtry wymienić. Kluczyk płaski 10mm na filtr fazy ciekłej, i opaski na dąży lotnej. 15minut roboty w porywach.

U mnie gwarancja na sterownik jest 6 lat, ale warunek, że wymieniam filtry w serwisie :P i tak dużo taniej mi wychodzi w porównaniu z JTG ICOM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ewemarkam napisał(a):

No to nie wiem co mają filtry do sterownika. Rozumiem gwarancja na wtryskiwacze w takim wypadku. Dziwnie to robią co niektórzy. Ile płacisz za taką wymianę?

Tu nie chodzi o żadne zależności czy uwarunkowania dotyczące trwałości czy awaryjności działania instalacji i związanej z tym potencjalnej odpowiedzialności instalatora. Jak zwykle chodzi o kasę. Wymiana filtrów to bezproblemowa usługa 5-cio mintowa, za którą (poza marżą za materiały o ile jest) kasuje (strzelam bo nie korzystam z takich usług) 50 - 100 PLN. A "utrata gwarancji" to typowy straszak mający dodatkowo skłonić klienta do odwiedzenia konkretnego warsztatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ewemarkam napisał(a):

No to nie wiem co mają filtry do sterownika. Rozumiem gwarancja na wtryskiwacze w takim wypadku. Dziwnie to robią co niektórzy. Ile płacisz za taką wymianę?

Filtry nic nie mają do sterownika. Taki prykas. 100 zł za wizytę.

16 minut temu, ura_bus napisał(a):

Tu nie chodzi o żadne zależności czy uwarunkowania dotyczące trwałości czy awaryjności działania instalacji i związanej z tym potencjalnej odpowiedzialności instalatora. Jak zwykle chodzi o kasę. Wymiana filtrów to bezproblemowa usługa 5-cio mintowa, za którą (poza marżą za materiały o ile jest) kasuje (strzelam bo nie korzystam z takich usług) 50 - 100 PLN. A "utrata gwarancji" to typowy straszak mający dodatkowo skłonić klienta do odwiedzenia konkretnego warsztatu. 

Straszak, nie straszak. Zależy jeszcze jak mocno człowiek czuje się w temacie. Wiem, że sam spokojnie dałbym sobie radę z wymianą filtrów. Jak to zwykle bywa z rzeczami na gwarancji (w większości przypadków) póki jest to niech będzie. Każde podejście jest dobre pod warunkiem, że czuję się z tym dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warszawie czy na śląsku krzyczą już 150-200PLN Co prawda podłączają pod kompa ale poprzednim autem 5 wymian nigdy nie bylo potrzeby korekt teraz Subarem zbliża mi się czas na kolejną chyba 3 wymianę i koniec 2 letniej gwarancji.

Chyba wreszcie zakasam rękawy tyle tematów ogarniam sam a jakoś tego gazu się nie tykałem nigdy, głównie chodzi mi o sprawdzanie szczelności, choć majstry nie zawsze chciały mi tam psiukać nie ufam sobie ufam tym co tyle tego robią że już i tak pewnie nie zwracaja na to uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt detektora LPG zwróci się po dwóch wymianach w serwisie :P

Ostatnio zostałem zmuszony do samodzielnej wymiany filtrów w foresterze pomimo ze instalacja była na gwarancji bo kiedy ja mogłem jechać do Jako to on nie mógł bo na zwolnieniu lekarskim długim i chciał nie chciał musiałem sam wymienić bo już ostatni czas był na to i słusznie zrobiłem bo oba pełne syfu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj wymieniłem filtry. Generalnie fazy ciekłej czysty w miarę.

Ale fazy lotnej już nie. W sumie nie wiem jak wyglądają całkowicie zawalone filtry. Ten brudniejszy przypuszczam że jest bliżej reduktora parę centymetrów. A drugi jest po ok 50cm. Zrobione na nich ok 15 tys.

 

IMG_20221216_185614.jpg

IMG_20221216_185607.jpg

IMG_20221216_185501.jpg

IMG_20221216_185455.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał(a):

Wczoraj wymieniłem filtry. Generalnie fazy ciekłej czysty w miarę.

Ale fazy lotnej już nie. W sumie nie wiem jak wyglądają całkowicie zawalone filtry. Ten brudniejszy przypuszczam że jest bliżej reduktora parę centymetrów. A drugi jest po ok 50cm. Zrobione na nich ok 15 tys.

 

IMG_20221216_185614.jpg

IMG_20221216_185607.jpg

IMG_20221216_185501.jpg

IMG_20221216_185455.jpg

Nożycami wyciąłeś filtr fazy lotnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@chudy87, szczerze to pierwsze słyszę że jest taka opcja. Nie mniej troche drogo wychodzi. Pytanie na ile wystarczy.

Ale jest dostępny.

https://jacus.pl/przedluzka-zaworu-tankowania-z-filtrem-ceramicznym-f704c-p-1774.html

 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ewemarkam napisał(a):

@chudy87, szczerze to pierwsze słyszę że jest taka opcja. Nie mniej troche drogo wychodzi. Pytanie na ile wystarczy.

Ale jest dostępny.

https://jacus.pl/przedluzka-zaworu-tankowania-z-filtrem-ceramicznym-f704c-p-1774.html

 

Ciekawe czy nie będzie uchodził gaz przy tankowaniu. Wcześniej zamówiłem taki https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-polska-wlochy-m10-filtr-ceramiczny-7623699560. Mimo, że pasował na końcówkę M10 to jednak miał za dużo gwintów w nakrętce i przez to gaz uchodził. Nie dało rady zatankować. Niestety przez ten syf co mamy na stacjach trzeba się ratować czymkolwiek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro gwint pasuje, ale jest za długi. Masz tam uszczelkę więc musi to być szczelne jeśli zrobisz to dobrze i względnie równo.

 

Jak poszukasz to znajdziesz też filtry fazy lotnej także ceramiczne. Za mniejsze pieniądze. Montujesz go przed parownikiem. Zastanawiam się ciągle nad sensem. Wiem że mamy syf w gazie. Ale jak zauważysz wrzucałem wyżej zdjęcia filtrów co prawda FL. Ale jak wspomniałem fazy ciekłej był niewiele zabrudzony. Spokojnie mógłby kolejne 15 tys zrobić. Według mnie wydać 180 PLN na to bez sensu.

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu wystarczy zmieniać filtry częściej. Faza ciekła i lotna to grosze.
Taki filtr do tankowania dla mnie to gadżet typu niby fajny, ale więcej z tym kłopotu jak pożytku.
Zatka się pewnie ta ceramika z czasem, syf na nim zaschnie i już nie zatankujesz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrące się w temacie.. rozbierałem w legacy IV reduktor LPG . Instalacja fabrycznie montowana Ag SGI. Zawór koltec necam. Nie wiem co ile km były wymieniane filtry ale syfu trochę było w elektrozaworze. Filtr fazy lotnej już był ok. Także myślę że poprostu częściej zmienić filtr przed reduktorem i będzie spoko. Membrana reduktora już nie była taka ładna;)) generalnie musiałem regenerować bo membrana przepuszczała już do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...