Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Z drugiej strony gdzie wy chcecie się wyszaleć? Już powoli w Europie nie ma gdzie.

 

Tydzień temu zrobiłem moim Legacy 150KM trasę Polska - czubek Danii + jazdy lokalne + powrót. Czas osiągnięty zgodny z tym jaki wyznaczała Navi. Mając nawet 300KM pod maską wiele więcej bym nie osiągnął - w Niemczech autostrady dość zatłoczone że uzyskanie przelotowej większej niż 140-150 jest prawie niemożliwe (można lecieć powiedzmy 200 ale to krótko bo tak zaraz Cię ktoś przyblokuje i musisz hamować więc zysk znikomy). A w Danii mandat za prędkość to ok 7k PLN (w przeliczeniu).

 

Tak więc nie wiem czy narzekanie na te 170kucy w Levorgu ma sens....na szczęście Legacy dopiero co kupione (pozdrawiam Dyrekcje) - za 5 lat jak będę wymieniał to oferta będzie zgoła inna zapewne :)

 

To ze masz 300KM nie oznacza ze caly czas musisz z nich korzystac w 100%. Dam ci kilka + za mocniejszym autem:

1. jadac 150km/h swoim 150 konnym autem jedziesz wykorzystujac w wiekszosc jego potencjal i moze byc tak, ze spali ci wiecej niz na pol gwizdka 300 konnym

2. zawsze masz mozliwosc zareagowania na sytuacje przyspieszajac, czy to wcisnac sie w luke, uciec od jakies sytuacji, nie przejac sie jakims glupkiem ktory podczas manewru np przyspiesza

3. bezpieczniejsz wyprzedzanie

4. wiesz, ze masz mozliwosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień jeżdżę OBK SBD. Zasadniczo, jak napisał  @@wickedway, nigdy nie narzekam na brak mocy czy osiągów. Jest w praktyce zawsze wystarczająco. Ale jak przesiadam się do FXT, to jakoś tak przyjemniej na duszy się robi :D i mimo, że pewnie nie szybciej, ale swobodniej człowiek porusza się po drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi !

 

Ze strony niemieckiej wynika, że jest 5 lat gwarancji ograniczonej???Czy mogę prosić o informacje jak odnosi się to do naszych 3lat??

 

4 pytania odnośnie wersji wyposażenia GT-S:

 

1. Czy jest szyberdach?

2. Czy jest system Keyless ??

3. Kilka słów o systemie audio (firma,  ilość portów USB, przekątna, język w nawigacji, metoda aktualizacji map )

4. Czy tylna klapa ma elektryczne otwieranie lub zamykanie?

 

Pozdrawiam

 

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Są jakieś dane na ten temat?
 

Niestety brak takich danych. Sami też nie możemy dokonać pomiarów, gdyż nie mamy jeszcze aut.


 

 

Ze strony niemieckiej wynika, że jest 5 lat gwarancji ograniczonej???Czy mogę prosić o informacje jak odnosi się to do naszych 3lat??

Odnosi się tak, że w Niemczech gwarancja jest o dwa lata dłuższa. A ta na serio - temat był już dyskutowany - SD we własnym zakresie oferuje dodatkowe 2 lata gwarancji "bezpłatnie" ( = koszt jest zawarty w cenie zakupu auta ). U nas przedłużenie gwarancji jest możliwe, lecz nie za darmo.

 

 

Czy jest szyberdach?
  

O ile wiem - tak. Ponieważ nie mamy jednak 110% pewności, na razie nie jest ujęty w naszej liście wyposażenia.

 

 

Czy jest system Keyless ??

Tak

 

 

Kilka słów o systemie audio

 

 

firma

O ile wiem, to Clarion. Dla wersji topowej z systemem Harman Kardon

 

 

ilość portów USB

1 lub 2 z przodu ( zależnie od wersji ), 2 w konsoli środkowej 

 

 

przekątna

6.2" bez nawigacji, 7" z nawigacją

 

 

język w nawigacji

Nie jestem pewny, ale powinno być jak w aktualnym OBK czy FOR. Czyli język polski dostępny, lecz nie do wydawania komend głosowych.

 

 

metoda aktualizacji map

Karta SD

 

 

Czy tylna klapa ma elektryczne otwieranie lub zamykanie?

Nie.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam , że Levorg to będzie hit sprzedaży . Sam bym go kupił , tylko nie mam niestety celu. FXT robi za woła roboczego po mieście i rodzinne auto i jest genialny , na trasy uzywam STI i jest mega . Ale jako uniwersalny , rodzinny , odrobinę sportowy, to chyba ideał . 

Szczerze , to wreszcie FHI zaczyna robić auta , dla każdego ( no moze oprocz aut mini ) i jest wybór , jedynie co szkoda że nie ma h6 , czy 2.5t w LGC/OTB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levorg ma start-stop.

 

Pozdrowienia

Dziękuję Dyrekcji za wyjaśnienie, ale zastanawiam się, jak ten system będzie obchodził się z turbiną - tzn. chyba nie będzie jej od razu "obcinał", ale nieco z tym poczeka, aż ta się wystudzi, wprawdzie sam mam ropniaka, ale zasada chyba jest taka sama - tzn. odczekać kilka chwil po jeździe z wyłączaniem silnika. I jeszcze jedno, czy można permanentnie wyłączyć ten system?

A sam Levorg bardzo fajny - możliwe, że przesiądę się właśnie na niego z mojej T27, ale muszę jeszcze empirycznie sprawdzić ilość miejsca, zwłaszcza z tyłu i w bagażniku - dwa foteliki plus graty dla pociech stanowią pewne wyzwanie logistyczne (zwłaszcza, jak żona moja najwspanialsza decyduje o tym, co trzeba zabrać, a czego nie ;) ).

Co do właściwości jezdnych i bezpieczeństwa jestem pewien - w końcu to Subaru, a silnik wydaje mi się rozsądnym kompromisem pod względem osiągów i ekonomiczności. No nic, chociaż promocja SIP'u kusi, muszę jednak poczekać na demówkę i umówić się na jazdę testową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(zwłaszcza, jak żona moja najwspanialsza decyduje o tym, co trzeba zabrać, a czego nie ;) ).

 

w takiej sytuacji nawet busa jest w stanie zapełnić więc najlepsza metoda faktów dokonanych. Kupujesz i... nie ma innego wyjścia musi się zmieścić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

System start-stop uwzględnia wiele parametrów, tak samego silnika, samochodu jak i zewnętrznych.

Temperatura silnika (oleju) to jeden z nich. Ale także stan naładowania akumulatora, temperatura zewnętrzna, włączone odbiorniki prądu i inne. I tak w OBK 2.5 przy włączonych światłach i działającej prawie na full ( upały sprzed kilku dni ) klimie silnik się praktycznie nie wyłączał. Na stałe systemu wyłączyć się nie da - trzeba po każdym starcie. Ja tego jednak nie robię, bo działa dobrze.

Wielkość bagażnika można łatwo sprawdzić w OBK - są prawie identyczne.

Ilość miejsca z tyłu to większy kłopot. Więcej niż w XV, mniej niż w OBK.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(zwłaszcza, jak żona moja najwspanialsza decyduje o tym, co trzeba zabrać, a czego nie ;) ).

 

w takiej sytuacji nawet busa jest w stanie zapełnić więc najlepsza metoda faktów dokonanych. Kupujesz i... nie ma innego wyjścia musi się zmieścić. :)

 

 

racja :biglol:

System start-stop uwzględnia wiele parametrów, tak samego silnika, samochodu jak i zewnętrznych.

Temperatura silnika (oleju) to jeden z nich. Ale także stan naładowania akumulatora, temperatura zewnętrzna, włączone odbiorniki prądu i inne. I tak w OBK 2.5 przy włączonych światłach i działającej prawie na full ( upały sprzed kilku dni ) klimie silnik się praktycznie nie wyłączał. Na stałe systemu wyłączyć się nie da - trzeba po każdym starcie. Ja tego jednak nie robię, bo działa dobrze.

Wielkość bagażnika można łatwo sprawdzić w OBK - są prawie identyczne.

Ilość miejsca z tyłu to większy kłopot. Więcej niż w XV, mniej niż w OBK.

 

Pozdrowienia

i raz jeszcze dziękuję Dyrekcji za wyjaśnienia :)

w XV z miejscem z tyłu kabiny jest ok (testowane wprawdzie z jednym fotelikiem), bagażnik to inna sprawa - OBK (poprzedni model) miejsca na kanapie ma aż nadto (przynajmniej do czasu, aż maluchy nie dorosną, wtedy miejsca też będzie sporo - w kaftaniki z rękawami wiązanymi z tyłu się je zapakuje :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem focusem 1,6 zrobionym na 230 koni - ciągnie jak wściekły (byle sucho było) - ale A) jak długo taka zabawa?, B) jaką skrzynię CVT będzie miał Levorg - pewnie taką jak 2.5 N/A czyli raczej bez zapasu na większy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko bedzie zależeć od wielkości turbo. w Fiescie moze byc większe zeby góra była mocniejsza w 1.6 DiT moze byc nastawione na Nm szybko dostępny a wiec z małego turbo dlatego góry pewnie nie bedzie w tym aucie ale poczujemy to zobaczymy na razie to wróżenie z fusów w kazdym razie 220 km juz by ładnie goniły w tym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT ( wyłącznie na zamówienie indywidualne !) : 28.000 Euro GT-S : 30.000 Euro GT-S z nawigacją i tapicerką skórzaną : 32.500 Euro

 

Ceny zachęcające i co najważniejsze ciekawe "szosowe" Subaru w ofercie dla kogoś kto nie potrzebuje wyżej zawieszonego autka.

 

Jak należy rozumieć dostępność wersji GT wyłącznie na indywidualne zamówienie, czy przedkłada się to na dłuższy czas oczekiwania w porównaniu do wyższych wersji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Dlaczego w FXT nie można bylo zamontować kurnika z uwagi na ochronę pieszych a w Levorgu juz mozna?

Być może ze względu na wysokość, na której znajduje się maska ( STI też ma "kurnik").

 

Pozdrowienia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlaczego w FXT nie można bylo zamontować kurnika z uwagi na ochronę pieszych a w Levorgu juz mozna?

Być może ze względu na wysokość, na której znajduje się maska ( STI też ma "kurnik").

 

Pozdrowienia 

 

W takim razie jak się to ma do Forestera poprzedniej generacji, gdzie zarówno ropniak jak i 2.5 turbo miały kurnik, a maska też jakby nieco wyżej niż w Levorgu (analogniczna sytuacja z OBK w dieslu do modelu MY14) - czyżby nowe przepisy? W każdym razie fajnie, że Levorg ma kurnik, żeby jeszcze forek XT w ramach liftu go dostał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...