Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Jest gorzej, niż pisze @Than_Junior.

 

Ostatnio kontaktowałem się z przedstawicielem firmy oferującej najem długoterminowy (nawet na ciekawych warunkach). Pogadaliśmy o BMW 3 x-drive. Temat ogólnie "zawisł" na niczym.

 

Po kilku tygodniach dostaję propozycję: a może skoda superb 4x4. Ja: nie, dziękuję.

 

Znowu po kilku tygodniach: a może insignia 4x4?

Tu już wyjaśniłem, dlaczego wolałbym jednak subaru (akurat miałem świeże doświadczenia "ulojalniające").

Gość na to: hmm, w sumie to się zgadzam. Jeżdżę imprezą ;)

 

Normalnie zdrajcy są wśród nas  :P  :o  :o  :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli rozumiem, że zaliczasz Levorga do tej samy klasy/kategorii ( gabaryty + komfort + rozstaw osi ect ) co Astra, Golf czy Leon. Raczej nie.

A do jakiej mam wrzucić? Porównując do Golfa (kombii), bo to chyba protoplasta klasy kompakt:

rozstaw osi niemalże identyczny - 1,4cm na korzyśc Levorga

długość - tutaj Levorg "zdecydowanie" wygrywa 12 cm, tylko pytanie ile tego to wnętrze a ile to napompowane zderzaki

szerokość - 2 cm na korzyść Golfa

wysokość - róznica 4mm praktycznie pomijalna

prześwit - niemalże ten sam, chyba w Golfie + 5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

długość - tutaj Levorg "zdecydowanie" wygrywa 12 cm

 

pełna zgoda ale dobrze wiesz, że te 12 cm robi kolosalną różnicę "przesuwając" auto do segmentu wyżej. Mam na myśli tylko i wyłącznie wielkość/przestronność. W sumie Mini S to też premium. :)

W każdym razie do ergonomii Legacy czy OBK nie można się przyczepić. Inżynierowie z FHI umieją odpowiednio "zagospodarować" wnętrze.

Pożyjemy zobaczymy ja to jest w Levorgu ale ja jestem dobrej myśli. No może poza ceną bo w tym przypadku mam poważne obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wchodze na forum Subaru coffee2.gif ... do watku o STI 2015... :wub: ...czytam strone po stronie... :book: ...a tam ciagle gadanie o wyzszosci VAG/AMG/ITD nad STI...

Bo chyba to normalne że auto się porównuje do konkurencji? Jakby poczytaać uwaznie to nikt nie neguje że podobno lepiej skręca, hamuje itp. czy nie uważa za wielka wade że auto zostało ugrzecznione/ucywilizowane. Głowny zarzut to montaż starego 2.5T i dlatego można powiedzieć - tak pod tym względem konkurencja jest z przodu.

 

 

Zagladam do watku o Hot Hatchach... :wrrum: ...tam takze dominuje rozmowa o cudownej A-Klasie, fantastycznym Golfie i niepokonanym Seacie... <_<

Subaru to nie bardzo ma tam produkowanego przedstawiciela ;)

 

 

Wchodze wiec do tematu o Levorgu... :ok: ...a tam znowu kilku forumowiczow modli sie do Skody...

Nikt sie nie modli - gdybamy sobie na temat potencjalnej ceny Levorga i ewentualnie uzasadniamy ile realnie byłoby ok odnosząc to do tego co oferuje komkurencja nawet ta "plebejsko-kapelusznicza"


 

 

pełna zgoda ale dobrze wiesz, że te 12 cm robi kolosalną różnicę

Tylko spójrz na zdjęcia Levorga i jego zderzaki + długośc maski, a potem na np to: http://www.volkswagen.pl/pl/modele/nowy-golf-variant/widok-360-.html#/flash=2a5118564d4b3fdbb84e0bb7be654857@{%22f%22%3A11%2C%22q%22%3A1%2C%22c%22%3A%22Oryxwei%C3%9F%20Perlmutteffekt%22%2C%22w%22%3A%22Obr%C4%99cze%20ze%20stopu%20metali%20lekkich%20\%22Toronto\%22%22}

Wydaje mi sie ze sporo z tych 12 cm zostało skonsumowane gdzie indziej niż we wnetrzu ;)

Nie zmienia to faktu ze zapowiada sie fajne auto i jak cena bedzie odpowiednia 120-135 tyś za benzynę około 220 koni to będzie git. Ale

 

No może poza ceną bo w tym przypadku mam poważne obawy.
  też mam o to obawy, żeby nie było jak w powiedzeniu że zapowiadało się tak pięknie a wyszło jak zwylke :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pożyjemy zobaczymy.

Mnie jednak nikt nie przekona, że Levorg'a będzie można porównywać z Golfem, Astrą, Focusem itd.  Jak większość z nas ja również co jakiś czas  mam styczność z tego typu autami. Czasami za kółkiem, czasami na prawym ale za każdym razem dostrzegam, że są to tylko i wyłącznie auta do przemieszczania się z punktu A do B. "Sorry ale taki mamy klimat" i takie jest moje subiektywne odczucia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że porównywanie Levorga, lub jakiegokolwiek innego Subaru, do rywali, na zasadzie suchych danych technicznych mija się z celem. Samochody popularnych marek będą tańsze/większe/szybsze (niepotrzebne skreślić) od takiego Levorga. Subaru kupuje się raczej sercem niż rozumem, często jest to spełnienie pewnych marzeń..

IMO jeżeli ktoś porównuje Levorga do Octavii, to powinien brać Octavię :) Fajne auto ale bez 'tego czegoś' :)

 

Co do cen, to europejscy rywale chyba nie są obarczeni cłem takim jak auta z Japonii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

,ale ok.150 tys. za 2.0DIT jest IMO całkiem realną ceną

 

Czyli drożej od Forka. To nie byłby dobry ruch. Za 150 tyś mozna mieć auto podobnej mocy z 4x4 i jednak większe/klase wyżej.

Pamiętac tez trzeba ze na rynku jest taka np Octavia kombi 1,8Tsi DSG z 4x4 i kompletnie wyposazona z rabatem wyjdzie około 100-105 tyś. Jak komuś nie przeszkadza łatka korpowozu to jest to rozsądnie skalkulowana cena za fajne auto. 150 tys to byłaby przesada bo to mniej więcej będzie cena Golfa R kombi.

Do takiej Skody mozna opcjonalnie zamowic kubly z RSa.Na prawdę kawal auta rodzinnego.

Tak czy siak najbliższa przyszłość ciekawie sie zapowiada. Nowy STi, Levorg i może Legacy z zaturbioną benzyną. Gdyby tak było chciałbym żeby SIP zrobiło jakieś testy w Miedzianej Górze dla potencjalnych klientów. Nawet odpłatne, coś na wzór AMG experience czy jakoś tak. Napewno ułatwiłoby to podjęcie wielu osobom decyzji, tym bardziej że ceny pewnie będą zbliżone. Wiele osób którym wydaje się że chcą STi są potem silnie rozczarowane że to zupełnie nie ich klimat. W ten sposób mogłyby sobie porównać samochody o różnym charakterze i stwierdzić czego tak naprawdę chcą. Wybrałbym się na coś takiego.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Wiesz co ale w przypadku Mercedesa samych modeli AMG jest więcej niz wszystkich modeli jakie obecnie oferuje Subaru a ktos kto przychodzi do salonu z założeniem kupna STI nawet nir spojrzy na Legacy czy Forestera bo to zupełnie inna grupa odbiorców ,aczkolwiek inicjatywa fajna.
Do listy można jeszcze BRZ'ta dorzucić i tym samym już potencjalnie 4 modele są do testów.

 

Nie zgadzam się że wszyscy klienci na STi są "świadomi". Jest spora grupa która jara się danymi z broszurki, parapetem i ogólnie cuferkami. Przykład z własnego podwórka to mój ojciec. Gość ma 60 na karku i od kiedy pamiętam to jarały go samochody i rajdy (jako kibic tylko). Marzyło mu się jakieś szybkie auto pokroju STi lub Evo. Jednak kiedy przejechał się moim doszedł szybko do wniosku że wszystko fajnie ale jednak woli jakiegoś szybkiego dupowoza a nie rajdówkę.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jeżeli bys mial np Legacy z silnikiem +/- 200-240 KM to jestem w stanie uwierzyć że ktoś kto docelowo przyszedł kupic STI po jeździe próbnej jednym i drugim pójdzie za głosem rozsądku i wybierze Legacy.

W tej chwili nie masz takiej alternatywy ( poza XT ) ale to tez nie do końca bo to SUV a 2.0D nie jest żadną alternatywa jeżeli chodzi o osiągi.

To już może w innym temacie ( subaru vs reszta świata ) ale niedawno przeglądałem test różnych samochodów na śniegu gdzie Legacy dojechało jako jedno z ostatnich objechane nawet przez B klasę 4matic ( haldex ).Powodem byl fakt że nie da się w nim całkowicie dezaktywowac ESP co w tym momencie powoduje ze jakiekolwiek argumenty w walce AWD vs Haldex tracą jaki sens skoro masz świetny napęd a elektronika nie pozwala go wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

test różnych samochodów

 

niech zgadne wydawnicto Baure'a czy może Vogels...... Czy może ADAC robił test podobny do opon......

Laguna swego czasu też objechał na torze STI.

Sam wiesz jaka tam ściema odchodzi.

 

Odnośnie ESP to filozofia jest prosta  w limuzynie lepiej nie wyłączać do końca. Będzie bezpieczniej.  Ale np. w STI z tego co pamiętam już można całkiem zrobić OFF. Inny klient, inne możliwości.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12 to na którym miejscu było ma dla mnie trzeciorzedne znaczenie ale uderzył mnie właśnie fakt braku możliwości wylaczenia ESP.W wielu dyskusjach fun jaki daje AWD bylo przytaczane jako główny argument ale nie do końca wiem jaki można niec fun w samochodzie w którym nie możesz wyłączyć ESP ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TurdziGT  => W normalnym trybie pozwala na dużo. Wyłączone pozwala na jeszcze więcej. W OBK mimo, że to mega dupowuz reaguje w momencie utraty przyczepności. Spokojnie możesz go postawić bokiem a "kontrolna mruga" i próbuje "prostować". Ogólnie ujmując reaguje w ostatniej chwili i jest to według mnie bardzo dobrze dobrane do charakterystyki auta i potencjalnych kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junior nie chce cię obrazić ale na prawdę musisz być potwornym hipokryta skoro uważasz że subaru to nadal wyżyny myśli technicznej i finezji motoryzacyjne a jestem przekonany ze głęboko bardzo cie to boli że wpadło w otchłań motoryzacyjnej przecietnosci i nijakosci tylko się do tego zwyciągnie uczciwie nie przyznasz a zamiast tego lazisz za mna po każdym wątku lapiac mnie za słówka.

 

Sorry, ale nigdzie nie pisalem, ze Subaru to szczyt i orgazm mysli technicznej. I nawet gdybym tak uwazal, to to jakos nie podchodzi pod definicje hipokryzji, ale mniejsza o to. Nie jestem slepy i wiem, ze rozne marki maja rozne innowacje, niektore maja lepsze, niektore gorsze. Tez nie rozumiem wszystkich decyzji FHI, ale uwazam, ze jak na rozmiar firmy i jej zaplecze to daja sobie calkiem niezle rade.

 

I nie laze za Toba i nie staram sie Ciebie przesladowac, ale kurka wodna w kazdym watku ciagle tylko gadasz o tym samym - jaki ten Mercedes jest fajny! No i ok, jest super, A klasa zrobila olbrzymi skok do przodu w stosunku do poprzednika i chyba wszyscy tu to doceniamy i sie rowniez cieszymy, bo jest na rynku kolejny fajny samochod. Ale do jasnej, wystarczy o tym napisac raz albo dwa, a nie ciagle gadac o tym samym i powtarzac to w tematach, ktore nawet z tym autem nie maja prawie nic wspolnego! I nie sadze, abym byl odosobniony w tej opinii...

 

Chetnie wszyscy czytamy o doswiadczeniach z innymi autami, bo kazdy tu zalogowany interesuje sie motoryzacja ogolnie, ale gdzies sa granice tego, co mozna uznac za wymiane doswiadczen, po ktorych przekroczeniu juz bardziej zakrawa to na (czesto zarzucany subarowiczom!) fanatyzm... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junior , Lukass ci juz odpowiedział że żeby ocenić jakiś samochód trzeba go porównać z konkurencja żeby ta ocena byla miarodajna a ze A45 czy CLA45 jest w tej chwili bezpośrednia konkurencja to gdzie indziej o tym pisać jak nie w wątku o STI tym bardziej że nie ma innego typu STI vs reszta swiata lub coś w tym stylu.

Mogł bym odnieść sie jakoś do reszty twojego posta ale sa Święta więc odpuszczę w zamian za to życzę tobie I wszystkim subaroholikom a także reszcie forum smacznego jajka I Wesołych Świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...