Skocz do zawartości

Opony całoroczne - Opinie


bbulet

Rekomendowane odpowiedzi

Wjechał całoroczny Imperial ;)

 

pierwsze wrażenia - na tle 2 letniej zimówki zero różnicy w kopnym śniegu, na mokrej czarnej nawierzchni nawet lepiej.
Przez wieczór trochę upalałem na miejscówce, zaśnieżone drogi prywatne. Opona bardzo przewidywalna, nie zaskakuje. 

W trasie przelotowo 140-160kmh cicha… ale to Forester wiec tutaj głośno jest z innego powodu ;) ogólnie cichsza od zimówek. 

Hamowanie na mokrym również pewne, nie blokuje losowo kół (co ma miejsce na kilku letniej zimie różnych marek :) ), mam wyłączony ABS. 
 

opinie z opo**o pokrywają się z prawdą - ścianka boczna mega miękka, wiotka. Mnie pasuje, ale w jakimś twardszym sportowym wehikule może być odczuwalna. 

 

Wyważyły się po 10-15g, spoko jak na taki balon

 

Zobaczymy co powiem za rok :) w Kielcach zima jest 2 max 3dni, potem to sama odwilż i ogólnie opady. Liczę, że 2 lata przejeżdżą. 
 


AB710045-E800-41EE-ABE6-9734A8FA20C9.thumb.jpeg.e0eafae87d681c1688c95fc69e1559fe.jpeg

Edytowane przez 133699
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym odświeżyć temat opon Vradstein Quatrac 5. Padają mi zimówki Michelin, a letnie Geolandary są na wykończeniu. Ze względów finansowych zacząłem się zastanawiać nad oponami wielosezonowymi - nigdy do tej pory takich nie miałem i od ponad 20 lat stosowałem wyłącznie gumy sezonowe. 80% moich przebiegów to asfalt i drogi utwardzone. Jeżdżę też dużo po drogach leśnych, dziurawych i błotnistych. Co ważne, jeżdżę też sporo po górach, w tym oczywiście po śniegu. Samochód to poliftowy Forek SG, wolny ssak, manual. Roczne przebiegi to minimum 20.000km. Jak takie Vradsteiny sprawdzają się w praktyce? Lepiej kupić takie, czy np. Toyo OpenCountry A/T albo Falken Wildpeak AT3? A może po prostu JEDNAK komplet na lato i komplet na zimę...? Felg mam trzy komplety jakby co ;)

Z góry dzięki za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz po górach to lepiej kupić coś bardziej AT. Quatrac 5 ma boki takie słabe trochę. Owszem jako opona jest bardzo fajny. Teraz mam Nokian, ale są one SUV albo XL. Nie pamiętam, ale boki czuć że mają mocniejsze, grubsze.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

AT podobno w kopnym ogarnia, ale z typową "ciapą" ponoć problem. Nie jeździłem, powielam opinie. Ogólnie, poza crossclimatem to większosć wielosezonów ma cienkie ścianki. 

 

Jak czytałem o ATkach to Wildpeaki każdy polecał jako typowego wielosezona do cywila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam szanownych ;)

przymierzam się do oponek Yokohama Geolandar A/T G015

Aktualnie mam rozmiar opon 215/55 R17

Nowe 17" Yokohamy są tylko 215/60 a to już 21.5 mm więcej na średnicy ... jeździ ktoś na takich, nic nie ociera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, lolo.lolo napisał(a):

witam szanownych ;)

przymierzam się do oponek Yokohama Geolandar A/T G015

Aktualnie mam rozmiar opon 215/55 R17

Nowe 17" Yokohamy są tylko 215/60 a to już 21.5 mm więcej na średnicy ... jeździ ktoś na takich, nic nie ociera ?

w obk 06 nie obciera. są tez dostepne 215/60 R16 - ta sama srednica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To które z tych trzech najrozsądniejsze (cenowo podobnie)? Większość na pewno będzie po asfalcie ... 

 

Yokohama Geolandar A/T G015

Falken Wildpeak A/T AT3WA

Vredestein Quatrac Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lolo.lolo napisał(a):

To które z tych trzech najrozsądniejsze (cenowo podobnie)? Większość na pewno będzie po asfalcie ... 

 

Yokohama Geolandar A/T G015

Falken Wildpeak A/T AT3WA

Vredestein Quatrac Pro

Jak większość asfalt to vredestein 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
17 minut temu, respect napisał(a):

powiesz cos więcej już teraz?

 

W sumie to co wcześniej, ścianki miękkie ale mi to pasuje. Na drodze nie zaskakuje a ostatnio było 20c w słońcu, a przedwczoraj znowu 10cm śniegu. Nie zwracałem specjalnie na nie uwagi, po prostu jeżdżę jak zawsze. Na oblodzonym jedynie była jakaś tam walka ale szczerze podobnie miałem i na świeżych zimach, bez kolca zawsze tak będzie.

Na ten moment polecam, zobaczymy przy kolejnej zimie. Bieżnika nadal jest jak na nowych, zrobiłem może z 3kkm. Daje im 2 lata, jak będą w porządku to kupie kolejny komplet do daily

 

Po mieście ich nie słyszę, a powyżej 100+ cholera wie, bo to SF i ma box dachowy więc wyje wszystko, ale nie rzucają się w uszy. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...