Skocz do zawartości

Opony całoroczne - Opinie


bbulet

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, artaa napisał:

Eee gdzie tam, to dawne light Pirelii z Indii...

pytanie nie skąd, ale o realne testy

 

Teraz gdy masz np rozpadające się  Nokiany z Rosji, marka już wiele nie znaczy (niestety)

Z ruskich to co zostało na półkach to szybko zejdzie. Ciekawe skąd będą pochodzić następne gumy?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejść wejdzie, ale to 195/60R15, to już zmiana w górę z wysokością z 185/60 więc...

 

Generalnie ma być 1 cm szerzej i kilka mm wyżej (na tych samych stalówkach), ale bez przesady ;-)

 

Całkiem pozytywne testy znalazłem o chińczykach,

Goodride All Season Elite Z-401 ale one tylko 88 są.

 

Na tą chwilę mały wybór z tanich do 1000PLN to jeszcze  z naszych

Kormoran All Season 195/60R15 92V XL

 

Najwyżej się przeproszę z 88, ale wtedy szukam z twardym bokiem, z testów które widziałem to chyba tylko Nexen 

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mój ojciec jeździ już 4 rok na oponach Michelin Crossclimate oczywiście głównie po mieście, zero problemów jak do tej pory.

Nie wyobrażałem sobie że kiedyś założę wielosezonowe do Subaru, ale czemu nie spróbować tym bardziej że teraz to tylko muskam pedał gazu, bo wiadomo można zrobić sobie kuku przy tych nowych przepisach po przekroczeniu prędkości.

 

Nawet ostatnio Hołek je reklamuje...

 

20221209_110027.jpg

20221209_110027.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aQq napisał(a):

Pierwsze śniegi na Firestone Multiseason 2 zaliczone i jestem miło zaskoczony jak dobrze to działa. emoji846.png

Mam w 2 autach. 2x pozytywne zaskoczenie. Godne polecenia, ciut za miekkie latem, ale zimą pewne i bezpieczne prowadzenie. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2022 o 11:12, demasoni napisał(a):

Nie wyobrażałem sobie że kiedyś założę wielosezonowe do Subaru, ale czemu nie spróbować

Kręcac się wokół komina i sporadycznie w dalsze trasy(nie w góry),ma to sens. Miesiąc temu wjechały Bridgestone Weather Control A005 EVO,zastępując kanadyjskie odpowiedniki. Niestety nie było okazji sprawdzić przy ostatnich opadach śniegu w 3City więc czekamy na najbliższe opady po weekendzie,narazie uwag brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Levorgu mam świeżutkie Yokohamy BluEarth 4S. Na asfalcie pierwsze zaskoczenie to, że są cichsze niż zimówki, które miałem wcześniej. 

W warunkach jesiennych bez zastrzeżeń, nawet szybsza jazda po zakrętach nie zrobiła na nich większego wrażenia. 

Ostatnie śniegi również nie stanowiły kłopotu, radzi sobie zarówno z suchym, sypkim śniegiem jak i mokrą, głęboką breją. 

Krótko mówiąc czuję się na tych oponach swobodnie jak na zimówce. Zapewne napęd robi tutaj swoją robotę, ale i tak stwierdzam, że jakość opon całorocznych dynamicznie idzie do przodu. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojego Forka założyłem Kleber Quadraxer SUV wersja XL. Bieżnik wygląda prawie identycznie jak we wszędzie wysoko ocenianych Michelinach Cross Climate. Fabryka produkcji ta sama co Cross Climate. Komplet kilka stówek tańszy. Jodełka bieżnika pięknie się prezentuje. Auto nie zakopuje się w głębokim śniegu i nie ślizga się nawet pod naprawdę strome gruntowe wyślizgane podjazdy. Jodłowy bieżnik na pewno dobrze poradzi sobie też latem na błotnistych drogach gruntowych. Cichsze w porównaniu do fabrycznych Bridgestone Dueler.

No i zaleta, która mi się bardzo podoba, a CrossClimate tego nie ma - zagłębienie do rantu felgi chroniące ją od obcierania krawężnikami. Szczególnie częste parkując w centrum miasta.

Trzeba wybrać dobrego wulkanizatora przy zakładaniu tych opon. Pierwszy założył mi je tak, że były jajowate w pionie i na boki. Dopiero spec sławny na całą Polskę północną uporał się wzorowo, że nic nie drga aż do 220 km/h.

 

cl2h92jj11dgt01k5qv3foy3m-quadraxer-suv.full.png

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, arturcom napisał(a):

Do swojego Forka założyłem Kleber Quadraxer SUV wersja XL. Bieżnik wygląda prawie identycznie jak we wszędzie wysoko ocenianych Michelinach Cross Climate. Fabryka produkcji ta sama co Cross Climate. Komplet kilka stówek tańszy. Jodełka bieżnika pięknie się prezentuje. Auto nie zakopuje się w głębokim śniegu i nie ślizga się nawet pod naprawdę strome gruntowe wyślizgane podjazdy. Jodłowy bieżnik na pewno dobrze poradzi sobie też latem na błotnistych drogach gruntowych. Cichsze w porównaniu do fabrycznych Bridgestone Dueler.

No i zaleta, która mi się bardzo podoba, a CrossClimate tego nie ma - zagłębienie do rantu felgi chroniące ją od obcierania krawężnikami. Szczególnie częste parkując w centrum miasta.

Trzeba wybrać dobrego wulkanizatora przy zakładaniu tych opon. Pierwszy założył mi je tak, że były jajowate w pionie i na boki. Dopiero spec sławny na całą Polskę północną uporał się wzorowo, że nic nie drga aż do 220 km/h.

 

cl2h92jj11dgt01k5qv3foy3m-quadraxer-suv.full.png

Czy ja tam widzę 3psmf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem kogoś, kto mi założy nowe opony i nie będzie drgań na kierownicy po przekroczeniu 140 km/h. Znalazłem niby najlepszy zakład na Pomorzu pod Gdynią. W internecie najwięcej opinii i same pozytywne. Zgraja praktykantów tam odwaliła mi taką fuszerę, że kierownica mi się wyrywała z rąk już przy 90 km/h. Nawet nie wracałem tam na reklamację, bo jeszcze złośliwie by mi coś uszkodzili i dalej by nie było poprawione, a nie można tam na swój samochód patrzeć nawet przez otwartą bramę garażową.

Szukałem dalej różnych najdroższych miejsc, ale jak usłyszeli, że jak mi się pojawią drgania przy 200 km/h to złożę reklamację, od razu rezygnowali z "trudnego klienta". W jednym zakładzie wysłali mnie do Tujko jak jestem taki wybredny. No i dobrze się skończyło. Mimo, że nie było tanio.

Edytowane przez arturcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria to zawieszenia - wielopunktowa

 

Ty piszesz o wyważaniu 

https://autoexpert.pl/artykuly/statyczne-i-dynamiczne-wywazanie-kol

 

są (niestety rzadkie) maszyny które robią to "na samochodzie" np

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, artaa said:

są maszyny które robią to "na samochodzie"

No właśnie taka maszyna w samochodzie z automatem i dyfrem nie pokręci jednego koła.

U tego Tujko niektórzy narzekają, że podnośniki mają na "dworzu". Dla mnie ogromna zaleta, bo mogę stać obok i patrzeć na ręce. Nawet w zakładzie z wyważarkami też tam mogę stać i patrzeć na wyświetlacze.

U innych, to oddaj kluczyki, zatrzaskują bramę w garażu i siadaj do poczekalni, nie patrz i nie zadawaj pytań, płać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...