Skocz do zawartości

Opony całoroczne - Opinie


bbulet

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Vredstein u Siebie. Jak znajdę suwmiarkę to zmierze ile już mają. Kupowałem z uwagi na to że są ciche.default_smile.png Zrobione na nich ok 18-20 tys.

 

 

Edit:

Aktualnie mają 6mm z przodu 6.2 z tyłu. Co zimę wyważam i przekładam je między osiami. Z przodu lecą na tył. Nie rotuje ich, wiem że są różne metody itd. Generalnie jestem z nich zadowolony. Są ciche, dobrze się zachowują na mokrym i zimą. Jeżdżę 99% po asfalcie.

Co ciekawe przy drugim wyważeniu zeszło mi z każdej po ok 15-20gram na odważnikach. Ta sama maszyna żeby nie było.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie możemy trafić niestety opony letnie które są gorsze w lecie od wielosezonu a nawet od typowej zimy:facepalm:

 

 

Opony wielosezonowe zapewniają nawet dobrą przyczepność w deszczu jednak, jeśli bieżnika zostanie poniżej 5mm wydaje mi się że staną się znacznie bardziej podatne na aquaplaning (rzeźba bieżnika robi swoje)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów.

Stoję przed dylematem jakie opony całoroczne dobrać do Forestera 2012 N/A 2.0 - 225/55/R17.

Zimówki jak i letnie mam praktycznie skończone a nie chciał bym kupować 2 kompletów - wiadomo koszt.

Dojazd mam jaki mam - czyli ok 400m od domu - 3 góreczki (w zimie nieciekawe i czasem zasypane) - do równego asfaltu. Później już asfalt po płaskim.

Zastanawiam się na oponami całorocznymi.

Jeśli ktoś jeździ na takich oponach proszę o sugestie z wyborem takowych.

Na razie moje typy to:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2

Nokian Weatherproof

Bridgestone Weather Control A005

Continental AllSeasonContact - dość drogie

Generalnie chodzi mi o prowadzenie w zimie bo w lecie (pomijając, że mam kawałek drogi szutrowej) każde będą odpowiednie.

Poleci ktoś całoroczne?

Są różne testy i rankingi opon, przeczytałem różne wątki na forum, mało osób się wypowiada odnośnie takich opon.  Ale może ktoś ma jakieś sprawdzone?

Tym bardziej do 4x4.

Może warto założyć wątek o takich oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pod prąd. Dwa komplety starczą Ci na 2x dłużej a ponadto poczytaj porównania zimówek+letnie+całoroczne. Wynik jest jednoznaczny. Rozważyłbym całoroczne gdybym turlał się tylko po mieście i robił b.małe przebiegi.Nawet w Justy z 2005 mam dwa komplety nie mówiąc o OTB. Ja bym w żadnym wypadku nie szedł w te pozorne oszczędności. Jeden problem i to mały) a cały plan oszczędnościowy bierze w łeb.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sławek1 napisał:

A ja pod prąd. Dwa komplety starczą Ci na 2x dłużej a ponadto poczytaj porównania zimówek+letnie+całoroczne.

 

Zgodzę się z porównaniem, natomiast niekoniecznie z tym 2x dłużej. Zależy kto ile robi kilometrów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Continetale w Yarisie,kupiłem całoroczne bo auto jeździ tylko po mieście,natomiast w OBK mam Bridgestone,z takimi kupiłem auto.

Moje subiektywne odczucie jest takie że Continentale są cichsze.Nie zauważyłem wielkich różnic w prowadzeniu auta (normalnym;))

Całoroczne nie są złym rozwiązaniem,wszystko zależy od tego jak dużo jeździmy,w moim przypadku duże trasy kilka razy w roku,reszta miasto.Kwestia TMPS przy okazji rozwiązana.Jeżeli opcja lato/zima to osobiście wolałbym zmieniać całe koła tak jak robiłem do niedawna,a wiadomo z czym to się wiąże.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę praktycznie cały rok do pracy tak ok 15km w jedną stronę (jak pisałem ok 400m w trudnych warunkach). W zimie jest zagwozdka bo nie zawsze odśnieżą. I dlatego pytam o całoroczne czy się nadadzą?

W roku tak kilkanaście razy autostradą lub innymi drogami, z reguły na wakacje jakieś dłuższe trasy - ale niewiele.

Bardziej właśnie takie dojazdy. 

Kupiłem Forka by właśnie pomógł w zimie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mógłbym się skusić na zimówki + letnie tylko nie wiem czy na to sens?

Czy wystarczą 2x dłużej? Może tak. 

2x w roku zmiana opon - nie mam dodatkowych felg.

Może ktoś ma całoroczne i może potwierdzić lub nie?

 

 

Edytowane przez braun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od prawie roku jeżdżę na Nokianach Weatherproof SUV i mam to co chciałem. Nie bujam się dwa razy do roku w kolejkach do wymiany, nie muszę przechowywać zdjętych opon. Na mokrym - bez zarzutu choć zimy i śniegu właściwie jeszcze nie zaznały. Trochę żałuję, że nie założyłem A/T ale jednak 90% jeżdżę po asfaltach a A/T słabo odprowadzają wodę.

 

Chętnie bym założył H/T ale konia z rzędem temu kto znajdzie takie opony i żeby pasowały do naszych Subaraków i żeby miały dobrą opinię i żeby nie były drogie.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od dwóch lat (Cross Climate ) i sobie chwalę.., zim takich jak pamiętam już dawno nie widziałem a i w góry w okresie "zimowym" nie jeżdżę..

Dla mnie dobre opony całoroczne to idealne rozwiązanie, zwłaszcza jak ktoś nie robi dużych przebiegów w roku.

Raz do roku robię zamianę kół na osiach i przy okazji wyważam koła, a robię to kiedy nikogo nie ma na wulkanizacji i z "marszu"..:P

Oponki świetnie dają też radę w lekkim "terenie" - częste wyjazdy na ryby w miejsca bez dróg lub z takimi że auta osobowe "kapitulują"..

Polecam..

Edytowane przez Dzik44
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@braun u siebie mam Nokian Weatherproof SUV (podobno wzmocniony kord) 215/65 r16. Jeżdżę na nich od końca 2019 i moje spostrzeżenia są takie:

1. To są ciche opony - nie hałasują na autostradzie.

2. Rzeźba bieżnika pozwala stwierdzić, że dobrze odprowadzają wodę (jeździłem po mokrym, złego słowa nie powiem).

3. Wchodząc nieco szybciej w zakręty dobrze trzymało (ale to moje odczucie).

4. Jak będziesz chciał białe literki na napisach to na tych długo nie wytrzyma :biglol:.

Tak poza tym, średnio rocznie robimy do 15tys. kilometrów więc w sam raz. 4-5 lat i nowe. Fakt, jazdę mam 60%miasto 40% trasa (bliższa/dalsza), ale dają radę, robią robotę i raz w roku pasuje przerzucić minimum między osiami (przód tył, bo na krzyż to trzeba między felgami też wymieniać, bo opony kierunkowe).

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny temat o tym samym. Zaraz będzie jak z olejami :) @aflinta @Aga Może by połączyć temat, albo podwiesić w FAQ. Bo tam tylko sezonowe opony są.

 

I drugi znalazłem tym razem 2 strony.

 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie badania wskazują na to, że jak jazda lekko silna, to nie. Do toczenia się, jak najbardziej OK.

Przy okazji pozdrawiam Panią Moderator. Dawno tak blisko wpisami się nie spotkaliśmy.

Edytowane przez mz56
Śmiecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powinny mieć. Zauważyłem ostatnio, że dobre gumy zaczynają mieć problemy. Syndrom Kubicy. Dunlop po 20 - 25 tysiącach, zaczyna być śliski. Mam to na służbowym golfie i, oczywiście na trochę innych w STI. Sport Maxx RT. Bieżnik głęboki, opona idealna, ale wydłuża się droga hamowania ! Leci na ryj i nie hamuje ! W służbowym golfie, też na Dunlopach, jakichś 205/55/R16 efekt podobny. Czyżby stosowali swa rodzaje gumy ?!! Coś na pokaz a reszta po kosztach ? W służbowym mam 22,5 kkm. Na prywatnym STI 27 kkm. Nie od rzeczy będzie powiedzieć, że w poprzednim służbowym toledo, opony Dunlop tak się pokrzywiły, przy ok. 50 kkm, że poszły wszystkie na wymianę. Nie jestem dystrybutorem żadnej firmy. Nie handluję. Ale na Dunlopie trochę się zawiodłem. Komplet do STI to jednak ok. 2500 zł. Po zniżkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I żeby nie było niedopowiedzeń. Na wszystkich kompletach było napisane, że zrobione u Niemca. I jeszcze jedno. Jedną oponę Maxx na STI miałem wymienioną w ramach gwarancji. Tzw. stożkowatość. Robiłem 2x geometrię, też u Pana z Prymasa, a samochód uciekał z gazem w lewo, po odjęciu w prawo. Po trzeciej zamianie kół udało mi się zlokalizować wadliwą. Reklamacja uwzględniona bez żadnych dyskusji. Bomba. Kurier na koszt dostawcy przyjechał następnego dnia po reklamacji, czyli we wtorek, w czwartek miałem informację, że reklamacja uwzględniona i że szukają dobrej opony z podobnego oblewu. W piątek po południu dostałem nową gumę. Jest dobrze. Jak w Stanach.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Takie pytanko, czym się różni opona:

https://allegro.pl/oferta/4x-opony-caloroczne-yokohama-225-65r17-102h-9709038792

od tej

https://allegro.pl/oferta/4x-opony-geolandar-a-t-g015-225-65r17-102h-rpb-9629533485

Co to jest RPB? Wzmocnienie opony?

Ktoś używa tych opon? Jakieś opinie, uwagi, etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KPR napisał:

Jestem niemalże pewiem, że to ten sam produkt. Obie opony to Geolandar G015, a wedle katalogu Yokohamy były tylko jedne w takim rozmiarze: https://yokohama-online.pl/wp-content/uploads/specyfikacje/Lista_rozmiarow_geolandar-a-t-g015.pdf

 

2 godziny temu, KPR napisał:

Co to jest RPB?

Wczoraj bym powiedział, że to rant ochronny felgi, ale każdy producent ma swoje dziwne oznaczenia... W katalogu powyżej jest kolumna RPB/OWL, gdzie to drugie znaczy białe litery na oponie. Żadna opona nie ma jednego i drugiego, więc chyba w przypadku Yokohamy to oznacza czarne litery. Ciężko mi sobie wyobrazić, że ta kolumna oznacza "Rant ochronny felgi / białe litery". Tym bardziej, że nigdzie nie znalazłem zdjęcia Geolandarów mających rant ochronny.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KPR napisał:

Co to jest RPB? Wzmocnienie opony?

Tak, 

To Rim Protection Bar, czyli ochrona rantu felgi. 

Mam to u mnie we Wranglerze w Yokohama Geolandar g003 MT, super sprawa. 

6 godzin temu, KPR napisał:

czym się różni

To te same opony. 

 

2 godziny temu, rosaskc napisał:

Ciężko mi sobie wyobrazić, że ta kolumna oznacza "Rant ochronny felgi / białe litery".

A jednak tak jest i nic w tym dziwnego, podano po prostu parametry techniczne opony. 

Dziwne by było raczej gdyby napis był jednocześnie czarny i biały. 

2 godziny temu, rosaskc napisał:

OWL, gdzie to drugie znaczy białe litery

Nie do końca. OWL oznacza Outline White Letters czyli litery o białym obrysie. 

Całkiem białe litery oznaczone są jako RWL czyli Raised White Letters. 

Pozdrawiam 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...