owad Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Silnik SBD też znalazł się w zestawieniu (2.5T także) http://moto.pl/MotoP..._Subaru,,8.html Mam oba SBD miał 5MT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vabank Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Silnik SBD też znalazł się w zestawieniu (2.5T także) http://moto.pl/MotoP..._Subaru,,8.html Mam oba SBD miał 5MT? Jakie masz przebiegi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 2.0D - 35tys 2.5T - 90tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 SBD miał 5MT? Tak w Legacy i chyba w OBK poprzedniej generacji. Forki chyba od początku miały 6MT, ale głowy nie dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 wczoraj widziałem bardzo ładnego legasia boxer diesiel, aż zarzałem do środka, i co widzę, gała od 6MT. i miał taki fajny wydeszek schowany w zderzak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Forester chyba od początu miał 6MT. Ja w swoim legacy z 2008 mam 5MT i jeszcze oryginalny tzw stary soft. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Eeee, te newsy juz od dawna w gazetach sa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modmax Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Witam Chciałbym podzielić się swoim problem. Użytkuję SBD rocznik 2011 , przejechałem do tej pory 52 tys km i od jakiegoś czasu ( od ok 20 tys km ) odczuwam szarpanie podczas ruszania zimnym silnikiem , chociaż nie zawsze. W serwisie powiedzieli mi , że to początki zużycia sprzęgła , ale żebym się nie przejmował tylko jeździł dalej. Martwi mnie to jednak , bo objaw ten jest charakterystyczny dla zużycia dwumasy. Uszkodzona dwumasa może chyba prowadzić do opisanej tutaj awarii wału i panewek. Moje pytanie to : czy śpieszyć się z wymianą dwumasy ( ze sprzęgłem ? ) , czy jeszcze jeździć tak jak mówi serwis ? Czy wymiana dwumasy będzie na gwarancji , jeżeli nie uszkodziłem sprzęgła ( nie ślizga się ) ?. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Moje pytanie to : czy śpieszyć się z wymianą dwumasy ( ze sprzęgłem ? ) Na Forum są osoby jeżdżące z tym objawem; osobiście reagowałbym już teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 A ja znam osoby którym to szarpanie ustąpiło po lekkim przypaleniu (nie spaleniu) tarczy sprzęgła. Chociaż oczywiście przyczyny szarpania mogą być różne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Witam Chciałbym podzielić się swoim problem. Użytkuję SBD rocznik 2011 , przejechałem do tej pory 52 tys km i od jakiegoś czasu ( od ok 20 tys km ) odczuwam szarpanie podczas ruszania zimnym silnikiem , chociaż nie zawsze. W serwisie powiedzieli mi , że to początki zużycia sprzęgła , ale żebym się nie przejmował tylko jeździł dalej. Martwi mnie to jednak , bo objaw ten jest charakterystyczny dla zużycia dwumasy. Uszkodzona dwumasa może chyba prowadzić do opisanej tutaj awarii wału i panewek. Moje pytanie to : czy śpieszyć się z wymianą dwumasy ( ze sprzęgłem ? ) , czy jeszcze jeździć tak jak mówi serwis ? Czy wymiana dwumasy będzie na gwarancji , jeżeli nie uszkodziłem sprzęgła ( nie ślizga się ) ?. Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam Miałem ten sam objaw w OBK MY 2012. Zgłaszałem usterkę na przeglądzie przy 30 kkm, wówczas jednak nie stwierdzono niczego niepokojącego. Fakt, że szarpanie nie występowało za każdym razem, pewnie utrudniał diagnozę. Teraz mam 40 kkm i na gwarancji zostało wymienione koło dwumasowe (niestety nie kompletne sprzęgło, bo podobno pozostałe części były jak nowe). Po wymianie objaw ustąpił. Z tego co się dowiedziałem w ASO, wymiana na gwarancji jest możliwa do 30 kkm, o ile nie ma ewidentnej przyczyny uszkodzenia po stronie użytkownika (np. przegrzanie). U mnie zostało uznane w związku z tym, że pisemnie zgłaszałem to przy mniejszym przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Z tego co się dowiedziałem w ASO, wymiana na gwarancji jest możliwa do 30 kkm, o ile nie ma ewidentnej przyczyny uszkodzenia po stronie użytkownika (np. przegrzanie). U mnie zostało uznane w związku z tym, że pisemnie zgłaszałem to przy mniejszym przebiegu. Jak ja lubię te dodatkowe zastrzeżenia do gwarancji... U mnie, w MY08, szarpanie występowało od pierwszych kilometrów. Po pewnym czasie i kilku przypaleniach nieco osłabło. Będąc w stanie ruszyć samochodem płynnie (trochę 'manualnej sprawności w nogach' nabyłem) dojechałem do 125kkm i wymieniłem dwumas + sprzęgło (teoria wiążąca zużyty dwumas z pękającym wałem). Wyjęty dwumas miał podobno spore luzy nawet 'w rękach'. Od tego czasu ruszanie z miejsca jest łatwe i płynne jak w dupowozie. Czyli... wykastrowali mi subaraka (oddajcie mi moje poprzednie auto dranie!) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 dojechałem do 125kkm A ile masz teraz przejechane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 A ile masz teraz przejechane? 135kkm Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modmax Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Użytkuję SBD rocznik 2011 , przejechałem do tej pory 52 tys km Użytkuję SBD rocznik 2008 i sprzęgło wymieniałem przy 150tys ale w moim roczniku sprzęgła były wyjatkowo słabe i padały po ok 30kkm. Według informacji z forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Użytkuję SBD rocznik 2011 , przejechałem do tej pory 52 tys km Użytkuję SBD rocznik 2008 i sprzęgło wymieniałem przy 150tys ale w moim roczniku sprzęgła były wyjatkowo słabe i padały po ok 30kkm. Według informacji z forum. widzisz, a mój kolega też ma rocznik 08, 215tyś i orginalne sprzęgło ciekaw jestem skąd takie różnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 ja wymieniałem przy 105 tyś ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Użytkuję SBD rocznik 2011 , przejechałem do tej pory 52 tys km Użytkuję SBD rocznik 2008 i sprzęgło wymieniałem przy 150tys ale w moim roczniku sprzęgła były wyjatkowo słabe i padały po ok 30kkm. Według informacji z forum. widzisz, a mój kolega też ma rocznik 08, 215tyś i orginalne sprzęgło ciekaw jestem skąd takie różnice Bo ze sprzęgłem jest jak z hamulcami. Jeden zedrze klocki po 10kkm a inny po 70kkm. Poza tym nie zmieniałem sprzęgła ze względu na zużycie okładzin tarczy tylko ze względu na bardzo ciężką pracę pedału sprzęgła. Tarcza, docisk, dwumasa spokojnie by dociągneły do 200kkm jedynie po łożysku oporowym było widać znaczne zużycie. A tak w ogóle to miała być sugestia że czytając forum można się nabawić różnych fobii. Jak ten gość co się naczytał forum a potem woził sprzęgło w bagażniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 widzisz, a mój kolega też ma rocznik 08, 215tyś i orginalne sprzęgło ciekaw jestem skąd takie różnice Proponuję rozróżniać sprzęgło i koło dwumasowe. O ile zużycie sprzęgła jest odczuwalne o tyle zużycie koła dwumasowego niezawsze. U mnie np. jedynym objawem było delikatne stukanie podczas uruchamiania silnika. Myślę, że większość osób na moim miejscu jeździłaby dalej. A co okazało się po wymontowaniu koła to już opisałem. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 widzisz, a mój kolega też ma rocznik 08, 215tyś i orginalne sprzęgło ciekaw jestem skąd takie różnice Proponuję rozróżniać sprzęgło i koło dwumasowe. O ile zużycie sprzęgła jest odczuwalne o tyle zużycie koła dwumasowego niezawsze. U mnie np. jedynym objawem było delikatne stukanie podczas uruchamiania silnika. Myślę, że większość osób na moim miejscu jeździłaby dalej. A co okazało się po wymontowaniu koła to już opisałem. Pozdr. wczoraj chwaliłem sie kolegą a dzisiaj pękł mu wał najciekawsze że wracał z salonu subaru, gdzie dał zaliczkę na nowego forka i miał uzgodnione wszystkie szczegóły zostawienia legasia w rozliczeniu przesrane zaliczkował też diesla, jutro zmienia zamówienie na benzynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Pewnie wezmą w rozliczeniu tylko za kwotę pomniejszoną o nowy shortblock. Ech takie życie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 wczoraj chwaliłem sie kolegą a dzisiaj pękł mu wał najciekawsze że wracał z salonu subaru, gdzie dał zaliczkę na nowego forka i miał uzgodnione wszystkie szczegóły zostawienia legasia w rozliczeniu przesrane OSTRO!!! A ci z salonu to chyba w czepku, bo mieli by lipę jak by im pękł wał w dzień przyjęcia auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 wczoraj chwaliłem sie kolegą a dzisiaj pękł mu wał Zaraz ktoś napisze, że pewnie niewłaściwie się obchodził z urządzeniem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 wczoraj chwaliłem sie kolegą a dzisiaj pękł mu wał Zaraz ktoś napisze, że pewnie niewłaściwie się obchodził z urządzeniem.... nie każdy jest tak czujny jak Ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się