Beavis Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Najwyższe mandaty dostali kierowcy VW i Citroena , najmniejsze Fordów Czyli jednak się potwierdziło. A jeśli chodzi o Fiesty, to jak z różnicą między prywaciarzami, a M-Sportem o ile można tej tajemnicy uchylić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) oglądając przejazd Ogiera widać jaką przewagę ma dzięki autu i z taką jakby łatwością wychodzą mu takie genialne czasy Trzeba też jednak oddać, że auta M-Sportu dojechały na dobrych miejscach i kierowcy nie popełnili dużych błędów. W dalszej perspektywie jest tylko jedno wyjście dla Roberta, jedynie fabryczny team zapewni konkurencyjne auto. Ciekawe jak nowy Hyundai zbliży się do VW ale widać, że Neuville w dobrym aucie będzie w stanie walczyć o zwycięstwa. Na pewno cały weekend przyniósł masę doświadczenia Samochod to jedno umiejętności drugie.wiadomo dobre auto pomaga ale na końcu liczy sie zawsze wkładka mięsna.W technicznej partii na której stałem w piątek tylko Seb i Latvala przeszedł sekcje zakrętów pełnym gazem nie odejmując nawet na ułamek sek. Każdy inny zawodnik juz sie tam odpierał albo lewa noga albo po prostu zwalniając.W takich miejscach wychodzi kto ma jaja doskonały opis i feeling w aucie i to właśnie tam leżą sekundy na mecie odcinka.To było tylko jedno miejsce a takich miejsc na odcinku jest kilka kilkanaście wie pózniej nie ma sie co dziwić ze Seb i Latvala jadą zazwyczaj swój rajd. Edytowane 15 Lutego 2015 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 @@turdziGT, pamiętaj tylko, że to m.in. dzięki przewadze technicznej VW mogli pojechać tak szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy80 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Vorsprung durch Technik.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Wywiad: http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-to-byl-jeden-z-moich-najlepszych-rajdow/zz1qt A więc testy w Sardynii Wg Pana Steca, wina w przekroczeniu dozwolonego ciśnienia doładowania może być po stronie teamu Roberta. To obowiązkiem teamu jest odpowiednie ustawienie turbiny do mapy silnika. Edytowane 15 Lutego 2015 przez konar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Wywiad: http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-to-byl-jeden-z-moich-najlepszych-rajdow/zz1qt A więc testy w Sardynii Wg Pana Steca, wina w przekroczeniu dozwolonego ciśnienia doładowania może być po stronie teamu Roberta. To obowiązkiem teamu jest odpowiednie ustawienie turbiny do mapy silnika. Jeśli Pan Stec nie zna szczegółów , lepiej zeby sie nie wypowiadał .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Panowie, zajebisty rajd !!!!! - walka do końca, - dużo zmian i dramaturgii, - wszyscy cisnęli na maxa, nie było strategii tylko but!!! - świetna jazda Roberta!!!! Drugi start i tak dobra równa jazda to genialny prognostyk!!!! Już nie mogę się doczekać Meksyku DZięki Robert za 4 dni emocji!!!!! F1 suck Edytowane 15 Lutego 2015 przez Paweł_P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 inny zawodnik juz sie tam odpierał albo lewa noga albo po prostu zwalniając.W takich miejscach wychodzi kto ma jaja doskonały opis i feeling w aucie i to właśnie tam leżą sekundy na mecie odcinka.To było tylko jedno miejsce a takich miejsc na odcinku jest kilka kilkanaście wie pózniej nie ma sie co dziwić ze Seb i Latvala jadą zazwyczaj swój To , ze jedden odjæł, a inny nie to może znaczyć, ze inaczej auto spięte , wyważone itp. Nie neguję tego w tym wypadku , ale ogólnie tak może być. Ale bardzo bym chciał widzieć Roba w vw, a seba w fordzie, no ale tego szybko nie doczekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Oczywiście dwa identyczne auta mogą być rożnie ustawione inny styl jazdy ale jak gołym okiem widać przewagę w prędkości to te rzeczy schodzą na drugimplan. Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Może i oddać to idiotyzm, ale jak zawsze może to być kwestia kasy nikt nie wie z jak wielkim budżetem mogą wejść nowe firmy lub ktoś aktualny nie da milionów z Ogiera na przykład... Ja bym żadnych pewników nie przyjmował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Nie no tak ale jezeli juz to bardziej była by to decyzja kierowcy niż teamu.Wydaje mi sie ze w przypadku takiej fabryki jak VW sprawa kosztów jest drugorzędna przy takiej dominacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_P Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 (edytowane) Wszystko zalezy od tego jak dany segment działań lub reklamy że tak powiem jest warty takich czy innych pieniędzy - jeśli np. firma "A" chce przeznaczyć 100 mln USD na jakieś działania w przychodzi firma "B" i ma na ten cel 200 mln USD to sprawa podkupienia kierowców jest łatwa do zrobienia nie łudźmy się że VW reklamuje się tylko w WRC i będzie to robić przez kolejne 10-20 lat, historia pokazuje że każda marka w końcu odchodzi z rajdów albo na zawsze albo chociaż na jakiś czas... I tak się dziwię, że przez 10-12 lat Citroen pracował z Loebem. Edytowane 15 Lutego 2015 przez Paweł_P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toyoda Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Wywiad: http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-to-byl-jeden-z-moich-najlepszych-rajdow/zz1qt A więc testy w Sardynii Wg Pana Steca, wina w przekroczeniu dozwolonego ciśnienia doładowania może być po stronie teamu Roberta. To obowiązkiem teamu jest odpowiednie ustawienie turbiny do mapy silnika. Jeśli Pan Stec nie zna szczegółów , lepiej zeby sie nie wypowiadał .... dziwna sprawa z tym ciśnieniem. Stec chyba coś popieprzył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zawsze wydawało mi się, że robi się mapę pod konkretny spec mechaniczny, a nie że się dostosowuje mechanikę pod mapę. No ale może w WRC robi się inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 A ja nie do końca wim jak sie dostosowuje turbo do mapy.Zawsze mi sie wydawało ze to mapa steruje ładowaniem a nie odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szubaru Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat. znacznie szybciej przestaną dominować, już ich Hyundai podgryza rajd bardzo emocjonujący do samego końca, dawno nie było takich emocji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat. znacznie szybciej przestaną dominować, już ich Hyundai podgryza Hyundai mam wrażenie ich podgryza głównie po ich błędach. Przy bez przygodowej jeździe VW są wyraźnie szybsze i siedzą w nich świetni kierowcy, więc jeszcze długa droga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 No chyba że vw uzna starty w rajdach jako nieopłacalne ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat. znacznie szybciej przestaną dominować, już ich Hyundai podgryza Hyundai mam wrażenie ich podgryza głównie po ich błędach. Przy bez przygodowej jeździe VW są wyraźnie szybsze i siedzą w nich świetni kierowcy, więc jeszcze długa droga... Dokładnie jezeli nawala Ogier to jest Latvala a jak ten cos nawywija to w odwodzie Mikkelsen.Z obecnym line-upem i nakładkami są nie do ugryzienia tak długo jak jedno lub drugie sie nie zmieni.Maja dwóch najszybszych i najbardziej doświadczonych kierowców jednego młodzika który zaczyna im dorównywać i najlepszy samochod.Jak dla mnie kombinacja jeszcze mocniejsza niż citroen za czasów Loeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zawsze wydawało mi się, że robi się mapę pod konkretny spec mechaniczny, a nie że się dostosowuje mechanikę pod mapę. No ale może w WRC robi się inaczej No i tak jest , po pierwsze turbo jest plombowane i nie ma mozliwosci ingerencji ( legelnej ) . po drugie mapping jest robiony na poszczegolne rajdy i tak mapa np. z Monte moze w pewnych warunkach dobrze nie działac w Szwecji gdzie jest chłodniej a przede wszystkim cisnienie atm. jest niższe i moze wystapić chwilowy overboost tak jak wystapilo dwa razy u Roberta. to samo dotyczy np. meksyku , gdzie odcinki dochodzą do 3000mnpm i wtedy auto słabnie i potrzeba jest innej mapy . To są rzeczy normalne , niestety coś nie zadziałało w piatek i w sobote , dopiero dzis bylo ok . Ale za mapping jest odpowidzialny MS , co było zglaszane do nich , wiec tak naprawde nie wiem o co chodziło Panu Stecowi, ale być może coś pan redaktor Kwiatkowski z MKTV coś pokrecił , w koncu nie jest mechanikiem ani inzynierem . ( prywatnie mega gość i naprawde zna sie na rajdach ) . Coż stalo sie , kolejna lekcja za nami , a własciciwie zespołu i miejmy nadzieje ze w Meksyku bedzie lepiej , oczywiscie bede nadawal z kraju tequili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 przede wszystkim cisnienie atm. jest niższe i moze wystapić chwilowy overboost sterownik nie ma danych z "barometru" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 sterownik nie ma danych z "barometru" ? oczywiscie że ma , ale nalezy pamietac że w sporcie robi sie wszystko na "granicy" i jeśli max. dopuszczalne ładowanie to 2,5 bara , to sie to wszystko programuje z bardzo małym marginesem, aby było to np. 2,49 a nie dla bezpieczenistwa np. 2,4 , dlatego mogło coś nie zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Czemu mapy robi MS? Wynika to z ich wiedzy i braku odpowiednich specjalistów poza ich teamem, czy może z umowy między RK a MS, czy może z jakiś przepisów homologacyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobuziak Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zwykle w seryjnych autach poziom doładowania jest sterowany Regulatorem PID (proportional-integral-derivative controller) celem jest dążenie do zadanej wartości a powstawanie błędów jest nieuniknione. Jeśli nastąpi przesterowanie to można przymknąć przepustnicę ale to może nie wystarczyć by pozostać poniżej limitu. Jeśli ustawienie napięcia actuator'a jest zaplombowane to nie powinno być możliwości innej pracy niż ta zamierzona przez m-sport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Zwykle w seryjnych autach poziom doładowania jest sterowany Regulatorem PID (proportional-integral-derivative controller) celem jest dążenie do zadanej wartości a powstawanie błędów jest nieuniknione. ciekawych rzeczy tu się dowiaduje, ja mam sPID owany ekspres do kawy (coś w rodzaju tuningu ekspresów) - i mi się PID kojarzył do tej pory z espresso , ale człowiek się uczy całe życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się