Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Najwyższe mandaty dostali kierowcy VW i Citroena , najmniejsze Fordów ;)

 

Czyli jednak się potwierdziło. A jeśli chodzi o Fiesty, to jak z różnicą między prywaciarzami, a M-Sportem o ile można tej tajemnicy uchylić? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądając przejazd Ogiera widać jaką przewagę ma dzięki autu i z taką jakby łatwością wychodzą mu takie genialne czasy :o

Trzeba też jednak oddać, że auta M-Sportu dojechały na dobrych miejscach i kierowcy nie popełnili dużych błędów.

W dalszej perspektywie jest tylko jedno wyjście dla Roberta, jedynie fabryczny team zapewni konkurencyjne auto. Ciekawe jak nowy Hyundai zbliży się do VW ale widać, że Neuville w dobrym aucie będzie w stanie walczyć o zwycięstwa.

Na pewno cały weekend przyniósł masę doświadczenia :)

Samochod to jedno umiejętności drugie.wiadomo dobre auto pomaga ale na końcu liczy sie zawsze wkładka mięsna.W technicznej partii na której stałem w piątek tylko Seb i Latvala przeszedł sekcje zakrętów pełnym gazem nie odejmując nawet na ułamek sek.

Każdy inny zawodnik juz sie tam odpierał albo lewa noga albo po prostu zwalniając.W takich miejscach wychodzi kto ma jaja doskonały opis i feeling w aucie i to właśnie tam leżą sekundy na mecie odcinka.To było tylko jedno miejsce a takich miejsc na odcinku jest kilka kilkanaście wie pózniej nie ma sie co dziwić ze Seb i Latvala jadą zazwyczaj swój rajd.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywiad:

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-to-byl-jeden-z-moich-najlepszych-rajdow/zz1qt

 

A więc testy w Sardynii ;)

 

Wg Pana Steca, wina w przekroczeniu dozwolonego ciśnienia doładowania może być po stronie teamu Roberta. To obowiązkiem teamu jest odpowiednie ustawienie turbiny do mapy silnika.

Edytowane przez konar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywiad:

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-to-byl-jeden-z-moich-najlepszych-rajdow/zz1qt

 

A więc testy w Sardynii ;)

 

Wg Pana Steca, wina w przekroczeniu dozwolonego ciśnienia doładowania może być po stronie teamu Roberta. To obowiązkiem teamu jest odpowiednie ustawienie turbiny do mapy silnika.

Jeśli Pan Stec nie zna szczegółów , lepiej zeby sie nie wypowiadał ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zajebisty rajd !!!!!

- walka do końca,

- dużo zmian i dramaturgii,

- wszyscy cisnęli na maxa, nie było strategii tylko but!!!

- świetna jazda Roberta!!!! Drugi start i tak dobra równa jazda to genialny prognostyk!!!! Już nie mogę się doczekać Meksyku :)

 

 

DZięki Robert za 4 dni emocji!!!!! F1 suck  :P

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inny zawodnik juz sie tam odpierał albo lewa noga albo po prostu zwalniając.W takich miejscach wychodzi kto ma jaja doskonały opis i feeling w aucie i to właśnie tam leżą sekundy na mecie odcinka.To było tylko jedno miejsce a takich miejsc na odcinku jest kilka kilkanaście wie pózniej nie ma sie co dziwić ze Seb i Latvala jadą zazwyczaj swój

 

To , ze jedden odjæł, a inny nie to może znaczyć, ze inaczej auto spięte , wyważone itp. Nie neguję tego w tym wypadku , ale ogólnie tak może być.

Ale bardzo bym chciał widzieć Roba w vw, a seba w fordzie, no ale tego szybko nie doczekamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dwa identyczne auta mogą być rożnie ustawione inny styl jazdy ale jak gołym okiem widać przewagę w prędkości to te rzeczy schodzą na drugimplan.

Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i oddać to idiotyzm, ale jak zawsze może to być kwestia kasy ;) nikt nie wie z jak wielkim budżetem mogą wejść nowe firmy lub ktoś aktualny nie da milionów z Ogiera na przykład... Ja bym żadnych pewników nie przyjmował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no tak ale jezeli juz to bardziej była by to decyzja kierowcy niż teamu.Wydaje mi sie ze w przypadku takiej fabryki jak VW sprawa kosztów jest drugorzędna przy takiej dominacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego jak dany segment działań lub reklamy że tak powiem jest warty takich czy innych pieniędzy - jeśli np. firma "A" chce przeznaczyć 100 mln USD na jakieś działania w przychodzi firma "B" i ma na ten cel 200 mln USD to sprawa podkupienia kierowców jest łatwa do zrobienia ;) nie łudźmy się że VW reklamuje się tylko w WRC i będzie to robić przez kolejne 10-20 lat, historia pokazuje że każda marka w końcu odchodzi z rajdów albo na zawsze albo chociaż na jakiś czas... I tak się dziwię, że przez 10-12 lat Citroen pracował z Loebem.

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wywiad:

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy-samochodowe/robert-kubica-to-byl-jeden-z-moich-najlepszych-rajdow/zz1qt

 

A więc testy w Sardynii ;)

 

Wg Pana Steca, wina w przekroczeniu dozwolonego ciśnienia doładowania może być po stronie teamu Roberta. To obowiązkiem teamu jest odpowiednie ustawienie turbiny do mapy silnika.

Jeśli Pan Stec nie zna szczegółów , lepiej zeby sie nie wypowiadał ....

 

dziwna   sprawa z tym ciśnieniem. Stec chyba coś popieprzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat.

 

znacznie szybciej przestaną dominować, już ich Hyundai podgryza :rolleyes:  

 

 

rajd bardzo emocjonujący do samego końca, dawno nie było takich emocji  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat.

 

znacznie szybciej przestaną dominować, już ich Hyundai podgryza :rolleyes:  

Hyundai mam wrażenie ich podgryza głównie po ich błędach. Przy bez przygodowej jeździe VW są wyraźnie szybsze i siedzą w nich świetni kierowcy, więc jeszcze długa droga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myśle ze Roberta ani nikogo innego w VW bardzo długo nie zobaczymy.majac taki skład trzeba by być dosłownie idiota zeby go zmieniać.To skład na dominację w mistrzostwach na najbliższe 10 lat.

 

znacznie szybciej przestaną dominować, już ich Hyundai podgryza :rolleyes:

Hyundai mam wrażenie ich podgryza głównie po ich błędach. Przy bez przygodowej jeździe VW są wyraźnie szybsze i siedzą w nich świetni kierowcy, więc jeszcze długa droga...

Dokładnie jezeli nawala Ogier to jest Latvala a jak ten cos nawywija to w odwodzie Mikkelsen.Z obecnym line-upem i nakładkami są nie do ugryzienia tak długo jak jedno lub drugie sie nie zmieni.Maja dwóch najszybszych i najbardziej doświadczonych kierowców jednego młodzika który zaczyna im dorównywać i najlepszy samochod.Jak dla mnie kombinacja jeszcze mocniejsza niż citroen za czasów Loeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wydawało mi się, że robi się mapę pod konkretny spec mechaniczny, a nie że się dostosowuje mechanikę pod mapę. No ale może w WRC robi się inaczej ;)

 

No i tak jest , po pierwsze turbo jest plombowane i nie ma mozliwosci ingerencji ( legelnej ) . po drugie mapping jest robiony na poszczegolne rajdy i tak mapa np. z Monte moze w pewnych warunkach dobrze nie działac w Szwecji gdzie jest chłodniej a przede wszystkim cisnienie atm. jest niższe i moze wystapić chwilowy overboost tak jak wystapilo dwa razy u Roberta. to samo dotyczy np. meksyku , gdzie odcinki dochodzą do 3000mnpm i wtedy auto słabnie i potrzeba jest innej mapy . To są rzeczy normalne , niestety coś nie zadziałało w piatek i w sobote , dopiero dzis bylo ok . Ale za mapping jest odpowidzialny MS , co było zglaszane do nich , wiec tak naprawde nie wiem o co chodziło Panu Stecowi, ale być może coś pan redaktor Kwiatkowski z MKTV coś pokrecił , w koncu nie jest mechanikiem ani inzynierem . ( prywatnie mega gość i naprawde zna sie na rajdach ) . 

Coż stalo sie , kolejna lekcja za nami , a własciciwie zespołu i miejmy nadzieje ze w Meksyku bedzie lepiej :) , oczywiscie bede nadawal z kraju tequili ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

sterownik nie ma danych z "barometru" ?

 oczywiscie że ma , ale nalezy pamietac że w sporcie robi sie wszystko na "granicy" i jeśli max. dopuszczalne ładowanie to 2,5 bara , to sie to wszystko programuje z bardzo małym marginesem, aby było to np. 2,49 a nie dla bezpieczenistwa np. 2,4 , dlatego mogło coś nie zadziałać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle w seryjnych autach poziom doładowania jest sterowany Regulatorem PID (proportional-integral-derivative controller) celem jest dążenie do zadanej wartości a powstawanie błędów jest nieuniknione. Jeśli nastąpi przesterowanie to można przymknąć przepustnicę ale to może nie wystarczyć by pozostać poniżej limitu.

 

Jeśli ustawienie napięcia actuator'a jest zaplombowane to nie powinno być możliwości innej pracy niż ta zamierzona przez m-sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwykle w seryjnych autach poziom doładowania jest sterowany Regulatorem PID (proportional-integral-derivative controller) celem jest dążenie do zadanej wartości a powstawanie błędów jest nieuniknione.

 

ciekawych rzeczy tu się dowiaduje, ja mam sPID owany ekspres do kawy (coś w rodzaju tuningu ekspresów)  - i mi się PID kojarzył do tej pory z espresso , ale człowiek się uczy całe życie ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...