Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

To prawda i widac było ze Tanak musi jechać 120 % w pl zeby ledwo sie trzymać Ogiera.

Trzeba tez przyznać ze VW ma tez fantastycznego bossa bo to co np: wyprawia Matton karać go za błędy oficjalnie przy każdej okazji jest niedopuszczalne.

ja tak usstawiam te samochody

 

1. VW

 

 

2. DS3

 

3. Fiesta

4. Hultaj

 

 

DS3 Fiesta i Hultaj w zależności od typu odcinków i nawierzchni powiedziałbym , że się bilansują na równo, a VW w każdych warunkach najlepszy :D

Myśle ze Hyundai jest technicznie przed Fiesta a nowy jest ponoć znacznie szybszy na testach od obecnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do VW to wystarczy zobaczyć jak to auto się zachowuję po skokach. Nie ważne czy wyląduje na jedno koło, czy na dwa, na przód, bok, czy tył. Momentalnie po skoku jest idealnie zbalansowane i gotowe się słuchać kierowcy. Kolejną rzeczą jest stabilność podczas hamowania, dobrze to widać podczas dużych dohamowań albo super special stage'ach gdzie Polo nie płynie na boki jak np Fiesta czy Hultaj. Takie małe niuanse, a mocno przekładają się na wynik końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo zgadza sie balans ma super i zawias tez ale Ogier tak jak Loeb i Makkinenem ma barbo precyzyjny styl jazdy i nie rzuca niepotrzebnie samochodem.Widac to było dokładnie na Ss1 gdzie przejechał to jak od cyrkla.chcac nie chcąc jest to najszybszy sposob na jazdę a precyzyjny i dobrze zbalansowany samochod mu tylko w tym pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna racja, samochód sam nie jedzie. VW ma absolutny top kierowców WRC.

 

Już po rajdzie więc coraz więcej pojawia sie podsumowań wideo

https://www.youtube.com/watch?v=tXwVmLPCAH4

https://www.youtube.com/watch?v=yTbEua-kwrM

https://www.youtube.com/watch?v=8UlkeZEe5jo

https://www.youtube.com/watch?v=2m5EWTGARvQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to już gdzieś czytałem, ale uznałem to za pomyłkę bo co ma TMR do Fiesty WRC ? No chyba ze RK już dogadany z Toyotą, a Tommi chciał sprawdzić rozwiązania techniczne Forda ;)


RK mówił w wywiadzie, że auto jedzie do M-Sportu i będzie przebudowane na spec asfaltowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że MSport korzysta z infrastruktury u Tommiego - tzn podnośnika i narzędzi ;) Jeśli Malcolm i Tommi są dogadani to po co ciągnąć auto na wyspy jeśli szkody auta były na tyle nie duże, że wystarczyło 5 razy młotkiem stuknąć :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą taka potencjalna możliwość "podpatrzenia" rozwiązań technicznych daje do myślenia i tłumaczy dlaczego nie można mieć prywatnego VW, Cytryny, czy też Hultaja. A przynajmniej nie w najnowszym spec'u. Fiesta RK też pewnie odstaje od tych z M-Sport'u. Co tu dużo mówić, Robert jest nadczłowiekiem i braki sprzętowe nadrabia umiejętnościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się jak testował VW na Mazurach. Auto każdorazowo po zjeździe z odcinka wjeżdżało na posesję do chłopa (ochrona przy bramie), później do stodoły w której od razu zamykano drzwi, a namiot serwisowy był w środku :)

 

Fiesta jest stosunkowo starą konstrukcją i na tyle znaną, że nie ma czego już ukrywać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy Wy też macie wrażenie że lądowania Fiesty Roberta są jakby na 2 razy (w sensie podbija zawieszenie) a Polówki lądują na raz mięciutko jak na pościeli?

 

 

no przecież klepiemy, że Polo ma niesamowity zawias i wybiera wszystkie nierówności :P

 

 

No wiem że gadacie, ale że tak powiem faktów nie było  :P  natomiast na filmach po prostu widać tą przepaść...

 

Z innej beczki to dla kierowców taka Finlandia to musi być ogromna frajda tam śmigać, latać itp.  :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki to dla kierowców taka Finlandia to musi być ogromna frajda tam śmigać, latać itp.  :yahoo:

No, nie jeden mówił, że na niektórych hopach się mocno bał :biglol:

 

A odnośnie klasyfikacji aut, to ja bym Hultaja nie skreślał i nie stawiał go za Citroenem a conajmniej na tym samym poziomie. Moim zdaniem auto ma ogromny potencjał - firma pakuje niesamowite pieniądze w rozwój tego samochodu, co mocno widać na każdym kroku. Myślę, że różnica bierze się bardziej z klasy kierowców niż z aut. Meeke jest niesamowicie szybki a i Ostberg jeździ bardzo powtarzalnie. W Hultaju pod tym względem jest jakiś kryzys, bo Neuvile ma słaby sezon, Sordo chyba już o emeryturze myśli, jedynie Paddon nabiera tempa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy Wy też macie wrażenie że lądowania Fiesty Roberta są jakby na 2 razy (w sensie podbija zawieszenie) a Polówki lądują na raz mięciutko jak na pościeli?

 

 

no przecież klepiemy, że Polo ma niesamowity zawias i wybiera wszystkie nierówności :P

 

No, to wygląda niemalże karykaturalnie. Niesamowite jak technika poszła naprzód - popatrzcie na filmy z rajdów sprzed kilku, kilkunastu lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to jestem ciekawy, jak inne załogi przejechaly tą nieszczęsną kałużę, która wyrzuciła Roberta. Macie dostęp do powtórek ? Zastanawiam się czy to była kwestia opon, ustawienia wozu czy po prostu błędu Roberta ? Mile widziany odzew praktyków. ;)

Wysłano z urządzenia mobilnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...