Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do GT-eka


Scyzoryk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Dzisiaj właśnie zmieniłem klocki w swoim GT. Co ciekawe klocki nie są twarde, nie są miękkie. Jest to jakiś japoński produkt, nazwę się dowiem we wtorek. I teraz ciekawostka, na klockach przejechałem 25tys km...... pewnie stwierdzicie że to dużo, i niemożliwe a jednak. Stosunek jakość/ceny jako dość dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek_WAWA, To niedużo, kupiłem auto i nie wiem w jakim stanie były w nim klocki, zrobiłem 42 tys, dopiero teraz zaczynają się dopominać o wymianę - ale podobno w Legacach wolniej schodzą :)

Tylko zwróć uwagę że ja mam GT, a co do Legacy to moj ojcec właśnie w modelu z roku 96 na klockach przejeżdzał średnio 60 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek_WAWA, wiem, ale mój post to był taki mały żart :) Teraz za namową Abt zamiast seryjnej "dymijamy" założę Ferrodo Premier, zobaczymy jak mu się zmieni, ale fabryczne klocki były dla mnie zupełnie OK. No ale inaczej nieco się jeździ autem z respiratorem a inaczej oddychającym o własnych siłach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się przyłącze bo też mam kłopocik. WRX 2004, pogiete tarcze i klocki do wymiany. Zastanawialem sie nad EBC, jakies nacinane i wiercone. Ewentualny komentarz, model. Bym byl wdzieczny bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się przyłącze bo też mam kłopocik. WRX 2004, pogiete tarcze i klocki do wymiany. Zastanawialem sie nad EBC, jakies nacinane i wiercone. Ewentualny komentarz, model. Bym byl wdzieczny bardzo.

tarox bier i nad czem innem sie nie zastanawiaj i zadne wiercone nie daj se wmowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarox bier i nad czem innem sie nie zastanawiaj

 

Bo? Moda? ;-)

 

 

(nie mówię że zły wybór, ale dlaczego żadne inne?)

 

 

zadne wiercone nie daj se wmowic

 

A to akurat racja raczej.

bo kupilem od shodana :mrgreen:

a tak powaznie to zmienilem na zestaw taroxa klocki tarcze i bylo niebo a ziemia w porownaniu z seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo kupilem od shodana

 

Ja też kiedyś coś kupiłem od Shodana. I kupię jeszcze jak cena będzie lepsza niz u konkurencji.

 

 

a tak powaznie to zmienilem na zestaw taroxa klocki tarcze i bylo niebo a ziemia w porownaniu z seria

 

Wiem ale Mintex, Ferodo czy jeszcze coś innego tez może dać szokujące różnice.

 

Ja jestem zachwycony DS2500 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo kupilem od shodana

 

Ja też kiedyś coś kupiłem od Shodana. I kupię jeszcze jak cena będzie lepsza niz u konkurencji.

 

 

a tak powaznie to zmienilem na zestaw taroxa klocki tarcze i bylo niebo a ziemia w porownaniu z seria

 

Wiem ale Mintex, Ferodo czy jeszcze coś innego tez może dać szokujące różnice.

 

Ja jestem zachwycony DS2500 :-)

ja sie dalem namowic przez Michalisa.o reszcie to nie wiem bo jestem tlumok techniczny

i szczerze mowiac jak ktos cos poleca sprawdzony to dalej nie szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shodan, jak ja Cię lubie !

Pojechałeś teraz.

1/ jest tu kilku handlarzy żywym towarem hamulcowym - fakt pierwszy

2/ towarzystwo wzajemnego wsparcia - fakt nr 2

3/ warto pytać, nawet w wieku dorosłości - jasne

4/ PRAWDZIWYCH producentów klocków i tarcz jest mniej niz pudełek - nie wszyscy to rozumieja, więc dla przypomnienia,

5/ relacja jakość/cena/parametry/przebieg ma sie nijak. Nie ma kołdry tak długiej, żeby i nogi, i głowę przykryła. Jeśli tarcze nawiercane, to czy przewiercone na wylot, czy może tylko dołeczki, jak w jednej z wspomnianych firm. I jeśli nawiercane, to w technologii kokilka z pinami, czy też może wiertareczką ? A to spora różnica w technologii. Poza tym klocki wysokometaliczne, czy metaliczno-ceramiczne, to 1000,- zl i życie na gorąco. Tak to jest, że z tych kompromisów, ja sobie wybrałem zwykłe tarcze Brembo i zwykłe klocki Ferodo. Hamuje ? 1-2 razy z 2 paczek zawsze. Trzeci raz nie chce. Jeśli juz ktos ma potzreby z wyższej półki, to służe profi zestawem za 10.000,- zł. Albo przerabiamy WRX-a na STI. Mamy fabrycznie dostepne klamoty i się nie martwimy, że produkcja tarcz 320 mm w Brembo już nie funkcjonuje, a cały zestaw trzeba wypierdzielić. Ja sobie na lato funduję klocki w mieszance DS2500, co się nadają na szutrowe rajdy, bo DS3000 były nawet za mocne dla Hołka.

6/ właśnie poruszony temat, czyli kto i na czym jeździ...

Hołek Rajd Polski, zacisk WRX/GT. Auto na DS3000 Ferodo - za dużo hamulca, zmina na niebieskiego Pagida od Igora i było lepiej. DS2500 nie pozwolili FIRST-y założyć, bo były w moich zaciskach.... Kuzi, Maciek Oleksowicz - chyba DS3000, ale nie będę się upierał.

7/ świat i Polska. Na czele list dostawców klocków jest.... niestety, Raybestos (USA) z mieszanka ST39. Jezdzi na tym nawet Kopecky, który bierze kasę z Ferodo. Jednak sporo jest też nowej mieszanki z literką X zamiast R, co oznacza Siloxane jako nośnik materiału klocków. Potem mamy cały repertuar Ferodo (jakże mi bliskich) z literkami L, M, E, znane R, H (DS2500), C (stare ciasto) i DS Performance, którymi sie nie zachwycałem ostatnio.

Carbon Metallic (USA), Pagid z nowymi kolorami i mieszankami (nikt nic nie wie... jeszcze), Hawk (USA), Carbon Lorraine (Francja), Galfer (tu jestem dobry, bo na tym Paolo Andreucci i Frycz śmigają, mało znana w Polsce firma a ma super osiągnięcia i sie temu przyglądam handlowo). Nie ma tu żadnych Mintexów, EBC i Taroxów. To są jednak, z całą sympatia dla kolegów, klocki w wielu wersjach sportowe, lecz nie wyczynowe. Ale na forum Subaru, wyczynowców policzyć jedną ręką można. Więc o co chodzi ? O kasę na 100%. O jakość na drugie 100%. Trzeba pytać, wsiąść do auta z czymśtam, samemu sprawdzić (jak pozwolą). Co ja więcej mogę ? Moge pozdrowić wszystkich i życzyć super pogody na Elmocie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwymiarowanie takich tarcz to punkt nr 1. Srednica zewnetrzna, wewnetrzna mierzona w najszerszym miejscu, liczba otworów na imbusy i ich srednica. Reszta sie sama pokaże z cena typu 2500,- sztuka. Brrr. O tym pisałem. A w produkcji Brembo jest 305 i 330 mm zamiast 320 mm, co je Inter Cars sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...