Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do GT-eka


Scyzoryk

Rekomendowane odpowiedzi

Uwierz mi, ze nie ma takiego momentu, zeby nie piszczaly. Zawzsze i przy kazdej szybkosci.

Nie zapiszcza tylko wowczas, jesli wcisne pedal mocniej - tak jak ten koles w EVO.

Dla mnie to zalamka, bo Ty wiesz, on wie, ze dobre piszcza, ale te wzroki z okolicznych aut...

"patrza frajera - wozi sie Subaru, ale na klocki, to juz go nie stac!" :roll: :wink:

no coz, bede musial wytlumaczyc zonce, ze Subaru ma byc slyszalne nie tylko podczas przyspieszania... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

btw, otrzymalem zapewnienie od Leszka (aka Ferodo), ze 986 i 1333 to wlasciwe klocki do GT MY'99-00

 

[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 11:53 pm ]

nie wiem jak to jest, ale DS2500 w moim GT'eku nie piszcza :!: :razz: :cool:

probowalem i tak, i siak, ale nie piszcza choc ty co :lol:

byc moze dlatego, ze wszystko zrobilem zgodnie ze wskazowkami Leszka:

 

(...) Mam nadzieje, ze masz blaszki ze starych klockow, jedna perforowana, druga przykrywka

i trzecia malutka, prowadnica sworznia. Mnie wyrzycili i teraz klocki piszcza.

A te blaszki przeciwrezonansowe to skarb. Sie czysci szczotka, myje w rozpuszczalniku,

smaruje pasta miedziana i zaklada (...)

 

tak tez zrobilem, i jak na razie jest cicho :grin:

 

niestety zla nowina jest taka, ze jak na razie rewelacji nie ma... DS2500 hamuja tylko odrobine lepiej niz Nisshinbo (OEM? :roll: ), ktore mialem dotychczas... no ale mam nadzieje, ze na torze DS2500 pokaza, co naprawde potrafia :mrgreen:

 

 

 

p.s. i prosze, niech ktos cos zrobi z tym "podbijaniem" watkow... bo to kopiowanie i kasowanie odnowionych watkow oraz ponowne ich wklejanie jest imho totalnie bez sensu... :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam DS2500 na obu osiach, nie piszczą. Hamują zgodnie z oczekiwaniami.

 

[ Dodano: Nie Cze 08, 2008 12:04 am ]

ale te wzroki z okolicznych aut...

 

Nie masz naprawdę innych problemów? :roll: Nie raz piszczały mi klocki (obecne akurat nie) i wali mnie, co sobie o tym myśli inny kierowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piszczenia klocków to ja powiem tylko tyle, że miałem w poprzednim aucie tarcze Zimmermann i klocki Ferodo DS Performance i piszczały jak diabli. Teraz mam zestaw tarcz Taroxa G88 i klocki Taroxa i hamują lepiej niż poprzedni zestaw i nie piszczą :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba nie do jazdy po ulicy?
a dlaczego nie? :mrgreen:

ds2500 byly slabiutkie, te przynajmnij hamuja - trzeba tylko pamietac ze nie za pierwszym razem :mrgreen: zreszta z tylu czuwa DS2500 :twisted:

zalozenie oczywiscie jest takie ze auto nie jest "miejskie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednemu piszcza, drugiemu nie. Trzeciemu to powiewa, czwarty sie wstydzi.

Temat halasu hamulcow to sie nadaje na obrone pracy doktorskiej.

Halas hamulcow mozna podzielic na 6 grup. Czesc z nich nie zwiastuje niczego zlego, sa tez halasy zapowiadajace niebezpieczenstwo. Itd. itp.

Im wiecej metalu np. 303 SS (stali nierdzewnej) napchamy do klocka, tym bedzie glosniejszy. A wlasciwie bedzie mial tendencje do glosnej pracy. Halasow jest kilka, wiec nie wszystkie odbierane uchem znacza to samo. Jest halas z marnych klockow, ktore sie zeszklily powierzchniowo i maja lustrzana powierzchnie. Takie klocki odbijaja sie od tarczy hamulcowej dajac dudnienie. I oczywiscie spadek efektywnosci. Fading sie to nazywa. Ale halas zalezec moze rowniez od budowy zacisku, ksztalu klocka, jego wielkosci. I co mamy w autach wyczynowych ? Wielka plyte 13 x 8 cm. Mocno metalowa. Do tego zaciski typu Brembo sa tak skonstruowane, ze klocki sa pozbawione luksusow, czyli blaszek, pazurkow, zaczepow, nie chodza z klockami, tylko maja pracowac zero-jedynkowo. Do normalnego, fabrycznego auta wyposazono je w miekka mieszanke, plus blaszka perforowana, plus przykrywka plus prowadniczka sworznia zwanego bolcem. Elegancja i ... takie klocki maja byc ciche oraz nie moga psuc tarcz. Jak sobie zalozymy sportowe to ktos nam moze wywalic ekwipunek wyciszajacy. Pomysli, ze jak w pudelku sa jakies super klocki i jeszcze pomalowane, to na bank zakladamy bez blach, lakierem do ludzi.

Klocek rzeznicki w pracy prezentuje sie tak (Szumowski na Barborce):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stawiam duzy + dla DS2500... na torze spisaly sie swietnie - po prostu czulem sie bezpiecznie, nie bylo zadnych przykrych niespodzianek (a do tego nie piszczaly, jak to zapewniali niektorzy ( :mrgreen: ) i nie kurzyly sie tez zbytnio)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym piszczeniem to troche dziwnie bywa.

np u mnie ds2500 (z gladka tarcza) cisza calkowita,

a w sti 04 (rowniez tarcza gladka) czasem jak stary tramwaj :lol:

 

Pewnie to też od kontrukcji zacisku zależy i ułożenia klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my mieliśmy DS2500 i Pagidy niebieskie są w/g nas dużo lepsze :twisted: popiskują troszke mniej ale to tak jak Az pisał jak sie rozgrzeje i potem dotyka hamulec. Nie niszczą tak tarczy (tarcze gładkie Brembo) i co być może Was zdziwi nie grzeją sie tak jak DS2500 dla przykładu dodam, że zjazd z Furkapass 2436mnpm do Gletsch 1757mnpm (11km) dynamicznie z gazem w podłoge na każdym wyjściu z nawrotu, zakrętu: na DS2500 hamulców nie starczyło do końca, na Pagidach niebieskich było tylko minimalne pogorszenie. GT94 hamulce przód GT99

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem dużo dobrego na temat zestawu gładkie Brembo i niebieski Pagid, ale jak mi się skończą obecne hamulce to chyba wstawię zestaw D2 8-tłoczkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie szukać tych Pagid'ów niebieskich ?
Heh i tu się pojawia problem reklamy na forum SIP. Powiem tak: w lepszych firmach handlujących częściami samochodowymi Ci zamówią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to trzeba zmienić tarcze i zaciski na większe a nie klocek rzeźnicki wkładać
ale trzeba najpierw zuzyc stara tarcze bo nikt jej przeciez nawet za darmo nie wezmie :mrgreen:
No chyba że tak :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat. Co sądzicie o DS Performance? Właśnie rozważam je lub DS 2500. Potrzebuję je do STi zależy mi przede wszystkim aby dobrze hamowały (po torach nie jeżdżę), a obecne są już na wykończeniu i nieraz mam wrażenie (pomijając wrażenia akustyczne), że zostanę na drzewie :razz: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie jeździsz po torach to proponuję DS Performance bo DS2500 co prawda trochę lepiej hamuje ale dużo szybciej zżera tarcze. U mnie na nawiercanych tarczach DS-y starsznie piszczały ale na gładkich podobno nie piszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...