ZastanawiajacySie Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Witam Zastanawiam sie nad zakupem uzywanego Forestera... Caly pomysl wzial sie z tego, ze znajomi maja w rodzinie Forestera i Legacy. Foresterem (rocznik 2006) jezdzi pan domu i powoli dochodzi do wniosku zeby sobie kupil nowy egz Auto jest z 2006r, nie wiem czy z turbo (dopiero wybiore sie obejrzec), przebieg okolo 80tys.km. Historia auta pewna na 100% - jeden kierowca, auto przegladane, nie walone etc. Cena okolo 40tys.zl. W tej chwili jezdze Octavia z gazem. Auto ekonomiczne - 100km kosztuje okolo 30zl, forester wiadomo trzeba sie liczyc z koszem 100km na poziomie okolo 70zl. To nie jest problem - stac mnie na kilkaset zlotych miesiecznie wiecej. Od czasu do czasu chcialbym pojezdzic w lekkim terenie - typu droga polna, koleiny, jakies niewielkie bloto. Wiadomo ze Forester jest do tego stworzony. Tu Octavia nie wjedzie ze wzgledu na niskie zawieszenie no i naped na jedna os. Potrzebny mi czasami spory bagaznik - Octa taki ma, Forester ma chyba ciut mniejszy, no ale mozna rozlozyc siedzenia. Chcialbym pojezdzic troche wygodniej Pije umierkowanie, nie pale - na cos kase musze wydawac Oczywiscie wspolczynnik fajnosci wiadomo - kolosalny Tak sobie glosno mysle o tym co zrobic po prostu ; Kilka pytan jesli mozna... 1. Zakladajac ze kupie Forka z tymi 80tys.km na liczniku w dobrym stanie - czy mam sie przygotowac na jakies wieksze koszty / problemy do tych powiedzmy 200.tys.km czy tez autko powinno smigac? 2. Czy w Krakowie macie jakis sprawdzony serwis pomijajac ASO (jesli istnieje)? Nie chcialbym jezdzic na drugi koniec Polski na przeglad 3. Czy Forester cierpi na jakies znane usterki / wady? Z gory dzieki za cierpliwosci i odpowiedzi... Jakub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amstaff23 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Wszystko zależy od tego, czy to jest turbo? Ustal tą najważniejszą rzecz, a wtedy będziemy mogli coś pomóc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 1. Zakladajac ze kupie Forka z tymi 80tys.km na liczniku w dobrym stanie - czy mam sie przygotowac na jakies wieksze koszty / problemy do tych powiedzmy 200.tys.km czy tez autko powinno smigac? Zależy od egzemplarza. Przy ok 100 tys. km. wypadałoby zrobić rozrząd. 3. Czy Forester cierpi na jakies znane usterki / wady? W 2.5 XT pada uszczelka pod głowicą. Innych wad nie stwierdziłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zelazny Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 2. Czy w Krakowie macie jakis sprawdzony serwis pomijajac ASO (jesli istnieje)?Nie chcialbym jezdzic na drugi koniec Polski na przeglad Oczywiście ASO jest w Krakowie, Emil Frey. Są też inne serwisy znające się na rzeczy w Krk czy w okolicy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rozrabiara Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 ZastanawiajacySie, a dzień dobry ? :arrow: viewtopic.php?f=1&t=101962&start=12600 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 1. Zakladajac ze kupie Forka z tymi 80tys.km na liczniku w dobrym stanie -czy mam sie przygotowac na jakies wieksze koszty / problemy do tych powiedzmy 200.tys.km czy tez autko powinno smigac? Jak pisał paul_78, wymiana rozrządu na 100tys., na 150tys sprzęgło, może wytrzyma dłużej, może siądzie wisko bo to tez element eksploatacyjny. Jeżeli turbo... a wciągną Cie modyfikacje to sky is the limit 2. Czy w Krakowie macie jakis sprawdzony serwis pomijajac ASO (jesli istnieje)?Nie chcialbym jezdzic na drugi koniec Polski na przeglad Polecamy ASO 8) A podróż na drugi koniec Polski to nie problem... ja i wielu innych użytkowników tak robimy 8) 3. Czy Forester cierpi na jakies znane usterki / wady? Tak... jak spadnie śnieg to do pracy i po bułki masz dwa razy dalej Jak turbo to grozi zawałem właścicieli aut sportowych jak ich lodówa zjada spod świateł czy trasie 8) forester wiadomo trzeba sie liczyc z koszem 100km na poziomieokolo 70zl. To nie jest problem Jeżeli turbo a lubisz depnąć można liczyć że kilometr to 1zł... najwyżej rzucisz umiarkowane picie aby Forek mógł się napić do syta.... bo to to nie wylewa za kołnierz Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Jak pisał paul_78, wymiana rozrządu na 100tys., na 150tys sprzęgło, może wytrzyma dłużej, może siądzie wisko bo to tez element eksploatacyjny. Jak 2006 rok to tak czy siak za 4 miesiące ma rozrząd do robienia bo 7 lat mu będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Action Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 no i dupcia pewnie usiądzie... czyli SLS to roboty. u mnie przy 140tys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZASAMI.pl Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 To chyba wszystko zależy od szczęścia niestety :? Kupiłem forka MY04 2.5xt bo zawsze słyszałem,że to takie niezniszczalne maszyny,znalazłem egzemplarz serwisowany zawsze w ASO z Polskiego salonu z przebiegiem ~140 cena średnia rynkowa. I niestety zaczęło się: -najpierw uszczelki z przyległościami i skutkami -potem sls -sonda lambda -chłodnica która strzeliła na górze -cała masa drobnostek Nie chce pisać,że tak musi być ale niestety może być :roll: A wtedy ciągnie po kieszeni mocno. 1 km z paliwem i naprawami kosztuje mnie 2,74 zł i paliwo jest tu najmniejszą składową bo spalam średnio 12.8l/100km Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 1 km z paliwem i naprawami kosztuje mnie 2,74 zł Nie jest źle, mi za ostatni rok wyszło 5,32zł za kilometr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartekfi Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 1 km z paliwem i naprawami kosztuje mnie 2,74 zł Nie jest źle, mi za ostatni rok wyszło 5,32zł za kilometr :shock: Dobrze, że ja takich statystyk nie prowadzę dokładnych, bo przy takich wynikach okazuje się, że jakby jeździć wszędzie taksówkami to się sporo zaoszczędzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 jakby jeździć wszędzie taksówkami to się sporo zaoszczędzi Na przyjemności? W zyciu Link to comment Share on other sites More sharing options...
tejfun Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Nie jest źle, mi za ostatni rok wyszło 5,32zł za kilometr No to chojny w rok przehulałeś jednego forka MY07 zakładając przebieg roczny 10-12 kkm. :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZASAMI.pl Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 1 km z paliwem i naprawami kosztuje mnie 2,74 zł Nie jest źle, mi za ostatni rok wyszło 5,32zł za kilometr :shock: Rozumiem,że w takim razie jest to auto czysto rozrywkowe? Tak jak pisałeś,jeśli zaczynasz modzić to nie ma limitu ale doskonale wiesz w co i dlaczego inwestujesz kasę a auto staje sie coraz lepsze. Ja traktuje forka jako auto do codziennych zadań a jedynym zakupem dla rozrywki był zakup siatki do bagażnika i kierownicy.Reszta kasy to próba utrzymania forka w stanie jeżdżącym prawidłowo,na mody przyjdzie czas gdy minie mu stan sypania się. Dla przyszłego nabywcy jako rada,zastanów się czy zaraz po zakupie będziesz w stanie w najgorszym przypadku wpakować w auto drugie tyle kasy co było warte gdy je kupiłeś i nadal będziesz chciał nim jeździć Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZastanawiajacySie Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 Dowiedzialem sie ze auto jest bez turbiny... q Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Dowiedzialem sie ze auto jest bez turbiny... q Szkoda Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 No to chojny w rok przehulałeś jednego forka MY07 zakładając przebieg roczny 10-12 kkm. Zrobiłem całe 3500km od wymiany do wymiany oleju przez caaaaały rok Rozumiem,że w takim razie jest to auto czysto rozrywkowe? Kaprys taki, nie ma kiedy sie rozrywkować, przycierka się trafiła i poszło po całosci odswieżanie auta. Dowiedzialem sie ze auto jest bez turbiny... No to masz mały czołg, serwisowane na bieżąco auto nie do zajechania 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZastanawiajacySie Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 ...No to masz mały czołg, serwisowane na bieżąco auto nie do zajechania 8) Dzieki za odpowiedzi. W sumie jak sie latwo domyslic auto ma byc po czesc zabawka dla duzego chlopczyka ;-) i nie jest absolutnie kocznieczne... Narazie sie nie napalam. Do konca roku i tak mam co robic w pracy i nie bede mial czasu zeby pomyslec o zmianie auta, tym bardziej ze Octa jezdzi bezproblemowo... Za kilka tygodni przy okazji odwiedzin pooglada auto, moze mi przejdzie a moze wprost przeciwnie ;-) Znajomemu tez sie specjalnie nie pali... Dzieki. q Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 moral opowiesci ... zastan przy skodzie .. bedzie taniej i niezawodniej ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 ZastanawiajacySie, polecam lekture: viewtopic.php?f=1&t=139127&view=unread#unread 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 moral opowiesci ... zastan przy skodzie .. bedzie taniej i niezawodniej ! i w głowę cieplej 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Do konca roku i tak mam co robic w pracy i nie bede mial czasu zeby pomyslec o zmianie auta, Oj tam, oj tam... Popatrz na to http://www.youtube.com/watch?v=rOlluDJh ... ure=relmfu http://www.youtube.com/watch?v=hlhWOneOatg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZastanawiajacySie Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 Nie bardzo - jestem za wysoki zeby jezdzic w kapeluszu. Zdejmuje przed wsiadaniem do auta i zakladam po zatrzasnieciu drzwi q Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 W sumie jak sie latwo domyslic auto ma byc po czesc zabawkadla duzego chlopczyka ;-) i nie jest absolutnie kocznieczne... Do zabawy zdecydowanie turbo. Wolny ssak to raczej wół roboczy i w miarę wygodny dupowóz, za to dużo mniej awaryjny. Forkiem łatwiej znaleźć miejsce parkingowe w mieście gdzie bywają wysokie krawężniki, a zimą nieodśnieżone miejsca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Witam Zastanawiam sie nad zakupem uzywanego Forestera... Od czasu do czasu chcialbym pojezdzic w lekkim terenie - typu droga polna, koleiny, jakies niewielkie bloto. Wiadomo ze Forester jest do tego stworzony. Tu Octavia nie wjedzie ze wzgledu na niskie zawieszenie no i naped na jedna os. Jakub I właśnie z tych powodów powinieneś brać tego forka.Tymbardziej że od pewnego właściciela. Dodatkowo w zimie Octawia nie ma szans,inni się ślizgają i stoją w miejscu a ty poprostu odjeżdżasz a jak dołożysz do tego niezłe opony to różnice w poruszaniu się w zimie będą kolosalne,że nie wspomne o bezpieczeństwie.2.0 boxer to silnik pewny i sprawdzony lubiący obroty a przy dobrym traktowaniu nie do zajechania. Bierz forka zanim spadnie śnieg :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now