Jump to content

Kamyczki tłukące przednią szybę


Lukasz123
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Im szybciej sie jedzie, tym wiecej kamieni sie lapie :P

Ja jakies 3 miesiace temu zalapalem trzy sztuki prawie jednoczesnie i tym samym zakwalifikowalem szybe do wymiany :twisted:

Link to comment
Share on other sites

U mnie podobnie, jakie bym auto nie kupił to odprysk po kamyku w pierwszym tygodniu użytkowania pewny.Po Legaca byłem w Jeleniej Górze i ledwie co wyjechałem od gościa u którego kupiłem i dostałem kamyk, na szczęście niegrożny. Tak ,że nie jesteś samhttp://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php ... ew=unread#

Link to comment
Share on other sites

Ja mam jedną milimetrową dziurkę w szybie (piszę gdzie, bo zaraz się zacznie :wink: ), która powstała kilka tyg. po zakupie Forka.

Wczoraj dostałem serię z TIRa, ale na razie nic nie widać. :roll: :twisted:

 

Podobno pole siłowe rzucone na przednią szybę kończy problem. :roll:

Ma ktoś namiary, gdzie to instalują?

Link to comment
Share on other sites

ja miałem szybę wymienianą dosyć szybko po zakupie forestera - wytrzymała jakoś tak rok czy dwa, każdy wiekszy strzał to była od razu kilkumilimetrowej średnicy plamka. mam wrażenie że nowa szyba (zamiennik) jest zdecydowanie bardziej odporna na ataki kamieni, bo miałem ich kilka i są minimalne ślady, ale nigdzie pajączek nie wyskoczył. ciekaw jestem, czy to kwestia przypadku czy szyby w subaru oryginalne jakieś takie "miękkie" robią?

Link to comment
Share on other sites

ori szyba z filtrem do mojego B4 to e1100 + vat + shipping .... firma ubezpieczeniowa pokrywa koszt tylko do e250...

 

dlatego nie lubie jezdzic za innymi autami i czesto je wyprzedzam... taką mam wymówke jak mnie radiowozy zatrzymuja :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem częściową odpowiedź.

Ktoś się orientuje, jaki koszt nowej oryginału w ASO

Akurat w innym wątku było.

Z ciekawości sam się dowiedziałem:

 

Szyba z podgrzewaniem piór wycieraczek w miejscu spoczynku: 1990,00 zł brutto

Uszczelka: 220,00 zł brutto

Klej: 250 zł brutto

Wymiana: 450 zł brutto

 

W przypadku wymiany nie z AC ceny do lekkiej negocjacji.

 

Pozdrawiam

raju

Jakie koszty zamiennika, wymieniał ktoś?

Link to comment
Share on other sites

Szyba z podgrzewaniem piór wycieraczek w miejscu spoczynku: 1990,00 zł brutto

Uszczelka: 220,00 zł brutto

Klej: 250 zł brutto

Wymiana: 450 zł brutto

 

Dżizas! 3000 PLN wymiana szyby???? :shock: :shock: :shock: WTF???

Link to comment
Share on other sites

Szyba z podgrzewaniem piór wycieraczek w miejscu spoczynku: 1990,00 zł brutto

Uszczelka: 220,00 zł brutto

Klej: 250 zł brutto

Wymiana: 450 zł brutto

 

Dżizas! 3000 PLN wymiana szyby???? :shock: :shock: :shock: WTF???

 

Nie, bo 1kpln :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

c.a. 950pln brutto z wymianą. Tyle płaciłem 2lata temu. Bez podgrzewania była jeszcze tańsza

Tyle to już brzmi bardziej rozsądnie. Muszę zapytać ubezpieczalnie, czy pokryją koszty :lol:

Link to comment
Share on other sites

Wymieniałem już szyby z powodu odprysków i zarysowań. Wg mnie podgrzewanie piórek jest niekonieczne, bo zanim się rozgrzeje to mija tyle czasu że nadmuch szybciej zadziała. Takie warunki są rzadkie żeby podgrzewanie naprawdę było niezastąpione a płaci się słono. Wytrzymałość podróbek trudno mi ocenić bo kamyki stukają losowo. Może nic nie być przez lata a potem się sypnie seria. Ale moja ostatnia szyba, bez podgrzewania nie jest tak podatna na odpryski, zdecydowanie. Miałem strzały spod kół tira i nic, w oryginale miałbym odprysk na 100%. Odprysk nie zawsze się pojawia od razu. W Austrii było uderzenie kamienia a dopiero po miesiącu pod domem w tym miejscu usłyszałem trzask i pojawiła się 'łuska' jak u ryby. Gdyby nie było przy mnie to bym nie uwierzył i pomyślał że ktoś stuknął czymś. Pełne zaskoczenie

 

 

Lukasz123,

Szyba oem czy już ultra syf nordglass?

ja wstawiłem nową OEM i jest GIT :mrgreen:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie krótko po wyjechaniu z salonu (przebieg 250 km) jadąc przez Norwegię dostałem naraz trzema kamykami, do teraz (pół roku) mam kilka odprysków więcej. W poprzednich autach przez kilka lat nie uzbierałem tylu uszkodzeń. Zastanawiam się czy to aby takie same szkło. Może znów jakiś wspólny wynalazek księgowych i ekologów.

Link to comment
Share on other sites

Mając porównanie to wydaje mi się że oryginały są jakieś słabsze. Kamyki stukają po wszystkich i nie wybierają, ale w innych autach nie miałem tych problemów. Poza tym mikrozarysowania szybciej stają się problemem przy jeździe pod słońce i po zmroku. Tego nie miałem nawet w śp polonezie kilka aut temu. Nie wiem czy latające kamyki to problem światowy czy lokalny folklor.

 

U mnie krótko po wyjechaniu z salonu (przebieg 250 km) jadąc przez Norwegię dostałem naraz trzema kamykami, do teraz (pół roku) mam kilka odprysków więcej. W poprzednich autach przez kilka lat nie uzbierałem tylu uszkodzeń. Zastanawiam się czy to aby takie same szkło. Może znów jakiś wspólny wynalazek księgowych i ekologów.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...