Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą


krasa1

Rekomendowane odpowiedzi

dzioba

Nic to obserwuje dalej,przed chwilą po podjechaniu pod dom stwierdziłem,że spaliny pachną inaczej,taki jakby słodki zapach zupełnie nie spotykany wcześniej :shock:

Przewrażliwiony jestem już mocno :roll:

Masz typowe objawy zespołu poUPGowego. Nie wymagają leczenia, choć utrzymują się dość długo. Nie obawiaj się, bo to nie jest zakaźne - nie zarazisz rodziny. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suberet, może być tak jak piszesz pozostaje jakaś taka niepewność co się dalej sypnie :mrgreen:

Ale od wczoraj jeżdżę nim tak jak trzeba spalanie wróciło do normy 15l,a wczoraj zakopałem go po brzuch w piaskownicy.

Trudno jak coś się ma wysypać to się wysypie i będę wtedy myślał co dalej :wink:

 

dzioba, Twój już na chodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

 

jak pi poszła (3lata temu) UPG w wolnym ssaku...to w jedym warsztatcie (popularnym na forum) koszt części to było 1800+robota1800, a w drugim, równie cenionym na forum, zapłaciłem po prostu 1800 za całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

 

jak pi poszła UPG w wolnym ssaku...to w jedym warsztatcie (popularnym na forum) koszt części to było 1800+robota1800, a w drugim, równie cenionym na forum zapłaciłem po prostu 1800 za całość.

 

można wiedzieć w którym warsztacie była taka "promocja" :?: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznać się tu proszę o ile uszczupliła się świnka skarbonka po takiej robocie?

 

jak pi poszła UPG w wolnym ssaku...to w jedym warsztatcie (popularnym na forum) koszt części to było 1800+robota1800, a w drugim, równie cenionym na forum zapłaciłem po prostu 1800 za całość.

 

można wiedzieć w którym warsztacie była taka "promocja" :?: :lol:

 

i ja chętnie się dowiem, który to "popularny a który równie ceniony" :wink: zapewne, w którymś z nich serwisuję swojego xt.

 

-- 21 cze 2012, o 11:13 --

 

DNL dzięki za PW - też serwisuję w "równie cenionym na forum" warsztacie i jestem zadowolony :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
dzioba

Nic to obserwuje dalej,przed chwilą po podjechaniu pod dom stwierdziłem,że spaliny pachną inaczej,taki jakby słodki zapach zupełnie nie spotykany wcześniej icon_eek.gif

Przewrażliwiony jestem już mocno icon_rolleyes.gif

Masz typowe objawy zespołu poUPGowego. Nie wymagają leczenia, choć utrzymują się dość długo. Nie obawiaj się, bo to nie jest zakaźne - nie zarazisz rodziny. :mrgreen:

 

Mój forek 2,5xt, 2006 właśnie jest u doktora (MTS Dzierżoniów) UPG czyli wkrótce z tego co piszesz będę miał okazję obserwować "objaway zespołu poUPGowego". Na czym one polegają? Czy możesz je bardziej szczegółowo wyspecyfikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie walnęło przy 160.000 w 2.5 X A/T 2003 LPG.

W ASO Częstochowa wołali jakieś 2500 netto, ale zrobiłem w warsztacie znajomego za 1400 (wymiana uszczelek, planowanie głowic etc.)... I nie polecam tej drogi, bo potem poprawka, bo źle była splanowana głowica (już gdzie indziej) kosztowała mnie kolejne 600 zł, a ile nerwów po drodze było. Do tego powymieniałem świece i kable coby lepsza iskra była :D

Za to teraz silniczek prycha ze szczęściem. Jeździ to to wspaniale, a najbardziej zadowolona jest żona - a to najważniejsze :D

Nie miałem żadnych podanych wyżej "objawów zespołu poUPGowego". U mnie temp jest idealna, oleju nie bierze praktycznie wcale. No ale teraz mam naprawdę fajnego mechaniora :)

 

Za to ASO Częstochowa ma u mnie punkty karne bo nie dali rady odkręcić świecy (co mój nowy mechanik zrobił bez problemu), a ich mechanik strasznie kombinował m. in. informując mnie sms'ami, że on mi to zrobi taniej po robocie... No to spodziewając się, że w robocie spieprzy by po robocie wziąć kasę do ręki zwiałem stamtąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W forkach doładowanych niestety w tych pieniądzach, o których piszesz nie zrobi się UPG, no chyba, że u wujka w garażu :). U mnie nie ma firmowego serwisu a doświadczony w branży właściciel warsztatu samochodowego (po konsultacji ze znanymi fachowcami z Poznania naprawiającymi głowice) zwyczajnie wycofał się z tematu. Opinia, którą uzyskał stwierdzała, że tych głowic/silników nie da się naprawić z gwarancją niezawodności w kosztach akceptowalnych dla klienta. Pozostał mi więc serwis firmowy a skoro już to wybrałem cieszący się dobrą opinią. Już wiem np., że w moim przypadku użycie do naprawy seryjnej uszczelki nie jest możliwe bo głowica pomimo planowania wymaga grubszej uszczelki niż seryjna a te (Cosworth`a) są o kilka stówek droższe. Do tego doszła regulacja zaworów (poprzednią robiłem zaledwie około 20kkm wcześniej a koszt to ponad 2k zł) bo auto jest zatrute :) LPG-iem i świece, tak że będzie dobrze gdy skończy się na ca. 5k zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pytać fachowców. Nie mam kompetencji żeby porównywać te silniki. Słyszałem jedynie, że obciążenia (cieplne i mechaniczne) silnika uturbionego tj. ej255 o mocy169kW są dosyć ekstremalne w stosunku do materiałów zastosowanych do jego konstrukcji co może m.in. skutkować większą "podatnością" na UPG w porównaniu z silnikiem wolnossącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...

103 tys. ale diagności powiedzieli mi ze jeszcze 40 tysi mogłem polatać :P

Chodzi o to ze zaprowadziłem pacjenta w najlepszym momencie od mojej pierwszej diagnozy, to znaczy głowice nie pogięte, nie popekane, blok cały. Fabryka :D


Do jakiego największego przebiegu dolecieliście w swoich Turbo-Forkach zanim nadeszła konieczność UPG?

 

Planując robienie rozrządu mogę zapobiegawczo zrobić upg, wyregulować zawory, świece itp. żeby 2x nie wyciągać silnika? Jaka kwotę szykować?

doliczyć musisz 7 razy rozrząd :D plus jakaś robocizna, tak to zawsze jest jak się zaczyna niewinna akcja upg "D

Nawet jak zrobisz rozrząd i wypadnie p[o tym UPG to rozrząd musisz ponownie wymienić.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...