Skocz do zawartości

Sposob na pogrzanie silnika przed odpaleniem


grygo

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie czy istnieje jakis sposob na minimalne podgrzanie silnika (oleju) przed rozruchem na jaki jeszcze nie wpadlem. Moze ktos z Was podzielilby sie stosowanymi sposobami? Przy obecnych temperaturach az mnie ciarki przechodza na sama mysl co sie dzieje w silniku zaraz po porannym odpaleniu i chcialbym choc troche zniwelowac smarowanie olejem o gestosci smoły. Garazu ani webasto niestety nie posiadam. Przedluzacz i jakas farelka tez raczej odpada, ze wzgledu na 3 pietro w bloku i brak farelki :mrgreen: Rozpalic ognisko tez ciezko pod autem ;) Moim autorskim projektem jest polozenie banki z olejem na grzejnik w domu i dolewka rozrzedzonej oliwy bezposrednio przed odpaleniem. "Niestety" auto nie bierze oleju takze taka operacje moge wykonac jednorazowo, poza tym wiele to pewnie nie zmienia, bo uzupelnienie na maxa to sladowe ilosci wzgledem pojemnosci calego ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalać auto w nocy co dwie godziny :)

 

Serio mówię. Diesel żony rano baaaardzo słabo palił. Od kiedy schodzę ok północy i odpalam auto na 15 minut - nawet nigdzie nie jeżdżę, na wolnych stoi - to autko rano zauważalnie lepiej odpala.

 

To chyba jedyny sposób. Taki minus życia w kołchozie (bloku :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie czy istnieje jakis sposob na minimalne podgrzanie silnika (oleju) przed rozruchem na jaki jeszcze nie wpadlem. Moze ktos z Was podzielilby sie stosowanymi sposobami? Przy obecnych temperaturach az mnie ciarki przechodza na sama mysl co sie dzieje w silniku zaraz po porannym odpaleniu i chcialbym choc troche zniwelowac smarowanie olejem o gestosci smoły. Garazu ani webasto niestety nie posiadam. Przedluzacz i jakas farelka tez raczej odpada, ze wzgledu na 3 pietro w bloku i brak farelki :mrgreen: Rozpalic ognisko tez ciezko pod autem ;) Moim autorskim projektem jest polozenie banki z olejem na grzejnik w domu i dolewka rozrzedzonej oliwy bezposrednio przed odpaleniem. "Niestety" auto nie bierze oleju takze taka operacje moge wykonac jednorazowo, poza tym wiele to pewnie nie zmienia, bo uzupelnienie na maxa to sladowe ilosci wzgledem pojemnosci calego ukladu.

zdjąć osłonę silnika i kupić jednorazową taką małą butle z gazem jako ogrzewacz, są tekie w sklepach sportowych i pod miskę na 30 min. , pomaga serio :roll: , tylko nie za blisko bo opali lakier , a potem bedzie rdzewiec :lol:

 

cos takiego http://www.okazje.info.pl/sh/sport-i-ho ... -100g.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega stawia duzy znicz pod silnikiem :? , ale to diesel,

ja przy benzynie bym sie bal.

Mi dzisiaj land cruiser nie odpalil, a mam dwa aku, w sumie 200 Ah - oliwa jak mazut, chyba tez zapale znicz :?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób z US w furach z silnikami za kupę $$$$. (przeważnie z kutym dołem)

W US montuje się grzałkę w miskę olejową. I za każdym razem przed odpaleniem samochodu nagrzewa się olej w misce.

Niestety do tego potrzebny jest prąd z aku- a w tych mrozach to problem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W latach '80 wieczorem zlewało się płyn chłodniczy(woda) i rano zalewało gorącą wodą.To przy benzynie w Starach 28 lub 28 Dizel :mrgreen:Gdyby to nie skutkowało, był dyżurny traktor do ciągania lub kopeć do koletora ssącego. Ponieważ to była firma zaopatrzeniowa, kiełbasy i mięsa nigdy nie zabrakło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to działa w Kanadzie, Szwecji i pewnie innych takich:

przy każdym miejscu parkingowym gniazdko, w samochodzie kabel - i silnik ciepły :wink:

 

BTW Moje szwedzkie volvo odpala przy -15 jak przy +15, tylko przez 10-15s brzmi jak puszka pełna gwoździ a nie silnik :roll:

 

block-heater.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg testów (na zlecenie DEFA) zimnych (-20C) rozruchów i pracy tylko na biegu jałowym przez 1 minutę - zużycie silnika bez grzałki było ~2x wyższe od tego podgrzewanego po 30 takich cyklach.

Ciekaw jestem czy to się potwierdzi w analizach olejów po tej zimie... :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grygo

Skoro masz płytę pod silnikiem to może od wewnętrznej strony nakleić coś takiego?

http://www.youtube.com/watch?v=YkKKkm4VkEs

Pomysł z właśnie taką matą od dawna chodzi mi po głowie.

Są dostępne w rozmiarze od 1m2, więc akurat wystarczającym.

Tylko zasilanie musiałbyś skombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety temat zawsze wymaga źródła energii. czy to elektrycznej czy innej ale wymaga. ja u siebie poszedł bym chyba po prostu w stronę ogrzewania postojowego. raz, że nagrzewa silnik a dwa, że odmraża auto więc miło i nie trzeba skrobać. mądre instalacje mają timer/zegar więc można sobie ładnie zaprogramować kiedy i na jak długo ma grzać...

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem grzałkę defa w tym tygodniu. efekt jest i to spory. mam nieogrzewany garaż. pod poznaniem było -13, -15. przed grzałką zapalał na drugi raz. po grzałce: pali "na dotyk", wskazówka temp. cieczy chłodzącej rusza się po kilkuset metrach, po około 3 km zaczyna grzać wnętrze.

grzeję w tej chwili godzinę przed ruszeniem (mam zwykły programator). oczywiście trzeba jeszcze potestować czasy grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...