tzd Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 0,10 mm (10 setek) nie bardzo rozumiem, 10 setek czego? w subaru norma to 6 setek, czyli 0,06mm wg tego co piszesz, a ktoś wcześniej napisał, że jak mi wyszło 400 (4 setki ), to mam 0,4 mm czyli o jedno zero inaczej. Co to za "setki" którymi się posługujesz i Ty, i ASO, i Carfit. Setki czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 0,10 mm (10 setek) nie bardzo rozumiem, 10 setek czego? w subaru norma to 6 setek, czyli 0,06mm wg tego co piszesz, a ktoś wcześniej napisał, że jak mi wyszło 400 (4 setki ), to mam 0,4 mm czyli o jedno zero inaczej. Co to za "setki" którymi się posługujesz i Ty, i ASO, i Carfit. Setki czego? z pewnością wódki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 tzd, chodzi o setne milimetra. 0,10 mm to żargonowo 10 setek. Te 400 jednostek to jakas pomyłka ,bo prawdopodobnie chodziło o mikrometry. 1 mikrometr to jedna tysięczna milimetra. 400 mikrometrów daje 0,4 mm,czyli dużo powyżej normy.Może 40 mikrometrów wyszło,co daje 0,04 mm,czyli OK. To znaczy właśnie 4 setki. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Jedna setka to 0,01 mm (jedna setna milimetra). Wyżej była mowa o 400 jednostkach - przypuszczamy, że czterysta tysiącznych milimetra.u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wyżej była mowa o 400 jednostkach - przypuszczamy, że czterysta tysiącznych milimetra Ale 400 tysiącznych to 0,40 mm czyli powyżej normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 0,10 mm (10 setek) nie bardzo rozumiem, 10 setek czego? w subaru norma to 6 setek, czyli 0,06mm wg tego co piszesz, a ktoś wcześniej napisał, że jak mi wyszło 400 (4 setki ), to mam 0,4 mm czyli o jedno zero inaczej. Co to za "setki" którymi się posługujesz i Ty, i ASO, i Carfit. Setki czego? tzd w warsztatowym zargonie mówimy w ten sposób, że skoro wymiar jest np 1mm czegoś tam nieważne, to jak sciągamy 10 ,, dychę" z tego wymiaru tzn 0,10 mm, a jezeli mówimy, że sciągamy 5 setek tj 0,05mm.To tak najszybciej , żeby coś podpowiedzieć, zobrazowac :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Maras, ok dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 No nie ma sprawy,pozdro :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 4mamut piszesz że mierzysz wszystko z jakąś zajebiaszczą dokładnościa zajebiaszczo super wypasionymi narzędziami i bicie wyszło ci 0,2mm a Carfit napisał że dopuszczalna norma to 0,06-0,08mm,Autodata pokazuje 0,075mm Wnioski wyciągnij sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 4mamut piszesz że mierzysz wszystko z jakąś zajebiaszczą dokładnościa zajebiaszczo super wypasionymi narzędziami i bicie wyszło ci 0,2mm a Carfit napisał że dopuszczalna norma to 0,06-0,08mm,Autodata pokazuje 0,075mmWnioski wyciągnij sam. Nie piszę tak. Piszę że używam dobrych kalibrowanych czujników japońskiej firmy Mitutoyo z dokładnością 0.01 mm. Nie mogę zmierzyć takich wartości jak 0,075 bo to poniżej błędu wskazania przyrządu którego używam. Wyszło mi 0.2 mm bo mierzyłem przed toczeniem na tokarce. Przy czym to max odchylenie. -- N sty 29, 2012 7:44 pm -- Przy czy to maksymalne odchylenie zegara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 używam dobrych kalibrowanych czujników japońskiej firmy Mitutoyo z dokładnością 0.01 mm 0,075 bo to poniżej błędu wskazania przyrządu którego używam nie rozumiem, masz urządzenia o dokładności 0,01mm ale 0,075mm to już poniżej błędu wskazania? coś kręcisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Racja - zgubiłem jedno zero myślałem że 0,0075 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 4mamut tak w ogole na marginesie toczonej tu rozmowy: istnieja tez inni dobrzy producenci tarcz niz Brembo i EBC i ich produkty nie sa jedynym wyznacznikiem jakosci do ktorej kazdy chce dazyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wiem Bartek, jakbyś miał takową tarczę to chętnie przygarnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 niestety nic nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Chociaż mój koleś nie widzi świata poza tokarką niektórzy robią to z kobietami.... :shock: ale o gustach się nie dyskutuje.... przetaczanie tarcz - jak ktoś to umie dobrze zrobić, dlaczego nie, tył - jak napisał carfit, na ogół wymaga bardziej oczyszczenia niż rzeczywistego przetoczenia, a do tego tył akurat mniej hamuje od przodu i jest jakby nie patrzeć - takim ,,drugoplanowym" hamulcem... a przód na ogół ulega innemu rodzajowi destrukcji - krzywi się, i tu już nie zawsze da się przetoczyć i pozostać w zalecanej grubości... przednie tarcze bardzo często gną się jak z rozgrzanymi hamowaniem tarczami zaliczy się kałużę.....taka już ich uroda.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 qbutek napisał(a):Wyżej była mowa o 400 jednostkach - przypuszczamy, że czterysta tysiącznych milimetra Ale 400 tysiącznych to 0,40 mm czyli powyżej normy. Ale to ASO powiedzialo, ze jest w normie Wedlug mnie najwiekszym problemem przy przetaczaniu jest znalezienie kumatego operatora z dobrym sprzetem. Bo najczesciej to najpierw trzeba zaplacic, a pozniej odkryc ze nie ma poprawy 4mamut, podeslij mi prosze kontakt do siebie. Wyslalbym Ci taka mala tulejke z brazu od glowicy fotograficznej (wyglada jak szklanka z otworem w denku), brakuje mi jednej, a w Lodzi jakos tokarza znalezc nie potrafie. Komplet tarcz tez mam do ew. przetoczenia, tylko wysylanie tego... no i chcialbym znow je miec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 4mamut, podeslij mi prosze kontakt do siebie. Wyslalbym Ci taka mala tulejke z brazu od glowicy fotograficznej (wyglada jak szklanka z otworem w denku), brakuje mi jednej, a w Lodzi jakos tokarza znalezc nie potrafie. Wysłałem na priva Komplet tarcz tez mam do ew. przetoczenia, tylko wysylanie tego... no i chcialbym znow je miec. Spoko - mam jakiegoś poddostawcę z Lodzi, tylko nie kojarze nazwy firmy. Ale się dowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 4mamut, straszny agresor Ci się włączył. Dostajesz ostrzeżenie za rzucanie mięsem na poprzedniej stronie. Nawet pomimo posiadania na forum autocenzora, taka ilość bluzgów w jednym poście nie może pozostać bez konsekwencji. Natomiast co do tematu. Jeśli mamy się pozbyć z tarczy rantu czy rdzy czy też chcemy wygładzić powierzchnię, a tarcze mają jeszcze odpowiednią grubość - można toczyć - nawet z przodu. Jeśli jednak toczenie ma być odpowiedzią na bicie przy hamowaniu - to taka tarcza nadaje się jedynie do przetopu. Po przetoczeniu nie będzie biła przez dwa hamowania, a później będzie to samo co przed toczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 4mamut, straszny agresor Ci się włączył. Dostajesz ostrzeżenie za rzucanie mięsem na poprzedniej stronie. Nawet pomimo posiadania na forum autocenzora, taka ilość bluzgów w jednym poście nie może pozostać bez konsekwencji. Zagrały w pewnym momencie emocje. W każdym razie zakopałem topór wojenny. Nie chcę pisać postów typu nie działa pilot to zmień baterię, dalej nie działa to ją odwróć . Jeśli mamy się pozbyć z tarczy rantu czy rdzy czy też chcemy wygładzić powierzchnię, a tarcze mają jeszcze odpowiednią grubość - można toczyć - nawet z przodu. Jeśli jednak toczenie ma być odpowiedzią na bicie przy hamowaniu - to taka tarcza nadaje się jedynie do przetopu. Po przetoczeniu nie będzie biła przez dwa hamowania, a później będzie to samo co przed toczeniem. Można toczyć z przodu jeżeli zachowa się min. grubość tarczy. Tylko przy agresywnej jeździe tarcze się grzeją i deformują, więc może się okazać że nadają się do przetopu. Dobry tokarz jest w stanie wyrzeźbić nową tarczę ze stopu żeliwa w ciągu jednego dnia, ale jak już wspomniałem kluczem jest materiał i to jest tajemnica firmy, strzeżona jak oko w głowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się