lukass Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 dokładnie, ja 20 lat temu, miałem w szkole cos takiego w rece :roll: Łoł U mnie w szkole to tylko oglądaliśmy w gablocie, bo jeszcze by ktoś upuścił i by zakłady Ursus padły na grubą kasę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Poruszacie się w kosmicznych wartościach pomiarowych - ciasnych pasowań w setkach mm. Przyrządy pomiarowe muszą być kalibrowane. Samo bicie łożysk SKF obala mity o wartościach rzędu setek milimetra, a gdzie piasta i tarcza + śruby itp. Tarcze są robione jako odlew poddawany obróbce skarawniem. Nawet tokarki CNC nie mają takich dokładności. W przeciwnym razie kosztowałby fortunę. Bicie piasty z tarczą i kołem rzędu 0.5 mm -> to prędzej uwierzę. -- So sty 28, 2012 10:10 pm -- Ja pracuję na Mitutoyo - suwmiarka kosztuje 200 Euro i jest to roku oddawana do kalibracji za kolejne 100. Wskaźnik mitutoyo tylko zegarowy bo elektroniczne głupieją przy pasowaniach i pomiarach w setkach mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Poruszacie się w kosmicznych wartościach pomiarowych - ciasnych pasowań w setkach mm. W tych latach to nie są kosmiczne wartosci Przyrządy pomiarowe muszą być kalibrowane to nie ulega żadnej wątpliwości, to samo dotyczy innych narzędzi np. klucze dyn. Tarcze są robione jako odlew poddawany obróbce skarawniem więc prosze ustosunkuj sie do instrukcji tychże firm :roll: Nawet tokarki CNC nie mają takich dokładności nie wiem ile kosztują , ale jak daje pewne rzeczy zrobić mojemu magikowi który ma kilka CNC i to z górnej półki , potem je zazwyczaj mierze , i tylko raz miałem problem :roll: Bicie piasty z tarczą i kołem rzędu 0.5 mm -> to prędzej uwierzę. radze poczytać trochę wiecej Ja pracuję na Mitutoyo - suwmiarka kosztuje 200 Euro i jest to roku oddawana do kalibracji za kolejne 100. Wskaźnik mitutoyo tylko zegarowy bo elektroniczne głupieją przy pasowaniach i pomiarach w setkach mm. powiedziałem już ,możesz pracowac nawet w NASA , fakty są faktami , dobranoic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 major000 I takie herezje tu wypisujesz? Przetoczyłem sobie tarcze i wiem jakiego rzędu można uzyskać dokładności na tokarce, łożyskach, piaście i kole. Przy 0.02 mm ciśnienie w oponie ma już znaczenie. -- So sty 28, 2012 10:26 pm -- Carfit. Mitutoyo to jak brembo czy EBC, nie ma lepszej firmy w miernictwie. Nie pracuje dla nich tylko na ich sprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Przy 0.02 mm ciśnienie w oponie ma już znaczenie. Chcesz powiedzieć , ze na aucie podniesionym do pomiaru, ma znaczenie cisnienie w kołach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 co do pomiarów bicia: moje bijące hamulce przednie miedzyłem w ASO i wyszło 400 (jakichś jednostek), wg ASO na granicy normy, po paru miesiącach Carfit mierzył to u siebie i wyszło podobnie, więc chyba to nie jest nieprawdopodobne, że da się to zmierzyć. nota bene na bijące hamulce mój sposób - zagotować tarcze, przestały bić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 4mamut poczytaj sobie , a jak poczytasz , coś napisz :roll: http://www.hamulce.net/zasady_wymiany_tarcz.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Chcesz powiedzieć , ze na aucie podniesionym do pomiaru, ma znaczenie cisnienie w kołach Nie łap mnie za słowa. Pewnie że nie. Ale temperatura otoczenia już TAK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Chcesz powiedzieć , ze na aucie podniesionym do pomiaru, ma znaczenie cisnienie w kołach Nie łap mnie za słowa. Pewnie że nie. Ale temperatura otoczenia już TAK. Przeczytaj powyzej i koniecznie napisz, a najlpeij wpisz sobie w google , pomiar bicia tarcz , moze coś Ci sie rozjaśni i może wreszcie zminisz zdanie i przyznasz mi racje :roll: , ja pisałem z głowy, ale jak widać potwierdza sie to co napisałem wczesniej :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 co do pomiarów bicia:moje bijące hamulce przednie miedzyłem w ASO i wyszło 400 (jakichś jednostek), wg ASO na granicy normy, po paru miesiącach Carfit mierzył to u siebie i wyszło podobnie, więc chyba to nie jest nieprawdopodobne, że da się to zmierzyć. Wyszło 400 mikronów a to jest 0.4 mm. Więc przelicznik jednostek leży. Proponuję poczytać trochę o miernictwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 co do pomiarów bicia:moje bijące hamulce przednie miedzyłem w ASO i wyszło 400 (jakichś jednostek), wg ASO na granicy normy, po paru miesiącach Carfit mierzył to u siebie i wyszło podobnie, więc chyba to nie jest nieprawdopodobne, że da się to zmierzyć. Wyszło 400 mikronów a to jest 0.4 mm. Więc przelicznik jednostek leży. Proponuję poczytać trochę o miernictwie. Ku rwa bo już trace pomału cierpliwość , czy Ty jesteś naprawdę takim idiotą czy tylko udajesz i nie umiesz korzystać z google Jeśli to drugie to mogę zrozumieć i podaję dla ułatwienia linki http://katalog.moto-profil.pl/index.php ... t&Itemid=5 http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=45168 http://warsztat.intercars.com.pl/dynami ... kod=050950 http://www.tesam.pl/s0000156-czujnik-ze ... -5507.html mało jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Takimi zegarami mierzyłem bicie tarczy dokładnie w ten sposób. Ty nie kumasz co piszę. Liczniki zegarowy z magnetyczną podstawą ,dokładkość pomiaru 0.01 mm mają te przyrządy, ale kurwa nie ni chuja nie mogę uzyskać takiego wyniku na piaście koła bo to jest dokładność przyrządu a mikrometrem nie dojdę za ch....a Jak widzisz same czujniki zegarowe a nie elekroniczne więc nie pierdolcie ze można zrobic 0.01 mm na piaście koła bo to jest grubość włosa. Pomiar na całej piaście jest k...a sumą kilku składowych i wychodzi 400 mikronów a to jest 0.4 mm a nie kurwa 0.01 mm bo to jest kilkanaście razy mniej. I kto tu jest idiotą. -- So sty 28, 2012 11:19 pm -- Wg opisu ma wyjść 0.08 mm max a to nie 0.01 wg przesłanych linków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 moje bijące hamulce przednie miedzyłem w ASO i wyszło 400 ( To oznacza, że te 0,4 to był pomiar dla tarcz, które biły --> nie nadawały się do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Takimi zegarami mierzyłem bicie tarczy dokładnie w ten sposób. Ty nie kumasz co piszę. Liczniki zegarowy z magnetyczną podstawą ,dokładkość pomiaru 0.01 mm mają te przyrządy, ale [moderator czuwa] nie ni [moderator czuwa] nie mogę uzyskać takiego wyniku na piaście koła bo to jest dokładność przyrządu a mikrometrem nie dojdę za ch....aJak widzisz same czujniki zegarowe a nie elekroniczne więc nie [moderator czuwa] ze można zrobic 0.01 mm na piaście koła bo to jest grubość włosa. Pomiar na całej piaście jest k...a sumą kilku składowych i wychodzi 400 mikronów a to jest 0.4 mm a nie [moderator czuwa] 0.01 mm bo to jest kilkanaście razy mniej. I kto tu jest idiotą. -- So sty 28, 2012 11:19 pm -- Wg opisu ma wyjść 0.08 mm max a to nie 0.01 wg przesłanych linków Nie wiem kto jest idiotą , ale dla mnie zegar o dokładności 0,01 mm wychylający przy pomiarach bicia tarczy o wartość 0,06 w najgorszym punkcie od wartosći bazowej czyt. w najnmniejszym położeniu i przestawieniu skali na 0 , daje bicie 0,06 mm , a dla mnie to tzw sześć setek To że TZD lapnął jakiś błąd w postaci 400 mikronów oczywiscie że to jest 0,4 mm ale to laps , a TY dalej swoje Zreszta jaki to problem jakbym wkleił swoje pomiary , mam tego naprawde kilkanaście i zdjęć i filmów, bo robię dokumentację jak reklamuje tarcze ham. , mogę zrobić pomiary nawet on - line , żaden problem :roll: 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Zakopuję topór wojenny. Swoje przetoczyłem jest OK. Zmierzyłem pomiar i jest OK. Nie mam 0.01 mm tylko trochę więcej nieco ponad 0.2 mm. Carfit. Dajmy spokój - raz piszesz o cudownej elektronice, raz o licznikach zegarowych. Ja wolę zegarowe. Mierzyłem bicie tarczy na tokarce aby zobaczyć jak chodzi przed przetoczeniem. Mam nadzieję że się spotkamy i wymienimy doświadczeniami - tarcza trochę bije, łożyska też nie są idealne, a twój pomiar jest składową wielu czynników tak jak i mój. Jak masz EBC, Brembo to chętnie je przetoczę. -- So sty 28, 2012 11:31 pm -- I dostałeś Pomuka - bo cię polubiłem za posty o przekładce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 I dostałeś Pomuka - bo cię polubiłem za posty o przekładce. dziekuje za pomuka, ale ja i tak sie upieram przy swoim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Jak coś z miernictwa byś potrzebował z Mitutoyo to mogę pomóc w załatwieniu rabatu. Uwierz dałbym każdemu z niedowiarków 100 PLN jak zrobi kostkę metalu 10 mm z dokładnością 0.01 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Uwierz dałbym każdemu z niedowiarków 100 PLN jak zrobi kostkę metalu 10 mm z dokładnością 0.01 mm. Ale ja Cie doskonale rozumiem, i wiem że wykonanie czegoś z taką dokładnościa nie jest proste , natomiast sam pomiar jest prosty i tu jest rozbieżność :roll: Choć uwierz mi , mam takich takich magików , że jak im mówie że ma być pasowanie tłoka np. 0, 035 mm to takie jest , tylko kupiłem im specjalną płytę do szlifu do bloków 2.0 i 2.5 ale mają takie maszyny , ze silniki dla Jaguara robia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 I to jest są mechanicy którzy porzeźbią żeby coś zrobić a nie jak znakomita większość wymieniaczy. Tokarkę widzę codziennie i jednego magika, drugiego frezera który pewnie zmierzyłby się z kołem zębatym od STI i niestety ale era takich fachowców już się kończy. Zajebiście trudno jest rzeźbić w takich tolerancjach. Kumpel pomylił się o 0.05 mm i forma za 50 tys euro poszła w ......do kosza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 ooo ale bitwa nie pamiętam co to były za jednostki, oczywiście tarcze były mierzone na piastach, przyczepionym do amortyzatora ramieniem z mechanicznym mierniczkiem, i wyskakiwało 400 jakichś jednostek, może i mikrony / mikrometry, w każdym razie ASO stwierdziło, że jest to na granicy normy. Carfit nie wiem czy pamiętasz, ale ja pamiętam u Ciebie jak byłem też mówiłeś że jest na granicy normy, dla mnie OK i tyle trochę biło ale ... ... Żeby było śmieszniej tak jak już pisałem po jednym ostrym dniu na torze i całej masie dohamowań ze 140k/h do 20k/h tarcze przestały bić i mikrony mnie przestały interesować, przynajmniej chwilowo tarcze DBA klocki Ferodo Premier :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 I to jest są mechanicy którzy porzeźbią żeby coś zrobić a nie jak znakomita większość wymieniaczy.Tokarkę widzę codziennie i jednego magika, drugiego frezera który pewnie zmierzyłby się z kołem zębatym od STI i niestety ale era takich fachowców już się kończy. Zajebiście trudno jest rzeźbić w takich tolerancjach. Kumpel pomylił się o 0.05 mm i forma za 50 tys euro poszła w ......do kosza. słuchaj , ja Cie mimo słów krytyki doskonale rozumiem, a to dlatego , że mam mega gościa , który potrafi zrobić rzeczy wręcz nieprawdopodobne , ma skaner 3d , i dasz mu przykładowo butelkę wódki do zrobienia, i za 20 min. masz butelke gotową ( szkoda że pustą ) , bo skaner współpracuję z jakąś mega frezarką zresztą , jak nie wierzycie , zapytajcie Carlosa , jak jemu dorabiał adaptery do tarcz Nkolwych, nie jest nikt w stanie rozpoznać org., od jego wyrobu , robi to z dokładnością do setnych, mało tego , dorabiał mi kiedyś koło talerzowe do szpery LCD , i dodatkowo hartował :roll: jakość I klasa Niedługo Wam pokaże , jak można listwy paliwowe równoległe , dobrze zrobić -- 29 sty 2012, o 00:09 -- ooo ale bitwa nie pamiętam co to były za jednostki, oczywiście tarcze były mierzone na piastach, przyczepionym do amortyzatora ramieniem z mechanicznym mierniczkiem, i wyskakiwało 400 jakichś jednostek, może i mikrony / mikrometry, w każdym razie ASO stwierdziło, że jest to na granicy normy. Carfit nie wiem czy pamiętasz, ale ja pamiętam u Ciebie jak byłem też mówiłeś że jest na granicy normy, dla mnie OK i tyle trochę biło ale ... ... Żeby było śmieszniej tak jak już pisałem po jednym ostrym dniu na torze i całej masie dohamowań ze 140k/h do 20k/h tarcze przestały bić i mikrony mnie przestały interesować, przynajmniej chwilowo tarcze DBA klocki Ferodo Premier :roll: doskonale pamietam Twoje auto jak znam życie to są u mnie zdjęcia lub film, bo mam taką fobię Oczyiwście że mój pomiar wg. Twojej wiedzy , to 0,0.... ja w tej chwili sorry ale nie pamietam ile ale zawsze podajemy w setkach, tak jak producent :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 łuchaj , ja Cie mimo słów krytyki doskonale rozumiem, a to dlatego , że mam mega gościa , który potrafi zrobić rzeczy wręcz nieprawdopodobne , ma skaner 3d , i dasz mu przykładowo butelkę wódki do zrobienia, i za 20 min. masz butelke gotową ( szkoda że pustą ) , bo skaner współpracuję z jakąś mega frezarką Rapid prototyping 3D. Fajna zabawka i sporo kosztuje. Do wykonywania prototypów np. kół zębatych zanim trafią pod frezarkę. Jestem tu świeży więc dostaję baty i słowa krytyki, a zwłaszcza w niektórych postach idę pod wiatr. Ale uwierz nie jestem z tych co udają wszechwiedzących. Czasem zamiast rysować w 3D idę na frezarkę popatrzeć jak powstają koła zębate. Dlatego mam szacunek do ludzi którzy to potrafią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 dorabiał mi kiedyś koło talerzowe do szpery LCD , i dodatkowo hartował jakość I klasa Jak nie jest to jakaś tajemnica, to podeślij mi proszę namiary i jakie koszty takiego koła były. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 A taka ciekawostka do dysputy miałem kiedys kadetta GSI i w ksiażce napraw są zdjecia (nie rysunki)pomiaru bicia tarczy na samochodzie czujnikiem zegarowym. Teraz sprawdziłem max bicie (na aucie) dla tyłu i przodu: 0,10 mm (10 setek) I to dla kadetta od września 1984 r. Wiec dokładności pomiarowe musiały być pewnie 0,01. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Ja też mam z tyłu leciuteńko przetoczone tarcze, OEM i jestem bardzo zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się