bukers80 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 witam.jestem w trasie i zauważyłem że mam minimum na rozgrzanym silniku płynu chłodniczego.Panowie czy mogę dolać jakiś z orlenu czy musi być ten sam...auto było od początku serwisowane w aso mts i nigdy nie pytałem co w mi tam dolewają.forek 09 benzyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 To jest układ ciśnieniowo przelewowy. Faktyczny stan płynu chłodniczego uzyskujesz dopiero po kilkunastu minutach od wyłączenia silnika. Uzupełnić możesz np. płynem firmy Prestone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Na orlenie są dwa. Prestone różowy i petrygo niebieski.u mnie jest...niewidać ale raczej NIE różowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Prestone jest mieszalny ze wszystkimi płynami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 dzięki,już wszystko wiem,płyn podszedł lekko ponad min.to nie dolewam.Było tak zawsze,skoro w ASO nie dolali to i ja się nie będę przejmował.Na ostatnim przeglądzie powinien być zresztą wymieniony a czy był to to jest dobre pytanie do wróżbitów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 dzięki,już wszystko wiem,płyn podszedł lekko ponad min.to nie dolewam Jak na rozgrzanym jest na minimum to przy zimnym będziesz miał poniżej minimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 witam.jestem w trasie i zauważyłem że mam minimum na rozgrzanym silniku płynu chłodniczego.Panowie czy mogę dolać jakiś z orlenu czy musi być ten sam...auto było od początku serwisowane w aso mts i nigdy nie pytałem co w mi tam dolewają.forek 09 benzyna. Jak nie ma nieszczelności i nie wycieka to chyba tylko wyparował. Kup litra destylowanej na CPN za 2,50zł i sobie dolej. Ja mojemu tak dolewam co jakiś czas. aha, płyn w zbiorniku u mnie jest kryształ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 witam.jestem w trasie i zauważyłem że mam minimum na rozgrzanym silniku płynu chłodniczego.Panowie czy mogę dolać jakiś z orlenu czy musi być ten sam...auto było od początku serwisowane w aso mts i nigdy nie pytałem co w mi tam dolewają.forek 09 benzyna. Jak nie ma nieszczelności i nie wycieka to chyba tylko wyparował. Kup litra destylowanej na CPN za 2,50zł i sobie dolej. Ja mojemu tak dolewam co jakiś czas. aha, płyn w zbiorniku u mnie jest kryształ... Co byś się nie zdziwił jak mróz przywali i dopiero wtedy będziesz miał nieszczelność ,,,,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ostatnio w serwisie spytalem tak na wszelki wypadek co dolac. Powiedzieli mi ze obojetnie co, aby bylo do blokow aluminiowych. U mnie jest niebieski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ? Jeżeli masz korek na chłodnicy to odkręcasz i sprawdzasz czy jest płyn. Normalnie powinno być około 1cm od górnej krawędzi. Jak jest mniej to dolewasz (bezwzględnie na zimnym silniku - inaczej będzie kaboom). Potem dolewasz do zbiornika wyrównawczego mniej więcej pomiędzy MIN a FULL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 I uważaj gdzie wlewasz bo byłem z jednym Forkiem na sprawdzeniu w ASO i się okazało, że w zbiorniczku wyrównawczym jest płyn do spryskiwacza :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ? Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku. Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje. U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlaskaMan Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ? Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku. Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje. U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie. Z tym dolewaniem na rozgrzany silnik większej liczby zimnego płynu, tu bym raczej uważał - fizyka nie może sie mylić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ? Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku. Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje. U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie. Z tym dolewaniem na rozgrzany silnik większej liczby zimnego płynu, tu bym raczej uważał - fizyka nie może sie mylić No jesli ktos ma pol chlodnicy plynu to tak , ale jesli jest w zbiorniku ponizej minimum i sie doleje, to raczej nic sie nie stanie. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subbeginner Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ? Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku. Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje. U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie. Z tym dolewaniem na rozgrzany silnik większej liczby zimnego płynu, tu bym raczej uważał - fizyka nie może sie mylić No jesli ktos ma pol chlodnicy plynu to tak , ale jesli jest w zbiorniku ponizej minimum i sie doleje, to raczej nic sie nie stanie. Pozdr Nie powinno się nic stać, bo płyn będzie zasysany wraz z wytwarzaniem się podciśnienia w układzie (mam rację?), czyli dopiero jak silnik się wyłączy i sobie będzie stygł. Ja mam na minimum na zimnym bo mi się najlepiej stan kontroluje wtedy Raz na jakiś czas sprawdzam (tylko na zimnym) metalowy zbiornik (nie mam korka na chłodnicy) i w momencie otwarcia korka powinien być dźwięk "ssssioooorb" i w wyrównawczym wtedy przybywa kilka centymetrów Do metalowego musiałem dolać tylko raz - jak chłodnica była nieszczelna. Dolewam Prestone - Carfit już gdzieś pisał, że się nic nie stanie. W ASO powiedzieli, że byle do chłodnic aluminiowych. Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się