Skocz do zawartości

jaki dolać płyn do chłodnicy?


bukers80

Rekomendowane odpowiedzi

witam.jestem w trasie i zauważyłem że mam minimum na rozgrzanym silniku płynu chłodniczego.Panowie czy mogę dolać jakiś z orlenu czy musi być ten sam...auto było od początku serwisowane w aso mts i nigdy nie pytałem co w mi tam dolewają.forek 09 benzyna.

 

Jak nie ma nieszczelności i nie wycieka to chyba tylko wyparował. Kup litra destylowanej na CPN za 2,50zł i sobie dolej.

 

Ja mojemu tak dolewam co jakiś czas.

 

aha, płyn w zbiorniku u mnie jest kryształ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.jestem w trasie i zauważyłem że mam minimum na rozgrzanym silniku płynu chłodniczego.Panowie czy mogę dolać jakiś z orlenu czy musi być ten sam...auto było od początku serwisowane w aso mts i nigdy nie pytałem co w mi tam dolewają.forek 09 benzyna.

 

Jak nie ma nieszczelności i nie wycieka to chyba tylko wyparował. Kup litra destylowanej na CPN za 2,50zł i sobie dolej.

 

Ja mojemu tak dolewam co jakiś czas.

 

aha, płyn w zbiorniku u mnie jest kryształ...

 

Co byś się nie zdziwił jak mróz przywali i dopiero wtedy będziesz miał nieszczelność ,,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ?

Jeżeli masz korek na chłodnicy to odkręcasz i sprawdzasz czy jest płyn. Normalnie powinno być około 1cm od górnej krawędzi. Jak jest mniej to dolewasz (bezwzględnie na zimnym silniku - inaczej będzie kaboom). Potem dolewasz do zbiornika wyrównawczego mniej więcej pomiędzy MIN a FULL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ?

 

Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku.

 

Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje.

 

U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ?

 

Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku.

 

Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje.

 

U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie.

 

 

Z tym dolewaniem na rozgrzany silnik większej liczby zimnego płynu, tu bym raczej uważał - fizyka nie może sie mylić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ?

 

Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku.

 

Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje.

 

U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie.

 

 

Z tym dolewaniem na rozgrzany silnik większej liczby zimnego płynu, tu bym raczej uważał - fizyka nie może sie mylić:)

 

 

No jesli ktos ma pol chlodnicy plynu to tak ;), ale jesli jest w zbiorniku ponizej minimum i sie doleje, to raczej nic sie nie stanie. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dolewamy do zbiornika wyrównawczego przy zimnym silniku ? Tak do poziomu między MIN a FULL ?

 

Wydaje mi sie ze bez znaczenia jest czy dolejesz do zbiornika na zimnym czy cieplym silniku.

 

Wazne jest zeby poziom sprawdzac na rozgrzanym silniku, wtedy plyn ma swoja maksymalna objetosc i dolewajac nie ma obawy ze po rozgrzaniu plyn sie przeleje.

 

U mnie na zimnym jest ponizej minimum a po rozgrzaniu poziom jest ok, jakos tak w polowie.

 

 

Z tym dolewaniem na rozgrzany silnik większej liczby zimnego płynu, tu bym raczej uważał - fizyka nie może sie mylić:)

 

 

No jesli ktos ma pol chlodnicy plynu to tak ;), ale jesli jest w zbiorniku ponizej minimum i sie doleje, to raczej nic sie nie stanie. Pozdr

 

Nie powinno się nic stać, bo płyn będzie zasysany wraz z wytwarzaniem się podciśnienia w układzie (mam rację?), czyli dopiero jak silnik się wyłączy i sobie będzie stygł.

Ja mam na minimum na zimnym bo mi się najlepiej stan kontroluje wtedy :idea: Raz na jakiś czas sprawdzam (tylko na zimnym) metalowy zbiornik (nie mam korka na chłodnicy) i w momencie otwarcia korka powinien być dźwięk "ssssioooorb" i w wyrównawczym wtedy przybywa kilka centymetrów :mrgreen:

Do metalowego musiałem dolać tylko raz - jak chłodnica była nieszczelna.

 

Dolewam Prestone - Carfit już gdzieś pisał, że się nic nie stanie. W ASO powiedzieli, że byle do chłodnic aluminiowych.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...