Jump to content

wymiana rozrządu


golab44

Recommended Posts

Posted

Witam,

mam pytanie, być może z kategorii naiwnych, ale zawsze warto spytać :) :

 

chcę wymienić pasek rozrządu z wszystkimi elementami, które się wtedy wymienia, chyba nawet też z pompą wody.

(Legacy IV, 2.0)

 

W serwisie zaspiewali mi z robocizną 3900-4100

W ponoć dobrym warsztacie, który robi Subaru 2100-2200

 

Znalazłem w internecie cały zestaw z pompą za 840 zł . Zakładając, że jest dobry jakościowo i robocizna kosztuje ok 500 zł gdzie tu jest haczyk panowie? :)

 

Czy w warsztacie (poza ASO) nie będą chcieli robić jak się przyjedzie z częściami, czy może zrobią "na odwal", że potem coś walnie, czy może zupełnie co innego?

Czy może dobre jakościowo części są o wiele droższe?

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply
Posted

Ja niedawno to wszystko wymieniałem w swojej Imprezie. Wymienił mi zaprzyjaźniony mechanik, który nie specjalizuje się w Subaru. Poprzedni właściciel korzystał z ASO... I dlatego musiałem wymieniać - źle założony pasek. Części sam znalazł, w sumie 900zł.

Posted

@golab44, zakładając, że Twoje auto jest z 2006 roku i ma 165 KM, w naszej firmie kompletny rozrząd bez pompy wody to wydatek rzędu 2000 zł brutto. Aktualnie mamy promocję, gdzie wymiana kosztuje 1,23 zł brutto.

Pompa wody kosztuje z uszczelką ok 600 zł, aczkolwiek osobiście zmieniłbym ją dopiero ok. 200kkm

 

Pozdrawiam

Posted
@golab44, zakładając, że Twoje auto jest z 2006 roku i ma 165 KM, w naszej firmie kompletny rozrząd bez pompy wody to wydatek rzędu 2000 zł brutto. Aktualnie mamy promocję, gdzie wymiana kosztuje 1,23 zł brutto.

Pompa wody kosztuje z uszczelką ok 600 zł, aczkolwiek osobiście zmieniłbym ją dopiero ok. 200kkm

 

Pozdrawiam

 

a do STi EJ257?

Posted

2100 zł brutto z rolką pośrednią napędu sprężarki klimatyzacji. Wymiana w promocyjnej cenie 1,23 zł brutto!

Ewentualnie dochodzi pompa wody wraz z uszczelką - 590 zł brutto

 

Pozdrawiam

Posted
2100 zł brutto z rolką pośrednią napędu sprężarki klimatyzacji

 

przed kilkoma tygodniami ją wymieniałem właśnie bo strasznie rzęziła :evil: (jeśli myślimy o tej samej)

dzięki za info,

pozdr

Posted

He he mi rozrząd wymieniał znajomy mechanik.Efekty pasek przeskoczył o jeden ząbek a silnik pracował jak radziecki czołg.A to dla tego że byłem pazerny i oszczędziłem na aso i skusiłem się na ofertę znajomego mechanika który zrobił mi po taniości.

Posted
He he mi rozrząd wymieniał znajomy mechanik.Efekty pasek przeskoczył o jeden ząbek a silnik pracował jak radziecki czołg.A to dla tego że byłem pazerny i oszczędziłem na aso i skusiłem się na ofertę znajomego mechanika który zrobił mi po taniości.

 

 

tak to jest jak sie kupuje chińskie części :roll: , albo daje do mechanika co za bardzo nie wie o chodzi :|

Posted

kolego zgłoś sie do Carfita kupiłem u Niego komplet(pasek,napinacz, 4 rolki) bez pompy w dobrej cenie(jak cos PW), zmiane zrobil mi szwagier odplatnie ale nie za tyle ile w seriwsie. czesci oryginalne, kontakt i wysylka bardzo sprawna!

 

p.s. jezeli robisz zmiane na 100 tys to zmien rowniez paski do alternatora i wspomagania, u mnie po 101tys byly w bardzo zlym stanie a koszta malutkie.

Posted
He he mi rozrząd wymieniał znajomy mechanik.Efekty pasek przeskoczył o jeden ząbek a silnik pracował jak radziecki czołg.A to dla tego że byłem pazerny i oszczędziłem na aso i skusiłem się na ofertę znajomego mechanika który zrobił mi po taniości.

 

Michał, dobry post :!: I przestroga dla innych, którzy koniecznie chcą iść po taniości. Se ne da. Tak to można w Passku ale nie w Subaru.

 

I ja kocham Subaru, a jak 8) :mrgreen:

Posted

Właśnie to kieruje do innych że na tak ważnej operacji jak wymiana rozrządu nie ma co oszczędzać.Bo potem mogą być tylko same kłopoty :evil:

Posted
Se ne da.

 

Ta je. Dlatego jechałem z Torunia do Olsztyna (ok. 170km) na "rozrząd".

 

A jeden na miejscu mi proponował "Nigdy nie robiłem, ale chętnie zrobię." :lol:

  • 4 weeks later...
Posted

Z powyższego wynika, że są różne teorie dotyczące wymiany pompy chłodzenia. Z ust dwóch świetnych fachowców od Subaru słyszałem sprzeczne opinie. Zapytam zatem o doświadczenia, a nie teorie. Jak to jest? :roll:

Posted
Witam,

mam pytanie, być może z kategorii naiwnych, ale zawsze warto spytać :) :

 

chcę wymienić pasek rozrządu z wszystkimi elementami, które się wtedy wymienia, chyba nawet też z pompą wody.

(Legacy IV, 2.0)

 

W serwisie zaspiewali mi z robocizną 3900-4100

W ponoć dobrym warsztacie, który robi Subaru 2100-2200

 

Znalazłem w internecie cały zestaw z pompą za 840 zł . Zakładając, że jest dobry jakościowo i robocizna kosztuje ok 500 zł gdzie tu jest haczyk panowie? :)

 

Czy w warsztacie (poza ASO) nie będą chcieli robić jak się przyjedzie z częściami, czy może zrobią "na odwal", że potem coś walnie, czy może zupełnie co innego?

Czy może dobre jakościowo części są o wiele droższe?

 

Witam.

Koszt kompletu części OEM czyli: pasek, 4 szt. rolek, pompa wody, plus jeszcze świece i pasek do wspomagania i alternatora = 515zł.

Do tego jeszcze można doliczyć koszt napinacza hydraulicznego który w silnikach do 96r. występował jako oddzielny element =250zł, po roku 96 występuje jako jeden element z rolką napinającą = 200 - 300zł.

Oczywiście są to koszty bez prowizji sklepu czy mechanika, w których narzut jest około +40%. Podejrzewam że można kupić jeszcze taniej.

 

Wymiana rozrządu w Subaru to naprawdę dziecinnie prosta czynność. A jak mamy ochotę na wymianę pompy wody to i tak trzeba się pozbyć płynu z układu, a co za tym idzie wyjmujemy chłodnicę i mamy dostęp do rozrządu, że tak się wyrażę bajkowy jak na dłoni.

 

Rozgarnięty mechanik poradzi sobie z wymianą bezproblemowo, i nie ma co demonizować bo to Subaru!. W subaru nie potrzeba specjalistycznych przyrządów do blokady wałków rozrządu, wałków pośrednich, wału korbowego czy jeszcze innych dziwolągów.

Posted

Czyli wszyscy robią to bez blokad ?

Ja w żadnym Subaru nigdy nie robiłem ale z tego co tam widać to są o wiele gorsze w innych silnikach chodź by nawet z braku miejsca.

Co tam jest takiego że nie każdy może to zrobić dobrze? jeśli mógłby ktoś to wyjaśnić :)

Posted

Akurat u mnie bez blokady wymieniał rozrząd i byłem przy tym i co po znakach za nic w świecie nie mógł go ustawić.I pajacował się ze 2 godz i d......a.

Posted
Akurat u mnie bez blokady wymieniał rozrząd i byłem przy tym i co po znakach za nic w świecie nie mógł go ustawić.I pajacował się ze 2 godz i d......a.

 

... Bo rozrząd tylko do roboty najlepszym specjalistom od Subaru - zbyt duże ryzyko remontu silnika. Ale co z tą pompą? :roll:

Posted

Wymiana rozrządu w Subaru to naprawdę dziecinnie prosta czynność.

Rozgarnięty mechanik poradzi sobie z wymianą bezproblemowo, i nie ma co demonizować bo to Subaru!. W subaru nie potrzeba specjalistycznych przyrządów do blokady wałków rozrządu, wałków pośrednich, wału korbowego czy jeszcze innych dziwolągów.

Potwierdzam

Posted

Co do pompy to do końca nie wiem jak to jest.Ale w aso jak mi poprawiali rozrząd to sprawdzili tylko luzy na pompie powiedzieli że jest ok i nie ma potrzeby wymiany.Mało tego znajmy mojej matki który ma forka pompy nie ruszał od 2 wymian rozrządu a korzysta z usług tylko aso.

Posted

Z wymianą pompy jest tak że można zaczekać do momentu, aż stanie w miejscu i wtedy już można wymienić na nową :twisted:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...