Jump to content

wymiana rozrządu


golab44

Recommended Posts

Witam,

mam pytanie, być może z kategorii naiwnych, ale zawsze warto spytać :) :

 

chcę wymienić pasek rozrządu z wszystkimi elementami, które się wtedy wymienia, chyba nawet też z pompą wody.

(Legacy IV, 2.0)

 

W serwisie zaspiewali mi z robocizną 3900-4100

W ponoć dobrym warsztacie, który robi Subaru 2100-2200

 

Znalazłem w internecie cały zestaw z pompą za 840 zł . Zakładając, że jest dobry jakościowo i robocizna kosztuje ok 500 zł gdzie tu jest haczyk panowie? :)

 

Czy w warsztacie (poza ASO) nie będą chcieli robić jak się przyjedzie z częściami, czy może zrobią "na odwal", że potem coś walnie, czy może zupełnie co innego?

Czy może dobre jakościowo części są o wiele droższe?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja niedawno to wszystko wymieniałem w swojej Imprezie. Wymienił mi zaprzyjaźniony mechanik, który nie specjalizuje się w Subaru. Poprzedni właściciel korzystał z ASO... I dlatego musiałem wymieniać - źle założony pasek. Części sam znalazł, w sumie 900zł.

Link to comment
Share on other sites

@golab44, zakładając, że Twoje auto jest z 2006 roku i ma 165 KM, w naszej firmie kompletny rozrząd bez pompy wody to wydatek rzędu 2000 zł brutto. Aktualnie mamy promocję, gdzie wymiana kosztuje 1,23 zł brutto.

Pompa wody kosztuje z uszczelką ok 600 zł, aczkolwiek osobiście zmieniłbym ją dopiero ok. 200kkm

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@golab44, zakładając, że Twoje auto jest z 2006 roku i ma 165 KM, w naszej firmie kompletny rozrząd bez pompy wody to wydatek rzędu 2000 zł brutto. Aktualnie mamy promocję, gdzie wymiana kosztuje 1,23 zł brutto.

Pompa wody kosztuje z uszczelką ok 600 zł, aczkolwiek osobiście zmieniłbym ją dopiero ok. 200kkm

 

Pozdrawiam

 

a do STi EJ257?

Link to comment
Share on other sites

2100 zł brutto z rolką pośrednią napędu sprężarki klimatyzacji. Wymiana w promocyjnej cenie 1,23 zł brutto!

Ewentualnie dochodzi pompa wody wraz z uszczelką - 590 zł brutto

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

He he mi rozrząd wymieniał znajomy mechanik.Efekty pasek przeskoczył o jeden ząbek a silnik pracował jak radziecki czołg.A to dla tego że byłem pazerny i oszczędziłem na aso i skusiłem się na ofertę znajomego mechanika który zrobił mi po taniości.

Link to comment
Share on other sites

He he mi rozrząd wymieniał znajomy mechanik.Efekty pasek przeskoczył o jeden ząbek a silnik pracował jak radziecki czołg.A to dla tego że byłem pazerny i oszczędziłem na aso i skusiłem się na ofertę znajomego mechanika który zrobił mi po taniości.

 

 

tak to jest jak sie kupuje chińskie części :roll: , albo daje do mechanika co za bardzo nie wie o chodzi :|

Link to comment
Share on other sites

kolego zgłoś sie do Carfita kupiłem u Niego komplet(pasek,napinacz, 4 rolki) bez pompy w dobrej cenie(jak cos PW), zmiane zrobil mi szwagier odplatnie ale nie za tyle ile w seriwsie. czesci oryginalne, kontakt i wysylka bardzo sprawna!

 

p.s. jezeli robisz zmiane na 100 tys to zmien rowniez paski do alternatora i wspomagania, u mnie po 101tys byly w bardzo zlym stanie a koszta malutkie.

Link to comment
Share on other sites

He he mi rozrząd wymieniał znajomy mechanik.Efekty pasek przeskoczył o jeden ząbek a silnik pracował jak radziecki czołg.A to dla tego że byłem pazerny i oszczędziłem na aso i skusiłem się na ofertę znajomego mechanika który zrobił mi po taniości.

 

Michał, dobry post :!: I przestroga dla innych, którzy koniecznie chcą iść po taniości. Se ne da. Tak to można w Passku ale nie w Subaru.

 

I ja kocham Subaru, a jak 8) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Se ne da.

 

Ta je. Dlatego jechałem z Torunia do Olsztyna (ok. 170km) na "rozrząd".

 

A jeden na miejscu mi proponował "Nigdy nie robiłem, ale chętnie zrobię." :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Z powyższego wynika, że są różne teorie dotyczące wymiany pompy chłodzenia. Z ust dwóch świetnych fachowców od Subaru słyszałem sprzeczne opinie. Zapytam zatem o doświadczenia, a nie teorie. Jak to jest? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

mam pytanie, być może z kategorii naiwnych, ale zawsze warto spytać :) :

 

chcę wymienić pasek rozrządu z wszystkimi elementami, które się wtedy wymienia, chyba nawet też z pompą wody.

(Legacy IV, 2.0)

 

W serwisie zaspiewali mi z robocizną 3900-4100

W ponoć dobrym warsztacie, który robi Subaru 2100-2200

 

Znalazłem w internecie cały zestaw z pompą za 840 zł . Zakładając, że jest dobry jakościowo i robocizna kosztuje ok 500 zł gdzie tu jest haczyk panowie? :)

 

Czy w warsztacie (poza ASO) nie będą chcieli robić jak się przyjedzie z częściami, czy może zrobią "na odwal", że potem coś walnie, czy może zupełnie co innego?

Czy może dobre jakościowo części są o wiele droższe?

 

Witam.

Koszt kompletu części OEM czyli: pasek, 4 szt. rolek, pompa wody, plus jeszcze świece i pasek do wspomagania i alternatora = 515zł.

Do tego jeszcze można doliczyć koszt napinacza hydraulicznego który w silnikach do 96r. występował jako oddzielny element =250zł, po roku 96 występuje jako jeden element z rolką napinającą = 200 - 300zł.

Oczywiście są to koszty bez prowizji sklepu czy mechanika, w których narzut jest około +40%. Podejrzewam że można kupić jeszcze taniej.

 

Wymiana rozrządu w Subaru to naprawdę dziecinnie prosta czynność. A jak mamy ochotę na wymianę pompy wody to i tak trzeba się pozbyć płynu z układu, a co za tym idzie wyjmujemy chłodnicę i mamy dostęp do rozrządu, że tak się wyrażę bajkowy jak na dłoni.

 

Rozgarnięty mechanik poradzi sobie z wymianą bezproblemowo, i nie ma co demonizować bo to Subaru!. W subaru nie potrzeba specjalistycznych przyrządów do blokady wałków rozrządu, wałków pośrednich, wału korbowego czy jeszcze innych dziwolągów.

Link to comment
Share on other sites

Czyli wszyscy robią to bez blokad ?

Ja w żadnym Subaru nigdy nie robiłem ale z tego co tam widać to są o wiele gorsze w innych silnikach chodź by nawet z braku miejsca.

Co tam jest takiego że nie każdy może to zrobić dobrze? jeśli mógłby ktoś to wyjaśnić :)

Link to comment
Share on other sites

Akurat u mnie bez blokady wymieniał rozrząd i byłem przy tym i co po znakach za nic w świecie nie mógł go ustawić.I pajacował się ze 2 godz i d......a.

 

... Bo rozrząd tylko do roboty najlepszym specjalistom od Subaru - zbyt duże ryzyko remontu silnika. Ale co z tą pompą? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Wymiana rozrządu w Subaru to naprawdę dziecinnie prosta czynność.

Rozgarnięty mechanik poradzi sobie z wymianą bezproblemowo, i nie ma co demonizować bo to Subaru!. W subaru nie potrzeba specjalistycznych przyrządów do blokady wałków rozrządu, wałków pośrednich, wału korbowego czy jeszcze innych dziwolągów.

Potwierdzam

Link to comment
Share on other sites

Co do pompy to do końca nie wiem jak to jest.Ale w aso jak mi poprawiali rozrząd to sprawdzili tylko luzy na pompie powiedzieli że jest ok i nie ma potrzeby wymiany.Mało tego znajmy mojej matki który ma forka pompy nie ruszał od 2 wymian rozrządu a korzysta z usług tylko aso.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...