Skocz do zawartości

Jakie duze auto rodzinne?


dzibi

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co to za porównanie na tych filmach? Wiadomo, że stare auta gorzej znoszą uderzenia z nowszymi samochodami. Q7 to nowoczesna konstrukcja więc jakoś nie pasuję do tych filmów.

Ten bardziej pasuję. Małe+duże nowoczesne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o Mazdzie CX-7? Trudno trafić żeby to Amerykaniec nie był.

Ja myśle jeszcze o passacie 3,2fsi z dsg, 4x4 tylko nie wiem czy to jest dużo większe od audi A4?

 

Passat jest napewno wiekszy niz a4, ale drugi raz bym go nie kupil to wogole nie jezdzi juz lepszy ford mondeo lepiej wykonany i prowadzi sie niezle passat to dno:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A propos AWD, to jest to jeden z bardzo ważnych elementów bezpieczeństwa aktywnego pojazdu...wolałbym nie posiadać w aucie klimatyzacji niż nie mieć AWD :lol:

 

Mozna by polemizowac z ta teza.

To ze bys wolal, to spoko, prywatna preferencja powodowana glownie strefa klimatczna.

W innym klimacie, ide o zaklad zmienil bys zdanie :P

 

Czy jest AWD takim bardzo waznym czynnikiem wplywajacym na bezpieczenstwo?

NIE JEST. Bardzo czesto jest wrecz odwrotnie. Z AWD jest sytuacja anlogiczna do ABS.

 

Czy mam cos na poparcie? Ano mam.

Poczynajac od wlasnych obserwacji okolic wyciagow narciarskich. A konczac na statystykach firm ubzpieczajacych samochody.

Jakie samochody w wiekszosci spotyka sie w rowie? SUV 4x4/AWD

Dlaczego? AWD daje kierowcy ulude bezpieczenstwa wiec nie uwaza, pozwala sobie na wiecej i widac wyniki.

80% kierowcow wsiadajacych do auta AWD uwaza ze jesli na sliskim daje sie szybciej ruszyc to i droga hamowania tez sie poprawi...

i jest buum.

 

Na dlugich letnich trasach klimatyzacja znacznie bedziej poprawia bezpiecznstwo niz AWD.

Zaparowane/parujace szyby chyba wiemy do czego moga doprowadzic. Klimatyzacja latwiej pozwala utrzymac szyby wolne od "rosy".

 

I dlatego nie rozumiem tego "ciagu" na AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o Mazdzie CX-7? Trudno trafić żeby to Amerykaniec nie był.

 

Polecam ale z benzynowym 2.3 DISI i kompletem hebli brembo :wink:

Tu jednak chodzi o przestronność wnętrza/bagażnika to powiem Ci że w OBK 2011 wydaje mi się że mam 2x więcej miejsca (tylna kanapa,bagażnik) aniżeli w Madzi CX-7 :D Ba, nawet więcej niż w kolumbrynie BMW 5 GT -sprawdzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ciąg na 4x4 czy tam AWD
uzasadnię zapewne tak samo, lub podobnie jak Ty kupując OUTBACKa S-AWD zamiast AVENSIS kombi FWD :wink:

 

 

Co zapewne?

Po pierwsze to jest Avensis AWD.

Po drugie AWD Outbaca nie mialo wplywu na decyzje.

 

Jestes wiec w bledzie.

Uwazam ze AWD w samochodzie jakiego szukasz jest nie potrzebne.

 

-- Wt paź 11, 2011 9:37 pm --

 

Kolego TyrTyr , X5 nie ma żadnego tunelu na środku. Podłoga jest płaska z tyłu jak stół.

To ze nie widzisz tunelu od strony wnetrza samochodu nie znaczy ze go nie ma.

 

Pomysl o "magicznym" przenoszeniu napedu..... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="dzibi

 

Bardzo poważnie się na pewnym etapie zastanawiałem nad autem typu VW multivan 4Motion' date=' [/quote]

Akurat Multivanem sie super jeździ na codzień, nawet po Warszawie, no może poza paroma momentami parkowania 8) ale też nie jest to jakaś straszna tragedia. Do tej pory żałuję że sprzedałem swojego T4 :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest AWD takim bardzo waznym czynnikiem wplywajacym na bezpieczenstwo?

NIE JEST. Bardzo czesto jest wrecz odwrotnie. Z AWD jest sytuacja anlogiczna do ABS.

 

Czy mam cos na poparcie? Ano mam.

Poczynajac od wlasnych obserwacji okolic wyciagow narciarskich. A konczac na statystykach firm ubzpieczajacych samochody.

Jakie samochody w wiekszosci spotyka sie w rowie? SUV 4x4/AWD

Dlaczego? AWD daje kierowcy ulude bezpieczenstwa wiec nie uwaza, pozwala sobie na wiecej i widac wyniki.

80% kierowcow wsiadajacych do auta AWD uwaza ze jesli na sliskim daje sie szybciej ruszyc to i droga hamowania tez sie poprawi...

I dlatego nie rozumiem tego "ciagu" na AWD.

Oczywiście z klimatyzacją, to poniekąd taka hiperbola była ;)

 

Odnośnie AWD, zakładam, że dzibi jest świadomym użytkownikiem i wie w jaki sposób z tego "dobra" korzystać. A być może nawet uczestniczył (albo dopiero będzie) w Szkole Jazdy Subaru, która poza aspektem szkoleniowym jest przede wszystkim dobrą lekcją pokory dla każdego użytkownika samochodu z AWD.

 

Zgodnie z przedstawionym wnioskowaniem, nie powinniśmy kupować aut systemami, które zwiększają bezpieczeństwo, począwszy od ABS, poprzez ESP aż po AWD, gdyż dają złudne poczucie bezpieczeństwa, dobrze zrozumiałem? Jeżeli tak, to chyba nikt się z tym nie zgodzi...byłoby uwstecznianie się...niestety.

 

Cyrkularką można sobie obciąć rękę, ale czy w związku z tym mamy być skazani na siekierę (choć pewno i siekierą rękę sobie można uciąć).

 

Napiszę truizm, ale z każdego narzędzia trzeba nauczyć się korzystać i dużo zależy od naszej wiedzy i świadomości. Oczywiście, na pewno istnieje spora grupa kierowców (ale czy aż 80%?), którzy kupując pojazd AWD, sądzą, że od tego momentu prawa fizyki ich nie obowiązują ;)

 

W lecie AWD także się przydaje...Dyrekcja testując każdy nowy model, taki fajny test wykonuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze AWD w samochodzie jakiego szukasz jest nie potrzebne.

 

Bardzo kontrowersyjna wypowiedź.

Aktywne bezpieczeństwo jest faktem.

Co nie znaczy że 4x4 jeździ po lodzie albo hamuje lepiej.

 

Z drugiej strony jest ogromny postęp w przenoszeniu napędu

wobec którego subaru stoi trochę z boku.

 

Ford będzie tu na pewno sztandarowy.

I to i w przypadku focusa RS i takiego np S-maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto ma być duże i rodzinne to polecam Voyagera. Pakujesz wszystko jak leci: żonę, dzieci, psa, chomiki, teściową, szwagra, quada dla Cieci, wózek i jeszcze miejsce na bagaże zostanie, a w trasę i tak nic wygodniejszego nie będzie :-)

Komfort i wygoda rekompensują wszystkie inne wady tego Vana.

 

jak ma być 4x4 to poza Voyagerem mogą być Toyoty Sienna i różne inne mniej popularne modele i niestety musi być wtedy z benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W firmie mamy CX9. Jeździ nią na codzień wujek, ale czasami biorę ją na dłuższe wyjazdy. Jest naprawdę duża. Podobno dłuższa niż Q7. Nie sprawdzałem.

Auto ma instalację gazową i przejechało już na niej minimum 60 k km bez żadnych problemów. Napęd z pewnością gorszy niż w Subaru, ale daje naprawdę radę. Zawieszenie super. Sprężyste, nie gnie się jak łódka na zakrętach np. jak w Pajero, czy Rangu Sporcie :!:

Z mankamentów mogę tylko wymienić jeden. Podobnie jak w Subaru (non Brembo ;) )tarcze hamulcowe biją po kilku mocniejszych hamowaniach.

Generalnie polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest AWD takim bardzo waznym czynnikiem wplywajacym na bezpieczenstwo?

NIE JEST. Bardzo czesto jest wrecz odwrotnie. Z AWD jest sytuacja anlogiczna do ABS.

 

Czy mam cos na poparcie? Ano mam.

Poczynajac od wlasnych obserwacji okolic wyciagow narciarskich. A konczac na statystykach firm ubzpieczajacych samochody.

Jakie samochody w wiekszosci spotyka sie w rowie? SUV 4x4/AWD

Dlaczego? AWD daje kierowcy ulude bezpieczenstwa wiec nie uwaza, pozwala sobie na wiecej i widac wyniki.

80% kierowcow wsiadajacych do auta AWD uwaza ze jesli na sliskim daje sie szybciej ruszyc to i droga hamowania tez sie poprawi...

I dlatego nie rozumiem tego "ciagu" na AWD.

Oczywiście z klimatyzacją, to poniekąd taka hiperbola była ;)

 

Odnośnie AWD, zakładam, że dzibi jest świadomym użytkownikiem i wie w jaki sposób z tego "dobra" korzystać. A być może nawet uczestniczył (albo dopiero będzie) w Szkole Jazdy Subaru, która poza aspektem szkoleniowym jest przede wszystkim dobrą lekcją pokory dla każdego użytkownika samochodu z AWD.

 

Zgodnie z przedstawionym wnioskowaniem, nie powinniśmy kupować aut systemami, które zwiększają bezpieczeństwo, począwszy od ABS, poprzez ESP aż po AWD, gdyż dają złudne poczucie bezpieczeństwa, dobrze zrozumiałem? Jeżeli tak, to chyba nikt się z tym nie zgodzi...byłoby uwstecznianie się...niestety.

 

Cyrkularką można sobie obciąć rękę, ale czy w związku z tym mamy być skazani na siekierę (choć pewno i siekierą rękę sobie można uciąć).

 

Napiszę truizm, ale z każdego narzędzia trzeba nauczyć się korzystać i dużo zależy od naszej wiedzy i świadomości. Oczywiście, na pewno istnieje spora grupa kierowców (ale czy aż 80%?), którzy kupując pojazd AWD, sądzą, że od tego momentu prawa fizyki ich nie obowiązują ;)

 

W lecie AWD także się przydaje...Dyrekcja testując każdy nowy model, taki fajny test wykonuje...

 

Uprawiasz demagogie. Niestety.

W wielu sytuacjach siekiera jest niezastapiona.

I tak jak zauwazyles siekiera tez mozna sobie reke i nie tylko obciac.

 

Postaraj sie jakos udowodnic ze:

**** AWD bardzo waznym czynnikiem wplywajacym na bezpieczenstwo ****

 

-- Śr paź 12, 2011 5:05 am --

 

W firmie mamy CX9. Jeździ nią na codzień wujek, ale czasami biorę ją na dłuższe wyjazdy. Jest naprawdę duża. Podobno dłuższa niż Q7. Nie sprawdzałem.

 

Jest odwrotnie :) Q7 jest dluzszy. O cale 2.5mm :P

Ale za to o ile wiecej miejsca w srodku. Juz podawalem.

 

Kolejny dowod na to ze suwy sa male w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy dobrze interpretujesz statystyki firm ubezpieczeniowych. Zazwyczaj SUVy są 4x4. Jeśli dużo SUVów jest po rowach to nie oznacza, że to z powodu 4x4.

Idąc dalej takim tokiem rozumowania można by błędnie wnioskować, że np. większe koła pogarszają bezpieczeństwo ...

 

Z obserwacji znajomych jeżdżących SUVami mogę powiedzieć, że:

- większość z nich nie ma pojęcia jak działa owe 4x4 w ich aucie. W większości myślą, że to permanentne.

- część osób nie zmienia opon na zimę, "bo ja mam przecież 4x4"

- brak wiedzy jak wysokość auta i masa ( wyżej położony środek ciężkości ) wpływa na zachowanie na zakręcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak :idea: Ciasno w środku a na parkingu zajmujesz 1.5 miejsca :lol: Jeszcze do tego kiepsko się prowadzą w porównaniu do kombi rzecz jasna , są głośne(opory) , nie ekonomiczne no ale nadal modne :?

No, ale niektóre naprawdę radzą sobie w prawdziwym terenie i wtedy to ma sens..jeśli ktoś się w to bawi i wie po co kupuje, to jest to jak zawsze coś za coś. A jeśli ktoś kupuje i jeździ tylko po mieście,i tyko z powodu mody to rzeczywiście jest to bez sensu.

A tak jak już pisałem kolega który miał Hiluxa zresztą mocno przerobionego do terenu i się ledwomieścił w nim z rodziną nawet z bagażnikiem dachowym! mimo pasji do jazdy terenowej wybrał nie LC, a właśnie mazdę CX9, bo ta się okazała najpraktyczniejsza, ma najwięcej miejsca, przyzwoicie jeździ, jest nieźle wyposażona i stosunkowo niedroga.Taki wybór z rozsądku, a nie z powodu zachwytu nad samochodem.

 

Natomiast ja osobiście raz w życiu kupiłem samochód "z rozsądku" i później żałowałem, zmieniłem po półtora roku na forka. I od 3 lat niczego mi nie brakuje..(pierwszy raz po pół roku mi się samochó nie znudził!) .i wiem, że raczej już nie kupię samochodu tylko pod kątem jakiś parametrów czy cech, szczególnie tych "zdroworozsądkowych". Musi mieć "to coś", musi dawać radochę z jazdy. Dla mnie kryterium miejsca na tylnej kanapie i rozmiaru bagażnika jest absurdalne, chociaż mam rodzinę. Wydaje mi się że za dużą wagę się do tego dziś przywiązuje.

Więc tylko to daję pod rozwagę, że kupisz nie "sercem" a "rozumem" a potem będziesz żałował...

Zdroworosądkowo polecam więc CX9, ale sam bym nigdy nie chciał.

Na codzień spokojnie i bez wyrzeczeń można jeździć czymś mniejszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy dobrze interpretujesz statystyki firm ubezpieczeniowych. Zazwyczaj SUVy są 4x4. Jeśli dużo SUVów jest po rowach to nie oznacza, że to z powodu 4x4.

Idąc dalej takim tokiem rozumowania można by błędnie wnioskować, że np. większe koła pogarszają bezpieczeństwo ...

 

Z obserwacji znajomych jeżdżących SUVami mogę powiedzieć, że:

- większość z nich nie ma pojęcia jak działa owe 4x4 w ich aucie. W większości myślą, że to permanentne.

- część osób nie zmienia opon na zimę, "bo ja mam przecież 4x4"

- brak wiedzy jak wysokość auta i masa ( wyżej położony środek ciężkości ) wpływa na zachowanie na zakręcie

 

Niestety duża cześć kierowców ma nikłe pojęcie na temat działania samochodu nie tylko wścielcie SUV'ów. Jeszcze mniej stara się poprawić swoje umiejętności SJS czy jakaś inna szkoła doskonalenia jazdy - może być nawet ślizgawka przed marketem. Nie dziwię się że wiara z elektroniczne wspomagacze jest taka duża - szczególnie ja się nie wie jak działają i co robią). Odpowiednio skomplikowana technologia zaczyna być traktowana jak magia i zaczyna się wierzyć w cuda :-). Jeździłem samochodami bez ABS i dało radę, ale widziałem że następny będzie już z ABS bo jest lepszy w pewnych sytuacjach. Tak samo ESP jest przydatne w sytuacjach gdzie istotną rolę odgrywa zaskoczenie. Tak samo S-AWD (wybrane z premedytacją) bo taki napęd poprawia zachowanie samochodu tam gdzie samochód z napędem na jedną oś ma pewne problemy (np. trakcja na śliskim). Staram się jeździć tak aby z tych wynalazków za dużo nie korzystać :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciex, wymień mi SUV-y które sobie radzą w prawdziwym terenie :lol: Ja takich nie znam :idea: Dupowozy a'la Q5 , Q7, Cx-7 , Cx-9 i inne ravy ,crv-ały nadają się co najwyżej na nadmorski bulwar z najlepiej jak największymi błyszczącymi felgami :wink: No może dadzą radę na drodze nie utwardzonej prowadzącej do stajni , lasu , rzeki , stawu ,jeziora :lol: Chociaż do tego i tak OBK zdecydowanie lepszy a jeśli jeszcze ma "morze" miejsca to dla mnie naprawdę SUV-y nie mają sensu :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowod na to ze suwy sa male w srodku.

 

Dokładnie tak :idea: Ciasno w środku a na parkingu zajmujesz 1.5 miejsca :lol: Jeszcze do tego kiepsko się prowadzą w porównaniu do kombi rzecz jasna , są głośne(opory) , nie ekonomiczne no ale nadal modne :?

 

... i często udają tym czy nie są (tzn. że niby takie terenowe). Na szczęście są jeszcze samochody pokroju OBK, A4/A6 Allroad czy Volvo

XC70 ...

 

-- 12 paź 2011, o 08:43 --

 

Maciex, wymień mi SUV-y które sobie radzą w prawdziwym terenie :lol: Ja takich nie znam :idea: Dupowozy a'la Q5 , Q7, Cx-7 , Cx-9 i inne ravy ,crv-ały nadają się co najwyżej na nadmorski bulwar z najlepiej jak największymi błyszczącymi felgami :wink: No może dadzą radę na drodze nie utwardzonej prowadzącej do stajni , lasu , rzeki , stawu ,jeziora :lol: Chociaż do tego i tak OBK zdecydowanie lepszy a jeśli jeszcze ma "morze" miejsca to dla mnie naprawdę SUV-y nie mają sensu :idea:

 

Zależy jaki teren, bo prawdziwy to tylko pojazdy mocno przerobione dają radę :-). Z SUV to może: Land Rover Discovery 4, Pajero (te nowe), dla niektórych LC 150 to też SUV :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z SUV to może: Land Rover Discovery 4, Pajero (te nowe)

 

Dobi1972 ale to są już zdecydowanie bardziej samochody terenowe które dają radę po asfalcie.

 

Niby tak, ale to bardziej SUV'u niż terenówka (terenowe to dla mnie: Nisan Patrol, Jeep Wrangler itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciex, wymień mi SUV-y które sobie radzą w prawdziwym terenie :lol: Ja takich nie znam :idea: (...)

Touareg na odpowiednich oponach calkiem sprawnie sobie radzi... polecam google, youtube, etc. :wink: :P

 

ale nie oszukujmy sie - prawie nikt nie kupuje takich aut (szczegolnie nowych), aby jezdzic w rzeczywiscie trudnym terenie... takie auta sa stworzone do czegos zupelnie innego

 

ja z cala swiadomoscia wybralem ciezkiego i duzo palacego benzynowego SUV'a 8) :mrgreen:

i nikt mi nie wmowi, ze nisko zawieszone FWD czy RWD zima (a tam, gdzie mieszkam zima trwa zazwyczaj ok. 6 miesiecy :D ) jest lepsze do podrozowania z rodzina w trasy niz SUV z jakims tam AWD (fajnie, jak ktos mieszka w kraju, gdzie nie ma powaznych zim i/albo drogi sa na czas oczyszczane ze sniegu - wtedy rzeczywiscie AWD nie jest potrzebne :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i często udają tym czy nie są (tzn. że niby takie terenowe). Na szczęście są jeszcze samochody pokroju OBK, A4/A6 Allroad czy Volvo

XC70 ...

 

 

Chciałbym aby producenci zamiast sie skupiać nad kolejnym modelem SUV-a w ofercie zaczęli wreszcie tworzyć więcej tzw. uterenowionych kombi. Brakuje mi tego typu Hondy na bazie Accorda :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nikt mi nie wmowi, ze nisko zawieszone FWD czy RWD zima (a tam, gdzie mieszkam zima trwa zazwyczaj ok. 6 miesiecy :D ) jest lepsze do podrozowania z rodzina w trasy niz SUV z jakims tam AWD (fajnie, jak ktos mieszka w kraju, gdzie nie ma powaznych zim i/albo drogi sa na czas oczyszczane ze sniegu - wtedy rzeczywiscie AWD nie jest potrzebne :roll: )

 

Dokładnie. Jak się świadomie wybierze samochód do swoich potrzeb, są tacy co kupują SUV'u do miasta - w sumie to też mogą być dobre bo można wysokie krawężniki atakować. W Polsce "uterenowiony" samochód całkiem dobrze się spisuje.

 

-- 12 paź 2011, o 09:00 --

 

... i często udają tym czy nie są (tzn. że niby takie terenowe). Na szczęście są jeszcze samochody pokroju OBK, A4/A6 Allroad czy Volvo

XC70 ...

 

 

Chciałbym aby producenci zamiast sie skupiać nad kolejnym modelem SUV-a w ofercie zaczęli wreszcie tworzyć więcej tzw. uterenowionych kombi. Brakuje mi tego typu Hondy na bazie Accorda :idea:

 

Accord Crosstour, ale nie na naszym rynku. http://automobiles.honda.com/crosstour/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciex, wymień mi SUV-y które sobie radzą w prawdziwym terenie

Suzuki Grand Vitara.

 

Ale to jest auto terenowe :http://www.motonews.pl/suzuki/model-236-suzuki-grand-vitara.html

dobra, to ja sie zapytam: co odroznia SUV'a od auta terenowego? :roll:

nadwozie "samonosne" vs "rama"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...