Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

To ja napisałem, daje linka: http://www.autonews....gine-technology   (...)'XV Crosstrek: The five-door XV Crosstrek will be freshened in mid-2015 for the 2016 model year. The Impreza-based crossover will be redesigned in 2018'(...)   Lifting spodziewany w połowie 2015 (sygnowany jako model my2016), nowa generacja w 2018. Co do fotek w kamuflażu to jeszcze ich w necie nie wyszperałem

 

Zdjęcia XV MY15 (po liftingu) w środku mamy pod tym linkiem. Wygląd zewnętrzny może się troszkę różnić.

http://www.subaru.com/2015-impreza.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie, mam pytanko - może i taki temat był już kiedyś na forum, ale ja go nie znalazłem (bynajmniej w tym wątku dot. XV)... Jak wiadomo każda szanująca się marka ma jakąś firmę która ją tunninguje/usportawia/przerabia (np.: Opel=Oettinger, Renault=Elia, Mercedes=AMG, Fiat=Abarth, itd)... Jaki jest "nadworny tuner" dla Subaru? Chodzi mi o takie główne powiedzmy 2-3 firmy które się tym dla Subaru zajmują (przy czym nie chodzi mi o np. zmianę felg, ale o gruntowne przerabianie/tunningowanie aut marki Subaru)... Jest w ogóle taka firma? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info - przepraszam za brak tak "podstawowej" wiedzy, ale wciąż się w tematykę zagłębiam... Być może co poniektórzy mnie wyśmieją, ale dotąd byłem przekonany że STI to oznaczenie/symbol dla usportowionej wersji określonego modelu Subaru  (tak jak np.: SEAT IBIZA=CUPRA, VW GOLF=R32, itd...) - nie wiedziałem, że STI to nazwa firmy i to nawet należącej do macierzystego koncernu, a nie zewnętrznej... pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W sieci informacje i zdjęcia XV MY15 po liftingu już krążą ale teraz zrobię krótkie podsumowanie.

Z Zewnątrz na pierwszy rzut oka zmieniły się tylko przednie światła, które teraz posiadają światła mijania w charakterystycznym dla Subaru kształcie położonego "U".

photo_001.jpg

 

Na tym zdjęciu lepiej widać o co chodzi.

equip_img15.jpg

 

Najwięcej zmian zaszło w środku. Jako, że XV to podniesiona Impreza, zmiany w środku są takie same:

package_img06.jpg

 

Zmienione zostały zegary na poziom wyżej, czyli w środku mamy kolorowy wyświetlacz.

equip_img07.jpg

 

Dodatkowo będzie też nowy moduł multimedialny/navi.

equip_img17.jpg

 

Kluczyk też jest lepszy, taki jak w BRZ po drobnych zmianach. 

equip_img14.jpg

 

Dodatkowo została zmienione panele sterowania na kierownicy, pojawiły się srebrne ramki nawiewów, dźwignia zmiany skrzyni biegów jest teraz taka jak w XT-eku oraz EyeSight ale jego w PL zapewne nie będzie. Z racji pojawienia się kolorowego wyświetlacza w centrum zegarów, przed przyciskiem świateł awaryjnych jest osobny przełącznik centralnego ekranu informacyjnego. Są też aluminiowe nakładki na pedały, nowe srebrne akcenty na drzwiach bocznych oraz roletka jak w STi na kubki. Fotel pasażera jest też elektrycznie sterowany. Zastrzegam, że nie wszystkie zmiany mogą być w wersji Europejskiej. Podobne zmiany dotyczą Forestera ale tam dodatkowo są przyciemniane przednie reflektory oraz płetwa. Forester po liftingu pojawi się zapewne dopiero za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie panel multimedialny na miarę XXI w. rodem z Levorga.Tak  właśnie przypuszczałem ,że się stanie,nawet gdzieś chyba w wątku Levorga to napisałem wiele miesięcy temu.Tak też będzie wyglądał środek Forestera,jestem przekonany.Niech jeszcze dorzucą podparcie lędźwi,co jest drobnostką i zacznie to mieć ręce i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie panel multimedialny na miarę XXI w.

Dokładnie tak, pisze to szczególnie jako posiadacz obecnego Forka.

 

 

Tak też będzie wyglądał środek Forestera,jestem przekonany.

Pewnie tak będzie, ciekawe czy w pierwszym rzucie MY2015. Jednak to tez bardzo możliwe, co potwierdza znaczące milczenie Dyrekcji ;):)

 

 

Niech jeszcze dorzucą podparcie lędźwi,

O to to!

post-13087-0-38926800-1420811713_thumb.jpg

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wreszcie panel multimedialny na miarę XXI w.

 

Dokładnie tak, pisze to szczególnie jako posiadacz obecnego Forka.

 

 

Tak też będzie wyglądał środek Forestera,jestem przekonany.

 

Pewnie tak będzie, ciekawe czy w pierwszym rzucie MY2015. Jednak to tez bardzo możliwe, co potwierdza znaczące milczenie Dyrekcji ;):)

 

 

Niech jeszcze dorzucą podparcie lędźwi,

 

O to to!

+1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wreszcie panel multimedialny na miarę XXI w. rodem z Levorga.

 

Wygląda fajnie - na pierwszy rzut oka, to jest taki sam system, jak w nowym OBK. Niestety, jak się poczyta fora amerykańskie, to użytkownicy są mocno rozczarowani tym wynalazkiem. Zarówno jakością dźwięku, jak i funkcjonalnością całego systemu. Starlink, czyli opcja dająca możliwość wyświetlania na ekranie audio tego, co jest na ekranie komórki z możliwością sterowania komórkowymi aplikacjami z poziomu ekranu audio nie działa prawidłowo. To znaczy działa, ale tylko z nielicznymi modelami telefonów które mają starsze wersje oprogramowania. Nowsze telefony nie są kompatybilne.

 

Oby na rynek europejski było to lepiej dopracowane. W obecnym OBK system jest przedpotopowy pod względem funkcjonalności i miałem cichą nadzieję, że w nowych modelach będzie coś na miarę europejskiej konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hejka - witajcie - dawno tu nie zaglądałem - widzę powyżej ślicznego żółtego XV (oraz zmiany rocznikowe we wnętrzu modelu na przyszłość)... w ubiegłą sobotę pojeździłem sobie XV - przejazd wspólnie z szefem łódzkiego POINTA Subaru - bardzo miły człowiek - widać że lubi to co robi - tylko pozazdrościć takiej pracy... w ten sam dzień odwiedziłem jeszcze kumpla który ma mazdę (przejazd CX-5) i dealera volkswagena (przejazd TIGUANEM) - zatem mogę podzielić się wrażeniami z tych jazd... Zacząłem od CX-5 (2.0 benzyna, manual, 4x4)... auto przyjemne - baaardzo eleganckie - robi wrażenie w środku, że jedzie się limą jakąś - wychuchane, świecące, mega eleganckie, ale najmniej męskie rzekłbym... w mieście prowadzi się przyjemnie, cicho, płynnie, komfortowo... siedzi się wysoko - jak w SUV... ale... buja na ostrzejszych, szybkich skrętach... na wybojach stosunkowo miękka (znacznie bardziej niż TIGUAN), największe wnętrze z tych trzech testowanych aut..., jednak chyba to trochę oszustwo z tym 4x4 - niby automat ale nawet na śliskim skręcie - kiedy już auto lekko wynosiło na zewnątrz system nie zadziałał (kontrolka się nie zapaliła)... taka kobieca zabaweczka, albo autko dla gościa w wieku 60 plus... no i ta cena za rocznik 2015: około 136 tyś zł... dla mnie nie osiągalna... czyli to taka ładna wydmuszka wg mnie... więcej lansu niż pożytku, choć ładny... następny był TIGUAN (1.4 benzyna, TSI , 4x4, coś około 160KM, manual)... auto - z nudnym wnętrzem, przestarzałym designem, toporne - taki typowy VW, w prowadzeniu ociężałe, bardzo twarde, małe w środku, ciasne, nijakie... najwygodniejsze ma za to fotele z tej testowanej trójki samochodów... napęd automatyczny 4x4 - ale haldex lepiej działał niż ten napęd z mazdy CX-5 - a bynajmniej się włączał kiedy trzeba, co było widoczne i odczuwalne... ogólnie auto niezbyt wygodne, wysokie w odczuciu - bujało sporo na zakrętach, a na kocich łbach kompletnie nie komfortowe i twarde - to oczywiście moje odczucia (do pewnego czasu bardzo mi się ten samochodzik podobał, ale chyba czasowo już nie nadąża za konkurencją)... to tez najbardziej paliwożerny samochód z tej trójki... no i jakoś tym silnikom tsi nie ufam (wiadomo co się z nimi wcześniej działo)... cena takiego TIGUANA z rocznika 2015 to około 126 tyś zł... dla mnie to tez kosmos za tak stary konstrukcyjnie samochód... Subaru XV (2.0 benzyna, manual, wersja wyposażenia ta środkowa) zostawiłem sobie na deser - i chyba dobrze - bo od razu było porównanie... XV okazał się najniższy - za to najwyżej zawieszony z całej tej trójki co mi bardzo odpowiada... żadnego bujania na zakrętach, prowadzenie jak po torach, choć jest nieco głośniejszy niż mazda w środku i znacznie mniej od niej wyszukany, mniej elegancki... odczucie z jazdy miałem mniej więcej takie jakbym jechał moim golfem V - w tym kontekście, iż wydawało mi się, że jadę takim większym "kompaktem" - idealnie skrojonym pod moje potrzeby... z negatywów - nie podobają mi się te "posrebrzane" pokrętła (stare-czarne były ładniejsze), ładniejsza jest za to w nowej wersji kierownica z dodatkami aluminium chyba... zupełnie nietrafione jest położenie podłokietnika - chyba nieregulowane (PROSZĘ O SPROSTOWANIE - JEŚLI SIĘ W TEJ SPRAWIE MYLĘ...) - wg mnie jest za daleko schowane do tyłu i nie spełnia swojej roli jako podpory na łokieć (a mam 188cm wzrostu więc ręce mam dość długie a i tak nie sięgam)... brak też podparcia lędzwiowego z regulacja lędźwi w fotelach przednich, napęd 4x4 to bajka - super uczucie przy ruszaniu spod świateł - brak pochyłu auta do tyłu - nie ma tego charakterystycznego bujnięcia w tył i zanurkowania kufrem - super - idzie prosto jak strzała (cos jak Sedici mojej żony gdy mu się włączy blokadę...). boli trochę mały i płytki bagażnik - CX-5 jest tu bezkonkurencyjna, nawet TIGUAN ma nieco większy kufer od XV... jednym słowem fajne autko - takie akuratne - nie za duże, nie za małe (nie licząc za małego ciut bagażnika) - taka impreza na szczudłach - idealne na polskie drogi i krawężniki oraz niewielki teren..., zawieszenie najcichsze wg mnie z całej trójki... cena XV z 2014 r. to 95 tyś zł - zależy od którego dealera (w Łodzi 96 tyś zł), zaś rocznik 2015 to około 101 tyś zł... i to zszokowało mnie najbardziej - skoro jest najtańszy i najbardziej legendarny to czemu jeździ go po ulicach najmniej sztuk w porównaniu do pozostałej choćby dwójki? ciekawostka...

 

podsumowując: wygląd zewnętrzny, wnętrze i bagażnik - prym wiedzie tu bezapelacyjnie CX-5, przywiązanie do marki i sentyment (kwestie osobiste) oraz najmniejszy spadek wartości i najtańszy serwis a także najbardziej wygodne fotele - górą TIGUAN, zawieszenie, cena zakupu, styl, prowadzenie, spalanie - podium dla XV... takie są moje wrażenia na ten czas gdy wciąż szukam odpowiedzi co nabyć niebawem...

 

na koniec napisze o tym co mnie najbardziej niepokoiło od dawna... otóż dysponując licznikiem Geigera (model za około 300zł) pozwoliłem sobie na pomiary w microsievertach (trochę boje się tych japońskich bryczek po tym wybuchy w Fukushimy tym bardziej że czytałem ostatnio że oni wciąż tam maja z tym skażeniem problemy)... oto wyniki pomiarów: TIGUAN-0,0740 microsievertów, CX-5-0,091 microsievertów, XV-0,108 microsievertów - czyli XV teoretycznie ma najwięcej (na pomiar dostałem nawet pozwolenie samego szefa łódzkiego Pointa) - ale to i tak dawka która nikomu w niczym nie zagraża bo to nie sieverty, nie milisieverty lecz microsieverty i to jeszcze w ich dziesiętnych częściach... co o tym sądzicie... dla porównania zmierzyłem tez Pandę teściowej z 2007 r. (0,470), swojego Golfa V z 2008 r. (0,101) i Sedici żony z 2014 r. (0,860)... to takie ciekawostki... pomiary robiłem po 2 razy (nawet jeśli urządzenie nie było idealnie skalibrowane - chodzi przecież wyłącznie o to gdzie wychodziło mniej, a gdzie więcej porównawczo w tym samym czasie).

 

na zakończenie link do fajnej amerykańskiej stronki z fotkami jak zmianiał się XV wyglądem i wyposażeniem na przestrzeni produkcji i kompletnymi wymiarami jakie tylko można dokonać (choć pewnie ją znacie)... pozdrawiam!

 

http://www.cars101.com/subaru/crosstrek/crosstrek2013.html

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuups: sorry za styl pisarski - emocje wzięły górę! dzięki za recenzję! pozdrawiam!

ps.: mam nadzieję że słowo PROMIENNYM nie oznacza napromieniowanym... :-)

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo auto jest robione w Japoni a jak sam napisales maja tam problem po awari w Fokushimie. -dawka ta nie jest niebezpieczna ( wynik taki sam jak w twoim golfie z 2008r) Pytasz dlaczego XV jezdzi tak malo . Odpowiedz jest prosta : jest on niewiele tanszy od Forka  ( przynajmniej byl jak ja kupowalem) i jest autem z klasy  " nizszej sredniej"  czyli podwyzszona impreza  odpowiednikiem golfa, civica, ceed'a. Wszystkie te auta mozna kupic o 20k pln mniej a nie kazdy potrzebuje napedu awd. Majac do wydania 100 pare tysiecy złotych ludzie dokladaja te pare groszy i kupują Forestera, ktory ma znacznie wiekszy bagaznik i jest autem innej klasy. Ja kupilem XV a nie Forka poniewaz potrzebowalm auta do miasta, weekendowe wypady na narty/ryby a do smigania z rodzina mam w rodzinie ogolnodostepne kombi. Gdyby jednak wielkosc bagaznika byla priorytetem to nie zastanawilbym sie i wzial Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to nie do końca Tiguan lub CX-5, które wg. mnie są wyraźnie czymś co określa się mianem SUV

 

 

 

XV okazał się najniższy - za to najwyżej zawieszony z całej tej trójki co mi bardzo odpowiada
 

 

dla mnie to tez "uniesiony" kompakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to fajne autko i nietuzinkowe.

Dla mnie ten uśmiech może być nawet popromienny :)

XV to fajne autko, ma co prawda mankamenty, ale nie są to ostatecznie takie rzeczy, które by mogły przeważyć nad jego zaletami.

Jakby Ci było za głośno, to na to też jest rada ;)

 

 

_____

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... wydawało mi się że za SUVa w VW to robi raczej TOUAREG a nie TIGUAN zaś w Mazdzie CX-7 i CX-9 a nie CX-3 czy CX-5..., natomiast Subaru VX można nazwać raczej Crossoverem, a dopiero Forestera SUVem, ale może się mylę... crossovery to właśnie podniesione kompakty wg mnie... moim zdaniem najbardziej typowymi SUVami są GRAND VITARA, RAV-4, OUTLANDER..., zaś crossovery do NISSAN QQ, SUZUKI SX4 CROSS, SUBARU XV, itd...

 

moja rodzinka jest tez 3 osobowa - skoro mieścimy się w Golfa V to i XV by wystarczył... :-)

 

co do tego "promieniowania" to powiem szczerze że myślałem że nie tylko ja się tym będę przejmował, a w sumie po gruntownym przeszukaniu internetu nie znalazłem żadnej informacji na ten temat w odniesieniu do NOWYCH samochodów z Japonii... były akcje i opisy co do używek z Japonii, ale odnośnie nowych aut nic nie znalazłem...

 

Dzwoniłem wczoraj do Krakowa (Subaru Import Polska) - to Pan z obsługi powiedział że tematu nigdy nie było a w po awarii w Japonii sprawdzali jedynie promieniowanie części zamiennych które idą z Japonii do nich (spełniały normy), a samych aut nie testowali pod tym względem, dlatego tematu nie ma, bo całe promieniowanie nie poszło w głąb lądu lecz na ocean, więc nawet jesli to i tak statki którymi japońskie autka wraz z innymi towarami płyną do Europy są już napromieniowane więc może cos tam wystąpić ale on tego nie potwierdzi ostatecznie jak jest na prawdę! jałowa gadka... może faktycznie nie ma się czym przejmować...

 

dla porównania obok licznika położyłem wczoraj mój zegarek ze świecącymi słuchawkami - tez wyszło że "promieniuje" - miał 0.111 microsieverta... hmmm... sam nie wiem co myśleć i dziwi mnie że nikt tego tematu przede mną jeszcze nie poruszał nie tylko względem Subaru ale i Mazdy, Mitsubishi, itd...

 

co do wyceny - teraz Forester jest droższy od XV o około 20 tys zł, więc to nie mało - bynajmniej dla mnie... ;-(

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...