Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Charakterystyka EJ20T STI JDM

I to powinna być wersja na EU, albo wersja sprzedawana równolegle z obecną. Silnik EJ25 też ma swoich fanów, ale FA20F to postęp, a dodatkowo niska akcyza.

 

 

ciekawe ze jednak EJ20 a nie FA20

To chyba jakaś pomyłka; EJ20 z turbo był montowany do 2005 roku w WRX.

Obecny WRX, Legacy GT, Forek XT maja silnik FA20F (uturbiony odpowiednik FA20D który jest montowany w BRZ i Toyocie GT86)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ZTCW STI JDM ma cały czas montowany właśnie ten motor (EJ20).

Tylko nie wiem czemu nie mógł być przez te wszystkie lata dostępny także w EU, a zwłaszcza u nas, gdzie akcyza robi swoje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wrócę do tematu przedłużenia gwarancji na STI.

Stanowisko ubezpieczyciela zostaje podtrzymane:

"..Nie zmienia to faktu, że w dalszym ciągu nie możemy takich pojazdów przyjąć do ubezpieczenia.

 

Głównym powodem jest oczywiście rodzaj przeznaczenia tych pojazdów (samochody typowo wyczynowe), a nie wybór nazwy handlowej.."
I co Wy na to? Dalej twierdzicie, że jednak przedłużą gwarancję albo co gorsza będzie honorowana przez kogoś kto już ją nabył?
Czekam jeszcze na stanowisko SIPu.

 

 

Na koniec trochę zdjęć STI i WRX

 

10626376_915179365163251_112502845318632

 

 

 

 

 

Fajny zestaw spoilerów. Zamówiłem je już wcześniej i teraz z niecierpliwością ich wyczekuję  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wrócę do tematu przedłużenia gwarancji na STI.

Stanowisko ubezpieczyciela zostaje podtrzymane:

"..Nie zmienia to faktu, że w dalszym ciągu nie możemy takich pojazdów przyjąć do ubezpieczenia.

 

Głównym powodem jest oczywiście rodzaj przeznaczenia tych pojazdów (samochody typowo wyczynowe), a nie wybór nazwy handlowej.."
I co Wy na to? Dalej twierdzicie, że jednak przedłużą gwarancję albo co gorsza będzie honorowana przez kogoś kto już ją nabył?
Czekam jeszcze na stanowisko SIPu.

 

to jest jakis absurd, typowo wyczynowy to jest Radical albo Ariel Atom a nie STI czy w szczegolnosci WRX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to jest auto wyczynowe to musze powiedziec, ze komus sie odwaga z odwaznikiem pomylila. Klatki bezpieczenstwa nie widzialem. Wg jakiej specyfikacji zbudowane jest auto i na jakie wyscigi/ rajdy moge jechac STI? Chcialbym poznac jakimi kryteriami posluguje sie ta firma wydajac taka opinie.

Z drugirj strony niezla reklama dla STI ;)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym się dowiedzieć jakimi kryteriami kieruje się ktoś,kto w taki jak powyżej sposób interpretuje zapis:

Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje szkód powstałych w pojazdach zmodyfikowanych w stosunku do oryginalnej specyfikacji producenta/generalnego importera w tym modeli WRX oraz STI.

 

 Wychodzi na to, że:

 

a ) WRX oraz STI nie są pojazdami o oryginalnej specyfikacji producenta

b )wszystkie WRX oraz STI są modyfikowane w salonie partnerskim SIP-u (to już chyba nie importer) lub przez nabywce zaraz po zakupie 

c )ktoś u ubezpieczyciela ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem

 

Wybieram c

Edytowane przez Giechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakaś pomyłka; EJ20 z turbo był montowany do 2005 roku w WRX. Obecny WRX, Legacy GT, Forek XT maja silnik FA20F (uturbiony odpowiednik FA20D który jest montowany w BRZ i Toyocie GT86)

 

EJ20T jest montowany do teraz i pomyśleć Sobie, że MY15 STI JDM ma taki sam silnik jak mój MY01 S-Turbo. Duma mnie rozpiera. To musi oznaczać, że jest to bardzo dobra konstrukcja. Dwulitrowy silnik jest też w wersji wyścigowej NBR Challenge ale nie jestem pewien czy EJ20.

Legacy GT, póki co nadal ma montowy EJ25T. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do wycieraczki - naprawdę by się przydała. W deszczu woda nie spływa dobrze z tylnej szyby i np. cofanie, przy dodatkowo mokrych lusterkach bocznych, robi się kłopotliwe. Przyciemniana tylna szyba nie poprawia sprawy ;)

kamery niet? :huh:

 

Mam wersję ST000 i nie ma. Jest w STTOP (z harman cardonem i innymi dodatkami), którą pewnie bym chciał, ale czekać pół roku, jak ST000 była niemalże od ręki? :rolleyes:  ;)

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę: czasami warto nieco poczekać ;):)

 

EJ20 EJ20 nierówny: przypuszczam, że te nowe jednostki mają już np. zmienne fazy rozrządu, czego nie ma EJ20 w moim WRX. Jest sporo różnic pomiędzy silnikmai EJ20 w zależności od roku produkcji. Prawdą jest, że sama baza silnika jest taka sama.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem tak, ale w tym przypadku pewnie nie. Jak brałem XT, nie miałem wątpliwości, że wersja Premium jest lepsza od Comfort. W STI najlepsza byłaby wersja mieszana - z ST TOP tak naprawdę jedynie właśnie harman cardon bym chciał mieć. Na pewno zbędne jest dla mnie okno dachowe (dodatkowe kilogramy i to na dachu), pełna skóra, automatyczne wycieraczki (jeszcze nie jechałem autem, w którym ten system naprawdę by się sprawdzał). Automatyczne światła? System bezkluczykowy? Hmm, sam nie wiem. A do dużego spoilera jakieś dodatkowe 6 tys. dopłaty. Więc wziąłem ST000 i co najwyżej radio i głośniki wymienię, dorzucając kamerkę. Póki co radia i tak nie używam  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twój tok myślenia i się z nim zgadzam. Ja z chęcią wziąłbym wesję ST000 ale bez parapetu: chyba z niego wyrosłem :unsure:

Na szczęście jestem minimalistą jeśli chodzi o udogodnienia więc resztę "braków" w wersji ST000 jestem w stanie przeżyć ;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ20 EJ20 nierówny: przypuszczam, że te nowe jednostki mają już np. zmienne fazy rozrządu, czego nie ma EJ20 w moim WRX. Jest sporo różnic pomiędzy silnikmai EJ20 w zależności od roku produkcji. Prawdą jest, że sama baza silnika jest taka sama.

Osprzęt jednostek EJ20 to chyba zupełnie inne były na rynek europejski i japoński, przypominam, że na rynek JP twinscroll, inny kolektor itd. nie ma co porównywać :)

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem, że WRX-y LHD mają normalny ręczny a JDM mają elektryczny. W Japonii WRX też ma wycieraczkę.

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak brałem XT, nie miałem wątpliwości, że wersja Premium jest lepsza od Comfort.

 

 

Pegi, a co to za wersja Premium? Czy Platinum miałeś na myśli ? :huh:

 

 

Na pewno myślał o Platinium.  ;)

Na pewno właśnie tak było :)

Zapomniało mi się jak pisałem ;)

 

 

Ja z chęcią wziąłbym wesję ST000 ale bez parapetu: chyba z niego wyrosłem

Ja poważnych, "dorosłych" samochodów już kilka miałem, teraz chyba ponownie dziecinnieję, bo jak zamawiałem STI, to nie miałem cienia wątpliwości, że tylko niebieskie i tylko z parapetem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...