Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Subaru pod tym względem odpuscilo bo EVO umarło wiec ma nawet łatwiej bo zgrane i tych i tych co zreszta juz widac.

Teraz użytkownicy Evo czekają na pierwsze testy nowego RS'a i na to co pokażą w "boju" jego napędy :)

Jeżeli się okaże że te sprzęgła są odpowiednio chłodzone/mają odpowiednią pojemność cieplną i wytrzymają torowe katowanie i latanie bokiem bez robienia z RS'a samochodu FWD, to klienci mogą odpłynąć do salonów Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

subaru pod tym względem stoi i jest z 10 lat temu chodź i tak należą im sie słowa uznania bo na dość starej technologi udało im sie ulepić jedno z najlepszych STI dostępnych na europejskiej ziemi ( moze za wyjątkiem silnika )

A był lepszy silnik w STI? Który i pod jakim względem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle

 



 

subaru pod tym względem stoi i jest z 10 lat temu chodź i tak należą im sie słowa uznania bo na dość starej technologi udało im sie ulepić jedno z najlepszych STI dostępnych na europejskiej ziemi ( moze za wyjątkiem silnika )

A był lepszy silnik w STI? Który i pod jakim względem? 

 

 

kazdy silnik ma swoje zastosowanie, ale chyba kazdy widzi, kto jest gora... ;):)

 

EJ207 Twin-scroll (JDM STI)

ej207_zpsc4ed5c69.jpg

 

FA20DiT (JDM Legacy DiT)

222712.jpg

 

EJ257

ej257_zps43204742.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd masz tą tabele z EJ257 ale wersja EU ma moment 407 Nm przy 4000 obr , więc zmienia to sporo w Twoich zestawieniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przecież EJ25 z STI montowali też w Foresterach i Legacy.

 

 

w Legacy GT JDM jest 2.0DIT od jakiegoś dłuższego czasu.....min. rok.

Jakby nie zarabiali to by nie sprzedawali ;)

 

 

może coś w tym jest......

Nawet na pewno cos w tym jest. Jest to temat, którym sie akurat dość intensywnie zajmuje (zawodowo i naukowo ;-) ) Niestety czasy mamy takie, ze żadna firma (moze oprócz bugatti) nie Nce sobie pozwolić na modele, ktore nie zarabiają pieniędzy. PR w te czy wewtet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co było "kochanego" w 2.0....chyba wyłącznie akcyza ... bo jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy to 2.5 jest zdecydowanie lepsze.....   ps. co do awaryjności to silnik 2.0 miał swoje słabe strony......zdecydowanie droższe niż UPG w 2.5....

mam podobne zdanie

 

 

Natomiast silniki typu FB sa zaprojektowane od podstaw. Można co najwyżej powiedziec ,ze silnik 2.0 DIT jest zmodernizowanym FA20(ten sam blok silnika). Tyle ze silnik FA20 ma posrednio-bezposrednie podanie paliwa,w DIT jest bezposrednie.

 

FA20 / 4U-GSE Engine Specs

Before we tear it apart, let’s have a quick refresher on the stock motor we’re dealing with.

 

• Engine Code: Subaru – FA20/Toyota – 4U-GSE

• Developed from the FB engine (Subaru Forrester)

• Developed with goals of weight reduction, while maintaining durability

• Horizontally opposed (boxer) 4-cylinder dual overhead cam engine

• 1998cc, square 86mm bore and 86mm stroke

• Toyota’s D4-S injection system (port and direct injection)

• AVCS (Active Valve Control System)

• Compression Ratio: 12.5:1—very high value rarely found on production engines

• Redline - 7,450 rpm

• Power Output – 197hp @ 7,000 rpm, 151 lb-ft @ 6,400 rpm

 

blah bah  blaha blok nawet nie jest półzamknięty

revvolution-project-brz-fa20-4ugse-teard

tutaj więcej

http://www.revvolution.com/image/albums-b-5o9-rj-r8-0/revvolution-project-brz-fa20-4ugse-teardown-and-assessment-47235.jpg?layout=980

i o fajne zdanie

Compared with the EJ-series cranks, the FA has thinner rod and main bearings because the engine wasn’t designed to produce the power levels of the EJ. The engine was designed to be high-revving and efficient, which the thinner bearings help with. Keep in mind that, anytime you reduce friction surface area, you reduce drag, leading to more efficiency of the rotating assembly.

czyli ten blok średnio nadaje się do aplikacji z wiatrakiem

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy silnik ma swoje zastosowanie, ale chyba kazdy widzi, kto jest gora... ;):)

Aktualizując do najnowszych wykresów ;-) :

 

EJ207 Twin-scroll (JDM STI) http://www.subaru.jp/wrx/sti/driving/boxer.html

boxer_img03.gif

 

FA20DiT (JDM Legacy DiT, WRX S4, Levorg) http://www.subaru.jp/wrx/s4/driving/technology.html

technology_img04.gif

 

EJ257 http://subaru.pl/12wrx_technology.html

e143659-lg_img.gif

 

eddie_gt4 rozumiem, że to taka ukryta ironia, bo wkleiłeś wykres STI w wersji ze skrzynią AT  :P 

 

Jeśli chodzi o FA20DiT to jest on jeszcze stosowany w WRX S4. Według Japończyków DiT jest zdecydowanie oszczędniejszy (spalanie WRX STI to 9.4km/l a WRX S4 to 13.4km/l), po prostu:

 

technology_main_blueboxer.png

 

Przecież EJ25 z STI montowali też w Foresterach i Legacy.

w Legacy GT JDM jest 2.0DIT od jakiegoś dłuższego czasu.....min. rok.

2.0 DIT w Legacy GT JDM był produkowany od połowy 2012, ale wcześniej w Legacy GT był taki sam silnik jak w WRX 265:

http://www.subaru.jp/legacy/touringwagon/pdf/touringwagon_spec.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

boxer_img03.gif

 

 

le143659-lg_img.gif

 

 

eddie_gt4 rozumiem, że to taka ukryta ironia, bo wkleiłeś wykres STI w wersji ze skrzynią AT  :P 

 

 

dokladnie tak bylo ;):P

 

ale chyba sie zgodzisz, ze EJ207 ma fajniejszy wykres niz EJ257 (nawet z MT skrzynia :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale chyba sie zgodzisz, ze EJ207 ma fajniejszy wykres niz EJ257 (nawet z MT skrzynia :D )

 

No nie do konca , moment obr. sporo wcześniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Według Japończyków DiT jest zdecydowanie oszczędniejszy (spalanie WRX STI to 9.4km/l a WRX S4 to 13.4km/l), po prostu:

 

technology_main_blueboxer.png

 

 

skoro jest TAKI DOBRY, dlaczego nie stosuja go w WRX STI na zadnym z rynkow? ;)

 

tak jak pisalem, kazdy z tych silnikow ma swoje zastosowanie, ale jak widac 2.0DiT nie pasuje do STI (przynajmniej na razie - ale kto ich tam zrozumie, tych chytrych... :ph34r:  :mrgreen: )

 

ale chyba sie zgodzisz, ze EJ207 ma fajniejszy wykres niz EJ257 (nawet z MT skrzynia :D )

 

No nie do konca , moment obr. sporo wcześniej :)

 

 

czyli ze co, im "polka momentu" jest wyzej i weziej, tym lepiej? :rolleyes:

 

apologeci 2.5T zawsze twierdzili, ze glowna zaleta tego silnika jest dobry "dol", a teraz wychodzi, ze lepszy dol w EJ207 jest do niczego? serio, nie kumam

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

apologeci 2.5T zawsze twierdzili, ze glowna zaleta tego silnika jest dobry "dol", a teraz wychodzi, ze lepszy dol w EJ207 jest do niczego? serio, nie kumam

 

ej257

Moc maksymalna : 221 kW (300 KM) / 6 000 obr/mi
Maksymalny moment obrotowy: 407 Nm / 4 000 obr/min

 

EJ207

Moc maksymalna : 227 kW (308 KM) / 6 400 obr/mi
Maksymalny moment obrotowy: 422 Nm / 4 400 obr/min

 

:)

 

Owszem to tylko cyferki ,a na cyferkach sie nie jeżdzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

subaru pod tym względem stoi i jest z 10 lat temu chodź i tak należą im sie słowa uznania bo na dość starej technologi udało im sie ulepić jedno z najlepszych STI dostępnych na europejskiej ziemi ( moze za wyjątkiem silnika )

A był lepszy silnik w STI? Który i pod jakim względem? 

 

 

Byly napewno mniej awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

apologeci 2.5T zawsze twierdzili, ze glowna zaleta tego silnika jest dobry "dol", a teraz wychodzi, ze lepszy dol w EJ207 jest do niczego? serio, nie kumam

 

ej257

Moc maksymalna : 221 kW (300 KM) / 6 000 obr/mi

Maksymalny moment obrotowy: 407 Nm / 4 000 obr/min

 

EJ207

Moc maksymalna : 227 kW (308 KM) / 6 400 obr/mi

Maksymalny moment obrotowy: 422 Nm / 4 400 obr/min

 

:)

 

Owszem to tylko cyferki ,a na cyferkach sie nie jeżdzi .

 

 

ale zobacz na przebieg momentu: EJ207 ma ok. 420 Nm w przedziale ~2,5-4,5k rpm, natomiast EJ257 ma ok. 400 Nm w przedziale ~3,5-4,5k rpm, krzywa mocy tez fajniesza w przypadku EJ207

 

ale masz racje, to tylko cyferki, byloby fajnie zestawic JDM STI vs EDM STI :)

 

 

p.s. niestety takie "real-life" zestawienie dla USDM STI vs USDM WRX wypadlo dosc slabo...

 

http://www.roadandtrack.com/new-cars/car-comparison-tests/reviews/a6306/2015-subaru-wrx-vs-sti/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezli mam byc szczery to wolal bym slabszy silnik z WRXa w nowym STI niz teoretycznie mosniejsze ale stare 2.5LRoznica w przewadze tego pierwszego jest wrecz widoczna golym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale zobacz na przebieg momentu: EJ207 ma ok. 420 Nm w przedziale ~2,5-4,5k rpm, natomiast EJ257 ma ok. 400 Nm w przedziale ~3,5-4,5k rpm, krzywa mocy tez fajniesza w przypadku EJ207  

 

Tyle, że auta mają zupełnie inne turbiny. Czy był EJ257 z win scrolem? Podejrzewam, że to by była inna liga. Ciekawe, czy spalanie ktre napisali jest prawdziwe w tym EJ207. Starsze E207 zdecydowanie takiego spalania nie mają więc ciekawe co takiego zrobili, że auto mieści się w 9,7l/100


p.s.

czy w Japonii są jakieś specjalne podatki od większych silników niż 2.0? może dlatego się tak kurczowo trzymają tej pojemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale zobacz na przebieg momentu: EJ207 ma ok. 420 Nm w przedziale ~2,5-4,5k rpm, natomiast EJ257 ma ok. 400 Nm w przedziale ~3,5-4,5k rpm, krzywa mocy tez fajniesza w przypadku EJ207  

 

Tyle, że auta mają zupełnie inne turbiny. Czy był EJ257 z win scrolem? Podejrzewam, że to by była inna liga (...)

 

a co gdyby do EJ207 tez wrzucili inna/wydajniejsza/lepsza turbine (albo cale dwie? ;) )

 

porownujemy dwa (trzy) konkretne silniki: EJ207 vs EJ257 (vs FA20DiT) i probujemy zrozumiec dlaczego w STI (poza Japonia) jest wlasnie EJ257

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru pod tym względem odpuscilo bo EVO umarło wiec ma nawet łatwiej bo zgrane i tych i tych co zreszta juz widac.

Teraz użytkownicy Evo czekają na pierwsze testy nowego RS'a i na to co pokażą w "boju" jego napędy :)

Jeżeli się okaże że te sprzęgła są odpowiednio chłodzone/mają odpowiednią pojemność cieplną i wytrzymają torowe katowanie i latanie bokiem bez robienia z RS'a samochodu FWD, to klienci mogą odpłynąć do salonów Forda.

 

Wracając do tematu nowego Forda RS bo chyaba osobnego wątku brak......

 

 Jak Ken Hamburger na spocie reklamowym Rs-a prezentował go w akcji w sensie próbował go "bokiem puszczaś" to z z całym szacunkiem ale wygłądało to jakby kupy nie mógł zdrobić..... bardzo topornie to wszystko wyglądało.... Macie już jakiś info jak te napędy zachowują się w boju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru pod tym względem odpuscilo bo EVO umarło wiec ma nawet łatwiej bo zgrane i tych i tych co zreszta juz widac.

 

Teraz użytkownicy Evo czekają na pierwsze testy nowego RS'a i na to co pokażą w "boju" jego napędy :)

Jeżeli się okaże że te sprzęgła są odpowiednio chłodzone/mają odpowiednią pojemność cieplną i wytrzymają torowe katowanie i latanie bokiem bez robienia z RS'a samochodu FWD, to klienci mogą odpłynąć do salonów Forda.

Wracając do tematu nowego Forda RS bo chyaba osobnego wątku brak......

 

Jak Ken Hamburger na spocie reklamowym Rs-a prezentował go w akcji w sensie próbował go "bokiem puszczaś" to z z całym szacunkiem ale wygłądało to jakby kupy nie mógł zdrobić..... bardzo topornie to wszystko wyglądało.... Macie już jakiś info jak te napędy zachowują się w boju?

Dziwnym trafem też odniosłem takie wrażenie ;) Nic nie zastąpi tradycyjnego AWD Edytowane przez gryka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ken Hamburger na spocie reklamowym Rs-a prezentował go w akcji w sensie próbował go "bokiem puszczaś" to z z całym szacunkiem ale wygłądało to jakby kupy nie mógł zdrobić..... bardzo topornie to wszystko wyglądało.... Macie już jakiś info jak te napędy zachowują się w boju?

A Focus RS nie ma tego bajeru z WRC, że przy ręcznym odłącza tył? To jednak by raczej pomagało przy lataniu bokiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak Ken Hamburger na spocie reklamowym Rs-a prezentował go w akcji w sensie próbował go "bokiem puszczaś" to z z całym szacunkiem ale wygłądało to jakby kupy nie mógł zdrobić..... bardzo topornie to wszystko wyglądało.... Macie już jakiś info jak te napędy zachowują się w boju?

A Focus RS nie ma tego bajeru z WRC, że przy ręcznym odłącza tył? To jednak by raczej pomagało przy lataniu bokiem?

To by pomogło co najwyżej wprowadzić samochód w poślizg. Aby utrzymać poślizg muszą już mielić wszystkie koła przy AWD. Poza tym ręczny wcale nie jest niezbędny do tego żeby wprowadzić samochód w poślizg, wystarczy np. odpowiednio zawalczyć balansem masy samochodu.

Jednak jakbyś tego poślizgu nie wywołał to żeby go utrzymać potrzeba żeby wszystkie koła mieliły a nie żeby komputer stwierdził np. że teraz odłącza tył bo tak będzie lepiej i samym przodem wyciągnie samochód z poślizgu. Lub co gorsza rozepnie napęd bo się sprzęgła przegrzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...