Gates Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Ja staram sie na poczatku pojezdzic troche (1-2) tankowania na vpower racingu. Podobno czysci silnik itd. Pozniej 95-98, autko uzywane w 95% do normalnej jazdy 5% upalanie. Mysle ze nie ma sensu ladowac sie w drozsze paliwa, szczegolnie w dzisiejszych czasach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Ja tu czegoś nie rozumiem! No to albo jest czujnik spalania stukowego, albo robicie remap w związku z wyższą liczbą oktanową! Po co zatem byłby ten czujnik?!... Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Czujnik jest po to, zeby wykrywac spalanie stukowe i w przypadku wiekszosci (wszystkich?) "cywilnych" aut i "cywilnych" ecu, w jakims zakresie opozniac zaplon, zeby spalania stukowego uniknac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 @AMI: I brawo Jasiu! Dokładnie po to jest ten czujnik! Nie tylko aby opóźnić zapłon, ale również PRZYSPIESZYĆ, jeśli tylko wartość oktanowa na to pozwala! Powtarzam więc pytanie: po kiego czorta remap w związku JEDYNIE ze zmianą liczby oktanowej?! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Nie tylko aby opóźnić zapłon, ale również PRZYSPIESZYĆ, jeśli tylko wartość oktanowa na to pozwala! Przypuszczam, ze watpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Zdecydowanie czujnik jest po to, aby kręcić kątem wyprzedzenia zapłonu w OBIE strony (oczywiście w narzuconych przez projektantów silnika i programistów granicach). Gdyby tego czujnika NIE BYŁO, wówczas aby skorzystać z wyższej liczby oktanowej, remap byłby konieczny (lub w dużym fiacie pokręcenie w odpowiednią mańkę oktanoselektorem ) Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Nadal przypuszczam, ze watpie - przynajmiej w odniesieniu do wiekszosci subaru. Nie neguje tego ,ze byc moze niektore nowoczesniejsze ecu robia jakies tego typu zabiegi (w sumie byloby to nawet interesujace), sprawdzajac sobie takze, jak dalece moga przyspieszyc zaplon, ale w Subaru, przynajmiej w starszych nieco subaru - tego nie robia, z tego co pamietam z lektur. Masz mape bazowa, w stosunku do ktorej zaplon jest w razie potrzeby opozniany, w przypadku spalania stukowego. Ew. jesli stukow brak przez jakis tam zadany czas, zaplon wraca do wartosci bazowych z mapy. I tyle. A jesli sie myle, to chce uslyszec to od kogos takiego jak np. PKocial -- czwartek, 15 gru 2011, 21:29 -- Gdyby tego czujnika NIE BYŁO, wówczas aby skorzystać z wyższej liczby oktanowej, remap byłby konieczny ? Wlasnie dlatego niewiele skorzystasz z paliwa o wiekszej liczbie oktanowej lanego do auta zmapowanego na benzynie o nizszej liczbie oktanowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Wydaje mi się, że mówimy dokładnie o tym samym, tylko innymi słowami. 8) Ale wciąż nie mogę zrozumieć, dlaczego układ pozwalałby w Subaru tylko na opóźnianie zapłonu. Napisałem kilka postów wcześniej: banalny wtrysk wielopunktowy z Felicji 1.3 - Siemens Simos 2-P miał taki czujnik i kręcił zapłonem jak wariat w obie strony. Dobra, poczekajmy na speca od wtrysków Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Ja nie neguje mozliwosci przyspieszenia zaplonu z powrotem do wartosci zadanych w mapie, o ile paliwo na to pozwala. Ja neguje tutaj mozliwosc przyspieszenia zaplonu poza te wartosc (przynajmiej w czesci/wiekszosci przypadkow - niech sie wypowiedza lepsi), przez co zalewanie paliwa o liczbie oktanowej wyzszej niz ta, dla ktorej mapa jest przeznaczona - wlasciwie niewiele zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 No toż ja dokładnie o tym mówię! Jest jakaś wartość kąta wyprzedzenia zapłonu - nazwijmy ją - środkowa. Od niej zapłon może być "o ileś tam" opóźniony lub "o ileś tam" przyspieszony: te granice wyznacza oprogramowanie ECU. Wlewamy paliwo "standardowe", które statystycznie pozwala utrzymać kąt wyprzedzenia zapłonu w wartości "środkowej". A co się stanie, jeśli wleję paliwo o wyższej liczbie oktanowej? Chcąc uzyskać pełną dynamikę silnika, (przyspieszając) układ przestawia kąt wyprzedzenia w kierunku wcześniejszego (wcześniejszy zapłon = lepsza dynamika silnika - tak "ogólnie rzecz biorąc...) DO MOMENTU pojawienia się stuku, o czym informuje legendarny czujnik. Im LO wyższa, tym spalanie detonacyjne zostanie wykryte później, ergo: mamy szansę na poprawę elastyczności silnika. I teraz można sobie dywagować (bądź sprawdzić), na jaki "rozrzut" wartości LO pozwala np. standardowy soft w ECU. Zwykle "obejmuje" dwie sąsiednie wartości LO, np. 95 - 98. I dopiero w takim przypadku, bez remapu nie skorzystamy np. ze 100 oktanów. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 No toż ja dokładnie o tym mówię!Jest jakaś wartość kąta wyprzedzenia zapłonu - nazwijmy ją - środkowa. Od niej zapłon może być "o ileś tam" opóźniony lub "o ileś tam" przyspieszony: te granice wyznacza oprogramowanie ECU. Wlewamy paliwo "standardowe", które statystycznie pozwala utrzymać kąt wyprzedzenia zapłonu w wartości "środkowej". A co się stanie, jeśli wleję paliwo o wyższej liczbie oktanowej? Chcąc uzyskać pełną dynamikę silnika, (przyspieszając) układ przestawia kąt wyprzedzenia w kierunku wcześniejszego (wcześniejszy zapłon = lepsza dynamika silnika - tak "ogólnie rzecz biorąc...) DO MOMENTU pojawienia się stuku, o czym informuje legendarny czujnik. Im LO wyższa, tym spalanie detonacyjne zostanie wykryte później, ergo: mamy szansę na poprawę elastyczności silnika. I teraz można sobie dywagować (bądź sprawdzić), na jaki "rozrzut" wartości LO pozwala np. standardowy soft w ECU. Zwykle "obejmuje" dwie sąsiednie wartości LO, np. 95 - 98. I dopiero w takim przypadku, bez remapu nie skorzystamy np. ze 100 oktanów. Zdrówka! Luke Nie. Nie mowimy o tym samym. I wlanie lepszego paliwa nic nie zmieni. Mapa jest zawsze robiona na jakies konkretne paliwo, o jakichs tam wlasciwosciach - najpopularniejszej liczbie oktanowej. A kontrola stukow sluzy temu, zebys w przypadku zalania slabszego paliwa (z roznych powodow slabszego) - nie zniszczyl silnika. A nie polepszaniu osiagow po zalaniu lepszym paliwem. To, ze w przecietnych autach mapa jest robiona raczej dosc konserwatywnie, bez wyciskania "ostatnich koni" z setupu, bo auto jest uzywane w roznych warunkach i faktycznie rozne paliwo sie moze trafic - to kolejna sprawa. Ale to nadal raczej nie zmienia powyzszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opóźnienie zjawiska spalania stukowego poprawi elastyczność silnika. Tylko tyle napisałem. Dobra, pozostańmy przy swoich wersjach: pojawi się szpec od softu i niech się wypowie. Jak wtrysk w Subaru "kręci zapłonem" tylko w dół, to durny jest jak but. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Jak wtrysk w Subaru "kręci zapłonem" tylko w dół, to durny jest jak but. Bo? Poza tym kontrola spalania stukowego nie polega jedynie na opoznianiu zaplonu, bez mozliwosci powrotu do wartosci bazowych - o czym napisalem juz wczesniej. Ale to jest "tylko" powrot do wartosci bazowych mapy. Nic wiecej, nic mniej. -- czwartek, 15 gru 2011, 21:55 -- Mniejsza o to - faktycznie, niech sie jakis spec wypowie, moze sie dowiem czegos nowego ja. Ziemia do SPECOW!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 Przepraszam.. już kończąc tylko: idąc tym tropem najlepiej na początku zrobić sobie "remap" na 98 i dzięki czujnikowi będzie można swobodnie jeździć i na tej i na tej. Tylko dlaczego tego nie zrobią w fabryce...? Ziemia do SPECÓW!!! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 idąc tym tropem najlepiej na początku zrobić sobie "remap" na 98 i dzięki czujnikowi będzie można swobodnie jeździć i na tej i na tej. Tylko dlaczego tego nie zrobią w fabryce...? Wlasnie mniej wiecej to w sumie robia w pewnym sensie. Tyle, ze kontrola spalania stukowego po pierwsze moze byc nieco ulomna, po drugie - po zalaniu paliwem 95-oktanowym spadna osiagi - a i ryzyko, ze za ktoryms razem ecu nie da rady odpowiednio mocno/szybko opoznic zaplonu, by uniknac szkodliwego spalania stukowego, tez rosnie. -- czwartek, 15 gru 2011, 22:04 -- Tak swoja droga - jakkolwiek widze mozliwosci techniczne realizacji opozniania zaplonu, probkowania sobie co chwila itp. - sadze, ze glownym argumentem przeciez moze byc/jest bezpieczenstwo silnika. Czujnik spalania stukowego tez sie moze zepsuc, a w takich warunkach mapa bazowa na dedykowanym paliwie powinna zapewniac bezpieczna jazde bez ryzyka tego, ze przyspieszony - ponad mape bazowa - (blednie) zaplon spowoduje awarie silnika. I mysle, ze przy istniejacych realnie mozliwosciach technicznych, chyba sie za czesto (jesli w ogole) nie robi. -- czwartek, 15 gru 2011, 22:24 -- Ladnie by bylo, jakbym sie jeszcze w czesci postow nie zatrzepal i nie napisal na odwrot odnosnie przyspieszania i opozniania zaplonu - ale co do sedna, nadal sie trzymam swojego. A bledy poprawilem - chyba wszedzie juz I nie chodzi o brak mozliwosci technicznych ogolnie, by takie przyspieszanie zaplonu ponad mape bazowa zrealizowac. Raczej o brak mozliwosci w realnie istniejacych ecu - jak mniemam. Zreszta - byc moze mylnie - slaby widze sens wprowadzania takiej funkcjonalnosci - jakiejs mapy bazowej i tak w sumie trzeba sie trzymac, a sensowniejsze jest raczej reagowanie na odstepstwa negatywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jakie macie wrażenia po używaniu paliwa 98 z NESTE? Daje radę czy raczej trzymać się z daleka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Och! Wyprzedziłeś pytaniem to, co miałem za moment sam napisać! Właśnie dziś w ramach eksperymentu NASA pt. "warto czy nie warto" przejechałem przez Neste wlewając jakieś 30 litrów i mieszając je z resztką 95-tki. Ja wiem, że zaraz wszyscy wrzasną, że to efekt placebo, w każdym razie moje 4 litery WYRAŹNIE poczuły, że elastyczność poszła "w dobrą stronę". Reasumując: - tak, czuć różnicę vs LO 95 (vide: nasz osławiony czujnik...) - ja osobiście w Neste wierzę. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jakie macie wrażenia po używaniu paliwa 98 z NESTE? Daje radę czy raczej trzymać się z daleka? Po zatankowaniu i teście z laptopem czujnik stuku się nie odzywa, więc chyba OK Po zatankowaniu na Bliskiej niestety korektor zapłonu ma co robić. Ale moim zdaniem bardziej zależy to od stacji i aktualnej dostawy paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Wyłącznie VP100 racing. Zalecenie tunera. A z tym się nie dyskutuje 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 bzyq NESTE i BLISKA mają/sprzedają to samo paliwo (PKN). Jest tak jak mówisz, ważniejsza sama stacja niż brand w tym przypadku. Dla przykładu w Rudzie Śl. koło LIDL'a jest NESTE a wszyscy z okolicy tankują na BLISKA 400m dalej :wink: Można jeszcze lać na stacjach MAKRO - paliwo ztcp z LOTOS'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Przemeq, a widziałeś takie paliwo w drodze na mazury chyba że maszswoje karnistry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Wyłącznie VP100 racing. Zalecenie tunera. A z tym się nie dyskutuje . VP= 5,99 zł/l. Przyjmując spalanie powyżej 20 l na 100 km... :shock: niewielu może sobie na coś takiego pozwolić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicikici1 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 wszystko jedno czym się zaleje i tak "wypije" do dna :-) Bez względu na firmę i cenę...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 wszystko jedno czym się zaleje i tak "wypije" do dna :-) Bez względu na firmę i cenę...... To tak jak mój, pytanie tylko ile kilometrów da się przejechać w tym czasie :-) Z drugiej strony nie obserwuję jakiś zależności pomiędzy zużyciem paliwa a marką stacji - wszędzie wychodzi podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Jakie macie wrażenia po używaniu paliwa 98 z NESTE? Daje radę czy raczej trzymać się z daleka? Po zatankowaniu i teście z laptopem czujnik stuku się nie odzywa, więc chyba OK Po zatankowaniu na Bliskiej niestety korektor zapłonu ma co robić. Ale moim zdaniem bardziej zależy to od stacji i aktualnej dostawy paliwa. Ze też na to wcześniej nie wpadłem. Dzisiaj w podobny sposób przetestowałem Verve 98 i troszkę pobutowałem auto. Czujnik stuku nie podaje żadnych wartości na minusie w ecuExplorer (na plus czasem do 5), więc chyba jest OK? Tak ma być? :roll: Później sprawdzę paliwo 98 na NESTE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się