tzd Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Nie kupuję wyraźnie odczuwalna jest różnica w spalaniu 98 czystej i tej z dodatkami? Proszę Cię, skoro nie kupujesz, to jak odczuwasz różnicę :?: :?: :?: Jakbyś się wgłębił nawet w prospekty reklamowe, to byś wyczytał, że te paliwa premium wciąż mają 98 oktanów, a rzekome lepsze osiągi są osiągane dzięki dodatkom myjącym i poprawiającym ekonomikę spalania (np. poprzez etery, jak pisałem wyżej zawierające "extra" tlen). Te paliwa są dzieckiem świetnej akcji marketingowej i sprzedają się doskonale i przynoszą dodatkową kasę firmom paliwowym, być może są lepsze niż "zwykłe" paliwo, ale z zasady ich celem nie jest mieć więcej oktanów. Skoro strona przeskoczyła na kolejną to dam linka do mojej poprzedniej wypowiedzi, tam sporo napisałem viewtopic.php?p=1660343#p1660343 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 tzd, nie kupuję teraz, bo kupowałem kiedyś i właśnie odczuwałem różnicę. Żeby była jasność - zwyczajnie pytam, bo się na tym nie znam. Nie sugeruję, że Verva 98 ma mięcej oktanów niż 98. To byłby jakiś absurd. Zauważam mniejsze spalanie i zero problemów z kulturą pracy silnika i dynamiką. I nie chodzi mi broń Boże o zwyżkę mocy. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Ja miesięcznie robię kilka tys. km i jeżdżę trochę na 95 (prywatnie) i trochę na 100 (gdy firma funduje). Różnicy w mocy ani kulturze nie czuję żadnej, leję tę 100 w nadziei że jest to paliwo dobrej jakości dzięki któremu motorek pożyje dłużej. Natomiast jeśli chodzi o spalanie to od zawsze waha mi się między 8 a 12 l/100km (i tu się zastanawiam jak przy takich wahaniach ludzie mogą np. dyskutować o różnicy w spalaniu przy różnych olejach :| ). Najniższe jakie odnotowałem to coś koło 8,3l/100km i było to gdy pierwszy raz zalałem 100. Więcej takiego wyniku już nie uzyskałem a i zdarzało się że przy podobnej jeździe palił na tej setce ponad 10, więc możliwości są dwie: 1. Komputer z czasem uczy się paliwa 100 i zaczyna palić je tak jak 95 2. Wszystko to jest mega-subiektywne i tak naprawdę w 100% zależy od warunków i stylu jazdy a my padamy ofiarą placebo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 jak chce postrzelac wydechem to 98, a jak nie chce to 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 jeżdżę trochę na 95 (prywatnie) i trochę na 100 Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w moim aucie seryjnie zapłon ma tolerancję adaptacji do 99 oktanów, powyżej już podobno wariuje (bez remapu oczywiście). Dlatego takie dowolne lanie 100 oktanów chyba nie zawsze jest wskazane... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 No nie wiem ja zawsze myślałem że szkodliwy może być najwyżej niedobór oktanów a nie nadmiar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 2. Wszystko to jest mega-subiektywne i tak naprawdę w 100% zależy od warunków i stylu jazdy a my padamy ofiarą placebo 10 punktów dla Ciebie za twarde stąpanie po ziemi:) No nie wiem ja zawsze myślałem że szkodliwy może być najwyżej niedobór oktanów a nie nadmiar? Tak jak w życiu nadmiar i niedomiar może być szkodliwy(można się utopić lub umrzeć z pragnienia), liczba oktanowa jest jedną ze składowych pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Wiec najlepiej wlewac to co zaleca producent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcyone Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 mam wolnossaka 2.0 sohc, który ma juz 301.754km najechane więc zależy mi na tym aby miał lekko na starość więc myślałem że jak mu leje vpower racing albo 98 to może mu się mniej syfu zbiera od lepszej benzyny. no chyba że katalizator od tego pada lub sonda lambda lub mapa silnika nie ogarnia to moze ktos cos wie ? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 alcyone, normalna 95 i nie ma co poprawiać fabryki 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Wiec najlepiej wlewac to co zaleca producent. A co, jeżeli producent zaleca 95 lub wyżej? Nie ma żadnej różnicy?... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 alcyone, sebachon Dostaliście już odpowiedź jako offtop w innym wątku:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 sebachon Dostaliście już odpowiedź jako offtop w innym wątku:) Te wątki tak się mnożą, że już nie wiem jaką odpowiedź i w którym z tych wątków... Uczeni w piśmie twierdzą, że jeżeli jest wskazanie 95 lub wyżej, to do turbo jednak lepiej lać 98 z dodatkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 sebachon Dostaliście już odpowiedź jako offtop w innym wątku:) Te wątki tak się mnożą, że już nie wiem jaką odpowiedź i w którym z tych wątków... Uczeni w piśmie twierdzą, że jeżeli jest wskazanie 95 lub wyżej, to do turbo jednak lepiej lać 98 z dodatkami. Uczeni w piśmie i wielebni ze wzgórza mówią: możesz lać PB95 bez obaw możesz lać PB98 bez obaw. Ale 98 cudów nie uczyni:) Ale uczony z najwyższej góry piszę: weź zrób remap na PB98 bo to droga słuszna i miła oku mędrców:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel szuszu Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ja czasami leje Uczeni w piśmie i wielebni ze wzgórza mówią: możesz lać PB95 bez obaw możesz lać PB98 bez obaw. Ale 98 cudów nie uczyni:) Ale uczony z najwyższej góry piszę: weź zrób remap na PB98 bo to droga słuszna i miła oku mędrców:P hehehe 95 czy 98 lejmy tak jak kieszen nam na to pozwala, a jesli w sakwie pusto :arrow: przerzut na rower 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ten wątek dawno powinien zostać skwitowany zdaniem... "...lej takie paliwo na które Twój silnik jest przygotowany" - jesteś strojony na 95 - lej 95 - jesteś strojony na 98 - lej 98 - jesteś strojony na vpwr - lej vpwr po co kombinować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel szuszu Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 no dokladnie carlos-wrx, trzeba jeszcze dodać: - lej w gardło to na co CIe stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 po co kombinować? Pies jak się nudzi, to wiadomo. Człowiek nie sięga, to kąąbinuje. :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzejj Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ale to jest logiczne masz na klapce 95, lejesz 95, 98 lejesz 98, masz auto zmapowane pod paliwo X to je lejesz, ludzie za bardzo sobie utrudniają :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 A ja mam "Premium" i co w tym przypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 A ja mam "Premium" i co w tym przypadku? Cholernie daleko masz do najbliższej stacji. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ale to jest logiczne masz na klapce 95, lejesz 95, 98 lejesz 98, masz auto zmapowane pod paliwo X to je lejesz, ludzie za bardzo sobie utrudniają :| Ja mam na klapce 95 lub wyżej. I gdzie tu ta logika? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 To lej 98 i juz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 To lej 98 i juz. Tak też Panie leję... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 sebachon, no to dobrze Panie Kolego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się