Skocz do zawartości

PB95, 98 czy 100? Czyli czym zalewacie turboloty?


bzyq

Rekomendowane odpowiedzi

Equally effective in modern engines fitted with knock sensors and catalytic convertors. (Should not be used continuously if a catalyst exhaust system fitted).

 

Ale jak jestesmy w Koziej D... i jedyna stacja to Bliska z P/b 95 to można te 20 litrów zalać. To wszak nawet nie 200 km w zaturbionej Subarynce ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak:

Zatankowałem na Orlenie 95-ke tuż przed remapem ( nieświadomie - brak wiedzy :( )

Już po operacji Pan Doktor pyta jakie paliwo tankowałem. Mówię, że 95. On na to że nie wierzy i daje sobie obciąć rękę. Pokazałem mu fakturę i podarowałem rękę :twisted:

Jeszcze kilka słów na temat pomylonego paliwa w zbiornikach na stacji i jaki z tego morał?

Albo faktycznie wlewają z cystern co popadnie i gdzie popadnie, albo wiadro dodatków w te lub we wte.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, rzućcie jakiś link do takiego octane boostera, który podejdzie do seryjnego STIka, to sobie zamówię kilka butelek...

U mnie problemem jest (kompletny) brak dostepności wysokiej jakości paliwa - jest VP, ale w cenie przyprawiającej o ból zębów (równowartość 180zł/litr), więc na codzień muszę tankować 95 i cholera wie, czy to nawet nie jest przypadkiem 91 - seryjny STI jest cholernie wrażliwy na jakość paliwa i już kilka baków temu miałem taką sytuację, że auto kompletnie traciło moc powyżej 5000rpm... Ale znalazłem już taką stację, na której silnik chodzi jak rodzynek.

 

...a na wypad na tor trzeba mieć jakiegoś polepszacza, żeby nie wysadzić seryjnego silnika... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VP mają chyba 100 oktanowe w tej cenie, importują w malych beczkach z USA - ale tutaj jest rynek na takie "luksusy" bo chłopaki na 1/4 mili robią 10tki nawet w FWD. A mieszkam tu.

 

...ale za to 95tka za niecały złocisz, a po drugiej stronie mostu (Arabia Saudyjska) połowa tej kwoty: 0.16 USD/litr ;)

 

co do paczek z Polski - to jeszcze nie ogarnąłem tematu POBoxa (już posta na ten temat mam gotowego - jutro rano wrzucę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się do zwykłego GTka lać VPR ? Czy lepiej nie ryzykować z tym spalaniem stukowym ?

 

I znow wracamy do starego pytania - a na jakie paliwo masz mape napisana?

 

 

auto seria i wiem czytalem juz wiele wątków co i jak, niby na wlewie paliwa pisze mi normal unleaded czy jakoś tak , z tego co czytałem to ma być 95 zwykłe,

auto to GT MY99

 

Leje 98 bo do znajomego przyjechala rodzina z niemczech, VW VR6, wystrojonego na niemieckie paliwo 95, zatankowali 95 nie pamietam na jakiej stacji, auto wywaliło błędy że złe paliwo, zatankowali 98, no i jakoś dało rade choć dalej nie było to samo co zwykłe 95 z niemiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma knock sensor to powinien docenić paliwo o tak wysokiej liczbie oktanowej?

 

Nie. Pomijajac juz to, ze liczba oktanowa, to pewnie nie jedyna istotna cecha takiego paliwa rozna od paliwa z przydroznej stacji.

 

oczywiście, że LO to nie wszystko... LO musi wynikać z innego składu i to jest dla mnie oczywista oczywistość ;)

ale nie rozumiem dlaczego zacząłeś od NIE? Knock sensor nir sprawi, że silnik doceni wyższe LO? w końcu od tego on jest aby dopasowywać kąt wyprzedzenia do LO tak aby silnik nie wpadał w zakres pracy detonacyjnej pod obciążeniem... jak dla mnie zatem o ile LO będzie w zakresie znanym silnikowi (przewidzi go konstruktor w sofcie sterującym zapłonem) to KS powinien tak dopasowywać zapłon aby być jak najbliżej granicy spalania stukowego ale jej nie przekraczać... czy coś pomyliłem? w ten sposób zapłon mieszanki następował by tak późno jak to możliwe przed GMP. czyli moc powinna wzrastać w efekcie tego...

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiszpan25, aż takich korekt nie zrobi Ci sterownik, gdyby tak było to nikt by remapu nie robił tylko lał racinga i miał 30 hp więcej.

 

a co do paliwa rajdowego to aż takich dużych różnic nie ma (trochę więcej tlenu i inne drobnostki) ale jego najważniejszą cechą dla użytkowania w sporcie jest to że każda jego beczka jest zawsze identyczna dlatego silnik można wystroić najbardziej optymalnie bez żadnych rezerw na różnice paliwowe i wykrzesać z niego tyle ile się da bez ryzyka że nagle coś poleci przez gorsze paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vp Racing po 6.44 :shock: No żyć nie umierać :evil:

 

 

jop twoja mać :shock:

 

mam ten sam ból, auto strojone na vp99 :evil:

 

jak je odbiorę, to będę musiał przemyśleć sensowność codziennego podróżowania po mieście... cięzkie czas nastały z tym paliwskiem

 

 

mam w odwodzie vw Polo 1.4 - pali do 6 l - chyba częściej teraz będę tym się turlał, jak subaryną na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim numerze magazynu WRC jest artykuł o paliwach sportowych - wniosek był że dużych zysków nie ma tzn. są na poziome 3-5%. Może się przyda goście zmieniają parametry zapłonu i badają zmiany na hamowni: http://www.racingforum.pl/18T-Shell-V-PWR-Racing-100-i-zabawy-z-zaponem-t39426.html.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem lekki test,

 

W pierwszą stronę mojej podróży zalałem do baku 98 w przydrożnej stacji hipermarketu eclerec, przejechałem na tym paliwie 512km i brakowało do rezerwy jeszcze ze 100 km. Licząc spalanie przy następnym tankowaniu wyszło mi 9,12/100km .

Zatankowałem Vpowera 95, aby sprawdzić co i jak, był droższy od zwykłej beznyny 95 o 50 gr na litrze.

 

Wróciłem właśnie do domu , ten sam dystans i w oczach mi wskaźnik spadał od paliwa, styl jazdy taki sam, a może i spokojniejszy. Spalania nie liczyłem, ale wiem że na pewno nie zatankuje więcej już v powera ( póki nie mam remap), bo praktycznie do domu dojechałem na rezerwie, gdzie przy poprzednim paliwie miałem jeszcze zapas 100 km na spokojnie.

 

 

No chyba że się mylę i tak powinno być i ten v power tak czy siak jest zdrowszy dla silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy amerykańskie paliwa 91 i 93 to odpowiedniki naszych rodzimych 95 i 98? Bo produkty do tuningu DYI, które przeglądam opierają się o mapy dla tych dwóch typów paliw (przykładowy map pack XPM do access porta). Jakimi mocami dysponują te wystrojone na 91 STIki z USDM? Bo kompletnie nie rozumiem konieczności robienia samochodu na 98 czy vpower, skoro te same silniki jeżdżą w USA podłubane na 93... :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...