TOMA52 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Equally effective in modern engines fitted with knock sensors and catalytic convertors. (Should not be used continuously if a catalyst exhaust system fitted). Ale jak jestesmy w Koziej D... i jedyna stacja to Bliska z P/b 95 to można te 20 litrów zalać. To wszak nawet nie 200 km w zaturbionej Subarynce ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 A tego bron Boze nie neguje, ale sa znosniejsze dla katalizatorow boostery. Niemniej jednak dla kogos, kto ma juz dekata i chce sie zabezpieczyc na okolicznosc slabszego paliwa - opcja dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DerickB Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 U mnie było tak: Zatankowałem na Orlenie 95-ke tuż przed remapem ( nieświadomie - brak wiedzy ) Już po operacji Pan Doktor pyta jakie paliwo tankowałem. Mówię, że 95. On na to że nie wierzy i daje sobie obciąć rękę. Pokazałem mu fakturę i podarowałem rękę Jeszcze kilka słów na temat pomylonego paliwa w zbiornikach na stacji i jaki z tego morał? Albo faktycznie wlewają z cystern co popadnie i gdzie popadnie, albo wiadro dodatków w te lub we wte. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 DerickB, a ja mam złotą myśl dla oszczędnych taki drink na każdy bak jak jeździsz na 95pb to zagazuj auto jak jeździsz na 98pb to lej 50% 95 i 50% 98 jak jeździsz na 99+pb to lej 50% 98 i 50% 99+ a poważnie ktoś tak robił :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Panowie, rzućcie jakiś link do takiego octane boostera, który podejdzie do seryjnego STIka, to sobie zamówię kilka butelek... U mnie problemem jest (kompletny) brak dostepności wysokiej jakości paliwa - jest VP, ale w cenie przyprawiającej o ból zębów (równowartość 180zł/litr), więc na codzień muszę tankować 95 i cholera wie, czy to nawet nie jest przypadkiem 91 - seryjny STI jest cholernie wrażliwy na jakość paliwa i już kilka baków temu miałem taką sytuację, że auto kompletnie traciło moc powyżej 5000rpm... Ale znalazłem już taką stację, na której silnik chodzi jak rodzynek. ...a na wypad na tor trzeba mieć jakiegoś polepszacza, żeby nie wysadzić seryjnego silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kammi Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 JA jeszcze nie sprawdzałem jak moja turbina się kręci na 98 :wink: Wstyd się przyznać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 aki001, to gdzie ty mieszkasz :?: że masz litr 98 po 180pln :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 aki001, poczytałem Twojego bloga. Fajny. Wszystko jasne. Dochodzą do Was jakieś paczki z Polski w rozsądnym czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 VP mają chyba 100 oktanowe w tej cenie, importują w malych beczkach z USA - ale tutaj jest rynek na takie "luksusy" bo chłopaki na 1/4 mili robią 10tki nawet w FWD. A mieszkam tu. ...ale za to 95tka za niecały złocisz, a po drugiej stronie mostu (Arabia Saudyjska) połowa tej kwoty: 0.16 USD/litr co do paczek z Polski - to jeszcze nie ogarnąłem tematu POBoxa (już posta na ten temat mam gotowego - jutro rano wrzucę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 ...ale za to 95tka za niecały złocisz, a po drugiej stronie mostu (Arabia Saudyjska) połowa tej kwoty: 0.16 USD/litr yyyyy :shock: żyć nie umierać taka cena To ja bym Ci proponował remap na 95 oktanów i będzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opłaca się do zwykłego GTka lać VPR ? Czy lepiej nie ryzykować z tym spalaniem stukowym ? I znow wracamy do starego pytania - a na jakie paliwo masz mape napisana? auto seria i wiem czytalem juz wiele wątków co i jak, niby na wlewie paliwa pisze mi normal unleaded czy jakoś tak , z tego co czytałem to ma być 95 zwykłe, auto to GT MY99 Leje 98 bo do znajomego przyjechala rodzina z niemczech, VW VR6, wystrojonego na niemieckie paliwo 95, zatankowali 95 nie pamietam na jakiej stacji, auto wywaliło błędy że złe paliwo, zatankowali 98, no i jakoś dało rade choć dalej nie było to samo co zwykłe 95 z niemiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Mont -> STI MY11 wg instrukcji PB98 i nie mniej :-) dziś mi sprzedawca z Kocara powiedział, że na PB95 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 a lał ktoś z Was do cywilnego silnika paliwo w stylu VP-110 albo inne ze stajnie VP racing fuels? jak na takim paliwie zachowuje się cywilny silnik? jak ma knock sensor to powinien docenić paliwo o tak wysokiej liczbie oktanowej? PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 jak ma knock sensor to powinien docenić paliwo o tak wysokiej liczbie oktanowej? Nie. Pomijajac juz to, ze liczba oktanowa, to pewnie nie jedyna istotna cecha takiego paliwa rozna od paliwa z przydroznej stacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 jak ma knock sensor to powinien docenić paliwo o tak wysokiej liczbie oktanowej? Nie. Pomijajac juz to, ze liczba oktanowa, to pewnie nie jedyna istotna cecha takiego paliwa rozna od paliwa z przydroznej stacji. oczywiście, że LO to nie wszystko... LO musi wynikać z innego składu i to jest dla mnie oczywista oczywistość ale nie rozumiem dlaczego zacząłeś od NIE? Knock sensor nir sprawi, że silnik doceni wyższe LO? w końcu od tego on jest aby dopasowywać kąt wyprzedzenia do LO tak aby silnik nie wpadał w zakres pracy detonacyjnej pod obciążeniem... jak dla mnie zatem o ile LO będzie w zakresie znanym silnikowi (przewidzi go konstruktor w sofcie sterującym zapłonem) to KS powinien tak dopasowywać zapłon aby być jak najbliżej granicy spalania stukowego ale jej nie przekraczać... czy coś pomyliłem? w ten sposób zapłon mieszanki następował by tak późno jak to możliwe przed GMP. czyli moc powinna wzrastać w efekcie tego... PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Drodzy moi... To o czym piszecie było już kilka stron wcześniej. Przeczytajcie wątek, wiele się rozjaśni - mam wrażenie, że temat zatacza koła. Dużo kół... Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 hiszpan25, aż takich korekt nie zrobi Ci sterownik, gdyby tak było to nikt by remapu nie robił tylko lał racinga i miał 30 hp więcej. a co do paliwa rajdowego to aż takich dużych różnic nie ma (trochę więcej tlenu i inne drobnostki) ale jego najważniejszą cechą dla użytkowania w sporcie jest to że każda jego beczka jest zawsze identyczna dlatego silnik można wystroić najbardziej optymalnie bez żadnych rezerw na różnice paliwowe i wykrzesać z niego tyle ile się da bez ryzyka że nagle coś poleci przez gorsze paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Vp Racing po 6.44 :shock: No żyć nie umierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Vp Racing po 6.44 :shock: No żyć nie umierać jop twoja mać :shock: mam ten sam ból, auto strojone na vp99 jak je odbiorę, to będę musiał przemyśleć sensowność codziennego podróżowania po mieście... cięzkie czas nastały z tym paliwskiem mam w odwodzie vw Polo 1.4 - pali do 6 l - chyba częściej teraz będę tym się turlał, jak subaryną na codzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 W ostatnim numerze magazynu WRC jest artykuł o paliwach sportowych - wniosek był że dużych zysków nie ma tzn. są na poziome 3-5%. Może się przyda goście zmieniają parametry zapłonu i badają zmiany na hamowni: http://www.racingforum.pl/18T-Shell-V-PWR-Racing-100-i-zabawy-z-zaponem-t39426.html. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 jedyne pocieszenie to obecna promocja która zdejmuje 30 gr z litra VPR w zamian za punkty . Obecnie 50 litrów VPR to tylko 15 zł na baku więcej , jakoś trzeba dac radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Trzeba być twardym. Diesel gold na Statoilu też kosztuje ponad szóstaka, czyli ci od diesli też mają źle . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Trzeba być twardym. pamiętam czas, jak wydawało mi się że 4 zł za litr to już jest kosmos... i trzeba być nieźle popierdzielonym aby tankować drożej rzeczywistość brutalnie weryfikuje takie założenia :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rybex Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zrobiłem lekki test, W pierwszą stronę mojej podróży zalałem do baku 98 w przydrożnej stacji hipermarketu eclerec, przejechałem na tym paliwie 512km i brakowało do rezerwy jeszcze ze 100 km. Licząc spalanie przy następnym tankowaniu wyszło mi 9,12/100km . Zatankowałem Vpowera 95, aby sprawdzić co i jak, był droższy od zwykłej beznyny 95 o 50 gr na litrze. Wróciłem właśnie do domu , ten sam dystans i w oczach mi wskaźnik spadał od paliwa, styl jazdy taki sam, a może i spokojniejszy. Spalania nie liczyłem, ale wiem że na pewno nie zatankuje więcej już v powera ( póki nie mam remap), bo praktycznie do domu dojechałem na rezerwie, gdzie przy poprzednim paliwie miałem jeszcze zapas 100 km na spokojnie. No chyba że się mylę i tak powinno być i ten v power tak czy siak jest zdrowszy dla silnika . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Czy amerykańskie paliwa 91 i 93 to odpowiedniki naszych rodzimych 95 i 98? Bo produkty do tuningu DYI, które przeglądam opierają się o mapy dla tych dwóch typów paliw (przykładowy map pack XPM do access porta). Jakimi mocami dysponują te wystrojone na 91 STIki z USDM? Bo kompletnie nie rozumiem konieczności robienia samochodu na 98 czy vpower, skoro te same silniki jeżdżą w USA podłubane na 93... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się