widom Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 A mi padła dwumasa przy przebiegu 66 tys km. Sprzęgło ma się natomiast bardzo dobrze mimo iż kilka razy zaśmierdziało. Nowy komplet Sachsa już w drodze, koszt akceptowalny. Zreszta Sachs jest montowany jako seria ZTCW. Co prawda jest firma w Poznaniu, które regeneruje dwumasy na profi sprzęcie i dają 12 miesięcy gwarancji, ale jak zapytałem fachowca oraz poczytałem inne fora gdzie mają więcej diesli to z regeneracją dwumasy jak z kobietą, można trafić taką z którą będzie dobrze na lata albo taką co po chwili powie "to spadam" U Radzikowskiego renegeracja sprzęgła do diesla na komponentach LUK-a to koszt 180-200 zł. Czas operacji 30 minut. Nie powiem kategorycznie czy to coś wzmocnionego, choć nie sądzę by tak było. A u mnie nic nie śmierdzi i nigdy nie śmierdziało. Po prostu po puszczeniu sprzęgła wyraźnie wyczuwa się że się ono ślizga przez następną sekundę zanim napęd załączy się na tip-top. Czasem jak nacisnę gaz zbyt szybko (tzn. w tej jednej sekundzie co to sprzęgło się jeszcze ślizga chociaż moja noga jest już zdjęta z pedału sprzęgła) to mi obroty skaczą o 1000-1500 extra więcej. Później następuje pełne załączenie napędu, lekkie szarpnięcie, spadek obrotów do poziomu jaki powinien być bez ślizgania (po zmianie biegu) i można powiedzieć że wszystko wraca do normy i jadę. Efekt widoczny szczególnie na zmianach biegów 3->4 i 4->5 (na niższych rzadko). Początkowo zjawisko występowało po wyjechaniu z myjni. Teraz nie ma to już znaczenia ale bardziej to obserwuje na deszczowej pogodzie. Oczywiście da się jeździć też na tyle delikatnie że problemu nie ma. Dodam że nie jestem żadnym rajdowcem i nie ścigam się. To co ja właściwie powinienem wymienić, samą dwumasę, czy całe sprzęgło (bo mi ASO wciskało na siłę zmianę całego sprzęgła) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 To co ja właściwie powinienem wymienić, samą dwumasę, czy całe sprzęgło (bo mi ASO wciskało na siłę zmianę całego sprzęgła) ? Mechanik ze mnie jak z koziej d...y trąbka więc nie odpowiem, ale ja bym za długo na takim zestawie przeniesienia napedu nie jeździł. Z tego co piszesz to sprzęgło się ewidentnie ślizga. Padająca dwumasa to brak jej wyważenia czyli: drżenie auta przy ruszaniu, telepanie silnikiem na luzie na wolnych obrotach i pulsacyjne przenoszenie momentu na koła odczuwalne przy jeździe na 1 biegu w korku. Ja ślizgania nie miałem żadnego a sprzęgło bierze na samej górze. Jedź do mechanika, niech Ci rozbiorą, ocenią stan dwumasy i jak jest OK to tylko sprzęgło wymień/zregeneruj. Ja bym wybrał to drugie. Radzikowski wie co robi i takie sprzęgło będzie jak nówka, akurat wystarczy do czasu aż padnie w końcu dwumasa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 A u mnie nic nie śmierdzi i nigdy nie śmierdziało. Po prostu po puszczeniu sprzęgła wyraźnie wyczuwa się że się ono ślizga przez następną sekundę zanim napęd załączy się na tip-top. Czasem jak nacisnę gaz zbyt szybko (tzn. w tej jednej sekundzie co to sprzęgło się jeszcze ślizga chociaż moja noga jest już zdjęta z pedału sprzęgła) to mi obroty skaczą o 1000-1500 extra więcej. [...] Może to zabrzmi naiwnie ale sprawdziłbym sterowanie sprzęgłem (hydraulikę). Zużyte sprzęgło ślizga się raczej przez cały czas a nie tylko po zmianie biegu. POzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toks Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 W początkowej fazie zużycia objawem może być ślizganie po zmianie biegu IMHO. I właśnie na wyższych biegach jest to odczuwalne w pierwszej kolejności. Może coś z dociskiem jest nie teges. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ParaYasio Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Hmmm ja chyba też bym obstawiał docisk sprzęgła aniżeli cały set.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 pity, jak testowanie sprzęgła? Może zdaj jakąś relację z testu długodystansowego. Jakbyś był w Warszawie przejazdem daj znać, chętnie bym sprawdził jak to chodzi :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Jest ok, zrobiłem ok 7 tyś , wszystko działa , tydzień temu zdjęliśmy w MTS'ie u Marka całą skrzynię aby zobaczyć w jakim stanie jest koło zamachowe i całe sprzęgło , sprzęgło nie wykazało najmniejszego zużycia - wygląda jak nowe , sama jazda to naprawdę bajka , zapinasz biegi i wszystko jest świetnie wyczuwalne , generalnie zachowuje się świetnie - polecam wszystkim. Przejechałem się też ostatnio OBK z dwumasą i nie tęsknię za fabrycznym rozwiązaniem 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Do Warszawy się jakoś nie wybierasz? Bo mi do Wrocławia nie po drodze w najbliższym czasie :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Niestety nie i oby jak najdłużej nie , zapraszam do Wrocławia na jazdę próbną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmab Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Przejechałem się też ostatnio OBK z dwumasą i nie tęsknię za fabrycznym rozwiązaniem 8) Z tego co rozumiem, w zamontowanym u Ciebie rozwiązaniu nie ma dwumasy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 A czy nie jest tak że brak dwumasy źle wpływa na skrzynie biegów? Z zasady dwumasa ma chyba za zadanie niwelować wachania/wstrząsy na wejściu do skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 A czy nie jest tak że brak dwumasy źle wpływa na skrzynie biegów? Z zasady dwumasa ma chyba za zadanie niwelować wachania/wstrząsy na wejściu do skrzyni. zgadza się ale podobno boxer diesel ma zdecydowanie mniejsze wibracje. cokolwiek to znaczy. Innymi słowy Pity eksperymentuje na "otwartym sercu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Powiem szczerze że miska mi się cieszy gdy odpalam mojego OBK , 8,5 tyś bez dwumasy i jest gitara , jako że chyba pierwszy w PL zdecydowałem się na ten eksperyment bo nie słyszałem o tym wcześniej to z pełną odpowiedzialnością śmiem twierdzić że to rozwiązanie powinno być stosowane u wszystkich mających problemy z dwumasą. Sama jazda bardziej zbliża ducha do jazdy benzyną , gdyby takie rowiązanie było fabryczne to wizerunek diesla moim zdaniem był by bardzo bardzo pozytywny "nie dupowóz" tylko subaru boxer diesel - w pełni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 8,5 tyś bez dwumasy i jest gitara trzeba jakis dłuższy test ( 100 tys ) i bede proponowal ten zestaw klientom po gwarancji :!: ) ale ten zestaw to +- 3,5/3,8 w tym wym. a zamiennik z dwumasą +- 4 tyś z wym. wiec sam nie wiem co bym wybrał.... :?: zakladając , że zuzycie (czy wczesniejsze spalenie sprzegla )miedzy 80 -120 tyś to potem odpada koszt dwumasy.....czekam na dalsze wieści.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 poczekamy zobaczymy , całą prawdę opiszę , zawsze można ją oprzeć na faktach - nie robiłem tego u siebie w garażu a Marka z Dzierżoniowa każdy zna :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 nie robiłem tego u siebie w garażu a Marka z Dzierżoniowa wiem.. 8) dlatego test jest wiarygodny.... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmab Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Co prawda (odpukać) u mnie sprzęgło ma się na razie dobrze, ale jestem ciekawy wyniku testu. Temat dwumasa-jednomasa, testują też użytkownicy innych marek - przykład. Póki co, zadowolonych jest więcej niż przeciwników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Zastanawia mnie co powoduje, że jednomasa jest łagodniejsza dla sprzęgła. Wydawać by się mogło, że powinno być odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 O łagodności nikt nie pisał chyba że coś przeoczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Zastanawia mnie co powoduje, że jednomasa jest łagodniejsza dla sprzęgła. Dla napędu - tak. Ale IMO tylko pod warunkiem, że jeździsz zgodnie z kanonem eco-drivingu czyli utrzymujesz silnik poniżej ca. 2000rpm Wtedy drgania zarzynanego silnika nie będą przenosić się dalej. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Nie bardzo się z Tobą zgodzę , bo największe drgania to są poniżej 2000rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Nie bardzo się z Tobą zgodzę , bo największe drgania to są poniżej 2000rpm I właśnie dlatego przy tych prędkościach dwumasa ma największy sens. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pity Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Knurek powiedz mi kto dieslem jeździ poniżej 2 tyś ? chodzi mi o diesla subaru , piszesz o eco-drivingu - czy Ty masz diesla od 2 tygodni ??? ten silnik nie lubi obrotów poniżej 2 tyś. najlepiej kręci się od 2200 do 3500 . Powiedz mi jeszcze o jakie drgania chodzi ? dwumas to tłumik drgań skrętnych i tylko takich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac_rokko Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Co ciekawe Diesle nie lubia niskich obrotów. Turbina siada. Trzeba ją od czasu do czasu poprostu ostro przedmuchac, podobnie nieszczesny DPF. Jedno - istotne trzeba pozniej turbinke ostudzic:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Knurek powiedz mi kto dieslem jeździ poniżej 2 tyś ? chodzi mi o diesla subaru , piszesz o eco-drivingu - czy Ty masz diesla od 2 tygodni ??? ten silnik nie lubi obrotów poniżej 2 tyś. najlepiej kręci się od 2200 do 3500 . Powiedz mi jeszcze o jakie drgania chodzi ? dwumas to tłumik drgań skrętnych i tylko takich. Pity - zdziwiłbyś się ilu ludzi tak robi. W "mądrych" programach motoryzacyjnych wciskają ludziom kit, że tak jest "ECO" a, że silnik się telepie i turbiny ich nie interesuje. Mojemu koledze w ASO Skody przy odbiorze nowego samochodu powiedzieli, że zmieniając biegi poniżej 1900 rpm będzie oszczędzał paliwo i turbinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się