Skocz do zawartości

Kmab

Użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    WB
  • Auto
    OBK 2.0 TD XC

Osiągnięcia Kmab

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Kmab

    Parowanie szyb

    U mnie znowu zima wewnątrz auta na szybach, a na zewnątrz sucho. Echhh. Ostatno zauważyłem, że mi się odkleiły uszczelki w tylnych drzwiach. Może to jest przyczyna tym razem. Tak czy inaczej dramat.
  2. Co prawda (odpukać) u mnie sprzęgło ma się na razie dobrze, ale jestem ciekawy wyniku testu. Temat dwumasa-jednomasa, testują też użytkownicy innych marek - przykład. Póki co, zadowolonych jest więcej niż przeciwników.
  3. Kmab

    Buczenie, huczenie OBK

    Łożyska możesz sprawdzić łatwo. Przejedź się po równej drodze właśnei z prędkością 80km/h i daj kierownicą lekko w lewo i w prawo (drobny slalom na drodze). Jeśli dźwięk Ci się nasili podczas skrętu w którąś stronę, albo znacznie ściszy podczas skrętu w drugą to znaczy że łożysko. Oczywiście najlepiej podjechać do ASO na test, wtedy pewna diagnoza. Inna opcja to wyząbkowane opony.
  4. Kmab

    Fotele- Subaru OBK

    Ja generalnie wybitnie nie jestem kompatybilny ze skórzaną tapicerką w Subaru ;-) Mam dwa auta w domu, miałem też inne wozy i niestety tylko w Subaru wychodzę z mokrymi plecami z auta po dłuższej trasie.
  5. Z tego co rozumiem, w zamontowanym u Ciebie rozwiązaniu nie ma dwumasy?
  6. Mam podobne odczucia. Przed Subarakiem miałem Octavię, są spore różnice na niekorzyść Subaru w kwestii nagrzewania silnika. Po pierwsze, TDI się rozgrzewał zimą po 6-8 km i generalnie zostawał nagrzany. W Subaru po 13-15 km jazdy po mieście mam silnik zimny :-( Były jednak przypadki, że i w Octavii temperatura potrafiła spadać (przetestowałem dokładnie na przestrzeni lat), ale działo się to: - gdy wóz stał w korku przez dłuższą chwilę, nawiew ustawiony na drugi stopień, a na dworze -32 stopnie. - gdy wóz stał w korku przez dłuższą chwilę, nawiew ustawiony na max, a na dworze - 20 stopni. Jak tylko wóz jechał, silnik nabierał temperatury. W Subaru niestety nie. Tylko w trasie potrafi się rozgrzać, ale jak tylko zjedzie się na postój to temperatura spada. Jazda po mieście zimą, zazwyczaj kończy się tym że nawet po godzinie silnik jest zimny. A na dworze tylko -6. Oczywiście ze swoim autem też byłem w ASO, bo uznałem takie działanie auta za nienormalne. Sprawdzili i wyszło, że termostat działa prawidłowo. Jak dla mnie jednak, ewidentnie jest coś skopane. Jestem drugim właścicielem auta, poprzedni właściciel miał wymianę short block'u silnika bo padł. Zastanawiam się czy praca w nieodpowiednich temperaturach nie wpłynęła na to. W przyszłym roku kończy mi się gwarancja i mam poważne obawy o trwałość silnika... Może by się ktoś z Subaru wypowiedział na temat?
  7. Kmab

    Parowanie szyb

    Ja właśnie wczoraj w trasie odkryłem, że mi gwiżdże powietrze w okolicach szyberdachu. Czyli gdzieś jest nieszczelność na uszczelkach. Być może to jest też powód, że auto nie do końca zachowuje się tak jak powinno.
  8. Kmab

    Parowanie szyb

    Generalnie rzecz biorąc, w porównaniu do mojej Octavii I, Outback wypada kiepsko, w temacie wentylacji. Auto dwa razy droższe, zachowuje się dwa razy gorzej. Nawet po wizycie u specjalistów. Przynajmniej jednak nie szronią mi szyby od środka. Octavia znacznie lepiej zachowywała się w czasie deszczu. Praktycznie nie było wilgoci w środku auta. W Subaru to niemożliwe. Dzięki za link, faktycznie, trzeba chyba będzie zainwestować w pochłaniacze wilgoci. Zobaczę czy coś sie poprawi. Tak czy inaczej, auto nie radzi sobie w czasie deszczu zbyt dobrze.
  9. Kmab

    Parowanie szyb

    W poprzednim aucie miałem też problem szronienia wewnątrz. Okazało się, że filtry filtrom nie równe i pomogła dopiero wymiana na Filtrona. Problem rozwiązał się całkowicie. Nigdy nie wrócił, niezależnie od tego jaka była wilgotność w kabinie. Wiem też, że auto powinno mieć wyjścia odprowadzania powietrza z kabiny. Jak są zatkane, to może następować parowanie szyb. Pytanie tylko gdzie w OBK są te wyjścia. Z chęcią bym sprawdził, czy "odpływy" nie są zapchane. Zgaduję, że są gdzies w bagażniku, ale może ktoś wie gdzie. Jazda kilkanaście kilometrów z uchyloną szybą nie zawsze jest możliwa, ale sam stosuję czasami. -- Pn gru 20, 2010 6:21 pm -- Podsumowanie. Stwierdziłem po ostatniej diagnozie w serwisie, że panom z ASO dziękuję. Dałem auto specjalistom i mi koncertowo rozwiązali problem (Jako że nie chcę być posądzany o kryptoreklamę to nie podaję namiarów zakładu,w razie czego na priv). Diagnoza: zgniłe igliwie, we wlotach w podszybiu (jak tam się dostało??), powodowało że wilgoć była w nawiewach, co za tym idzie filtr był wilgotny i cały system nie miał odpowiedniego przepływu powietrza. Do tego dochodziły niedrożne dreny odprowadzające wodę, które też wpływały na wilgotność (o ile dobrze zrozumiałem wypowiedź speca). Wygląda na to, że problem szronienia w kabinie mam chwilowo z głowy. Znacznie przyjemniej już ta zima wygląda P.S. Dowiedziałem się, że OBK, w odróżnieniu do większości aut nie ma wylotów powietrza w bagażniku. Co powoduje gorszą cyrkulację powietrza samą w sobie. Nie wiem jak w innych Subarakach to wygląda, ale niezbyt to dobrze pomyślane.
  10. Kmab

    Parowanie szyb

    Witam, Mam problem z parowaniem szyb. Parują do takiego stopnia, że muszę skrobać skrobaczką od środka. Stawiałem na to, że jest brudny filtr, więc wymieniłem. Dwa dni temu wóz był w ASO. Twierdzą, że wszystko jest w najlepszym porzadku. A szyby jak skrobię od środka tak skrobię. Dziś pojechałem na dwugodzinne spotkanie. Wracam, po dwóch godzinach a tu cała szyba od środka oszroniona. No i 10 minut skrobania i wywalania zeskrobanego śniegu z auta. Wypada na to, że albo auto do bani, albo serwis do bani i nie sprawdzili wszystkiego. Ktoś ma jakieś sugestie?
  11. Czemu wraz z osprzętem wymieniono? Jakie były objawy? W moim OBK też był wymieniony short block silnika, też rocznik 2008. Ale na razie (odpukać) sprawuje się nieźle.
  12. Kmab

    Jaki hak do OBekA?

    No właśnie też taki założyłem i sobie trochę pluję w brodę. Bagażnik rowerowy mam 13 pin czyli euro. Oczywiście leci przez przejściówkę. Różnica jednak między przejściówką a pełnym podłączeniem 13 pin jest taka (wyczytane z angielskiego forum), że jak łączy się bez przejściówki to są dostępne światła przeciwmgielne i cofania na bagażniku rowerowym (oczywiście jak bagażnik posiada takie opcje, ale te lepsze mają). Wymiana w serwisie już zamontowanego złącza to 200 PLN+koszt złączki. Tekst piszę by kolejni kupujący mogli lepiej przemyśleć zakup
  13. Też już lecę na nowym sofcie. U mnie była to konieczność ze względu na gaśnięcie wozu (znany i opisywany na forum problem). Na razie podpisuję się pod tym, że wóz zdecydowanie lepiej się zachowuje na niskich biegach (1,2). Jak pojeżdżę na wyższych trochę w weekend :wink: to napiszę jakie generalne odczucia.
  14. Kmab

    Jaki hak do OBekA?

    Czy ten hak z obrazka jest 13 pin czy 7 pin?
  15. Z MY10 nie ma problemu. MY08 potrafi być, aczkolwiek zależy od krawężnika (z większością krawężników problemu nie ma), tak samo wykopywanie się ze śniegu jest problematyczne (Kolega tej zimy będąc w Białce, spalił sprzęgło w swoim OBK , właśnie podczas wykopywania się), podjazdy pod niektóre górki w terenie też bywają stresujące. Pisano też o przyczepach, że jest problem w podjazdach. Ja bazując na doświadczeniu kolegi, zacząłem bardziej uważać i póki co u mnie jest o.k. W każdym razie jadę po nowy program w przyszłym tygodniu, przekonały mnie posty na forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...