Jump to content

Koniec problemów ze sprzęgłem w OBK Diesel


pity

Recommended Posts

Skończyły się moje problemy ze sprzęgłem i kołem dwumasowym w OBK Diesel 2008 ,

 

nie powiem aby była to super nowość - To po prostu doskonały pomysł ! Lata doświadczeń ! i nieodparta chęć doskonalenia aut SUBARU przez Człowieka znanego w środowisku plejad.

 

Dla zainteresowanych chcących zakończyć swoje nerwowe chwile a może i lata z niedoskonałym sprzęgłem w silniku Boxer Diesel

 

podaję drogowskaz --> PHU „MTS Subaru” Marek Kluszczyński

 

całą resztę opisze bardzo dokładnie za jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jasne , tym bardziej jak się go wykastruje z dwumasy a on jeździ jak złoto 8)

 

Było:) Generalnie tak jak wcześniej pisano pytanie co ze skrzynią biegów.

Link to comment
Share on other sites

diesel bez dwumasy :?: dlugo to skrzynia nie pozyje :roll:

Przy dzisiejszym wyważeniu silników, wtrysku CR itd poziom wibracji jest na tyle niski że nie demonizowałbym tego padania skrzyni od braku dwumasy. Lekki spadek kultury pracy, komfortu itp to tak, ale na bank ta skrzynia zaraz nie padnie. Pierwsze TDi miały jednomas, stosunkowo duży moment i pracowały jak radziecki traktor, a skrzynie jakoś żyły :wink:

Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi o wibracje spowodowane uszkodzoną dwumasą jakie były u mnie w OBK Diesel - od tego skrzynia może prędzej paść a nie od jednomasy na której pracuje jak złoto - potwierdzam minimalnie niższą kulturę podczas zmiany z 1 na 2-kę przy pierwszych 5 km jazdy po mieście , teraz gdy się przyzwyczaiłem jest naprawdę super .

Link to comment
Share on other sites

Zawsze ciekawią mnie tematy, w których opisywane są przypadki poprawienia fabrycznych rozwiązań :mrgreen:

Ostatnio wymieniliśmy sprzęgło w samochodzie mojego klienta, Outback 2.0D, 2008 rok przebieg, 86 tyś km. Tarczy wystarczyło jeszcze na jakieś 10-15 tyś km :idea: Dwumasa cała :idea:

Więcej przykładów? Legacy Kombi 2.0 D, 2008 rok, przebieg 180 tyś km, oryginalne sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, dwumasa :twisted:

Taki egzemplarz? Miał "gość" farta 8)

Pozwolę sobie dodać, że mówimy cały czas o modelach z 5-biegową skrzynią, gdzie zdecydowanie częście dochodziło do spalenia tarczy sprzęgła :idea:

Nie bardzo rozumiem "koniec problemów" :roll:

Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem.

"Problem" sprzęgła ma dwa aspekty:

- rozwiązanie techniczne (wielkość, materiały), które wg mnie jest w porządku;

- rozwiązanie sterowania (m.in skok sprzęgła) które w wyjściowej wersji jest zbyt sportowe i nie każdemu może leżeć (tutaj inżynierowie FHI się nie popisali, Boxer Diesel ma służyć jednak w innym celu niż STI). Po pojawieniu się aktualizacji, wynika, że wszystko jest w porządku.

Link to comment
Share on other sites

Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem.

"Problem" sprzęgła ma dwa aspekty:

- rozwiązanie techniczne (wielkość, materiały), które wg mnie jest w porządku;

- rozwiązanie sterowania (m.in skok sprzęgła) które w wyjściowej wersji jest zbyt sportowe i nie każdemu może leżeć (tutaj inżynierowie FHI się nie popisali, Boxer Diesel ma służyć jednak w innym celu niż STI). Po pojawieniu się aktualizacji, wynika, że wszystko jest w porządku.

 

i tu znowu brakuje mi możliwości kliknięcia "I like" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

pity, sprawdź czy sprzęgło które masz nie smaży się podczas holowania czegoś cięższego :idea:

 

 

 

Dziś sprawdziłem , przyczepa ok 700 kg z quadem, jeździłem po "nieutwardzonej" drodze - jeśli znasz drogę na poligon wrocławski i sam wjazd na poligon (kupa piachu).

 

 

Generalnie jest super !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...