pity Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Skończyły się moje problemy ze sprzęgłem i kołem dwumasowym w OBK Diesel 2008 , nie powiem aby była to super nowość - To po prostu doskonały pomysł ! Lata doświadczeń ! i nieodparta chęć doskonalenia aut SUBARU przez Człowieka znanego w środowisku plejad. Dla zainteresowanych chcących zakończyć swoje nerwowe chwile a może i lata z niedoskonałym sprzęgłem w silniku Boxer Diesel podaję drogowskaz --> PHU „MTS Subaru” Marek Kluszczyński całą resztę opisze bardzo dokładnie za jakiś czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
giepa Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 jestem bardzo ciekawy rozwiazania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokaj Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Bardzo ciekawie się zapowiada ten wątek, czyżby udało się przyspawać skrzynię DSG do Outbacka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajax Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Wymontowano sprzęgło i skrzynię biegów + auto jest holowane na lince Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 13, 2011 Author Share Posted July 13, 2011 jak napisałem całą resztę opisze bardzo dokładnie za jakiś czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 całą resztę opisze bardzo dokładnie za jakiś czas. dodałbym .....za dłuższy czas ..chyba , że robisz 100 tys rocznie ....to za rok :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 nooo, w końcu ktoś się zabrał za robotę :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzen93 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Ale nadal nic nie wiadmomo o co chodzi, czary siakieś... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gzyp1 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Wątek zaczyna się robić równie tajemniczy jak ten o przedłużeniu gwarancji na diesle Boxer Diesel nie ma łatwego życia na Forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 13, 2011 Author Share Posted July 13, 2011 Jasne , tym bardziej jak się go wykastruje z dwumasy a on jeździ jak złoto 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gzyp1 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 O, o, o, powolutku już coś wiemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 diesel bez dwumasy :?: dlugo to skrzynia nie pozyje :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzdyl Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 czy ktoś już doświadczał regeneracji sprzęgła i dwumasy w SBD? widziałem w autoszmacie materiał poglądowy (nie dotyczący konkretnej marki) http://www.autoswiat.tv/porady,Jak-tanio-naprawic-zuzyte-sprzeglo-,20301,film.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 w WRX 'ksie nie ma dwumasy tylko dobry tłumik drgań ta tarczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajax Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Jasne , tym bardziej jak się go wykastruje z dwumasy a on jeździ jak złoto 8) Było:) Generalnie tak jak wcześniej pisano pytanie co ze skrzynią biegów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 a co ze skrzynią która dostaje w du..ę przy rozwalonej dwumasie - wibracje przez utratę wyważenia itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 diesel bez dwumasy :?: dlugo to skrzynia nie pozyje :roll: Przy dzisiejszym wyważeniu silników, wtrysku CR itd poziom wibracji jest na tyle niski że nie demonizowałbym tego padania skrzyni od braku dwumasy. Lekki spadek kultury pracy, komfortu itp to tak, ale na bank ta skrzynia zaraz nie padnie. Pierwsze TDi miały jednomas, stosunkowo duży moment i pracowały jak radziecki traktor, a skrzynie jakoś żyły :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 Chodziło mi o wibracje spowodowane uszkodzoną dwumasą jakie były u mnie w OBK Diesel - od tego skrzynia może prędzej paść a nie od jednomasy na której pracuje jak złoto - potwierdzam minimalnie niższą kulturę podczas zmiany z 1 na 2-kę przy pierwszych 5 km jazdy po mieście , teraz gdy się przyzwyczaiłem jest naprawdę super . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 pity, sprawdź czy sprzęgło które masz nie smaży się podczas holowania czegoś cięższego Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 Sprawdzę , jutro będę ciągnął przyczepę ok 700 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Zawsze ciekawią mnie tematy, w których opisywane są przypadki poprawienia fabrycznych rozwiązań Ostatnio wymieniliśmy sprzęgło w samochodzie mojego klienta, Outback 2.0D, 2008 rok przebieg, 86 tyś km. Tarczy wystarczyło jeszcze na jakieś 10-15 tyś km Dwumasa cała Więcej przykładów? Legacy Kombi 2.0 D, 2008 rok, przebieg 180 tyś km, oryginalne sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, dwumasa Taki egzemplarz? Miał "gość" farta 8) Pozwolę sobie dodać, że mówimy cały czas o modelach z 5-biegową skrzynią, gdzie zdecydowanie częście dochodziło do spalenia tarczy sprzęgła Nie bardzo rozumiem "koniec problemów" :roll: Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem. Pozdrowienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Nie bardzo rozumiem "koniec problemów" koniec problemów z dwumasą....nie ma jej... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem. "Problem" sprzęgła ma dwa aspekty: - rozwiązanie techniczne (wielkość, materiały), które wg mnie jest w porządku; - rozwiązanie sterowania (m.in skok sprzęgła) które w wyjściowej wersji jest zbyt sportowe i nie każdemu może leżeć (tutaj inżynierowie FHI się nie popisali, Boxer Diesel ma służyć jednak w innym celu niż STI). Po pojawieniu się aktualizacji, wynika, że wszystko jest w porządku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raju Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Z uporem maniaka będę twierdził, że problem ze sprzęgłem w samochodach Subaru nie występował. Błąd czynnika ludzkiego - owszem. "Problem" sprzęgła ma dwa aspekty: - rozwiązanie techniczne (wielkość, materiały), które wg mnie jest w porządku; - rozwiązanie sterowania (m.in skok sprzęgła) które w wyjściowej wersji jest zbyt sportowe i nie każdemu może leżeć (tutaj inżynierowie FHI się nie popisali, Boxer Diesel ma służyć jednak w innym celu niż STI). Po pojawieniu się aktualizacji, wynika, że wszystko jest w porządku. i tu znowu brakuje mi możliwości kliknięcia "I like" Link to comment Share on other sites More sharing options...
pity Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 pity, sprawdź czy sprzęgło które masz nie smaży się podczas holowania czegoś cięższego Dziś sprawdziłem , przyczepa ok 700 kg z quadem, jeździłem po "nieutwardzonej" drodze - jeśli znasz drogę na poligon wrocławski i sam wjazd na poligon (kupa piachu). Generalnie jest super ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now