socko Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Jak ktos kupuje np. takiego passata to znaczy, ze go wali jak auto jezdzi. Tia... np takiego W8. Techniczny banal, prawda? Podobnie skrzynie DSG to banal, prawda? Przejedz sie po kretej drodze innym banalem - Mondeo (mowie o normalnych warunkach, nie o sniegu). O dziwo wiekszy fun niz w Legacy, nie? Ale w Fordzie wiedza jak zrobic dobry uklad kierowniczy. Subaru to swietne samochody, ale nie mozna miec klapek na oczach. Technika poszla do przodu w ciagu ostatnich 20 lat, a Subaru zatrzymalo sie mniej wiecej na poziomie Legacy Turbo, ktore na tamte czasy bylo swietnym samochodem :-) ale konkurencja tez poszla do przodu :-) Do tego subaru wzbudzaja emocje Zwlaszcza nowy Forester diesel... Emocje wzbudza STI, ale z nim "zwykle" Subaru naprawde maja malo wspolnego, bo bokser bokserowi i AWD vs AWD STI nierowne :-) A jezeli chodzi o zalety nisko polozonego srodka ciezkosi oraz symetrycznego napedu AWD, to... Miski Evo w Nce od 15 lat pokazuja, ze nie ma to az takiego znaczenia dla prowadzenia pojazdu, i to w warunkach, gdzie znaczenie powinno miec najwieksze - tzn w rajdach. Bez dwoch zdan natomiast warto jezdzic Subaru ze wzgledu na to forum :-) O bulgocie w turbolotach nawet nie wspominam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej166 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 cześć, może i za szybko na moją wypowiedź, pt. nie mów hop, itd. przejechałem swoim legacy raptem 5 kkm i o ile mogę coś powiedzieć o samej jeździe to o awaryjności jedynie to co było wymienione za poprzedniego właściciela, czyli sprzęgło i wąż od podciśnienia. a jeśli chodzi o samo auto, to mam porównanie do Hond. powiem, że jest... mega inaczej. są pozytywy jak napęd, nisko osadzony fotel, zwieszenie. ale są też pomyłki jak np. sterowanie klimą dwustrefową bez możliwości ustawienia jednej temp jednym pokrętłem, słabiutkie audio, czy dziwaczna materiałowa klapka na klapie bagażnika. ogólnie bardzo duży pozytyw, ale póki co legacy nie zawładnęło mną do reszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 ale są też pomyłki jak np. sterowanie klimą dwustrefową bez możliwości ustawienia jednej temp jednym pokrętłem, nie po to inżynierowie subaru męczyli się z projektowaniem auta 3 lata by jakiś kowalski krytykował ich rozwiązanie techniczne (bez urazy ) jak sama nazwa wskazuje ma to służyć do tego ze kierowca może sobie ustawić zimniej a pasażer cieplej , szczególnie to wskazane jest przy małych dzieciach - ich organizm nie jest aż tak odporny jak organizm dorosłego człowieka. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 ale są też pomyłki jak np. sterowanie klimą dwustrefową bez możliwości ustawienia jednej temp jednym pokrętłem, nie po to inżynierowie subaru męczyli się z projektowaniem auta 3 lata by jakiś kowalski krytykował ich rozwiązanie techniczne (bez urazy ) jak sama nazwa wskazuje ma to służyć do tego ze kierowca może sobie ustawić zimniej a pasażer cieplej , szczególnie to wskazane jest przy małych dzieciach - ich organizm nie jest aż tak odporny jak organizm dorosłego człowieka. Wiesz, w VW masz dodatkowy przycisk, ktorym wybierasz, czy chcesz regulowac obie strefy oddzielnie, czy chcesz miec jedna temperature dla calosci. Wtedy wystarcza jedno pokretlo do regulacji. Drobiazg, ale... jak widac sie przydaje :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 kwestia przyzwyczajenia i obycia z autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Pomyslalem, ze i ja dorzuce swoje trzy grosze... Auto jest z 2004 roku, przebieg 135tys km z czego sam przejechalem 20tys w 1.5 roku. Jedyna rzecz, ktora musialem w tym czasie wymienic to lozysko docisku sprzegla jako, ze zaczelo halasowac mniej wiecej po 10tys km od zakupu. Przy tej samej robocie zmienilem cale sprzeglo i dwumase (cwierkala juz dosc glosno) na zestaw rekomendowany przez Subaru (flexi-flywheel). Przyznam, ze troche nie bylo mi w smak wydawac tyle pieniedzy zaraz po zakupie auta, ale jak sie okazalo dzieki m.in. temu forum nie tylko ja mialem ten problem. Dodatkowo wymienilem uszczelke przy dyferencjale z przodu, bo po powtornym osadzeniu prawej polosi olej skrzyni biegow zaczal sobie wyciekac. I to na tyle jesli chodzi o problemy z autem (odpukac w niemalowane). Co do pozytywow. Auto wzbudza zainteresowanie, pasazerowie chwala ladny i dobrze wykonczony srodek, ale przede wszystkim jak dobrze jezdzi (bez szarpniec itd, najbardziej odpowiednie bylo by tu po angielsku "smooth"). Miejsca w srodku wydaje sie byc wystarczajaco - nie tak duzo moze jak w mondeo, ale wiecej niz w BMW3 czy Saab'ie 93. Deska rozdzielcza jest dobrze rozplanowana, wszystko pod reka i logicznie ulozone. Klima swietna - jezdze na ustawieniu "auto" caly rok ustawiajac tylko temperature i o nic wiecej nie musze sie martwic. Radio jest ok, zaden ze mnie meloman - dla mnie gra wystarczajaco dobrze. Prowadzenie i silnik. Auto ma tylko 138hp wiec rewelacji nie ma jesli chodzi o czyste przyspieszenie. Jest to wystarczajaca moc zeby sie poruszac, a i jak trzeba silnik kreci sie "do czerwonego" dosc ochoczo. Dzwiek spod maski jest przy tym mily dla ucha - charakterystyczny dla boxera. Co jest rewelacyjne natomiast to prowadzenie - swietna trakcja i dzieki relatywnie niewielkiej masie 1.35t sprawia, ze im bardziej kreta droga tym wieksza frajda z jazdy. Generalnie auto spelnia moje oczekiwania i prawde mowiac nawet ostatnio zastanawialem sie teoretycznie na co moglbym je zamienic w przyszlosci i wymyslilem - Legacy 2007/8 kombi po facelift'cie - jeszcze lepiej wyglada. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej166 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 kwestia przyzwyczajenia i obycia z autem. dla uczciwości dodam, że klimatyzacja dobrze "trzyma" zadaną temperaturę, więc kręcenia jest mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 kwestia przyzwyczajenia i obycia z autem. dla uczciwości dodam, że klimatyzacja dobrze "trzyma" zadaną temperaturę, więc kręcenia jest mało czyzby sie cos zmienilo ?? Powszechna oponia o auto A/c w 4g jest taka, ze pokretlo z wyswietlaczem temp jest tylko orientacyjne :roll: i niestety u mnie tez tak jest. Latem musi byc 19C zeby chlodzil a zima 24C, zeby grzalo :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Powszechna oponia o auto A/c w 4g ja mam 3g. Nie sprawdzałem jak wygląda trzymanie temperatury. Używam "AUTO" cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Powszechna oponia o auto A/c w 4g ja mam 3g. Nie sprawdzałem jak wygląda trzymanie temperatury. Używam "AUTO" cały czas. Na auto wariuje jeszcze bardziej. problem jest w tym, ze czujnik nie ma wymuszonego przeplywu powietrza tak jak w innych autach, dlatego czas reakcji jest baaardzo dlugi. Na forach w US byly nawet manuale dot wstawienia mikrowiatraczka - podobno pomaga. Ja postanowilem, ze ten "automat" bede traktowal z przymruzeniem oka a sterowal cieplej - zimniej galka zmiany temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 czyzby sie cos zmienilo ?? Powszechna oponia o auto A/c w 4g jest taka, ze pokretlo z wyswietlaczem temp jest tylko orientacyjne :roll: i niestety u mnie tez tak jest. Latem musi byc 19C zeby chlodzil a zima 24C, zeby grzalo :? W Legacy IV po liftingu (od MY'07) nie zaobserwowałem powyższych problemów z klimatyzacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej166 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 czyzby sie cos zmienilo ?? Powszechna oponia o auto A/c w 4g jest taka, ze pokretlo z wyswietlaczem temp jest tylko orientacyjne :roll: i niestety u mnie tez tak jest. Latem musi byc 19C zeby chlodzil a zima 24C, zeby grzalo :? W Legacy IV po liftingu (od MY'07) nie zaobserwowałem powyższych problemów z klimatyzacją. Doceniam Legacy właśnie za to, że i w lecie i zimie ustawiam zbliżoną temperaturę. To oznacza, że układ działa, czyli mam przeciwną sytuację do opisywanej przez so what!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 A u mnie w 3g ten skubany czujnik temperatury działa dobrze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Doceniam Legacy właśnie za to, że i w lecie i zimie ustawiam zbliżoną temperaturę. To oznacza, że układ działa, czyli mam przeciwną sytuację do opisywanej przez so what!. Właśnie to napisałem. Nie mam wskazanych sherif'a problemów z klimatyzacją. U nie wszystko działa ok :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Przy tych wpisach „alfa” wydaje się synonimem bezawaryjności Z takim podejściem to kupisz max VW Borę albo Omegę... Jeździłem 3 lata Accordem 2.0 - bezwypadkowy / bezawaryjny (tzn. wymienione 2 tuleje oraz akumulator) 116KM spalanie 11l/100km Jeździłem 3 lata Alfą 156 2.4 - bezwypadkowa / bezawaryjna (wymienione 2 żarówki, 2 wahacze przednie) 204KM spalanie 7-8l/100km Ale jeśli siedzi w Tobie idea zakupu Subaru to po co sobie odmawiać. Samochodu nie kupuje się przeważnie na całe życie Kieruj się tylko realnymi zasadami i nie szukaj najmłodszych, najlepiej wyposażonych za najmniejsze pieniądze, bo kupisz ulepa, z którym ciężko będzie dojść do ładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Doceniam Legacy właśnie za to, że i w lecie i zimie ustawiam zbliżoną temperaturę. To oznacza, że układ działa, czyli mam przeciwną sytuację do opisywanej przez so what!. Właśnie to napisałem. Nie mam wskazanych sherif'a problemów z klimatyzacją. U nie wszystko działa ok :wink: Czyli penie zmieniajac sterowanie i panel w 2007 poprawili ten problem - dobrze, ze przynajmniej to :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Drobna różnica jest, w Outbacku są amortyzatory samopoziomujące, które nie są tak trwałe jak konwencjonalne. Ponadto koszt ich wymiany jest znacząco większy.Co do poziomowanych amorow, to powiem szczerze widzialem jedynie pojedyncze posty i na ogol dotyczy to Forestera. Wg opinii mojego serwisu problemy moga sie zaczac pow 160kkm, ale jest sporo autek pow 200kkm ze sprawnymi amorami. Moj dzisiaj przy dokladnie 190kkm przeszedl bezproblemu kolejny przeglad w SKP :wink: . Nawet jezeli padna one po owych 200kkm i sa drozsze niz kostrukcje w ktorych wytrzymuja 100kkm to i tak jest to na plus. "Szukam, szukania mi trzeba" cytując Wolną Grupę Bukowina . Było, dość sporo, nawet dzisiaj temat dotyczący sprawy się pojawił 2.5 europa samopoziom ??? Tak, tyle, ze za to w LGC siadaja sprezyny z tylu i jest to niestety dosc czesty przypadek. Nie słyszałem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Drobna różnica jest, w Outbacku są amortyzatory samopoziomujące, które nie są tak trwałe jak konwencjonalne. Ponadto koszt ich wymiany jest znacząco większy.Co do poziomowanych amorow, to powiem szczerze widzialem jedynie pojedyncze posty i na ogol dotyczy to Forestera. Wg opinii mojego serwisu problemy moga sie zaczac pow 160kkm, ale jest sporo autek pow 200kkm ze sprawnymi amorami. Moj dzisiaj przy dokladnie 190kkm przeszedl bezproblemu kolejny przeglad w SKP :wink: . Nawet jezeli padna one po owych 200kkm i sa drozsze niz kostrukcje w ktorych wytrzymuja 100kkm to i tak jest to na plus. "Szukam, szukania mi trzeba" cytując Wolną Grupę Bukowina . Było, dość sporo, nawet dzisiaj temat dotyczący sprawy się pojawił 2.5 europa samopoziom ??? Tak, tyle, ze za to w LGC siadaja sprezyny z tylu i jest to niestety dosc czesty przypadek. Nie słyszałem :roll: Tak jak pisalem: Forek. Odnosnie siadania tylu w LGC, bylo tego duzo swego czasu, pytanie w stylu: dlaczego tyl tak siedzi, albo czy da sie wstawic wyzsze sprezyny od OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Tak jak pisalem: Forek. "Mówił dziad do obrazu..." Proponuję przeczytać treść postu w załączony wątku. Mam OBKa 2.5 z samopoziomującymi amorami i niestety na własnym organizmie sprawdziłem jaka jest ich cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Odnosnie siadania tylu w LGC, bylo tego duzo swego czasu, pytanie w stylu: dlaczego tyl tak siedzi, albo czy da sie wstawic wyzsze sprezyny od OBK. AFAIK tylko egzemplarze z butla na LPG cierpia na te przypadlosc T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 21 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 AFAIK tylko egzemplarze z butla na LPG cierpia na te przypadlosc Przede wszystkim egzemplarze do MY'06 włącznie. Nawet bez LPG. Po liftingu (od MY'07) tył już tak bardzo nie siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
negate Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 witam, podpinam się, mam nadzieję, że w dobrym miejscu. z czego wynikają różnice w obudowie tunelu? model 2007 zagospodarowanie grodzi między kierowcą i pasażerem podoba mi się, wygląda fajnie i ergonomicznie (chodzi mi o miejsce na kubki, to ważne w trasie). ale w większości równoległych rocznikowo modeli widzę głównie ten nieco badziewny schowek z roletką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Growler Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Nie chcę narażać się części/ większości użytkowników forum, ale automat w Subaru to nie to... I nie chodzi mi tylko o charakter aut predysponujących do manuala, ale zwyczajnie automaty w Subaru są mega wolne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 z czego wynikają różnice w obudowie tunelu? Wersja US (roleta), wersja EU (uchwyty na kubki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Wersja US (roleta), wersja EU (uchwyty na kubki). A z czego to wynika?? Bo ja mam roletę i wcale nie jest to wersja US. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się