carfit Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem Impreza STI EU i powiem szczerze jestem trochę zaskoczony zużyciem paliwa. Zaznaczam że samochód jest "dłubnięty" inna turbina, wtryskiwacze, pompa paliwa, wydech Devil, i zmienione oprogramowanie ECU. ma przebieg 18 000. Kupując myślałem że bedzie palił do 20l/100. Okazuję się że jeżdząc w mieście i używając mocno pedału gazu pali ok 33litrów. Zrobiłem 155km na 48 litrach paliwa 98 Suprema Statoil. Czym jest to spowodoewane?? Czy jest to normalne, czy może przez cięzką nogę czy przez przeróbki, a może bo też takie opinie słyszałem, że samochód jeszcze nie jest w pełni dotarty. Prosze o Waszę opinie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 zalezy głw od "swobody" prawej nogi... aaa no i fantazji :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WJR Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Kwestja techniki jazdy samochody z turbodoładowaniem mają nw zwyczaju kotłować nieograniczone ilości paliwa przy wyższych obrotach. Ja miałem ten sam problem (może nie aż 33 litry tylko 18 ) jak przesiadłem sie z wolnossącego samochodu do Lancera EVO. Po 2 miesiacach zszedłem ze spalaniem do 15,5 litra (na lotnisku 23 litry), ale ostatnio okazało się, że przy normalnej jeżdzie znajomu kierowca wyścigowy spalił 13 litrów. cały skopuł tkwi w obrotach, silniki z turbiną maja maksymalny moment obrotowy w okolicach 3000 RPM (mówię o EVO na Imprezach sie nie znam) przy oryginalnej turbinie, jeżeli nie chcesz osiągać zawrotnych predkości to przy 5000 RPM wrzycasz kolejny bieg, a i tak jesteś najszybszy w okolicy 8) . Jeżeli masz dłubniety samochód i dużą turbinę to moment przesunął sie pewnie do 4,5 K RPM. Co oznacza, że musisz generalnie jeżdzić w górnym zakresie obrotów= palisz hektolitry benzyny. spróbuj niżej kręcić samochód i nie zbliżac sie przy każdej zmianie biegów do czerwonego pola to będzie lepiej. Powodzenia (silnej woli, podobno Joga jest dobra) WJR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Wszystki uturbione palą ile wlejesz, jak mocno naciskasz to się nie zdziw Ale rekordu jesze nie ustanowiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 a ile wynosi rekord??? tak z ciekawości choć nie będę to dego dążył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 45-55 chyba coś koło tego należy chyba do michala???? albo Dyrekcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 45-55 chyba coś koło tego należy chyba do michala???? albo Dyrekcji a ja zjezdzilem caly bak w 25 minut (zatankowany na fulla przed hmmm jazda brawurowa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Moj rekord to wspomniane 55l Pb99 - ustanowiony na torze. W ostatni weekend w warunkach zimowych na torze przejechalem 112km po czym zatankowalem do odbicia 58 litry W miescie auto pali mi przy normalnej jezdzie 14-15l, przy bardzo dynamicznej 18-20l. Jak osiagnac w miescie spalanie rzedu 33l sam nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Jak osiagnac w miescie spalanie rzedu 33l sam nie wiem... Możemy spróbować jak masz czas i stawiasz wahę ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart1000 Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 No niezle Carfit Ja tez zaraz po kupnie bylem zszokowany bo na baku robilem 150-200km co dawalo max spalanie nawet ponad 30l/100km Teraz nauczylem sie ze jezdzac do ok 4000rpm i od czasu do czasu deptajac moge zejsc do 15-17l/100km. Ale nie ma sie co oszukiwac zazwyczaj konczy sie to spalaniem 20 :wink: Za to na trasie przy predkosci ok 140kmh( czasem troche szybciej czasem wolniej) wyszlo mi spalanie ok 12l wiec nie jest tak zle, jakbym sie bardziej staral to mysle ze daloby sie jeszcze troche zaoszczedzic, tylko ze to co zaoszczedzisz na benzynie stracisz na nerwach No ale jakby na to nie patrzec to Twoje auto musi palic wiecej niz np. moje bo moc sie bierze wkoncu ze spalonego paliwa :wink: Jak juz jestesmy przy temacie spalania to moze jeszcze wspomne ze pratycznie caly czas jezdzilem na vpower 99 dopiero ostatni bak postanowilem zalac na BP U98 i jestem podwojnie zaskoczony , po piwersze jest 75gr taniej na litrze a po drugie mam wrazenie ze auto mniej pali :roll: tzn przy dosc ostrej jezdzie spalanie wyszlo mi ok 19l/100km, przy podobnym stylu jazdy na vpower 99 mam wrazenie ze w 20l bym sie nie zmiescil... Teraz jak zaleje znowu pelny bak to bede sie staral nie przeginac i zobaczyc na ile jestem w stanie zejsc na U98 i czy rzeczywiscie bedzie jakas roznica w porownaniu do shella... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Jeżdząc zimową porą w szególności po śnieg bokami licz się z dużym zurzyciem. 2 godziny jazdy po śniegu na Evolution zaowocowały u mnie zurzyciem 35l/100km. A mam to tylko ~220KM. A co do zurzycia, to poprostu japończyki z turbo tak ile wlejesz tyle pali, a w zime jakby więcej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 carfit, cos duzo :roll: moze za bardzo go obciazasz na niskich obrotach? moze na zbyt wysokich biegach jezdzisz? trzymaj obroty nie za niskie i nie za wysokie... tak 2,5 k -> 5,5 k - bedzie dynamicznie i ekonomicznie - sprobuj... nie naciskaj mocno gazu wczesniej niz 3,5 k - bo wtedy obciazasz bez efektu (u Ciebie moment i tak jest wyzej najprawdopodobniej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JotEn Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 carfit a ile Ci pali w trasie przy naprawdę oszczędnej spokojnej jeździe - jak powyżej 14-15 to dziwne :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 dzieki za wszytskie opinie , troche sie uspokoiłem. Na trasie pali ok 20l ale naprawde go nieoszczędzam. W Polsce poza autostradami (nielicznymi) nie da sie oszczędnie jeździć, wszedzie korki, marudy, i kusi przycisnąć przy wyprzedzaniu. A nie daj Bóg doczepi się jakaś BMW czy jakies wiejskie GTI i chce sie pościgać............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 carfit ja naprawdę nie chcę sobie wyobrażać Twojego stylu jazdy.... ja przy 300KM uzyskuję takie zuzycie paliwa w warunkach OEsowych gdzie trzymam gaz dno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JotEn Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 dzieki za wszytskie opinie , troche sie uspokoiłem. Na trasie pali ok 20l ale naprawde go nieoszczędzam. W Polsce poza autostradami (nielicznymi) nie da sie oszczędnie jeździć, wszedzie korki, marudy, i kusi przycisnąć przy wyprzedzaniu. da się - jadąc szybko ( ale w granicach "zdrowego" rozsądku ) Warszawa-Gdańsk będziesz przy umiarkowanym tłoku 15-20 min wcześniej niz jak bedziesz jechal 2,5rpm na 5. spokojnie bez nerwów - a spalisz min 3-4l/100 więcej Kwestia tego czy zawsze zabawa jest priorytetem. w Niemczech robili testy i puścili z Hamburga do Monachium A8 i jakieś stare cudo chyba 2CV - oba jechały na maksimum możliwości. Audi było 20 min wczesniej. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę tłok na ich autostradach w ciagu dnia. Nie sprawdza to sie w nocy. A nie daj Bóg doczepi się jakaś BMW czy jakies wiejskie GTI i chce sie pościgać............ to co innego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vampeer Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 a ja zauwazylem ze w zimie (slisko) pali wmniej jak bylo sucho to dochodzilem do 25 po miescie. jak sie zrobilo slisko to sila rzeczy tak bardzo cisnac sie nie da i spalanie spadlo tak do 20 ale czy to wazne? i tak taniej niz na gokartach... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 carfit, pewnie masz cos na ksztalt 3 (lub wyzszego) zestawu w mapteku. okolice 350+ koni ? na "oparach" nie pojezdzisz, ale chyba okolice 3 litrow mozna spokojnie zejsc ze spalaniem (jezdzac bardziej plynnie, co nie znaczy wolno). tak jak pisze ogs, czyli od okolic 2500 obr., to pewnie u ciebie nie mozliwe bo si jeszcze sie nie budzi (co innego seryjny wrx, szczegolnie odetkany) :?: . pozdr ps. jakies wykresy, opis techniczny :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 ale czy to wazne? i tak taniej niz na gokartach... :wink: No w przeliczeniu złotówek na kilometr to impreza mogła by i 100/100 palić i będzie tańsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2005 Jak juz jestesmy przy temacie spalania to moze jeszcze wspomne ze pratycznie caly czas jezdzilem na vpower 99 dopiero ostatni bak postanowilem zalac na BP U98 i jestem podwojnie zaskoczony , po piwersze jest 75gr taniej na litrze a po drugie mam wrazenie ze auto mniej pali W moim aucie jest identycznie. Silnik zuzywa wiecej VPb99 niz UPb98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 hehehe no to moja Justyna pali średnio raptem 7,8-8l/100km. No ale to tylko 50kW/68kucy. W tym tygodniu czas na kolejne karmienie (3 z kolei ) więc zobaczymy czy to reguła czy tylko koszty radości z AWD PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario-wrx Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 A mi pali srednio 6 l na 100 KM :-) .... a megana mi pali 11 l na 100 KM wiec STI to mistrz jazdy o kropelce na KM :-) PS. KM=HP :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norveg Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 A mi pali srednio 6 l na 100 KM :-) .... a megana mi pali 11 l na 100 KM wiec STI to mistrz jazdy o kropelce na KM :-) PS. KM=HP :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 mi pali osiem i pół do dziewięciu na sto . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrados Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 hehehe no to moja Justyna pali średnio raptem 7,8-8l/100km. No ale to tylko 50kW/68kucy. W tym tygodniu czas na kolejne karmienie (3 z kolei ) więc zobaczymy czy to reguła czy tylko koszty radości z AWD PZDR! Hmm... a moja Justyna za pierwszym razem wciagnela 13 litrow... potem juz tylko 8.5 ale jezdzilem jak dziadek... hmm cos mi duzo pali :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi