Skocz do zawartości

ILE PALI NA 100KM ???


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem nowym użytkownikiem Impreza STI EU i powiem szczerze jestem trochę zaskoczony zużyciem paliwa. Zaznaczam że samochód jest "dłubnięty" inna turbina, wtryskiwacze, pompa paliwa, wydech Devil, i zmienione oprogramowanie ECU. ma przebieg 18 000. Kupując myślałem że bedzie palił do 20l/100. Okazuję się że jeżdząc w mieście i używając mocno pedału gazu pali ok 33litrów. Zrobiłem 155km na 48 litrach paliwa 98 Suprema Statoil. Czym jest to spowodoewane??

Czy jest to normalne, czy może przez cięzką nogę czy przez przeróbki, a może bo też takie opinie słyszałem, że samochód jeszcze nie jest w pełni dotarty.

Prosze o Waszę opinie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kwestja techniki jazdy

 

samochody z turbodoładowaniem mają nw zwyczaju kotłować nieograniczone ilości paliwa przy wyższych obrotach.

 

Ja miałem ten sam problem (może nie aż 33 litry tylko 18 ) jak przesiadłem sie z wolnossącego samochodu do Lancera EVO.

Po 2 miesiacach zszedłem ze spalaniem do 15,5 litra (na lotnisku 23 litry), ale ostatnio okazało się, że przy normalnej jeżdzie znajomu kierowca wyścigowy spalił 13 litrów.

 

cały skopuł tkwi w obrotach, silniki z turbiną maja maksymalny moment obrotowy w okolicach 3000 RPM (mówię o EVO na Imprezach sie nie znam) przy oryginalnej turbinie, jeżeli nie chcesz osiągać zawrotnych predkości to przy 5000 RPM wrzycasz kolejny bieg, a i tak jesteś najszybszy w okolicy 8) .

 

Jeżeli masz dłubniety samochód i dużą turbinę to moment przesunął sie pewnie do 4,5 K RPM.

Co oznacza, że musisz generalnie jeżdzić w górnym zakresie obrotów= palisz hektolitry benzyny.

spróbuj niżej kręcić samochód i nie zbliżac sie przy każdej zmianie biegów do czerwonego pola to będzie lepiej.

Powodzenia (silnej woli, podobno Joga jest dobra)

WJR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj rekord to wspomniane 55l Pb99 - ustanowiony na torze. W ostatni weekend w warunkach zimowych na torze przejechalem 112km po czym zatankowalem do odbicia 58 litry :D W miescie auto pali mi przy normalnej jezdzie 14-15l, przy bardzo dynamicznej 18-20l. Jak osiagnac w miescie spalanie rzedu 33l sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezle Carfit :lol:

Ja tez zaraz po kupnie bylem zszokowany bo na baku robilem 150-200km

co dawalo max spalanie nawet ponad 30l/100km

Teraz nauczylem sie ze jezdzac do ok 4000rpm i od czasu do czasu deptajac moge zejsc do 15-17l/100km.

Ale nie ma sie co oszukiwac zazwyczaj konczy sie to spalaniem 20 :wink:

Za to na trasie przy predkosci ok 140kmh( czasem troche szybciej czasem wolniej) wyszlo mi spalanie ok 12l wiec nie jest tak zle, jakbym sie bardziej staral to mysle ze daloby sie jeszcze troche zaoszczedzic, tylko ze to co zaoszczedzisz na benzynie stracisz na nerwach :evil:

 

No ale jakby na to nie patrzec to Twoje auto musi palic wiecej niz np. moje bo moc sie bierze wkoncu ze spalonego paliwa :wink:

 

Jak juz jestesmy przy temacie spalania to moze jeszcze wspomne ze pratycznie caly czas jezdzilem na vpower 99 dopiero ostatni bak postanowilem zalac na BP U98 i jestem podwojnie zaskoczony , po piwersze jest 75gr taniej na litrze a po drugie mam wrazenie ze auto mniej pali :roll: tzn przy dosc ostrej jezdzie spalanie wyszlo mi ok 19l/100km, przy podobnym stylu jazdy na vpower 99 mam wrazenie ze w 20l bym sie nie zmiescil...

Teraz jak zaleje znowu pelny bak to bede sie staral nie przeginac i zobaczyc na ile jestem w stanie zejsc na U98 i czy rzeczywiscie bedzie jakas roznica w porownaniu do shella...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdząc zimową porą w szególności po śnieg bokami licz się z dużym zurzyciem. 2 godziny jazdy po śniegu na Evolution zaowocowały u mnie zurzyciem 35l/100km. A mam to tylko ~220KM. A co do zurzycia, to poprostu japończyki z turbo tak ile wlejesz tyle pali, a w zime jakby więcej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, cos duzo :roll: moze za bardzo go obciazasz na niskich obrotach? moze na zbyt wysokich biegach jezdzisz? trzymaj obroty nie za niskie i nie za wysokie... tak 2,5 k -> 5,5 k - bedzie dynamicznie i ekonomicznie - sprobuj... nie naciskaj mocno gazu wczesniej niz 3,5 k - bo wtedy obciazasz bez efektu (u Ciebie moment i tak jest wyzej najprawdopodobniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszytskie opinie , troche sie uspokoiłem. Na trasie pali ok 20l ale naprawde go nieoszczędzam. W Polsce poza autostradami (nielicznymi) nie da sie oszczędnie jeździć, wszedzie korki, marudy, i kusi przycisnąć przy wyprzedzaniu. A nie daj Bóg doczepi się jakaś BMW czy jakies wiejskie GTI i chce sie pościgać............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszytskie opinie , troche sie uspokoiłem. Na trasie pali ok 20l ale naprawde go nieoszczędzam. W Polsce poza autostradami (nielicznymi) nie da sie oszczędnie jeździć, wszedzie korki, marudy, i kusi przycisnąć przy wyprzedzaniu.

 

da się - jadąc szybko ( ale w granicach "zdrowego" rozsądku ) Warszawa-Gdańsk będziesz przy umiarkowanym tłoku 15-20 min wcześniej niz jak bedziesz jechal 2,5rpm na 5. spokojnie bez nerwów - a spalisz min 3-4l/100 więcej

Kwestia tego czy zawsze zabawa jest priorytetem.

 

w Niemczech robili testy i puścili z Hamburga do Monachium A8 i jakieś stare cudo chyba 2CV - oba jechały na maksimum możliwości. Audi było 20 min wczesniej. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę tłok na ich autostradach w ciagu dnia. Nie sprawdza to sie w nocy.

 

A nie daj Bóg doczepi się jakaś BMW czy jakies wiejskie GTI i chce sie pościgać............

 

to co innego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, pewnie masz cos na ksztalt 3 (lub wyzszego) zestawu w mapteku.

okolice 350+ koni ? na "oparach" nie pojezdzisz, ale chyba okolice 3 litrow

mozna spokojnie zejsc ze spalaniem (jezdzac bardziej plynnie, co nie znaczy wolno).

tak jak pisze ogs, czyli od okolic 2500 obr., to pewnie u ciebie nie mozliwe bo si

jeszcze sie nie budzi (co innego seryjny wrx, szczegolnie odetkany) :idea: :?: .

 

pozdr

 

 

ps. jakies wykresy, opis techniczny :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz jestesmy przy temacie spalania to moze jeszcze wspomne ze pratycznie caly czas jezdzilem na vpower 99 dopiero ostatni bak postanowilem zalac na BP U98 i jestem podwojnie zaskoczony , po piwersze jest 75gr taniej na litrze a po drugie mam wrazenie ze auto mniej pali

 

W moim aucie jest identycznie. Silnik zuzywa wiecej VPb99 niz UPb98 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
hehehe no to moja Justyna pali średnio raptem 7,8-8l/100km. No ale to tylko 50kW/68kucy. :) W tym tygodniu czas na kolejne karmienie (3 z kolei :) ) więc zobaczymy czy to reguła czy tylko koszty radości z AWD :)

PZDR!

 

Hmm... a moja Justyna za pierwszym razem wciagnela 13 litrow... potem juz tylko 8.5 ale jezdzilem jak dziadek... hmm cos mi duzo pali :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...