Skocz do zawartości

Co wybrać: 3.0 vs. 2.0D


conci

Rekomendowane odpowiedzi

Ja stawiam na benzyne. Ja jeżdząc szybko i dynamicznie mam spalanie średnie 12.8 - głównie miasto ( do spółki z żoną - ona obniża średnią ) - radze model w automacie juz w wersji s SI drive - skrzynia ciekawiej chodzi choć uważam że start ma słabszy niż manual bo z samego dołu musi się wkręcać - ale komfort. Wszystko fajnie tylko hamulce słabe, 20 tysiaków i już następne tarcze bo poprzednie się pogieły... jest pare niedoróbek...

 

... brałbym benzynke dużą - w trasie potrafi mi zejść do 9.6 przy szybkiej jeżdzie....ale bez wariactw

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bierz dyszla jest poporstu bardziej lansiarki głośniej chodzi każdy się dziwi że boxer diesel a sprzęgłem się nie martw bo po co jak rozpieprzysz to się będziesz martwił, jak robisz 30 tyś rocznie i chcesz tanio jeździć to bierz dyszla albo benzynę max 1,4 i masz tanio. Jak chcesz mieć fun z jazdy większy to weź H6 tylko nie płacz ,że wciąga 18l/100km to tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 2.0D chyba ma ponad 10sec do 100 :D

 

12,7 8)

Poprzedni model Legacy (MY'09) w wersji kombi ma 8,9 s (0-100 km/h) :arrow: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... gacy09.pdf

Aktualny model Legacy kombi: 9,6 s (0-100 km/h) :arrow: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... pec-19.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 2.0D chyba ma ponad 10sec do 100 :D

 

12,7 8)

Poprzedni model Legacy (MY'09) w wersji kombi ma 8,9 s (0-100 km/h) :arrow: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... gacy09.pdf

Aktualny model Legacy kombi: 9,6 s (0-100 km/h) :arrow: http://www.subaru.de/fileadmin/download ... pec-19.pdf

Przeciez tutaj chodzi o Outbacka a nie o zwykle Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez tutaj chodzi o Outbacka a nie o zwykle Legacy.

Nie mogę się z Tobą zgodzić :P Ewidentnie chodzi o zwykłe Legacy:

Widzę, że każdy chwali co innego (swoje). :)

Jeżeli bierzemy pod uwagę przyspieszenie, to wg papierów 2.0D 8.7s, 3.0 Spec.B 6.9s do setki.

Pozdrawiam.

Legacy 2.0D chyba ma ponad 10sec do 100 :D

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pewnie będę skłaniał się ku wersji 3,0.

Powiem wam, że najchętniej kupiłbym Outbacka z silnikiem diesla i automatem od Audi :) Dla mnie byłoby to idealne połączenie.

 

Mam jeszcze jedno pytanie dot. H6, Czy te 297 Nm wystarcza?

 

kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie dot. H6, Czy te 297 Nm wystarcza?

Wystarcza. Moment mierzony na kołach będzie wyższy dla wersji H6 niż w przypadku 2.0 D. Wynika to z dłuższych przełożeń skrzyni biegów (mała elastyczność silnika diesla wymusza stosowanie dłuższych przełożeń, niż w przypadku silników benzynowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarcza. Moment mierzony na kołach będzie wyższy dla wersji H6 niż w przypadku 2.0 D. Wynika to z dłuższych przełożeń skrzyni biegów

Dodać należy, że jest to maksymalny moment dostarczany przez silnik (w benzynowym zwykle przy wyższych obrotach) przy pełnym obciążeniu (czyli przyśpieszanie z butem w podłodze). No, teraz jest w miarę kompletnie :mrgreen:

 

(mała elastyczność silnika diesla wymusza stosowanie dłuższych przełożeń, niż w przypadku silników benzynowych).
Odważne stwierdzenie :shock:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodać należy, że jest to masymalny moment osiągany przez silnik (w benzynowym zwykle przy wyższych obrotach) przy pełnym obciążeniu (czyli przyśpieszanie z butem w podłodze). No, teraz jest w miarę kompletnie :mrgreen:

Odnosiłem się do podanej przez Ciebie wartości. Niczego więc nie trzeba dodawać :P

 

Odważne stwierdzenie :shock:

 

Pozdr.

Niby dlaczego? Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych. Silnik elastyczny to silnik, w którym wysoki moment i moc występuje w jak najszerszym zakresie obrotów. Silnik diesla zdecydowanie nie jest silnikiem elastycznym.

Chyba, że pod pojęciem elastyczności rozumiesz bełkot dziennikarzy motoryzacyjnych, podających przyśpieszenie w określonym przedziale prędkości na określonym biegu. Idąc tym tropem ten sam silnik z np. 5-biegową skrzynią, będzie bardziej elastyczny od tego samego silnika ze skrzynią np. 7-biegową. Ten sam silnik będzie więc bardziej elastyczny od siebie samego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosiłem się do podanej przez Ciebie wartości. Niczego więc nie trzeba dodawać :P
IMO trzeba bo to nasuwa pytanie o charakterystykę napędu przy częściowych obciążeniach. A te na drodze występują częściej niż pełne :wink:

 

Niby dlaczego? Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych. Silnik elastyczny to silnik, w którym wysoki moment i moc występuje w jak najszerszym zakresie obrotów.
Idąc tym tropem, silnikiem doskonale elastycznym byłby taki, który zapewienia wysoki moment całym (bardzo szerokim) przedziale obrotów. Taki silnik nie potrzebowałby skrzyni biegów w ogóle. Czyli im mniej elastyczny silnik, tym potrzebuje więcej "bliższych" i krótszych przełożeń żeby "złapać" moment. A napisałeś coś zgoła odmiennego :P

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem, silnikiem doskonale elastycznym byłby taki, który zapewienia wysoki moment całym (bardzo szerokim) przedziale obrotów. Taki silnik nie potrzebowałby skrzyni biegów w ogóle.

 

Jest taki, elektryczny. Skrzynia jest zawsze potrzebna aby pojazd miał możliwość

np. osiągania wyższych prędkości obrotowych na kołach kosztem momentu (wysokie biegi).

 

Najprościej mówiąc skrzynia rozszerza możliwości silnika, obojętnie jakiego.

 

edit:

 

2.0D czy 3.0?

 

Jak jest na benzynke to H6 :!:

Świetny motor, powinni go też montować w Forkach i Imprezach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...