Skocz do zawartości

Co wybrać: 3.0 vs. 2.0D


conci

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zamieniłem 3 tygodnie temu Outbacka H6 na Volvo XC 60 z 2,4 dieslem./215 KM/.Jazda outbackiem mimo wyższego spalania była przyjemnością.W Volvie jestem utwierdzony w przekonaniu ,że diesel jest do ciągników rolniczych.Ciągle żałuję tej zamiany.Może z czasem mi przejdzie, w co nie wierzę.Subaru górą.Ale trzeba było spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem 3 tygodnie temu Outbacka H6 na Volvo XC 60 z 2,4 dieslem./215 KM/.Jazda outbackiem mimo wyższego spalania była przyjemnością.W Volvie jestem utwierdzony w przekonaniu ,że diesel jest do ciągników rolniczych.Ciągle żałuję tej zamiany.Może z czasem mi przejdzie, w co nie wierzę.Subaru górą.Ale trzeba było spróbować.

 

No cóż, miałem okazję jeździć tym autem i miałem takie samo odczucie, ale teraz kupiłem outbacka diesla i mogę powiedzieć to samo o Subaru. Chodzi ja ciężarówka ( tylko to spalanie:) ). Volvo można przynajmniej kupić automacie, a w zimie ogrzewanie działa po minucie (grzałka jak w większości innych diesli jest instalowana w standarcie - nie mówię o webasto. No i jest więcej miejsca w środku - jednak kupiłem Outbacka i jestem happy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W XC60 jest więcej miejsca w środku ? Czy aby na pewno ? Jeździłem kilka razy w XC90 i z przodu było porównywanie ale z tyłu to już naprawdę było znacznie ciaśniej niż w OBK MY10.

 

Adam12 masz rację. XC60 jest znacznie ciaśniejsze niż OBK MY10. XC60 jest wyższy a więc stąd może takie złudne poczucie przestronności ale jak zmierzymy ilość miejsca na nogi , wielkość kanap itd to OBK górą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości podsumowałem i przy OBK 5MT 70% miasto 30% trasa wychodzi mi ok 750 km na baku.

Uważam ten wynik za bardzo dobry - jazda względnie dynamiczna, podwyższone kombi full time 4x4.

Przestaje mi już brakować 180 KM TDI :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości podsumowałem i przy OBK 5MT 70% miasto 30% trasa wychodzi mi ok 750 km na baku.

Uważam ten wynik za bardzo dobry - jazda względnie dynamiczna, podwyższone kombi full time 4x4.

Przestaje mi już brakować 180 KM TDI :mrgreen:

 

 

750km na baku:roll: to wychodzi 8.3 litra w mieście. Mi zawsze wychodziło 500-550km przez prawie 4 lata i 130k km.

Jak wytrzymujesz takie "turlanie" ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

750km na baku:roll: to wychodzi 8.3 litra w mieście. Mi zawsze wychodziło 500-550km przez prawie 4 lata i 130k km.

Jak wytrzymujesz takie "turlanie" ? :mrgreen:

W boxer diesel ?? Widać miasto miastu nie równe.

Że nie zamulam nie będę udowadniał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdzilem OBK 2,5 MT 450 km na jednym baku ale butanu (56 L) na benzynie 640 km. teraz robie 800 km na ON.

Ostatnio S-Savona (potem 200 km Korsika)-S 1500 km. wedlug BC 7,0 a policzone przy tankowaniu 6,9 L/km :shock: BC sie uczy :D

Niemcy 360 km 160-180 k/h , CH 200 km 120km/h , I 130-150km/h Auto calkowicie zaladowane. Zuzycie oleju - zadne :D

Jest bardzo OK. 3,6 zuzylby pewnie przy takiej jezdzie srednio cos kolo 10-11 L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

750km na baku:roll: to wychodzi 8.3 litra w mieście. Mi zawsze wychodziło 500-550km przez prawie 4 lata i 130k km.

Jak wytrzymujesz takie "turlanie" ? :mrgreen:

W boxer diesel ?? Widać miasto miastu nie równe.

Że nie zamulam nie będę udowadniał :wink:

 

 

sorry zasugerowałem się, nie wiem czemu, że masz 2.5N/A 5MT.

 

PS. wczoraj rekord spalania. Wrocław - Torun - Wrocław => 600km pół zbiornika paliwa. To się nazywa walka :mrgreen:

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. wczoraj rekord spalania. Wrocław - Torun - Wrocław => 600km pół zbiornika paliwa.
czy Was już Bóg opuścił? Nie macie lepszych zajęć? :roll:

:P

 

ten wskaznik jest porabany po 500 km pokazuje pol baku a po 780 km zaprasza na stacje :evil:
Wskaźnik stanu paliwa rzadko ma przebieg liniowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprzeglo kosztuje ok. 1200 pln z wymiana, wiec nie wiem o co takie halo... :shock:

Z dwumasą?

 

dwumasa 3500

reszta 1200

właśnie robiłem po 120kkm i dwumasa była bez zarzutu (wymieniałem tarczę, docisk i łożysko oporowe)

dla mnie zaleta to zasięg 900km 8)

 

To są ceny z ASO. Ale już pojawił się zamiennik sprzęgła do diesla od Sachsa.

 

Komplet sprzęgło, koło zamachowe, docisk kosztuje 2200 zł brutto, zmiana ok. 500 zł brutto. Jak by oliczyć VAT i CIT to wychodzi ok. 1800 zł. Dużo się pytam? :P

 

Ktoś ma jeszcze jakieś ale do kosztu wymiany sprzęgła? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ja tam diesla nie polecam...:)

Sam mam takiego 2009, i powiem że po kupnie tego modelu i po przejechaniu 70tys. sam się rozglądam za benzyną..:)

a 2008 mają do dogrania wgrania nowy soft (lub już maja wgrany-problem z upalaniem sprzęgła i potem dwumasy) , bo auto z tego roku co szukasz... miało jak to nazywam "mały problem".. zrywało ze startu albo gasło nagle... :) Należę do tych co dbają o auto więc interesuje się tym co się dzieje...:) Myślałem, że takich problemów nie będzie ale sam wymieniałem ostatnio dwu masę.. niestety na swój koszt:(

Jak jeździsz nie dużo to polecam benzynę!:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mmmm a ja mam nowy rekord na spalanie w dyszlu ,zrobilem 1180km na jednym baku :mrgreen: trasa krk-amsterdam :D

Jaki masz bak 100l? :D

Ja w tym miesiącu zrobiłem Legacy 3.0 Spec. B ~1180km Warszawa-Rewal, Rewal-Warszawa i średnie na tej trasie z kompa 11.2l/100km. Spalił mi ponad dwa baki. :P

Pozdrawiam.

 

P.S. Barteq79, jak mało jeździsz, kupuj H6 z manualem, najlepiej Spec.B. :mrgreen:

Satysfakcja z jazdy gwarantowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha koledzy autostradka 100-110km na liczniku tempomat zadnego gwaltownego wyprzedzania 1osoba w aucie i naprawde sie da.Jade za miesiac na wystawe z psami i mam zamiar powtorzyć :mrgreen:

Fabią 1,4 tdi 9chyba taka jest osiągniesz jeszcze lepszy wynik :roll:

Ostatno Split - Warszawa średnia 110 km/k w tym jeden fotoradar + 0,7 oleju.

PS.Subaru zobowiązuje (bez obrazy)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już pojawił się zamiennik sprzęgła do diesla od Sachsa.

oryginał też jest sachsa.. dwa różne robią? czy puszczają to samo bez pośredników?

 

Jak wyjmą starego Sachsa to porównam do nowego i powiem. Zakładam, że na oryginale będzie logo Subaru, ot cała różnica jaka występują we wszystkich bodaj częściach zamiennych.

 

-- 29 lip 2011, o 14:38 --

 

miało jak to nazywam "mały problem".. zrywało ze startu albo gasło nagle...

 

Barteq79, z tym działaniem sprzęgła to trochę podkoloryzowałeś, jakby ono co najmniej N-grupowe było :?

 

Faktycznie trzeba do niego przywyknąć i nauczyć się go obsługiwać ale spokojnie można nim ruszać bez najmniejszego szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trzeba do niego przywyknąć i nauczyć się go obsługiwać ale spokojnie można nim ruszać bez najmniejszego szarpania.

właśnie wróciłem z urlopu :(

przejechałem ok. 5 tys. km i ze sprzęgłem jest coraz gorzej... a chyba raczej z dwumasą, bo poszarpuje i drży przy ruszaniu, a ostatnio nawet przy redukcji i hamowaniu silnikiem :cry:

łącznie przejechałem już 50 tys. km, ale rekordziści mają ponoć na koncie nawet ponad 150 tys. km bez wymiany sprzęgła :!:

należę niestety do tych, którzy sporo jeżdżą (ok. 4 tys. km / m-c), więc H6 nie wchodzi w grę - teraz przy cenie zamiennika kompletnego sprzęgła i możliwością jego wymiany poza ASO ten koszt nie stanowi już tak dużego problemu, jak kilka miesięcy temu, ale ewentualne inwestowanie 3 tys. zł rocznie w nowe sprzęgło to sporo...

poza niewątpliwymi pozytywami silników diesla, dla mnie największe ich porażki to filtr DPF (totalna kaszana!!!) oraz to nasze nieszczęsne sprzęgło :cry:

jeśli jeździsz mało (do 2 tys. km / m-c), to faktycznie nie ma co porywać się na diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...