akir Opublikowano 16 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2017 KyB i butli lpg forester nie jest sztywny, nie tlucze się na dziurach. Tył się tak podniesie że jest nie do poznania+1cm dystans. Całość zakup to koszt 1220zl amortyzatory, sprężyny, odboje je też należy kupić, wymiana u mechanika to koszt 150zlWysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Dnia 15.09.2017 o 16:45, gorion napisał: Zdecydowanie nie jest fabryczna, choćby przez inną twardość sprężyn. Co oczywiście nie znaczy że nie da się jeździć, zwłaszcza z butlą LPG. Charakterystyka na zestawie Kayaba jest jak fabryczna, sprężyny w SLS-ach masz cieńsze, ale sam amortyzator unosi część ciężaru auta. Próbowałem kiedyś ścisnąć sprawny SLS, nie dałem rady. Zwykły amortyzator bez problemu. Niech będzie, że charakterystyka na KYB jest jak fabryczna w foresterze w wersji bez SLS, czyli np. z USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Ale ja mówię właśnie że sprężyny trzeba zmieniać i wtedy po zmianie z amortyzator SLS + cienka sprężyna do SLS na amortyzator KYB + sprężyna KYB charakterystyka jest jak fabryczna - przynajmniej u mnie była taka. Oczywiście, że jak zamiast amortyzatorów SLS wstawisz KYB, a sprężyny zostaną od SLS-ów do tyłek usiądzie. Ja cały czas piszę o zestawie - przeczytaj moją wypowiedź. Natomiast w wersji bez SLS sprężyna była z grubszego drutu, ale nie o tym jest ten wątek. Wg. mnie, a przerabiałem Ironmany i znam opinie użytkowników sprężyn Lesjofors (wzmocnionych) - zestaw KYB+KYB zamiast SLS daje charakterystykę najbliższą fabrycznej. KYB+Ironman = wyżej i sztywniej KYB+Lesjofors = sztywniej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 A ja pozostanę przy swoim zdaniu, zwłaszcza, że jeździłem na SLS-ach, KYB+Ironman oraz KYB+KYB. Nie ma znaczenia co bardziej pracuje, a co mniej, liczy się efekt końcowy czyli charakterystyka całego zespołu amortyzator + sprężyna. Ale to moje subiektywne zdanie i szanuję Twoje odmienne ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 (edytowane) Jak tak Was teraz czytam to zacząłem sie bac tej wymiany na KYB + Lesjofors, bo oryginalna charakterystyka SLS mi bardzo pasi.... A czy zestaw KYB+KYB+2cm mialby sens przy LPG? Innymi slowy, czy wystarczy do trzymania tyłu wysoko przy grubszym załadunku? Edytowane 19 Września 2017 przez raveout Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 8 minut temu, raveout napisał: Jak tak Was teraz czytam to zacząłem sie bac tej wymiany na KYB + Lesjofors, bo oryginalna charakterystyka SLS mi bardzo pasi.... A czy zestaw KYB+KYB+2cm mialby sens przy LPG? Innymi slowy, czy wystarczy do trzymania tyłu wysoko przy grubszym załadunku? Miałem taki zestaw w moim byłym Fxt SG i było idealne prowadzenie i komfort resorowania również Ok. Miałem butle w miejscu koła ,żadnych dystansów pomiędzy kolumnę a kielich i stał wysoko jak powinien z pełnymi zbiornikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 @tedimy99 taki zestaw to znaczy Kyb+Kyb czy Kyb+Lesjofors? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 1 minutę temu, raveout napisał: @tedimy99 taki zestaw to znaczy Kyb+Kyb czy Kyb+Lesjofors? Kyb i Kyb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 3 godziny temu, tedimy99 napisał: Miałem taki zestaw w moim byłym Fxt SG i było idealne prowadzenie i komfort resorowania również Ok. Miałem butle w miejscu koła ,żadnych dystansów pomiędzy kolumnę a kielich i stał wysoko jak powinien z pełnymi zbiornikami. U mnie dokładnie tak samo. Tyle, że nie w SG FXT, tylko w NA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 A ja tak trochę z innej beczki. Czy SLS-sy są dedykowane na stronę (prawy, lewy) czy są uniwersalne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 (edytowane) , Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 W SF i SG różnią się prawy/lewy. W SH takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 17 godzin temu, TOMA52 napisał: A ja pozostanę przy swoim zdaniu, zwłaszcza, że jeździłem na SLS-ach, KYB+Ironman oraz KYB+KYB. Nie ma znaczenia co bardziej pracuje, a co mniej, liczy się efekt końcowy czyli charakterystyka całego zespołu amortyzator + sprężyna. Ale to moje subiektywne zdanie i szanuję Twoje odmienne ;-) TOMASZ52, a miałeś do czynienia z Pedders? Ciekawe jak wygląda porównanie KYB - SLS - Pedders? Ja mam od wiosny kpl. sprężyny + amortyzatory Pedders i bardzo mi ich charakterystyka odpowiada. Moim zdaniem jest nieco sztywniej od SLS ale mi się to akurat podoba. Kolega ma w SF z butlą i też zadowolony. Ale podobno cena SLS znacząco spadła i może już nie warto kombinować z zamiennikami? Chyba A.Koper pisał, że cena SLS jest teraz dużo niższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 (edytowane) 33 minuty temu, piotruś napisał: TOMASZ52, a miałeś do czynienia z Pedders? Ciekawe jak wygląda porównanie KYB - SLS - Pedders? Ja mam od wiosny kpl. sprężyny + amortyzatory Pedders i bardzo mi ich charakterystyka odpowiada. Moim zdaniem jest nieco sztywniej od SLS ale mi się to akurat podoba. Kolega ma w SF z butlą i też zadowolony. Ale podobno cena SLS znacząco spadła i może już nie warto kombinować z zamiennikami? Chyba A.Koper pisał, że cena SLS jest teraz dużo niższa. ok 1099,- PLN/ za szt. SLSa w każdym ASO Subaru Edytowane 20 Września 2017 przez miroman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 44 minuty temu, piotruś napisał: Ale podobno cena SLS znacząco spadła i może już nie warto kombinować z zamiennikami? Chyba A.Koper pisał, że cena SLS jest teraz dużo niższa. Cena spadła, ale trwałość nie wzrosła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Wiem, że Pedders idą do Forestera SH, bo nie ma tańszej alternatywy. Do SG nikt chyba nie zakłada, bo jest sprawdzona i tańsza Kayaba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Podobno zakładają też springi od huntera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 20 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2017 Wiem, że Pedders idą do Forestera SH, bo nie ma tańszej alternatywy. Do SG nikt chyba nie zakłada, bo jest sprawdzona i tańsza Kayaba. No ja właśnie mam SG (2,5XT z 2007 roku) i wiem, że kilku innych użytkowników też ma założone. Słyszałem, że wszyscy zadowoleni (ja też). Pedders, niestety droższy od KYB, ale ciągle trochę tańszy od SLS... Tylko czy to trochę teraz, przy niższej cenie SLS, "robi różnicę" i jak wypada w porównaniu do KYB? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 (edytowane) Czy ktoś już zakładał drugi typ peddersów, tych w wersji "ironman light"? Edytowane 21 Września 2017 przez _ONE_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozbi Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Witam! Po przeczytaniu całego wątku zdecydowałem się na zestaw tylnego zawieszenia po padnięciu lewego amora: KYB + Lesjofors w forku z LPG. Wysokość od osi do rantu po wymianie to 435/440mm. Koszt ok 1100zł z odbojami i osłonami plus własna praca. Wymiana bardzo prosta ale przydaje się pomoc przy montażu. Testy wypadły pomyślnie , autko jest nieco twardsze ale w granicach przyzwoitości. Dzisiaj próby w ostrych zakrętach . Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Gratulacje @kozbi Zdaj relacje jak wyszly próby na zakrętach Mam jeszcze pytanie do wszystkich, ktorym padły SLSy - czy na pustym samochodzie, z pustym bakiem również dupa wam siedziała czy moze podnosila sie do przyzwoitego stanu? U mnie wlasnie SLSy przy pustym LPG i prawie pustym Pb wrocily do wysokosci 440mm a moze nawet ciut wyzej. Komfort resorowania jest wciaz bez zarzutu, wiec moze do tej wymiany u mnie jeszcze daleko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się