Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też wymieniłem SLSy na komplet Kayaba. Jako podkładki podwyższające zastosowałem, :P gumowe (bardzo, bardzo twarda guma) przekładki ze zderzaków od wagonów kolejowych  ;). Podkładki mają 2cm grubości, ja wstawiłem po 2szt i jest idealnie. Pogadajcie ze swoim znajomym kolejarzem, lub znajomym znajomego  ;) może to najtańsza opcja na podniesienie Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpowiedzcie bo przestaje rozumiec na czym polega problem z podkladkami i jaka jest zasadnosc ich stosowania. Czy dobrze rozumiem, ze zakladajac zestaw KYB (springi i amory) Forek wroci do swojej standardowej wysokosci ok 77-78cm liczac odleglosc blotnika do ziemi po linii kola? A moze poprawi sie jedynie amortyzacja ale z uwagi na fakt, ze amorek i sprezyna sa za krotkie, trzeba dorzucic podkladki zeby przod nie byl nizej od tylu?

 

Ostatnie pytanie - jesli stosowanie podkladek (ktore nie wystepuja tak na prawde jako oficjalne czesci w sklepach motoryzacyjnych) to dlaczego nie pojsc od razu w zestaw sprezyna ironman + amorek kyb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Wally666, normalny Forek z fabrycznym zestawem Kayaba trzyma fabryczną wysokość. Po dołożeniu haka / pełnej butli / bagaży / 3 osób z tyłu wysokość jest nadal w normie z instrukcji, ale widać różnicę przód-tył.

Ja dałem 1cm podkładki i pusty Forek z hakiem (bak pełny) na Rajdzie Polski wyglądał tak: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=652240974857151&set=a.181125388635381.46051.100002137642858&type=1&theater (na tego drugiego nie patrzcie, zawias z Imprezy  :P ). Sprężyny Kayaby miałem na wszystkich 4 kołach i było jak dla mnie za sztywno, zwłaszcza w lecie (opony 225/50R17) podskakiwał na każdej nierówności. Podkładka daje normalna charakterystykę zawiasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze u mnie sporawo brakuje do takiej wysokosci jak i Wam koledzy. Musze to mocno przemyslec. A co z Dayco i wysokoscia przy zestawie springi Kayaba i amorki Dayco? Pytam bo roznica jest spora (sprezyna + amorek):

KYB + Dayco =740pln vs  KYB + KYB =1260pln vs. Ironman + KYB =1360pln

 

Wiadomo, subaru kosztuje ale skoro nie widac roznicy to po co przeplacac, zawsze to kasa na 1-2 tankowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam załogę !!

 

I mnie dopadł temat wymiany zawieszenia z tyłu  :wacko:

W trakcie transportu kilku worków ciężkiego żwiru źle rozłożyłem ciężar i prawy tylni amor wylał.......

 

Przed transportem po kupnie Forka na diagnostyce tył wychodził LEWY - 79 %, PRAWY - 75%, przód prawie 80 z każdej strony.

 

Dziś zmierzyłem odległości od ziemi i prawie wszędzie mam 71 -72 cm do dolnej krawędzi błotnika.

 

Zastanawiam się czemu tak nisko, wyczytałem parę postów wcześniej, że prawidłowe wartości to 77-78 cm. Tył prawdopodobnie można wytłumaczyć wylanym amorem, tak ten przód mnie mocno zastanawia.

Czy to są wartości mieszczące się w normie, jak ma prawo wyglądać przód po zmianie zawiasu na KYB + Dayco lub KYB + KYB + podkładki 1 cm

Forek z hakiem bez gazu

Jeśli ktoś miał podobne objawy to z góry dzięki za info

 

pzdr załoga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugerujcie się odległością do ziemi! Opony, ciśnienie, za dużo zmiennych.

Ważna jest odległość do środka piasty.

Tu są wymiaty dla SG: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/what-your-ride-height-6439/

 

Wielkie dzięki za info, lecę na peta żeby zmierzyć raz jeszcze 

 

Pzdr

 

Nie sugerujcie się odległością do ziemi! Opony, ciśnienie, za dużo zmiennych.

Ważna jest odległość do środka piasty.

Tu są wymiaty dla SG: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f70/what-your-ride-height-6439/

 

Wielkie dzięki za info, lecę na peta żeby zmierzyć raz jeszcze 

 

Pzdr

 

ok, zmierzyłem i:

 

Przód:

Prawy - 42.5 cm , Lewy - 41.3 cm

 

Tył:

Prawy - 40.5 cm,  Lewy - 40.7

 

Czyli nadal się mieszczę w normach z tabeli - 24 mmm z przodu, a tył lekko oklapł bo dopuszczają 411 cm, a u mnie brakuje po 05 i 07 cm

 

Reasumując, jak wymienię tylny zawias to przód powinien być ok ?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend zmierzyłem wysokość zawieszenia przed i po jeździe. Wyszło:

Przed:

przód l/p: 43/43

tył l/p: 41,5/40,5

 

Po:

przód l/p: 43/43

tył l/p: 42,5/40,5

 

Prawy od jakiegoś czasu już jest wilgotny (3 lata ;) ), jak widać po jeździe nie wstaje tak jak powinien. Mam też wrażenie, że na progach zwalniających prawy ugina się bardziej od lewego. Chyba pora na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już czekam na info z Krakowskiej, kiedy będą mieli regenerowane SLS. Ponoć w przyszłym tygodniu mają być, więc najpierw spróbuję wymienić prawy. Potem porównanie tłumienia i może na tym się narazie zakończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uzupełnienia - tak wygląda "dupa" Forka (na zestawie Kyb) z załadowanym "korytkiem" przepustowym oraz płytą chodnikową. Betonowe oczywiście :P

Nie biorę pod uwagę pił spalinowych, bo ileż to niby one ważą? ;)

Kuferek wyraźnie przysiadł. Tragedii wielkiej nie ma, ale zastanawiam się, jakby to wyglądało przy sprawnych SLSach.

post-6466-0-25859500-1406121683_thumb.jpg

post-6466-0-55406500-1406121744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...