TOMA52 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Właściwości z normalnym obciążeniem są w zasadzie niezmienione. Jak jechałem kiedyś na urlop w 5 osób, trumna na dachu i 4 rowery na haku to i SLS nie dał rady wypoziomować ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Trochę wierci mi w brzuchu sprawa rezygnowania z tych SLS bo jednak nie będzie to już oryginał... Wiadomo że finansowo ta alternatywa wygląda dużo lepiej, ale nie chciałbym żeby auto straciło jakiekolwiek właściwości jezdne. SLS'y możesz regenerować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek361 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Gdybym je miał to tak bym je zregenerował, ale kupiliśmy auto już z Kayab'ami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Właściwości z normalnym obciążeniem są w zasadzie niezmienione. Jak jechałem kiedyś na urlop w 5 osób, trumna na dachu i 4 rowery na haku to i SLS nie dał rady wypoziomować ... to chyba już zmęczone. Często tak jeździłem,i zawsze 74,5 od podłogi do nadkola. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam Czy oprócz amora trzeba zmienić jego mocowanie ? http://www.subarak.com.pl/zawieszenie-subaru/578-gorne-mocowanie-amortyzatora-kayaba-do-subaru-impreza-forester-tyl.html Szukam pomysłu na wyciszenie pracy podwozia, oglądałem i szarpałem wszystkie połączenia łączników itp. i wygląda ok, luzów i uszkodzeń brak a mimo to po dziurach coś tłucze. Nie że jakiś konkretny stuk tylko ogólnie twardo i głośno. Zastanawiam się czy nie wsadzić nowych amorów na tył zamiast samopoziomów które mają już 175 tys przebiegu i nie wiem co było z nimi robione dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Generalnie, jesli się nic nie dzieje z mocowaniem to nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Panowie, pomóżcie, czytam i czytam i nic nie rozumię, jest tego tyle. Dzisiaj mój forek nie przeszdł przeglądu, wywalone amortyzatory tył. Jaki zestaw polecacie? Sąsiad wymienił na KYB334344 i sprężyny z czteryturbo. 420 zł za amor, 415 zł za sprężynę. Jakiś kosmos, nie ma taniej? Ale tak generalnie do tych amorów nie ma dobrych ale i też tańszych sprężyn? Może być taki zestaw???? Acha, a za podniesiony tył odpowiada sprężyna? Amor ma mało do tego? Acha, mam LPG więc kilkadziesiąt kg dodatkowo z tyłu. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Taniej Cię wyjdzie zestaw ze sprężynami Kayaba, tylko, że cztery turbo robi dwa rodzaje sprężyn - standard i mocniejsze pod LPG, a Kayaba jakby standard. Choć jeden kolega z Lublina miał sprężyny te mocniejsze od nich i auto było jak dla niego za sztywne, zmienił na standard, pomimo gazu ... Acha, a za podniesiony tył odpowiada sprężyna? Amor ma mało do tego? W rozwiązaniu standardowym tak, amor tylko tłumi drgania. W rozwiązaniu SLS dodatkowo amor wspiera znaczną część masy auta. Mi padł kiedys prawy SLS. Po zmianie na Kayabę chciałem stare SLS-y spakować do pudełek po Kayabie, więc musiałem je ścisnąć i założyć na nieopaskę z taśmy. Uszkodzony dał się ścisnąć bez problemu, zaś sprawny SLS nawet nie drgnął ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 mając butlę lpg lub wożąc inne ciężary, można założyć standardową sprężynę, a aby buda była na dobrym poziomie zastosować podkładki pod amortyzator... coś na wzór : podobny patent można ogarnąć i w Polsce, sam mam kilka takich dystansów na zbyciu, bo się zaopatrzyłem i okazało się, że ponad moje potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Dziękuję za odpowiedzi. A czy ze standardowymi sprężynami od Kayaby dupka będzie ładnie w górze? Tzn ile od opony? Bo teraz mam na 3 palce... A co sądzicie o irmonmanach? Podosi tył podobno o dodatkowe 35 mm, ale wydaje mi się, że będzie straaaasznie wysoko... I nie są drogie: coś lekko ponad 500 zł za parkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 na ironmanach będzie twardo, lepiej zdecydować się na inne rozwiązania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Jak Ironmany, to tylko 4 sztuki. Będzie twardo. Jak ktoś potrzebuje taki prześwit to ok, do tego terenowe gumy, np. 205/70R15. Na niższych oponach i na miejskich dziurach nie polecam. Miałem. Obecnie ma m Kayabę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 No to ile cm będzie na sprężynie KYB od opony do krawędzi nadkola? Tak jak pisałem, teraz mam na 3 palce, zatem jakieś 4 cm a z przodu jakieś 12 cm. Chciałbym by z tyłu było właśnie minimum te 12 cm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Fajny patent z tym podniesieniem przez dystanse. Tylko czy to bezpieczne ? Nie uszkodzi nic przez to ? Ja bym chciał wysoko i miękko, bo w sumie głupio że auto niby-terenowe a najdrobniejsze dziury trzeba omijać bo twardo i głośno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) No to ile cm będzie na sprężynie KYB od opony do krawędzi nadkola? Tak jak pisałem, teraz mam na 3 palce, zatem jakieś 4 cm a z przodu jakieś 12 cm. Chciałbym by z tyłu było właśnie minimum te 12 cm... Od jakiej opony? Lepiej mierzyc od środka piasty, tak zresztą podaje manual .... "Manual podaje wysokość tyłu na 440 +12/−24 mm licząc od środka piasty do rantu nadkola." - dla auta N/A. Turbo trochę niżej. Na stronie 12 napisałem, że mam 43,5 cm. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 215/60R/16... A jakie te sprężyny Kayaby mają oznaczenie? Nie chciałbym w sklepie powiedzieć "a do kompletu amortyzatorów KYB poproszę sprężyny... KYB" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Wszystko już było w tym wątku, RC6431. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Dziękuję. Idę spać, ciężki dzień za mną... ps. Ale chyba ktoś pisał, że RC6431 nie pasują do Forestera '06... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Pasują, konfiguratory oparte na Tec Docu nie pokazuja ich, bo nie maja wariantu Forestera bez samopoziomu w bazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Wielkie dziękuję. Witam ponownie, mam rzekę pytań:-) 1. W sklepie przy zamawianiu części, powiedziano mi, że zamiennik KYB334344, firma DAICHI dorównuje Kayabie i że jak nie chcę "przepałacać" amor jest warty zastanowienia. Jest dwa razy tańszy... Co Wy na to? Ale proszę merytorycznie, nie, że upadłeś na głowe itp. :-) Też dwa lata gwarancji itp. Że nie poczuję różnicy...W sklepie tym zaopatruję sie od lat, jeden znajlepszynch na dolnym śląsku, znają się... 2. Sprężyny RC6431 wg ich systemu są dla roczników do 2004 roku, potwierdźcie mi na 100000%, że będa pasować do Forka z 2006 roku, 3. Czy przy wymienie na amory/sprężyny bez samopoziomu jest jakaś wielka filozofia? Czy jechać do ASO? Czy tam trzeba coś przy elektronice kombinować, czy to tylko kwestia odłączenia jakiś tam rurek itp.? Z góry dziękuje i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 to ja się podepnę do pytań: - co jeszcze warto zmienić przy okazji wymiany amorów ? Jakieś gumy, łączniki, odboje itp ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 jest inna opcja spring od forka 1 plus mocowanie górne od forka 1 i jest wysoko opcja nr 2 -regeneracja btw warto dopytać jak to działa mam tylko taki schemat z opisem propagandowym Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 1. W sklepie przy zamawianiu części, powiedziano mi, że zamiennik KYB334344, firma DAICHI dorównuje Kayabie i że jak nie chcę "przepałacać" amor jest warty zastanowienia. Jest dwa razy tańszy... Co Wy na to? Ale proszę merytorycznie, nie, że upadłeś na głowe itp. :-) Też dwa lata gwarancji itp. Że nie poczuję różnicy...W sklepie tym zaopatruję sie od lat, jeden znajlepszynch na dolnym śląsku, znają się... Na amortyzatorze Daichi jest wybite Jibuti Japan (czy coś takiego). Drogie nie są i mogą pojeździć, ale jak ma się dobre osłony i brak luzów w zawiasie. Po prostu nie są takie pancerne jak KYB. Moim zdaniem jako opcja pasztetowa można je rozważyć. W końcu gwarancja jest 2. Sprężyny RC6431 wg ich systemu są dla roczników do 2004 roku, potwierdźcie mi na 100000%, że będa pasować do Forka z 2006 roku, Na pierdylion % pasują do Forka SG, czyli 2002-2007. Nie sugeruj się katalogami. Chociaż są inne od tych do SLS, ponieważ są kręcone w drugą stronę. 3. Czy przy wymienie na amory/sprężyny bez samopoziomu jest jakaś wielka filozofia? Czy jechać do ASO? Czy tam trzeba coś przy elektronice kombinować, czy to tylko kwestia odłączenia jakiś tam rurek itp.? Jak masz podnośnik, klucze i ścisk do sprężyn to dokup sobie browary i sam ogarniesz bez problemu Nie ma żadnych pułapek. Jedynie po operacji można jechać na geometrię. - co jeszcze warto zmienić przy okazji wymiany amorów ? Jakieś gumy, łączniki, odboje itp ? Górne mocowania wymienia się jak są padnięte. Osłono i odboje można wymienić, bo koszt niewielki, a warto aby były całe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Rewelecyjne info, miszozon, jesteś wielki. Dziękuję. Dobra, potwierdziłem w sklepie: sprężyna Kayaba RC6431 210 zł szt, amorki DAICHI 140 zł sztuka (zamiennik KYB334344). Ze wszystkim powinienem sie zmieścić w 900 zł z robocizną. Robota na poniedziałek, dam znać jakie wrażenia. Chyba jestem pierwszy z takim rozwiązaniem. Pa. Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 faktycznie jesteś pierwszy, cena za amorek jak za łącznik stabilizatora ori (sztuk jedna) Ciekawe ile Ci to wytrzyma. Pozdro dzidz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się