carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 carfit - to Wasze doświadczenie mówi, że szlif się w turbo subaru nie sprawdza czy to raczej "dmuchanie" na zimne? Pablonas, czopy wału są hartowane powierzchniowo ( nowe są azotowane ) jest to to powierzchnia rzędu 0,02mm czyli bardzo cienka , w przypadku szlifu ta powierzchnia jest naturalnie ścierana, i pasowało by drugi raz zahartowac , i niby nić szczególnego , ale ..... znowu powstaje problem z pasowaniem potem panewek, mozna to zahartowac indukcyjnie ( robiliśmy to już ) ale tak naprawdę , to gra nie warta świeczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 No to czemu samo FHI dopuszcza szlif? No chyba, że wały ze staruchów MY95 są inne niż MY99 i są inaczej hartowane (wątpię)... Serwisówki MY99 nie widziałem :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 A dlaczego ma nie dopuszczać? Autko trochę pojeździ a potem i tak ktoś znowu kupi części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 No to czemu samo FHI dopuszcza szlif? Praktycznie każdy producent dopuszcza szlif, i nic w tym dziwnego , ale jeszcze jest coś takiego jak osiowość wału , dopuszczalne w subaru to 0,05mm , jak weżmiesz nowy z pudełka , to praktycznie jest na 0,00mm lub rzadko 0,01mm , wezmiesz używany , choćby był dobry to przeważnie mają 0,03-0,05 mm , a to świadczy o tym że przebieg będzie niższy niż na nowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 ASAHI, serwisówka służy m.in. do napraw gwarancyjnych. Nie wydaje mi się żeby FHI wsadzało swoje serwisy na minę pt: róbcie remont na 5 tysi km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 ASAHI, serwisówka służy m.in. do napraw gwarancyjnych A słyszałeś żeby którykolwiek serwis , szlifował wał na gwarancji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Praktycznie każdy producent dopuszcza szlif, i nic w tym dziwnego , ale jeszcze jest coś takiego jak osiowość wału , dopuszczalne w subaru to 0,05mm , jak weżmiesz nowy z pudełka , to praktycznie jest na 0,00mm lub rzadko 0,01mm , wezmiesz używany , choćby był dobry to przeważnie mają 0,03-0,05 mm , a to świadczy o tym że przebieg będzie niższy niż na nowym O widzisz i ten argument już do mnie przemawia. Czyli nie sam fakt szlifu jest problemem tylko ewentualnie jego złe wykonanie polegające na nie zlikwidowaniu "bicia"? A słyszałeś żeby którykolwiek serwis , szlifował wał na gwarancji ? Dzisiaj pewnie nie. Ale 15 lat temu? Nie wiem, może? Po coś te serwisówki powstały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Ja mam szlifowany wał ( pierwszy podwymiar ) i mam gwarancję 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Jeśli szlif będzie prawidłowo zrobiony, nie będzie bicia osiowego to dlaczego miały serwisy nie robić? Na pewno wytrzyma więcej niż 5 tys km. Ale robiąc dla siebie, na dłużej lepiej już wrzucić nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Ja mam szlifowany wał ( pierwszy podwymiar ) i mam gwarancję 8) Pytanie czy ten ktoś kto ją dawał uwzględni tę gwarancję w razie W (tfu przez lewe ramię). Bo z gwarancjami to też różnie bywa... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 na nie zlikwidowaniu "bicia"? jak wał już ma bicie , to praktycznie go nie zniwelujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Ja mam szlifowany wał ( pierwszy podwymiar ) i mam gwarancję 8) Pytanie czy ten ktoś kto ją dawał uwzględni tę gwarancję w razie W (tfu przez lewe ramię). Bo z gwarancjami to też różnie bywa... :? Mam nadzieje, ze uwzględni :wink: był osiowany więc nie przewiduje problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURi_ Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Ja powiem , że z naszego doświadczenia wchodzimy w szlif wału i robimy to na wyraźne życzenie Klienta lub gdy wał po ocenie wału do tak zwanego szlifu się on się wogóle nadaje. Uściślając chodzi nie o nadwymiar a podwymiar :-) wału nie przybędzie a ubędzie po szlifie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 zza klawiatury każdy mocny w gębie... jesteśmy na forum internetowym - trochę dziwne byłoby odpowiadanie w realu, a nie z "za klawiatury". Zmień dealera carlos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 jesteśmy na forum internetowym - trochę dziwne byłoby odpowiadanie w realu, a nie z "za klawiatury" Łatwo zza klawiatury ferować wyroki nie znając całości tematu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURi_ Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Tak śledze temat i jeszcze jedna sprawa czy robimy remont silnika zgodnie z zaleceniami serwisowymi subaru czy budujemy wyczynowy silnik do sportu tj. z elementami kutymi przygotowany na wyższe moce. Remot w ASO na częściach z aso koło 28 tys zł -> widziałem osobiście wyceny i co było robione i byłem lekko w szoku. Rozumiem ceny części to jedno ale ceny robocizny to jak by składał to jakiś mega znachor na zapisy z wyprzedzeniem pół rocznym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Tak śledze temat i jeszcze jedna sprawa czy robimy remont silnika zgodnie z zaleceniami serwisowymi subaru czy budujemy wyczynowy silnik do sportu tj. z elementami kutymi przygotowany na wyższe moce. Remot w ASO na częściach z aso koło 28 tys zł -> widziałem osobiście wyceny i co było robione i byłem lekko w szoku. Rozumiem ceny części to jedno ale ceny robocizny to jak by składał to jakiś mega znachor na zapisy z wyprzedzeniem pół rocznym :wink: Ale ja nie widze w tym nic dziwnego :roll: Po pierwsze ASO , żeby zostać ASO musiało zainwestować , pewnie niejednokrotnie wzieli kredyt :roll: musieli zakupić narzędzia, wyposażenie , wysłać ludzi na szkolenia , a to naprawdę sporo kosztuje musieli dostać tzw. gwarancje bankowe , za wypłacalność firmy , bo oni nie obracają miedziakami z allegro by china , tylko grubą kasą :roll: dają gwarancję producenta/importera , i muszą sie stosować do zaleceń bo nikt im w razie czego nie wróci poniesionych kosztów wiecej pewnie moze powiedzieć Andrzej, Maras, Dyrekcja , natomiast Ty owszem :roll: , możesz być dalej w szoku , bo masz inne koszty , a szczerze , moim zdaniem masz mało roboty , masz kichę w firmie , i nagle stałeś mega aktywny w róznych wątkach ( coby uczknąć kawałek torta z rynku warszawskiego ) , szkoda tylko , że zaczołeś to od dupy strony Sorry za bezposredniość :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 co radzicie? Rozebrać motorownie, zmierzyć pasowania panewek, osiowość bloku i wału, rozkręcić broki i zobaczyć co tam mieszka a przede wszystkim sprawdzić działanie zaworu w pompie oleju bo jak rozumiem Pan składający silnik założył starą, ze skarbami panewkowymi inside. Diagnostykę internetową mozna w takich sytuacjach włożyć w buty - teoretyzowanie i nic poza tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Za całość wychodzi: 15100zł To są koszta orientacyjne może być mniej , może być więcej. no , no to wiecej niz koszt częsci do mojej N-ki (tłoki , pierscienie , korbowody i robocizna ) i do tego nowe turbo..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Za całość wychodzi: 15100zł To są koszta orientacyjne może być mniej , może być więcej. no , no to wiecej niz koszt częsci do mojej N-ki (tłoki , pierscienie , korbowody i robocizna ) i do tego nowe turbo..... , za coś trzeba żyć :wink: a o jeleni nie trudno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Remot w ASO na częściach z aso koło 28 tys zł -> widziałem osobiście wyceny i co było robione i byłem lekko w szoku. cos Ci się pomyliło bo nawet z short-blokiem ( 2 lata gwarancji ) tyle nie wyjdzie.... :wink: coby uczknąć kawałek torta z rynku warszawskiego ) chyba tylko jakies pojedyńcze strzały..... do jelenia...:roll: ps. cos pamietam , ze 2.5 t z short-blokiem wychodzi +- 18000 zł brutto....( 2 lata gwarancji ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 zmierzyć pasowania panewek, osiowość bloku i wału Da się to zrobić ? Osiowość wału OK ale osiowość bloku i pasowanie panewek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Oczywiscie...plastic gauge mozna użyć nawet w garazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 chyba tylko jakies pojedyńcze strzały..... do jelenia...:roll: ps. cos pamietam , ze 2.5 t z short-blokiem wychodzi +- 18000 zł brutto....( 2 lata gwarancji ) Andrzej , mając taką pseudo konkurencję wróżę Ci świetlaną przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURi_ Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 W takim razie Panie Andrzeju , Carfit przedstawicie nam zatem Wasze realne kalkulacje naprawy silnika EJ205 w subaru po panewce skoro uważacie , że jest to przesadzona cena itd. Łatwo krytykować więc czekam na jakieś poprawki z waszej strony Panowie. A do Carfita jeżeli jesteś na tyle bezczelny , żeby jechać mi o moim biznesie i chińskich częściach to ja powiem coś kontra. Siedzisz sobie w tym swoim kurniku i uważasz się za pempek świata i mega fachure i specjaliste . Przeglądam wątki w których czynnie bierzesz udział i w każdym z nich negujesz wszystko co robi ktoś inny niż Mr Carfit by tego sobie życzył. Widać tutaj ewidentnie kompleks chłopka pańszczyźnianego, który ze swojego zaścianka rzuca się wszystkim do gardła tylko po to , żeby zostać zauważony wśród tłumu. Powiem więcej to właśnie Ty w każdym wątku próbujesz udowodnić , że jesteś jedyną firmą do której wszyscy powinni przyjeżdżać - Pan monopolisa z Nowego Sącza może z Niu Jorka ? Śmiać mi się chce z Twojego zadufania w sobie ale przynajmniej jest fun. Pozdrawiam Pana specjaliste i chętnie będe obserwować wątki w których Ty jedziesz każdego kto nie robi czegoś u Ciebie - typowe podejście dla szpeczialistyyyyyyyyy. A na ruch w firmie nie narzekam więc proszę Cię zajmij się marketingiem u Siebie i przestań pier.... bzdury na mój temat robiąc mi tu jakieś krzywe opinie. Nie jesteś moim Klientem więc nic nie możesz powiedzieć o poziomie obsługi , kosztach warsztatowch i poziomie wiedzy moich pracowników to chyba na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się