Jump to content

Xbike

Użytkownik
  • Content Count

    1373
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Xbike last won the day on October 31 2012

Xbike had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutralny

About Xbike

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja myślę, ze to forum jakos tam żyje z lub bez takich tematów. Natomiast: Darton zawsze jest wstępnie osadzany wyżej. Potem to już inna inszość. Wszystkie zbudowane przez nas silniki oparte na dartonach są dodatkowo oringowane. Przy seryjnej tulei to nie dziala, wyrzucenie kasy. Oczywiście mam na myśli wyłącznie pierścień a nie zastąpienie uszczelki pod głowicą oringami typu WRC czy tym co robi RCM. Pokusiłem się kiedyś o X-drilled w wale 79mm, ale uznaliśmy finalnie, ze szkoda prądu. W 2,5 czy strokerze z panewką Mahle na korbie nie było stresów. Oczywiście wydajniejsza pompa oleju to dobra
  2. 1. Głowice od EJ25 w EJ20 to raczej niekoniecznie , co za tym idzie porównuję tylko 2,0.. 2. Grubość uszczelki pod głowicę w EJ207 i EJ205 jest identyczna bo to po prostu ta sama uszczelka /poza Spec C/. 3. Tak - closed deck ze staruszków. Ja nie jestem zwolennikiem block guardów w 2,0, skoro są dostępne fabryczne bloki CDB. Natomiast w przypadku 2,5, tuleja pęka praktycznie zawsze w jednym miejscu, tj. podfrezowaniu pod srubę skrecającą połówki bloku /bo tam scianka jest najciensza/, więc typowe "zamknięcie" sprawy nie rozwiązuje. Można je /tuleje/ nieco wzmocnic, ale poki nie będzie np. D
  3. Ponieważ nikt z Panów nie pokusił się o ten „problematyczny kontakt” to może wyjaśnię tutaj /a wlasciciel forum nie będzie miał pretensji/: Aukcja zawiera przykładową konfigurację shortblocku. W/w specyfikacja nie jet akurat strokerem, ale nie ma problemu żeby nim się stała. Róznica będzie polegała na zastosowaniu wzmocnionego wału z EJ25 zamiast Specowego /ten fajny bo ma X-drilled na czopach korbowodowych/ i nizszych tłoków /co wynika oczywiście ze zwiększenia wykorbienia/. Panewki mogą być /do uzgodnienia/ ew zastąpione odpowiednio: korbowody: Mahle WRC spec /jedna z najmocniejszych pa
  4. Xbike

    Przeplywka GT00

    Ja Cię mogę upewnić. Sprzedajemy wyłącznie elementy OEM Subaru. Słabe te "przypuszczenie". Pozdrawiam
  5. Xbike

    2,0 vs 2,5

    Pomijajac brak sensu, o ktorym pisze AMI to nie widzialem tlokow do "destrokera" w Subaru
  6. niektore softy uwzględniają +- 1 bar cisnienia atmosferycznego. Oznacza to, ze faktyczne doladowanie w tym przypadku to 1,5 bara
  7. Xbike

    2,0 vs 2,5

    Inne, ale jak wyzej
  8. Adam, ten akurat obrazek z uszczelkami pokazuje, ze Cometic jest "słabiutki", ale OEM bardzo w porządku. W Subaru Cosworth ok, ale przy grubosci 1,1, po prostu Subaru nie ma takowej w ofercie. BTW widzialem kiedyś porównianie wg podobnych kryteriów uszczelek OEM i Cosworth do EVO. Tam był akurat teoretycznie duzy plus dla Cosworth......a EVO nie ma z tym /uszczelką/ problemu
  9. to już bądź co bądź sprawa dla lekarza a nie mechanika . Oczywiscie no offence. Parafrazując: przy 2,0 mialbyś siwe włosy ze względu na panewki?? Mi 2,5 pasuje.
  10. jako zagorzały fan 2,5T pozwolę sobie się nie zgodzić . Jakkolwiek nie jestem zwolennikiem modyfikacji silników "ulicznych" /podobnie jak jezdzenia po miescie na motorsportowym oleju i wymienianie go co np 10000km /, tak w przypadku EJ255/257, kilka "pierduł" robiłbym : smok /zawsze i profilaktycznie, niezaleznie na jakim etapie uzytkowania jest motorownia/, ARP /jak wywali uszczelki, niejako przy okazji/ i niestety tłoki /kiedy oem'y powiedzą PA PA, bo pękają w serii i żadnych extra PS tudzież Nm do tego nie potrzebują /w Forku i WRX owszem zadziej niz w STI, ale jednak/. Nowy shortblock n
  11. w starszych EJ20 są podobnej długości , w nowszych w istocie, zauważalnie innej...niemniej jednak EX i IN jest wyrazne
  12. Nie obraź się, ale delikatnie ujmując - błądzisz. Ogólnie tłumacząc - wyobraź sobie pomiar kompresji wykonany przy tej samej objętości komory spalania w GMP na silniku sprawnym i np z zuzytymi gładziami cylindrów tudziez pierscieniami. Czy wg Ciebie kompresja będzie taka sama? Stopien spr. to najprośćiej - stosunek pojemnosci cylindra (calkowitej) do pojemnosci komory spalania. Kapiszki? Co do kwestii rozrządu to jego zależność z kompresją jest oczywista - lukass poruszył owy temat.
  13. a mi się wydaje, ze mylisz kompresję ze stopniem sprężania
×
×
  • Create New...