Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Eryk napisał:

Robie to samo ze swoim Talasem... ale pedalowanie pod gore na siedzaco w MTB to najlepsza technika jazdy, bo stojac latwiej stracic przyczepnosc tylniego kola na luznych kamieniach czy mokrych korzeniach.  Pompowanie tyniego zawieszenia zalezy od jego konstrukcji i uzytego dampera - dampery z platforma najczesciej to niweluja, a majac blokade(y) to wogole mozna jechac na sztywno. 


Pod większe górki wolę wspinać się na otwartym tłumiku z przodu bo kokpit idzie wtedy w dół ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryk damper czy amortyzator?

Ja w swoim przelewałem tłumik i tym samym golenie, uszczelki dałem tylko kurzowe nowe. Ale mój Talas jest z 2009 roku lagi 36mm i skok 160mm. Generalnie rozebrałem, to się okazało że uszczelki są świeże, ale się zapowietrzył tłumik, objaw był taki że straciła się regulacja szybkości powrotu. U mnie musiałem dorobić szczęki do imadła tak aby, chwycić tłumik chyba 10mm. 

Rower miałem rok, a kupiony był używany, poprzedni właściciel serwisował go w lokalnym serwisie w mieście, po telefonie potwierdzone było że amortyzator miał duży serwis (kolega kolegi go prowadzi :)) . No ale coś musiało się skoncić że się zapowietrzył. Od paru lat jest spokój, tylko raz w roku wymieniam olej w goleniach.

Od doły na rurze sterowej masz nabity numer po nim powinieneś znaleźć uszczelki. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj jest jest ze skokiem 100-120-140, i regulacja skoku dziala, tylko bkokada nie trzyma tak jak kiedys.  Patrzylem na rozne strony i wyglada na to ze nikt nie ma zestawu uszczelek do starszych modeli... takze bedzie trzeba cos kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw sobie robotę na "zimowy" sezon. Względnie mogą się trafić nietypowe uszczelnienia, ale większość pewnie dobierzesz bez większych problemów. Poszukaj serwisówki do swojego, ja jak dobrze pamiętam znalazłem. Ale trochę ilości oleju nie zgadzały mi się, także tłumik odpowietrzałem "na oko" w/g instrukcji, jeśli chodzi o czynności, nie koniecznie o ilości. Teraz już nie pamiętam, bo robiłem to z 3-4 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam naszczescie RS Reba ze skokiem 120mm ktory juz zalozylem na rower, takze czekanie na zime nie jest konieczne... W miedzyczasie znalazlem mozliwy sposob na poprawienie blokady, bez zagladania do srodka... Zobacze czy to cos da. Mam natomiast nowe uszczelki kurzowe od SKF wiec je pozakladam a przy okazji sprawdze co tam z plynami...

 

Udalo sie... Okazuje sie ze z blokada jest czasem tak ze powietrze dostaje sie tam gdzie powinien byc olej, i wtedy nalezy zdjac pokretlo od blokady i przekrecic ustawienie do samego konca w odwrotna stroe niz chodza wskazowki zegara, wtedy mozna sprawdzic czy amor sie ugina, jak nie - to naprawione, wystarczy pokretlo na miejsce zainstalowac i wszystko gra.  Czyli czeka mnie tylko wymiana uszczelek kurzowych, i plynow.... Ufff....

Edytowane przez Eryk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

 

ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

 

:biglol:

obraz.png.4a00f66b101b7f9398819ac36707a336.png

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Może po założeniu syczy z nich powietrze :)

...zamiast dzwonka? Ssssssssss......ć mi ze ścieżki! :ph34r:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Zamawiając 4 czy 5 typ opon w ciągu roku zauważyłem, że na zdjęciach "podrasowują" wysokość bieżnika. :) 

To ty opony co 2 tygodnie zmieniasz? ;)

A ja w zeszłym tygodniu zmieniłem pedały na Shimano PD-EF205.

Po 150 km jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RoadRunner napisał:

Ogólnie nie, ale jak mam nowy typ roweru (w tym wypadku gravel) to eksperymentowałem jak jeździ na różnych oponach :) 

Teraz rozumiem uwagę o żonie i kupowaniu rzeczy do roweru

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom były mega ciche...szczerze, to cichsze od GeaxSauguaro które mam w sztywniaku ;)

 

A z racji iż moje kolana już nie te, zdjąłem ze sztywniaka SPD a założyłem platformy. Zobaczymy czy przyczyną leży w SPD. Wydaje mi się że tak. 

 

Jutro testy :)

20200919_224421.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ulubiona opona na tyl to Kenda Telonix 2.2 - niestety nie jest juz oferowana, ale jest to jedyna opona ktora nigdy nie traci przyczepnosci na podjazdach z luznymi kamieniami.  Przednia opona ktora u mnie sie sprawdza to Kenda Nevegal 2.35 - w ostrych zakretach traci przyczepnosc, ale trzeba poprostu ulamek sekundy poczekac i lapie przyczepnosc - takze jest bardzo latwa do przewidzenia.  Mam tez Kende Nexcavator w rozmiarze 2.35, ale wydaje sie byc wezsza od Nevegala, i latwiej traci przyczepnosc a jednoczesnie trudniej jest przewidziec jak sie zachowa.  Dzisiaj sobie pojezdzilem na okolicznych szlakach w sumie natknalem sie tylko na jedna osobe, ale bylem zadowolony ze swojej kondycji, po treningu na przydomowym szlaku przez ostatnie chyba 5-6 miesiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, bikeman1 napisał:

Wbrew pozorom były mega ciche...szczerze, to cichsze od GeaxSauguaro które mam w sztywniaku ;)

 

A z racji iż moje kolana już nie te, zdjąłem ze sztywniaka SPD a założyłem platformy. Zobaczymy czy przyczyną leży w SPD. Wydaje mi się że tak. 

 

Jutro testy :)

20200919_224421.jpg


Ja sprawdziłbym ustawienie spd - pięty za bardzo nie wystają na zewnątrz? Luz jest w obie strony od kierunku jazdy?

No i ponoć przy zbyt cofniętym siodle kolana też bolą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, bikeman1 napisał:

przyczyna leży w SPD


Zdarzyło mi się to z SPD ok. 12-15 lat temu (dla skali - mam 50).
Już dużo dziesiątek tysięcy km (ze 35-45.000km?) miałem wtedy w kolanach z zakresu XC i mountain :D:D:D Założylem TIME - przeszło. [Time Atac]

Chociaż od roku - i chociaż tylko lajtowo w porównaniu - jeżdżę na SPD Shimano XT i nie jest daleko od OK. Bardziej mi kolana puchną na nartach...
PS: nie chcę uruchamiać animozji pomiędzy wyznawcami marek! ;)

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fala napisał:

 


Zdarzyło mi się to z SPD ok. 12-15 lat temu (dla skali - mam 50).
Już dużo dziesiątek tysięcy km (ze 35-45.000km?) miałem wtedy w kolanach z zakresu XC i mountain :D:D:D Założylem TIME - przeszło. [Time Atac]

Chociaż od roku - i chociaż tylko lajtowo w porównaniu - jeżdżę na SPD Shimano XT i nie jest daleko od OK. Bardziej mi kolana puchną na nartach...
PS: nie chcę uruchamiać animozji pomiędzy wyznawcami marek! ;)

Nie wydaje mi sie ze sa animozje marek... poprostu ze sprzetem jest jak z butami - jednym pasuja taki a drugim inne.  Generalnie im wieksza mozliwosc ruchu wpietej stopy, tym lepiej dla kolan - kiedys Speedplay Frog byly w tym mistrzem - choc dziwne bloki powodowaly ze nie wszyscy je lubili.  Czasami jak sie pcha zbyt duze przelozenia to moze powodowac bole kolan, ale jazda na rowerze to chyba jedna z najbardziej przyjaznych dyscyplin sportu dla kolan, takze jesli bola - to cos jest zle ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu taka ciekawostka ze świata ram stalowych od Thyssenkruppa.

Robiłem dla nich w Ęglandzie kilka lat na CNC tylko w oddziale lotniczym.

Jakby kto nie kojarzył to rodzina Krupp bardzo dobrzy znajomi znanego akwarelisty z Austrii wyprodukowała grubą bertę swego czasu :)

 

https://steelworks.bike/

 

Ciekawe le to waży. A ok, znalazłem lekko ponad 8 kg czyli porównywalnie do Amelinium.

Edytowane przez eurojanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eurojanek napisał:

A tu taka ciekawostka ze świata ram stalowych od Thyssenkruppa.

Robiłem dla nich w Ęglandzie kilka lat na CNC tylko w oddziale lotniczym.

Jakby kto nie kojarzył to rodzina Krupp bardzo dobrzy znajomi znanego akwarelisty z Austrii wyprodukowała grubą bertę swego czasu :)

 

https://steelworks.bike/

 

Ciekawe le to waży. A ok, znalazłem lekko ponad 8 kg czyli porównywalnie do Amelinium.

Bardzo ladnie sie prezentuje... ale odnosze wrazenie ze to taki pokaz mozliwosci firmy, a nie faktyczna innowacja... bo jednak tloczone ramy nie sa niczym nowym - nowosc polega na tym ze to tloczona rama stalowa... ale w takim razie jaki problem oni probuja rozwiazac?  Co jest nie tak w tradycyjnie budowanych ramach ze stali? 

Widze ze maja tylko 2 rozmiary M i L - i wydaje mi sie ze jest to spowodowane kosztem produkcji - bo chyba kazdy rozmiar wymaga odrebnej formy do tloczenia - i zapewne taki sprzet tani nie jest. No i ciekaw jestem jakie jest zabezpieczenie antykorozyjne przy tak cienkich sciankach ;)

Przerost formy nad funkcja wedlug mnie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...