Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

@Crazy_Ivan rozejrzyj sie za rowerami crossowymi. Spisuja sie dobrze w kazdych warunkach. Sa troche na sportowo, ale nadal komfortowe. Nie rob jej niespodzianki, tylko zabierz ja do sklepu i niech sie przejedzie na kilku rowerach.

Wybij jej z glowy miejskie, jezeli takie sie podobaja, bo na tym nie da sie jezdzic.

Przeznacz na to +/- 2000 zl i bedzie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakiś pomysł jak zamontować sztyce regulowaną do ramy, która nie ma wewnętrznego prowadzenia linek? Prawie wszystkie myk-myki są do rowerów z przystosowaną ramą, a mój ms już kilka lat wszystkie linki są na zewnątrz.
Wiercić dziurę w ramie? Do tego jakieś przelotki? Czy nie warto?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

image.thumb.jpeg.f3802683b0c972f9e7f64413f329de96.jpeg

  1. Ja tak na luzie , bez ciśnienia ale jakby ktoś szukał ściganta  z najwyższej półki za rozsądne pieniadze to rozważam sprzedaż tego rowerka powyżej, zdjęcie stare w tamtym roku założyłem nowy napęd SRAM EAGLE za pare klocków, na którym przejechałem może z 200 km w tym jeden maraton, hamulce sa założone dwa lata temu XTR, wkleję nowe zdjęcia jak będę miał chwile czasu, waga pewnie około 9.5 kg, brainy itd, dożywotnia gwarancja na rame  na I szego właścicela ale da się to obejść. Cena orientacyjnie około 15 kPLN, sam jeszcze nie wiem bo bnie robiłem rozeznania, sam napęd mnie kosztywał około 4kPLN w tamtym roku i jest prawie nowy. Roewer stoi w garażu i się kurzy bo obecnie się bawie w triatlon od kilku lat, a szkodda żeby się taka maszyna marnowała w garażu. Ewentualnie zamienie na jakiś fajny rower czasowy TRI może być z dopłatą bo bule czego nie wezmę.
Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w 2 rowerach i jestem bardzo zadowolony.
 

Skończyło się na BrandX jako wersji budżetowej. Doszedłem do wniosku, że lepiej ni jeszcze na tym co mam pojeździć rok-dwa i zmienić rower, więc ograniczam wydatki :)
Ale chce koła na bezdętki przerobić :) w wersji ghetto tubeless...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@respect jezeli mowa o v-brake (z gwintem na trzpieniu) to sklep powinien miec rozne klocki - lepsze i gorsze.

Ale jak, zona ma rower na cantilever'ach to faktycznie nie ma za bardzo wyboru wsrod klockow, a dla  Ciebie Powinien to byc wyrazny sygnal, ze czas zafundowac zonie nowy rower, bo od Pierwszej Komunii Świętej sporo w rowerach sie zmienilo :p

Edytowane przez pajac_am
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie spece - czy są różne rodzaje w sensie twardości gumowych tych starszych klocków hamulcowych? Żonie kupiłem, załozyłem, dalej skarży się na słabe hamulec.Sprzedawca gada że niema.
pozdr.
Zmień sprzedawcę/sklep dzisiaj właśnie zmieniłem klocki (Decathlon) jest dramat. Wcześniej klocki author. Klocki author a były na pewno o około 1cm wieksze i miały 3 różne strefy. Były też sporo droższe.

natapane mi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo zalezy tez od obreczy - jesli rower stary i ma stalowe obrecze to obecnie produkowane klocki faktycznie moga nie hamowac, bo guma jest twarda i ma dzialac z aluminiowymi obreczami. Jesli same klocki sa stare i guma zrobila sie twarda - to tez hamowanie bedzie kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwałę się.
Jako że po ponad 2 latach w końcu znowu udało mi się wsiąść na rower to poczyniłem drobne upgrady żeby dostosować go do obecnych trendów :)
Mostek 90mm zastąpiony został krótszym 45mm, kierownica ma teraz 725mm długości, wreszcie mam regulowaną sztucę BrandX.
Nowe gripy, bo na starych po jeździe w terenie mrowiły mi ręce.
02a98fff7672e2276b41957fe95dfa20.jpg
edd4281dcc92a3f45972da17b60f02e3.jpg
na koniec przeszedłem na opony tubeless
Co prawda w wersji ghetto po taniości, ale jest. aa1ad6213a6eefa334ccd6b4f037d7d0.jpg707aae08758f9641fd22eed6107425ba.jpgf18c8ef0214afda159d6903b605035db.jpg49d261dc66e12835150199e69d89ad42.jpg

Jako że niewiele już osób jeździ na kołach 26” trafiłem za pół darmo 2 nowe opony Mavic Crossmax Quest. Z przodu ledwo się zmieściła, z tylu w ramie jest więcej miejsca.

Teraz tylko jeździć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2018 o 09:39, QbaqBA napisał:

Sądząc po tubelessach nie skaczesz ani nie jeździsz za bardzo po górach, po co więc ten krótki mostek i szeroka kiera?

Krotki mostek i szeroka kiera to to samo co dlugi mostek i waska kiera - tylko zmienia sie pozycja na rowerze.

 

Osobiscie nie podoba mi sie zmiana na nowe standardy, i nadal tluke sie na 26 calowych kolach. Przy dwojce dzieci, i szlakach gorskich 10 minut od domu, jezdze sam kiedy mi sie uda (jak dzieci spia i zona nie goni), nie scigam sie, nie zalezy mi na tym by bylo mi latwiej jechac po kamieniach, wole pomeczyc sie troche, i wrocic do domu zmeczony, ale usatysfakcjonowany przejazdem przez techniczne odcinki.  Wkurza mnie to ze producenci wciskaja nowe standardy na sile, i nie liczy sie nasze zdanie.  Chyba jedyny rower ktory mnie interesuje to Fatbike - bo mozna zima jezdzic bez problemu po sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krotki mostek i szeroka kiera to to samo co dlugi mostek i waska kiera - tylko zmienia sie pozycja na rowerze.

...

Przy dwojce dzieci, i szlakach gorskich 10 minut od domu, jezdze sam kiedy mi sie uda (jak dzieci spia i zona nie goni), nie scigam sie, nie zalezy mi na tym by bylo mi latwiej jechac po kamieniach, wole pomeczyc sie troche, i wrocic do domu zmeczony, ale usatysfakcjonowany przejazdem przez techniczne odcinki. 


O to to! Mam dosyć podobne warunki :)
Lubię się pomęczyć w lesie na podjazdach na szlakach turystycznych.

Po co tublessy? Raczej eksperyment bo nigdy nie jeździłem i chce potestować o co w tym chodzi :)
Dlatego w wersji ghetto. Najdroższe było oczywiście mleczko, reszta to prawie koszty pomijalne :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghetto czy w ogóle tubless to jest genialne rozwiązanie w góry właśnie. Odporność na snejki jest miłą odmianą po wymianach dętki co wyjazd. A i trakcja się poprawia. Zazwyczaj wygląda to tak, że robię ghetto raz do roku jak mleko wyschnie przez zimę i można łupać. Potem tylko wgnioty liczę ale z flakami spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienię na chwilę temat ;) na szosowy.

 

O ile znam sie na DH, XC to na szosie niespecjalnie a chodzi mi ostatnio po głowie.

 

Kuota Kharma rozm. 57 to na jaki wzrost?

Na Ultegrze/105.

 

Ma sens? Ja mam 193cm.

 

image.png.456922217c4310da094aca316daddeef.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy wzroście 193 mam ramę 56, która jest dla mnie zdecydowanie za mała ale jak to mówią Cena Czyni Cuda (w dobrej cenie kupiłem używkę) więc daję radę ze sztycą 400mm. Jeśli bym wybierał to kupiłbym 60 bo mam dość długie odnóża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, faza20 napisał:

Ja przy wzroście 193 mam ramę 56, która jest dla mnie zdecydowanie za mała ale jak to mówią Cena Czyni Cuda (w dobrej cenie kupiłem używkę) więc daję radę ze sztycą 400mm. Jeśli bym wybierał to kupiłbym 60 bo mam dość długie odnóża.

 

Celnie naświetlasz. Thx!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...