Jump to content

R.I.P Mitsubishi EVO


Than_Junior

Nie bedzie juz wiecej EVO!  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

"Gayu Eusegi, dyrektor produktowy Mitsubishi powiedział magazynowi Autocar, że firma zrywa z image'm producenta rajdowych replik i Lancer Evo X jest ostatnim w serii. Do 2015 roku Mitsubishi przedstawi osiem w pełni elektrycznych lub hybrydowych samochodów.

 

- Lancer Evolution X będzie ostatnim Evo - oświadczył Eusegi. - Nadal istnieje popyt na te samochody, ale musimy to zatrzymać. Kieruje nami obecnie technologia elektrycznych pojazdów. Chodzi o zmianę linii. Klienci łatwiej zrozumieją, z czym kojarzyć Mitsubishi, jeżeli nie będzie to już rynek inspirowany motorsportem. Być może świat się zmieni i któregoś dnia będziemy mieli rajdy elektrycznych pojazdów. Może wtedy wrócimy na ten rynek."

 

http://rajdy.autoklub.pl/news/koniec-ery-evo,34716

 

 

I co teraz bedzie?? :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Subaru będzie następne :cry: :!:

Bo jak tu brać udział w wyścigu, w którym nie ma przeciwników.

 

Z drugiej strony rajdy juz nie napedzają tej machiny. WRC są robione na bazie hatchbaków klasy B, które nie mają przełożenia na cywiny samochód.

 

Era sportowego samochodu za rozsądną cenę dobiega końca :!: Pozostaną wydumki za +400tys. :(

Link to comment
Share on other sites

W kontekście ostatnich teorii o nadchodzącym zlodowaceniu związanym z obniżeniem aktywności słońca jedyna nadzieja w zapewnieniu Ziemi 'kołderki' z CO2 a więc elektrowniach węglowych i subarowiczach. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Nie sledze dokladnie WRC, ale takie samochody jak Evo i STI powstaly tylko dla rajdow WRC, a od kilku lat przepisy praktycznie uniemozliwiaja im start w WRC wiec sens ich istnienia zniknol.

Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze wolałem subaru, ale to nie oznacza, że nie lubię evo. Ostatnie generacje obu aut mnie nie zachwyciły, mimo, że miały lepsze osiągi od poprzedników jakoś straciły na męskości, a najbardziej mnie zabolało odejście od szyb bez ramek które kojarzyły się z subaru! :( Te auta w najnowszych odsłonach stały się przytłumione przez przepisy związane z emisją spalin itd. już aż tak nie plują benzyną... nie pachną tak samo jak kiedyś... Najnowszy WRX podkręcony do odcinki brzmi jak by był "lekko zirytowany"

Link to comment
Share on other sites

Polscy zlodzieje samochodow wiedzieli o tym fakcie wiele wczesniej i zanim Gayu Eusegi podal ta przykra wiadomosc do publicznej wiadomosci w dzuplach pojawily sie pierwsze EVO VIII i IX .

... z mysla o kolekcjonerach, oczywiscie .

 

Ciekawe jak dlugo na rynku pozostanie STI ?

Link to comment
Share on other sites

Subaru, jako konstruktor będzie musiał sobie wybrać nowego rywala, bo inaczej jego dążenie do poprawy może nie być tak intensywne, tak jakby musiałby z kimś rywalizować. Szkoda, bo w przyszłości myślałem o EVO, gdy finanse się poprawią, a zanosi się, że bedą już tylko egzemplarze kolekcjonerskie

Link to comment
Share on other sites

Than

nie poczekałeś z ankietką do poniedziałku i znowu coś będę musiał wymyślić... :P:mrgreen: :wink:

brak FTZ :roll: :mrgreen: :wink:

 

Ogólnie szkoda i co gorsza tak jak pisał Przemeq z STi może być tak samo tylko jeszcze oficjalnie nikt tego nie potwierdził... :|

Link to comment
Share on other sites

hehehehehehehe troche marudzicie na zapas...

 

 

rynek nie znosi próżni, jeśli będzie zapotrzebowanie na samochody typu EVO/STI - zawsze znajdzie się producent który będzie próbował tą lukę zapełnić, i nie zmienią tego żadne czary-mary ekologiczne. Tam gdzie jest zapotrzebowanie, tam jest i kasa, a tam gdzie jest kasa jest i produkt...

 

Jak dla mnie Mitsubishi strzela sobie samobója, ale ich prawo...

Link to comment
Share on other sites

Evo to i tak ułamek ich produkcji, więc pewnie obetną w ten sposób koszta. W przypadku Subaru też może się tak stać... choć bez STI... jakoś nie potrafię sobie wyobrazić tej marki. Niemniej trzeba pamiętać, że lwia część produkcji to wolnossące Legacy/Impreza/Forester dla przeciętnych ludzi w USA czy Japonii. U nas postrzegane ciągle przez pryzmat rajdów, ale takich jest coraz mniej. Klient flotowy, popularność diesla, całość idzie ku miałkiej nijakości. Z ciekawości zapytałem dwóch posiadaczy Citroena i Forda u mnie w firmie o rajdy, jak widzą swoją markę na tle sukcesów w WRC? Jakoś nie zrobiło to na nich wrażenia, owszem wiedzą, że są rajdy... ale, że jest tam ford i citroen? A ile te diesle palą? Chyba ekoterroryzm w politycznie poprawnej i bojącej się swojego cienia "zjednoczonej europie" zwyciężył... przynajmniej na razie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...