sal Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Przekraczając drzwi salonu auto już nie jest nowe tylko używane To zależy. O ile pamiętam, do celów celno-skarbowych przyjmuje się że samochód nowy to pojazd młodszy niż 6 miesięcy (licząc od daty nabycia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Kup w Szwajcarii i przyjedź tym autem sam, a w momencie przekraczania granicy UE będzie już używane Bzdury. Proponuję jednak poczytać przepisy co oznacza auto nowe a co używane. Ja kupowałem nowe auto w Unii i wiem jakie są procedury podatkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Boombastic, to nie gadaj tylko daj link do tych przepisów lub podaj numery w dzienniku ustaw plus jakie do tego są szczegółowe rozporządzenia :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Bzdura.Nie jesteś, ponieważ sprowadzasz je dla siebie. Co więcej - przy ściąganiu samochodu z zagranicy, nikt nie wymaga od Ciebie homologacji. A jakie to ma znaczenie dla kogo sprowadzasz? Jesteś importerem, masz zapłacić cło, vat, akcyzę. I wymagany jest do rejestracji wyciąg z homologacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Kup w Szwajcarii i przyjedź tym autem sam, a w momencie przekraczania granicy UE będzie już używane Bzdury. Zależy od punktu widzenia, dla mnie używany, a dla fiskusa nówka sztuka nieśmigana Tylko w czym widzisz problem :?: Ustaliliśmy już wcześniej, że cło, vat i akcyza są do zapłaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Problem jest w dalszym ciągu taki sam: czy nowe auto bez Euro5 da się zarejestrować teraz w Polsce. I zagadnienie jest na tyle problematyczne bo różne przepisy różnie interpretują nowe auto. Dla fiskusa auto nowe to takie które nie ma więcej niż 6 miesięcy lub ma przejechane mniej niż 6000 km (z pamieci). Ale dla wydziału komunikacji definicja jest już inna: auto zarejestrowane nie jest już nowe. Sam to przerabiałem na własnej skórze, bo litewski diler zarejestrował auto tymczasowo na siebie bym mógł nim dojechać do Polski i opłacić podatki. Dostałem także wyciąg z homologacji. Oczywiście vat i akcyzę opłacałem sam jak za nowe auto, ale jak przyszło do rejestracji to się okazało, że według nich auto nie jest już nowe, bo zostało już zarejestrowane. I nie ważne że na miesiąc, ważne że ma rejestrację. I wtedy wyciąg z homologacji nie był już potrzebny i wysłano mnie na badania rozszerzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 (...) według nich auto nie jest już nowe, bo zostało już zarejestrowane. I nie ważne że na miesiąc, ważne że ma rejestrację. I wtedy wyciąg z homologacji nie był już potrzebny i wysłano mnie na badania rozszerzone. No i właśnie o to chodzi, importowałeś auto używane i nie musisz spełniać normy Euro5 bo nie jesteś importerem nowych aut wprowadzanych do obrotu na terenie UE, a tu masz szczegóły: Zapobieganie emisjom * Rozporządzenie (WE) nr 715/2007 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 731:PL:PDF Rozporządzenie ma zastosowanie do pojazdów należących do kategorii M1, M2, N1 i N2 o masie odniesienia nieprzekraczającej 2 610 kg. Dotyczy to m. in samochodów osobowych, vanów, lekkich samochodów do przewozu towarów lub osób oraz pojazdów o specjalnym przeznaczeniu (np. karetki, samochody do przewozu osób niepełnosprawnych). Rozporządzenie przewiduje obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów silnikowych, takich jak tlenki azotu i węglowodory, oraz cząstki stałe, poprzez wprowadzenie normy Euro 5 i Euro 6. Powyższe normy wejdą w życie zgodnie z przyjętym harmonogramem: * norma Euro 5 zaczęła obowiązywać od 1 września 2009 r. w odniesieniu do udzielania homologacji, a od 1 czerwca 2011 r. zacznie obowiązywać w odniesieniu do rejestracji i wprowadzania do obrotu nowych pojazdów; * norma Euro 6 zacznie obowiązywać od 1 września 2014 r. w odniesieniu do udzielania homologacji, a od 1 czerwca 2015 r. w odniesieniu do rejestracji i wprowadzania do obrotu nowych pojazdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Nie importowałem auta używanego tylko fabrycznie nowe za cenę netto. Jakbym importował używane to nie musiałbym płacić sam vatu i akcyzy. Tak się dokonuje zakupu wewnątrzwspólnotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Nie importowałem auta używanego Dobra poddaję się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Boombastic, kupowales auto na firme czy jako towar ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 To ja krótko: byłem w sytuacji zaczynającego wątek, tzn. zdecydowałem się na posiadanie Subaru Forester. Podoba mi sie FXT II. Pojechałem do dealera, żeby przekonać się, czy może jednak III. Wsiadłem do 2.0D. Och, duży! (jeżdżę C4 Grand Picasso). Wolno się nagrzewa, baardzo wolno. Jedziemy. Prędkość ok. 100 km/h i szum powietrza. Głośno. Kilka dni później na siedzeniu pasażera w Forku II 2.5XT. Prędkość większa. Szum mniejszy, mimo moich obaw, nie czuć twardości zawieszenia. Jestem niskiego wzrostu, za moim fotelem w ch... miejsca. Długonoga kobieta na tylnym siedzeniu, wyższa ode mnie o 10 cm mieści się bez problemu. Do tego odjazd tego samochodu Banan jak przy dobrym zjeździe rowerem górskim, nartach albo ... To samo mówi długonoga brunetka z tyłu. Wskazanie? II Acha, z Długonogą Brunetką mam dwójkę dzieci w wieku do 6 lat. Starszy woli Impreze, ale nie można mieć na raz wszystko - dokupię spojler do Forka i będzie rajdowo dla dzieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clint Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Niestety mój wymarzony Forester III 2.5 Turbo nie zawierał kompletnego opisu swojej historii co zmusiło mnie do rezygnacji z zakupu. W tej chwili trwają poszukiwania kolejnego egzemplarza. Niestety okazuje się, że znalezienie takiego samochodu z PL bez przeszłości jest bardzo trudne. OGROMNE PODZIĘKOWANIA dla chudy_b. Dziś miałem okazję obejrzeć jego wspaniały samochód - stan forumowy - i jeszcze bardziej się "podpalić" na ten model. chudy_b był na tyle uprzejmy aby pokazać dokładnie całe auto i zrobić jeszcze ze mną małą rundę. DZIĘKUJĘ. Celem spotkania było dokładniejsze zapoznanie się z Foresterem przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie. Niestety tak jak pisałem na początku pewniak nie do końca okazał się pewniakiem i szukam dalej. W tej chwili ze względu na brak Foresterów zacząłem się zastanawiać nad Tiguanem 2.0TSI lub BMW X3 ostatnim benzynowy 3.0. Przewagą Tiguana jest możliwość nabycia w Polsce nowego samochodu. Pozdrawiam, Clint Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 W tej chwili ze względu na brak Foresterów zacząłem się zastanawiać nad Tiguanem 2.0TSI. Przewagą Tiguana jest możliwość nabycia w Polsce nowego samochodu. Też miałem taki dylemat. Też zastanawiałem sie nad Tiguanem 2.0TSI 200KM. Na mojego Forestera czekałem rok. Rok tropienia i w koncu za trzecim podejściem go wytropiłem. Zapewniam Cię że nie żałuję i teraz prawie nie zauważam Tiguanów na ulicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Forumowicz Kuba Goller chcial sprzedac tylko nie wiem czy aktualne. Poszukaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorOla Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Ma ramki w drzwiach a to w pojęciu niektórych ujma na honorze Subaru...ale idzie się przyzwyczaić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Trza kupować SG bo to jedyne auto co ma 6s. do setki, 20cm prześwitu i jak je zostawiam pod knajpą po pijaku i przyjde za dwa dni to mnie wita tymi wielkimi ślepiami i bulgoce zmysłowo zimnym bokserem, potem czekamy na ciepły olej i jest ogień. Aha i uważam że porównywanie kultowego forysia to tigułana powinno być surowo banowane z dwóch powodów przynajmniej: 1. Raz za takim jechałem (znaczy się ZA tylko chwile, do momentu jak go nie wciągnąłem kurnikiem i nie wyplułem jedną oldskulową rurą (bo teraz jest moda na dwie albo cztery, ale my w subaru nie musimy niczego udowadniać...)) i mu się tak zadek ślizgał na szybkich łukach, że ojejuńciu. 2. Jak ktoś się już raz przejechał 25xt, to jedyne auto (albo jedno z niewielu) które stanowi postęp w tym segmencie to G55 od AMG - tak se wymyśliłem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Trza kupować SG bo to jedyne auto co ma 6s. do setki, 20cm prześwitu i jak lata bokami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 bo teraz jest moda na dwie albo cztery, ale my w subaru nie musimy niczego udowadniać... święte słowa :!: 4 z tego 2 nie podłączone - grupa VW oczywiście widziałem to sami w audi q5 - żenada wdać że 2 nie podłączone - nie wiem czy samoróbka czy tak nisko upadli projektanci no i subaru, 2 rury 2 tłumiki a to wszystko przychodzi z 1 rury. Pytam.po co? rozumiem, gdyby każda głowica miała swój wylot ale w innym przypadku? nie potrzebny koszt, mogli te pieniądze włożyć w zabezpieczanie antykorozyjne. Wg mnie wylot wygląda fajnie jak jest jedna DUŻĄ rura. BTW, seryjna rura od 2.5 xt od samego początku do małych nie należy, nie wiem jak jest fxt3 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Apropo wczoraj jedzie przede mną A4, "2 rury" no one tak mają ale kierownik zmienił 2 zagięte w dół i schowane tłumiki na wielkie 2 rurowe każdy z wylotem na wprost, do tego wyrąbał po kawałku zderzaka żeby to miało gdzie wejść. Wszystko ok, ale do diesla :| Wiem :!: O zasłonę dymną chodzi Tak czy inaczej czarno tam było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 hehe, a zwróćcie uwagę przy okazji na kolejne auto, które nie musi udawać: "dużego land cruisera v8" jedno wielkie fi 10 jak w kuchni od okapu... -- 6 mar 2011, o 21:10 -- A wie ktoś czy ten Forester S-Edition to będzie do kupienia w Europie? Bo to nawet fajno wygląda, tylko, że mają go tylko w Australii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 A wie ktoś czy ten Forester S-Edition to będzie do kupienia w Europie? Trzeba by pytać Dyrekcję, ale wnosząc z tego, że jest to model wyposażony w turbodoładowany silnik 2.5 to raczej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 fi 10 ...chyba raczej fi 100... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernas77 Opublikowano 7 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2011 jejku - fi 10 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Po poszukiwaniach co kupić po Forku II Gen 2.0xt (audi, bmw, volvo v70) jednak schylam się ku Forkowi III gen 2.5 turbo - jest kilka rodzynków z polskich salonów. W grę wchodzi MY 08 oraz 09. Czy ktoś kto nim jeździł może się wypowiedzieć czy w stosunku do diesla i słabszych benzyn są jakieś zmiany w zawieszeniu i hamulcach tak jak w starszych generacjach? CHodzi mi przede wszystkim o to czy jest np. twardsza zawiecha i czy aż taka różnica na minus jest w prowadzeniu w zakrętach vs Forek xt II gen? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 są jakieś zmiany w zawieszeniu ja jeździłem, najgorszy ponton, aż strach w oczach. Warto od razu zapytać gdzie zmienisz sprężyny na jakieś twarde z tyłu, el przełożyć od diesla bo tam podobno są znacznie twardsze albo odrazy z my12 i tyle ale potwierdź to sobie w aso. twardsza zawiecha i czy aż taka różnica na minus jest w prowadzeniu w zakrętach vs Forek xt II gen? przepaść to zbyt lekkie określenie. Ja jeździłem my08 2.5t. Na co dzień mam my06 2.5t. Patrząc na wygodę w rasie to my08 powinien być lepszy, ale ten tył bujający to coś strasznego. Podobno sls-y były sprawne, auto stało normalnie czyli wysoko. najlepiej sam się przejedź, każdy ma inne oczekiwania. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się