Jump to content

Prośba do użytkowników 2.5 turbo


clint

Recommended Posts

Witajcie. Chciałbym się do Was przyłączyć i zostać użytkownikiem subaru forestera. Wydaje się, że trafiłem na osobę budzącą zaufanie i jestem tuż przed zakupem używanego forestera 2.5 turbo w najnowszej "budzie" (forester III). Chciałby rozwiać swoje ostatnie wątpliwości i na spokojnie obejrzeć i przejechać się takim autem - choćby jako pasażer. Niestety do mojej wymarzonej maszyny jest bardzo daleko a ostatnią testówkę o podobnej specyfikacji mają równie daleko w ASO w Szczecinie :(

 

Czy któryś z użytkowników forestera III 2.5 turbo (obojętnie manual czy automat) mógłby mi się pochwalić takim autem w Warszawie? Mieszkam w okolicach Piaseczna pod Warszawą ale na co dzień jestem zwykle w centrum Warszawy. Bardzo zależy mi na czasie ponieważ nie chciałbym aby "mój" egzemplarz sprzedał się komuś innemu.

 

Ostatnie pytanie. Czy forester III jest w jakiś sposób gorszy od forestera II? Zauważyłem, że wszyscy poszukujący, maniakalnie ;) pragną forester II i wyraźnie to zaznaczają w swoich postach. Czy coś jest nie tak z III-ką?

 

Pozdrawiam,

Bartosz (nowy - jeszcze nie w rodzinie)

kontakt do mnie: 601939421

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja nie wiem czy jest gorszy bo nie użytkowałem tego, ani tego, ale opinie, które można przeczytać zwykle są po stronie II. Z tego co czytałem na forum to wydaje mi się że bardziej chodzi o klimat samochodu. II wygląda inaczej niż większość suv a III jak podobnie jak większość no i ma ramkmi na szyby :roll:

 

Jak będziesz kupował to przegoń go na wyższych obrotach przez kilka minut, nie gaś silnika, wysiądź i obczaj w zbiorniczku wyrównawczym czy nie bąbluje. Jest to jeden ze sposobów sprawdzenia czy uszczelka pod głowicą nie przepuszcza. Podobno te silniki jak są źle traktowane to mają do tego tendencję. Jak pojedziesz do serwisu to niech zrobią test na CO2 w płynie chłodniczym.

Ja kupiłem I gen i niestety mnie to spotkało i było to dość bolesne dla kieszeni.

Link to comment
Share on other sites

Porównanie tych dwóch aut nie nalezy rozpatrywać w kategoriach lepszy-gorszy. Nowy Forester jest dłuższy, szerszy, wyższy i wygląda jak koreański suv. Nie ma ciekawych silników (maniacy diesla za to już pieją o momencie i "niesamowitych wrażeniach" i małym zużyciu paliwa - jak to zwykle robią), podpiera się lusterkami na zakrętach (choć podobno już nie) i może służyć matce do odwożenia dzieci do szkoły i by teściowa nie marudziła że z tyłu jest mało miejsca. Zrobiło się nijakie, a takich nijakich klientów jest bardzo dużo, więc wskoczyło do segmentu podobnych i nijakich suvów, szczególnie po wprowadzeniu diesla i poszerzeniu grupy docelowej.

Starsze Forestery to po prostu Imprezy w innej budzie ze wszystkimi wadami i zaletami - auta niszowe. Jedni mówili suvy, inni że jednak podwyższone kombi, że brzydkie. A ja uważam, że męskie, wyróżniające się kształtem z tłumu, z osiągami powalającymi na kolana konkurencję. Jak dla mnie to zalety przeważały znacznie nad wadami i dlatego jest Forester II.

A ty czego oczekujesz od auta?

Link to comment
Share on other sites

clint, jestem użytkownikiem 2.5 XT 07r od 28 godzin i powiem Ci, że super auto. Koleżka, który ze mną był po niego stwierdził, że ze względów estetycznych sobie by nie kupił takiego, ale jak mu dałem poprowadzić to z kilometra na kilometr bardziej go chwalił. Stwierdził nawet, że z pozyzji kierowcy cały kokpit wygląda całkiem całkiem.

Link to comment
Share on other sites

Forester III jest autem rodzinnym - wygodniejszy (dużo więcej miejsca w środku) i mięksiejszy (jak mówią w warzywniaku). Natomiast II to odlot i fun na samotną jazdę :| Ale takie rozważania przed zakupem są dzisiaj bardziej teoretyczne, bo podaż II 2,5XT jest dużo mniejsza niż popyt. Ja tam trzymam swoje auto jak długo się da, bo co miałbym kupić w zamian :?: :( Sądzę, ze nie jestem w tym odosobniony.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiło się nijakie, a takich nijakich klientów jest bardzo dużo, więc wskoczyło do segmentu podobnych i nijakich suvów, szczególnie po wprowadzeniu diesla i poszerzeniu grupy docelowej.

A ty czego oczekujesz od auta?

 

 

No cóż chyba zaliczam się jednak do grupy nijakich klientów. Obecna wersja spełnia moje oczekiwania właśnie dlatego, że jest duża w środku jak na auto o takich wymiarach. To powoduje, że coś się zmieści (coś tzn. - 2 dzieci i żona) a jednocześnie zaparkowanie będzie łatwiejsze niż Outbackiem. Oczekiwania: bezawaryjność, trwałość, pokonanie codziennie kilku kilometrów drogi gruntowej (tu przydaje się głównie wysoki prześwit i 4x4 na błotnistych koleinach), możliwość szybkiego wyprzedzenia zawalidrogi na ruchliwej drodze.

 

Moje poprzednie auto to Grand Vitara. Właściwie nic jej nie miałem do zarzucenia poza koniecznością wleczenia się za wolnymi autami. Nie chodzi o to, że mam jakąś straszną presję na szybkość - chciałbym mieć po prostu możliwość wyprzedzenia. Z moim poprzednim silnikiem 2.0 140KM nie było to możliwe bez ujrzenia 3000m wolnej drogi z naprzeciwka.

 

Czy ktoś z Was ma Forestera III 2.5 turbo i mógłby mi nim się pochwalić w Warszawie?

 

Pozdrawiam

 

lukciosti: OK nie skreślam wersji II forestera ale w tej chwili mam możliwość zakupu forestera III z pewną przeszłością co jest dla mnie ważne.

 

-- N lut 27, 2011 5:50 pm --

Link to comment
Share on other sites

Natomiast II to odlot i fun na samotną jazdę

dokładnie nie pozorna mocna zabawka która potrafi zawstydzić nie jednego :twisted:

 

Ja tam trzymam swoje auto jak długo się da,
Sądzę, ze nie jestem w tym odosobniony.

Tak jak Ja :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

że coś się zmieści (coś tzn. - 2 dzieci i żona)

To nie masz się co zastanawiać tylko kupować "trójkę". Nie zaszkodzi też przejechać się 2.0D, bo ma naprawdę niezłe odejście i nie trzeba tankować co 350-400 km :wink:

Link to comment
Share on other sites

ze spraw "obiektywnych" to ZTCP III ma troche gorsze osiągi niz II

 

 

Ciekawe dlaczego? Silnik ten sam, masa niemal identyczna a tutaj 1.1s wolniej do 100.

 

wszystkiego po trochu więcej niż poprzednio - masy, oporu powietrza itd., koła inne i w sumie wychodzi różnica - oczywiscie symboliczna, ale zawsze można było się pochwalić że katalogowo mniej niz 6 sekund do setki :wink:

Link to comment
Share on other sites

że coś się zmieści (coś tzn. - 2 dzieci i żona)

To nie masz się co zastanawiać tylko kupować "trójkę". Nie zaszkodzi też przejechać się 2.0D, bo ma naprawdę niezłe odejście i nie trzeba tankować co 350-400 km :wink:

 

Sam mam taką sytuację 2 dzieci i żona :mrgreen:

 

absolutnie nikt nie narzeka na miejsce :!:

 

do tego ew trumna na dach i cześć.

 

Co do przyspieszeń o sam nie wiem, dlaczego 3 worek jest o aż tyle wolniejszy. Silnik ma nieco lepszy bo pełny moment jest chyba przy 2800 rpm. Poprawiony dolot gniazda i coś tam jeszcze. Nowy forek w wysokim wyposażeniu fajnie wygląda w środku a szczególnie my11.

 

główno róznice to płyta podłogowa. Forek 2 jet tożsamy z imprezą a forek 3 to jednak legacy.

 

Co do ramek w drzwiach, fajny bajer ale nie przykładałbym do tego wagi.

 

Co do osiągów forka 2 to w normalnym użytkowaniu przekłada się to na komfort wyprzedzania. Po prostu nie ma problemów z wyprzedzaniem.

 

inne:

teoretycznie łatwiej załadować rower ew obsłużyć bagażnik dachowy.

F3 ma nieco głębszy bagażnik.

 

inne 2

chciałbym aby moja żona taki miała :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja tam trzymam swoje auto jak długo się da, bo co miałbym kupić w zamian :?: :( Sądzę, ze nie jestem w tym odosobniony.

 

Nie jesteś. Też trzymam, bo co mógłbym kupić w zamian? Znaczy, najchętniej to kupiłbym niebieskiego Forestera - coś jak ma anakinsky tylko prawdziwe STI :P ale obawiam się kwestii związanych z przeróbką na LHD.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że jak w każdym wątku o podobnym temacie, zawsze znajdzie sie ktoś, kto będzie uparcie pisał, że III to samo zło, obrażał jego użytkowników itp.

Czy to jest rzeczowa argumentacja :?:, bo wygląd to tylko kwestia gustu :|

Nie, łatwiej napisać, że ja jestem cool bo mam II i basta...

 

Jak kupowałem III, to II podobał mi się bardziej, ale po prostu nie było już możliwości kupić nowego...

A chciałem nowego, bo wcale nie jest łatwo kupić pewne używane auto.

I tak padło na III.

Z czasem się do niego przyzwyczaiłem i teraz zarówno II, jak i III podobają mi sie tak samo, choć są zupełnie inne 8)

Link to comment
Share on other sites

Piszesz o rzeczowej argumentacji a sam podajesz tylko ogólniki (podoba się - nie podoba się). Ja wyraziłem swoje zdanie w oparciu o moje wrażenia i moje potrzeby związane z autem. Ty możesz się z tym zgadzać lub nie, ale podaj jakieś argumenty za swoją tezą.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...