sal Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 A niby jak mam go zarejestrować w Polsce? Mam się przenieść i jeździć po Szwajcarii? Nie bardzo rozumiem pytanie? Normalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 TO ŻE U NAS NIE MOŻNA KUPIĆ NIE ZNACZY ŻE NIE MOŻNA ZAREJESTROWAĆ :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 A niby jak mam go zarejestrować w Polsce? Może tak: http://moto.pl/MotoPL/1,93624,5729952,S ... skiej.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 to wisi w każdym wydziale komunikacji :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Przed chwilą sprawdziłem - można kupić nowego 2.5XT w wersji Comfort (manual) za 34500CHF. Do tego oczywiście dochodzi VAT, akcyza i cło powodujące że jest to zakup średnio opłacalny, ale... można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 A niby jak mam go zarejestrować w Polsce? Mam się przenieść i jeździć po Szwajcarii? Samochodem dla przeciętniaków zacząłeś się interesować :? Generalnie to samochody w Polsce rejestruje się w Wydziałach Komunikacji :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Do tego oczywiście dochodzi VAT, akcyza i cło powodujące że jest to zakup średnio opłacalny, ale... można. Sal, ale można pokusić się także o odzyskanie szwajcarskiego VAT-u, co prawda to niecałe 8% ale zawsze będzie na część łupu dla naszego pazernego fiskusa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Sal, ale można pokusić się także o odzyskanie szwajcarskiego VAT-u, co prawda to niecałe 8% ale zawsze będzie na część łupu dla naszego pazernego fiskusa Jasne, ale ciągle mówimy o dopłacie w wysokości ponad połowy wartości samochodu. Z drugiej strony - w sytuacji kiedy nigdzie indziej 'nie ma'... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukers80 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 ile trzeba dać na dzień dzisiejszy za krajowego 09r. lub 10r..bezwypadek igła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 ciągle mówimy o dopłacie w wysokości ponad połowy wartości samochodu. Wszystkie koszty nie powinny na oko przekroczyć znacznie połowy ceny w Szwajcarii: 34500 CHF * 3.2 ~ 110 kPLN - 7,6% VAT ~ 103 kPLN + 18,6% akcyza ~ 122 kPLN + 23% VAT = 150 kPLN plus oczywiście koszty transportu, rejestracji, ubezpieczenia i innych drobiazgów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Wszystkie koszty nie powinny na oko przekroczyć znacznie połowy ceny w Szwajcarii: 34500 CHF * 3.2 ~ 110 kPLN - 7,6% VAT ~ 103 kPLN + 18,6% akcyza ~ 122 kPLN + 23% VAT = 150 kPLN plus oczywiście koszty transportu, rejestracji, ubezpieczenia i innych drobiazgów... Zgubiłeś (niestety) cło, jako że samochód jest produkcji JPN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Zgubiłeś (niestety) cło, jako że samochód jest produkcji JPN. No tak 10%, zasugerowałem się tym, że Szwajcaria jest w EFTA, czyli jeszcze plus jakieś 15kPLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Nie bardzo rozumiem pytanie? Normalnie? A czy FXT spełnia normę Euro5? Cytat ze strony internetowej: Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym i załącznikiem nr. 11, część B do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep, producent lub importer pojazdów wyposażonych w silniki spełniające limity emisji zanieczyszczeń Euro 4, może złożyć wniosek do Ministra Infrastruktury o wydanie decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu w ramach końcowej partii produkcji. Decyzja taka umożliwia sprzedaż i rejestrację pojazdów nie spełniających nowych limitów emisji zanieczyszczeń. Zwolnienie z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu może być wydane maksymalnie dla 10% pojazdów kategorii M1 jednego lub więcej typów i dla 30% liczby pojazdów kategorii N1. Odsetek aut obliczany jest od wszystkich pojazdów wprowadzonych do obrotu w okresie 12 miesięcy przed datą utraty ważności świadectwa homologacji tego typu pojazdu. Okres ważności zwolnienia nie może przekraczać 12 miesięcy dla pojazdów kompletnych i 18 miesięcy dla pojazdów skompletowanych, od chwili utraty ważności świadectwa homologacji typu pojazdu. Oznacza to, że pewna liczba samochodów osobowych, spełniających tylko normę Euro 4 będzie mogła być sprzedawana przez cały 2011 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 A czy FXT spełnia normę Euro5 wg mojej wiedzy nie, dlatego został wycofany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 A czy FXT spełnia normę Euro5 wg mojej wiedzy nie, dlatego został wycofany a czy to przeszkoda żeby go ściągnąć i u nas zarejestrować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Nie bardzo rozumiem pytanie? Normalnie? A czy FXT spełnia normę Euro5? Cytat ze strony internetowej: Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym i załącznikiem nr. 11, część B do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep, producent lub importer pojazdów wyposażonych w silniki spełniające limity emisji zanieczyszczeń Euro 4, może złożyć wniosek do Ministra Infrastruktury o wydanie decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu w ramach końcowej partii produkcji. Decyzja taka umożliwia sprzedaż i rejestrację pojazdów nie spełniających nowych limitów emisji zanieczyszczeń. Zwolnienie z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu może być wydane maksymalnie dla 10% pojazdów kategorii M1 jednego lub więcej typów i dla 30% liczby pojazdów kategorii N1. Odsetek aut obliczany jest od wszystkich pojazdów wprowadzonych do obrotu w okresie 12 miesięcy przed datą utraty ważności świadectwa homologacji tego typu pojazdu. Okres ważności zwolnienia nie może przekraczać 12 miesięcy dla pojazdów kompletnych i 18 miesięcy dla pojazdów skompletowanych, od chwili utraty ważności świadectwa homologacji typu pojazdu. Oznacza to, że pewna liczba samochodów osobowych, spełniających tylko normę Euro 4 będzie mogła być sprzedawana przez cały 2011 rok. Ten przepis dotyczy przecież oficjalnych importerów , Ty sobie możesz sprowadzić i zarejestrować nawet z Euro 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Ten przepis dotyczy przecież oficjalnych importerów , Ty sobie możesz sprowadzić i zarejestrować nawet z Euro 0 Raczej niemozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Boombastic, to jak ludzie ściągają auta i rejestrują :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Mowa jest o fabrycznie nowym aucie, a nie o używce. Normy spełniać musi. No chyba że nie, bo jest wyraźny rozjazd przepisów celno-podatkowych i do rejestracji pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 ale ty ściągając je ze Szwajcarii nie musisz już spełniać norm (chodź tam kupujesz jako nowe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boombastic Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 A jakąś podstawę prawną masz? Ja tam w przepisach nie widziałem nic o oficjalnym czy nieoficjalnym importerze. Skoro sprowadzasz nowe auto to jesteś importerem. I już nie obowiązują cię normy? To niby po co przeprowadzane są rozszerzone przeglądy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Boombastic, wieczorem poszukam ci podstaw prawnych dokładnie jak jest przy ściąganiu auto jako osoba prywatna i jako importer aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Mowa jest o fabrycznie nowym aucie Kup w Szwajcarii i przyjedź tym autem sam, a w momencie przekraczania granicy UE będzie już używane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 A jakąś podstawę prawną masz? Ja tam w przepisach nie widziałem nic o oficjalnym czy nieoficjalnym importerze. Skoro sprowadzasz nowe auto to jesteś importerem. Bzdura. Nie jesteś, ponieważ sprowadzasz je dla siebie. Co więcej - przy ściąganiu samochodu z zagranicy, nikt nie wymaga od Ciebie homologacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x_maly_x Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Mowa jest o fabrycznie nowym aucie, a nie o używce. Normy spełniać musi. No chyba że nie, bo jest wyraźny rozjazd przepisów celno-podatkowych i do rejestracji pojazdu. Przekraczając drzwi salonu auto już nie jest nowe tylko używane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się