Skocz do zawartości

Prośba do użytkowników 2.5 turbo


clint

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A niby jak mam go zarejestrować w Polsce? Mam się przenieść i jeździć po Szwajcarii?

Samochodem dla przeciętniaków zacząłeś się interesować :?

Generalnie to samochody w Polsce rejestruje się w Wydziałach Komunikacji :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego oczywiście dochodzi VAT, akcyza i cło powodujące że jest to zakup średnio opłacalny, ale... można.

Sal, ale można pokusić się także o odzyskanie szwajcarskiego VAT-u, co prawda to niecałe 8% ale zawsze będzie na część łupu dla naszego pazernego fiskusa :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sal, ale można pokusić się także o odzyskanie szwajcarskiego VAT-u, co prawda to niecałe 8% ale zawsze będzie na część łupu dla naszego pazernego fiskusa :evil:

Jasne, ale ciągle mówimy o dopłacie w wysokości ponad połowy wartości samochodu.

Z drugiej strony - w sytuacji kiedy nigdzie indziej 'nie ma'... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągle mówimy o dopłacie w wysokości ponad połowy wartości samochodu.

Wszystkie koszty nie powinny na oko przekroczyć znacznie połowy ceny w Szwajcarii:

34500 CHF * 3.2 ~ 110 kPLN - 7,6% VAT ~ 103 kPLN + 18,6% akcyza ~ 122 kPLN + 23% VAT = 150 kPLN

plus oczywiście koszty transportu, rejestracji, ubezpieczenia i innych drobiazgów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie koszty nie powinny na oko przekroczyć znacznie połowy ceny w Szwajcarii:

34500 CHF * 3.2 ~ 110 kPLN - 7,6% VAT ~ 103 kPLN + 18,6% akcyza ~ 122 kPLN + 23% VAT = 150 kPLN

plus oczywiście koszty transportu, rejestracji, ubezpieczenia i innych drobiazgów...

Zgubiłeś (niestety) cło, jako że samochód jest produkcji JPN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem pytanie?

Normalnie?

 

A czy FXT spełnia normę Euro5?

Cytat ze strony internetowej: Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym i załącznikiem nr. 11, część B do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep, producent lub importer pojazdów wyposażonych w silniki spełniające limity emisji zanieczyszczeń Euro 4, może złożyć wniosek do Ministra Infrastruktury o wydanie decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu w ramach końcowej partii produkcji. Decyzja taka umożliwia sprzedaż i rejestrację pojazdów nie spełniających nowych limitów emisji zanieczyszczeń.

 

Zwolnienie z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu może być wydane maksymalnie dla 10% pojazdów kategorii M1 jednego lub więcej typów i dla 30% liczby pojazdów kategorii N1. Odsetek aut obliczany jest od wszystkich pojazdów wprowadzonych do obrotu w okresie 12 miesięcy przed datą utraty ważności świadectwa homologacji tego typu pojazdu.

 

Okres ważności zwolnienia nie może przekraczać 12 miesięcy dla pojazdów kompletnych i 18 miesięcy dla pojazdów skompletowanych, od chwili utraty ważności świadectwa homologacji typu pojazdu. Oznacza to, że pewna liczba samochodów osobowych, spełniających tylko normę Euro 4 będzie mogła być sprzedawana przez cały 2011 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem pytanie?

Normalnie?

 

A czy FXT spełnia normę Euro5?

Cytat ze strony internetowej: Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym i załącznikiem nr. 11, część B do rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep, producent lub importer pojazdów wyposażonych w silniki spełniające limity emisji zanieczyszczeń Euro 4, może złożyć wniosek do Ministra Infrastruktury o wydanie decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu w ramach końcowej partii produkcji. Decyzja taka umożliwia sprzedaż i rejestrację pojazdów nie spełniających nowych limitów emisji zanieczyszczeń.

 

Zwolnienie z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu może być wydane maksymalnie dla 10% pojazdów kategorii M1 jednego lub więcej typów i dla 30% liczby pojazdów kategorii N1. Odsetek aut obliczany jest od wszystkich pojazdów wprowadzonych do obrotu w okresie 12 miesięcy przed datą utraty ważności świadectwa homologacji tego typu pojazdu.

 

Okres ważności zwolnienia nie może przekraczać 12 miesięcy dla pojazdów kompletnych i 18 miesięcy dla pojazdów skompletowanych, od chwili utraty ważności świadectwa homologacji typu pojazdu. Oznacza to, że pewna liczba samochodów osobowych, spełniających tylko normę Euro 4 będzie mogła być sprzedawana przez cały 2011 rok.

Ten przepis dotyczy przecież oficjalnych importerów , Ty sobie możesz sprowadzić i zarejestrować nawet z Euro 0 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakąś podstawę prawną masz? Ja tam w przepisach nie widziałem nic o oficjalnym czy nieoficjalnym importerze. Skoro sprowadzasz nowe auto to jesteś importerem. I już nie obowiązują cię normy? To niby po co przeprowadzane są rozszerzone przeglądy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakąś podstawę prawną masz? Ja tam w przepisach nie widziałem nic o oficjalnym czy nieoficjalnym importerze. Skoro sprowadzasz nowe auto to jesteś importerem.

Bzdura.

Nie jesteś, ponieważ sprowadzasz je dla siebie.

Co więcej - przy ściąganiu samochodu z zagranicy, nikt nie wymaga od Ciebie homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa jest o fabrycznie nowym aucie, a nie o używce. Normy spełniać musi. No chyba że nie, bo jest wyraźny rozjazd przepisów celno-podatkowych i do rejestracji pojazdu.

Przekraczając drzwi salonu auto już nie jest nowe :twisted: tylko używane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...