Jump to content

Modyfikacja samochodu pod kątem zwiększenia bezpieczeństwa


0SauroS0

Recommended Posts

Temat ważny, a jakby niewiele o tym na forum. Chyba, że miałem pecha i nie znalazłem.... Znalazłem za to ciekawy wątek na temat klatek bezpieczeństwa http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=121653&hilit=klatka+bezpiecze%C5%84stwa ale co jeszcze?

 

Pytanie otwarte. Jak najskuteczniej a jednocześnie z dostosowaniem do jazdy na co dzień wzmocnić i zabezpieczyć się "w razie" niechcianej przez nikogo sytuacji. Nie ma się co oszukiwać. Samochody mamy szybkie, wszystko szybko się dzieje. Chwila nieuwagi i lecimy bokiem niekoniecznie tam, gdzie byśmy chcieli.

 

1) Poduszki bezpieczeństwa. Jakoś mam wrażenie, że WRX my06 jest wyjątkowo ubogi w tego typu wyposażenie. Czy STI ma dodatkowe poduszki w fotelach? Coś takiego obiło mi się o uszy. Jeżeli tak, to jest to argument za tym żeby kupić sobie takie fotele, chociażby właśnie ze względów bezpieczeństwa. Tyle tylko, że pewnie przewody od poduszek trzeba jeszcze gdzieś podłączyć....?

2) Klatka. Czy są klatki "do jazdy na co dzień"? Jeżeli tak gdzie i za ile można taką zmontować (W-wa).

3) Co więcej warto zrobić...? Po za rzeczami oczywistymi, typu zdjęcie nogi z gazu :)

 

Będę wdzięczny za potraktowanie tematu poważnie. Mam doświadczenia, które przemawiają za tym żeby od tego zacząć jakiekolwiek modyfikacje samochodu...

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Samochody mamy szybkie, wszystko szybko się dzieje. Chwila nieuwagi i lecimy bokiem niekoniecznie tam, gdzie byśmy chcieli.

Cóż, wydawało mi się, że piszesz o sytuacjach drogowych, które wynikają z błędów innych kierowców. Jeżeli tak nie jest to tak jak elmo napisał bezwzględnie SJS oraz TKT (trenować k... trenować).

 

Subaru na publicznych drogach daje tak duży zapas bezpieczeństwa czynnego, zarówno pro- jak i re-aktywnego, że tak naprawdę bezpieczeństwo bierne ma chronić nas tylko przed innymi kierowcami.

Link to comment
Share on other sites

2) Klatka. Czy są klatki "do jazdy na co dzień"? Jeżeli tak gdzie i za ile można taką zmontować (W-wa).

 

Jesli samochod ma byc do jazdy na codzien, to nie ma takiej opcji.

 

Opcja jest tylko trzeba by na co dzień w kasku jeździć :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Chyba warto jeszcze zainwestować w sensowne oponki... i w niektórych wersjach także inne hamulce.

 

Mistral

 

ehh miałem to napisać :P Pryz takim aucie obowiązkowo świeże i dobre opony a nie jakieś szmaty. A jeśli jesteś aż tak nadgorgliwy, to włóż dobry fotel kubełkowy i pasy szelkowe. Ale jeśli auto jest używane na co dzień, to uważam że takie przeróbki są na wyrost.

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczeństwo bierne ? Mój RS MY07 ma boczne poduszki.

 

To jednak szczegół.

W naszym kraju jest taka moda żeby kupować volvo a podem za .. suwać

po drogach slalomem na przykład ;-)

 

Najważszniejszym elementem bezpieczeństwa jest kierowca.

Czucie i obserwacja drogi.

Link to comment
Share on other sites

Mieć subaraka do upalania a jako dupowóz coś dużego i ciężkiego. Masa się liczy a nie gwiazdki NCAP ( no chyba, że dzwonisz w drzewo/ścianę czy coś równie cieżkiego ) :)

 

Nie do końca się tu zgodzę... jednak technologia idzie do przodu...

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

 

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

1) Poduszki bezpieczeństwa. Jakoś mam wrażenie, że WRX my06 jest wyjątkowo ubogi w tego typu wyposażenie. Czy STI ma dodatkowe poduszki w fotelach? Coś takiego obiło mi się o uszy. Jeżeli tak, to jest to argument za tym żeby kupić sobie takie fotele, chociażby właśnie ze względów bezpieczeństwa. Tyle tylko, że pewnie przewody od poduszek trzeba jeszcze gdzieś podłączyć....?

Dziwne, myślałem, że WRX już miały poduszki boczne... Mój GX ma.

2) Klatka. Czy są klatki "do jazdy na co dzień"? Jeżeli tak gdzie i za ile można taką zmontować (W-wa).

Już Ci koledzy napisali: nie ma w zasadzie takiej opcji. Ryzyko obrażeń od klatki byłoby duże, musiałbyś jeździć w kasku.

3) Co więcej warto zrobić...? Po za rzeczami oczywistymi, typu zdjęcie nogi z gazu

Dbać o samochód: oponki, hamulce, itp. Podstawą bezpieczeństwa jest sprawne autko.

Jak napisał elmo: ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.

Mieć subaraka do upalania a jako dupowóz coś dużego i ciężkiego. Masa się liczy a nie gwiazdki NCAP ( no chyba, że dzwonisz w drzewo/ścianę czy coś równie cieżkiego ) :)

Nie do końca masz rację. Oczywiście, że masa ma znaczenie przy zderzeniu, ale równie duże znaczenie ma zaprojektowanie stref zgniotu. Jeśli rozpędzisz się i uderzysz czołgiem w ścianę (jest przecież ciężki), to mimo relatywnie niewielkiego odkształcenia (a raczej właśnie dzięki niemu) załoga prawdopodobnie zginie od przeciążeń przy uderzeniu.

 

Tu masz przykład, jak dobrze zaprojektowana, mała konstrukcja radzi sobie w teście zderzeniowym: oto Smart

 

I żeby nie być gołosłownym, masz wynik testu zderzeniowego Smarta i E-klasy. Mercedes przeprowadził ten test w celach marketingowych, w końcu smart do niego należał. Smart wyszedł z tego zaskakująco dobrze (zwłaszcza w porównaniu do innych aut podobnej wielkości):

http://www.youtube.com/watch?v=nnVNUvixWUQ

Link to comment
Share on other sites

Opcja jest tylko trzeba by na co dzień w kasku jeździć

 

 

 

stormtrooperg.jpg

 

 

 

Najważniejsze nie to co na głowie a to co w głowie, trzeba jeździć tak aby te wszystkie ciężkie graty typu napinacze, poduszki, zabijające zabawe ABSy, EDSy, nie były potrzebne.

 

SJS itp.

 

Od tego bym zaczął...

 

a i często wracał do tego materiału

 

http://www.funiaste.net/3868,75624,filmik.html

Link to comment
Share on other sites

a i często wracał do tego materiału

http://www.funiaste.net/3868,75624,filmik.html

 

Ten materiał to moim zdaniem powinni puszczać codziennie przed wiadomościami.

 

W sumie chyba wszystko zostało powiedziane co najważniejsze. Podsumowując:

1) Interface biologiczny między kierownicą a pedałami, czyli tzw. myślący kierowca :!:

2) Sprawny samochód + dobre opony :!:

3) SJS, TKT, generalnie trening, trening i trening w bezpiecznym miejscu pod okiem fachowca :!:

4) Jakiekolwiek kombinacje z klatką odpadają bo: jak klatka to i kubełki + pasy 3 lub 4-ro punktowe + kask. Ponadto komfort we wsiadaniu i wysiadaniu jest na poziomie 0, szczególnie dla dziewczyn w kieckach :)

5) Przynajmniej raz w tygodniu odpalić sobie http://www.funiaste.net/3868,75624,filmik.html tak profilaktycznie, żeby nie korciło...

6) Dodaję po wskazówce Than_Junior Inteligentny System Ratunkowy (ISR)

 

Pozostaje jeszcze otwarta kwestia z poduszkami bocznymi w WRX-e. W papierach do samochodu nie znalazłem info ile ich faktycznie mam. Jednak wiele wskazuje na to, że są tylko 2! :shock: Znalazłem jakiś wątek, w którym temat przekładki foteli jest poruszany. Może kogoś zainteresuje http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=127436 Jednak uważam, że w samochodzie z 2006r., do tego sportowym 2xairbag to jakieś nieporozumienie. Subaru nie popisało się tutaj. Wiem, pewnie zostanę za to stwierdzenie zjechany szczególnie, że nowy jestem :oops: ale... :evil:

Link to comment
Share on other sites

uważam, że w samochodzie z 2006r., do tego sportowym 2xairbag to jakieś nieporozumienie. Subaru nie popisało się tutaj. Wiem, pewnie zostanę za to stwierdzenie zjechany szczególnie, że nowy jestem :oops: ale...

Ale masz rację, nikt Cię tu nie "zjedzie". Obejrzyj jednak dokładnie fotele, czy nie masz na nich oznaczeń air bagów? Ja mam fotele WRX-owe (MY'01) i mam boczne poduszki...

Link to comment
Share on other sites

uważam, że w samochodzie z 2006r., do tego sportowym 2xairbag to jakieś nieporozumienie. Subaru nie popisało się tutaj. Wiem, pewnie zostanę za to stwierdzenie zjechany szczególnie, że nowy jestem :oops: ale...

Ale masz rację, nikt Cię tu nie "zjedzie". Obejrzyj jednak dokładnie fotele, czy nie masz na nich oznaczeń air bagów? Ja mam fotele WRX-owe (MY'01) i mam boczne poduszki...

 

 

Były jakieś wersje nawet chyba do 2006 roku, które nie miały bocznych poduch. Ostatnio ktoś już to poruszał na forum, Kruk albo Tzd chyba coś pisali na ten temat, jak się nie mylę.

Link to comment
Share on other sites

 

Pozostaje jeszcze otwarta kwestia z poduszkami bocznymi w WRX-e. W papierach do samochodu nie znalazłem info ile ich faktycznie mam. Jednak wiele wskazuje na to, że są tylko 2! :shock: Znalazłem jakiś wątek, w którym temat przekładki foteli jest poruszany. Może kogoś zainteresuje http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=127436 Jednak uważam, że w samochodzie z 2006r., do tego sportowym 2xairbag to jakieś nieporozumienie. Subaru nie popisało się tutaj. Wiem, pewnie zostanę za to stwierdzenie zjechany szczególnie, że nowy jestem :oops: ale... :evil:

 

 

Bez jaj, Moj WRX z 2005 roku mial boczne, wg tego model z 2006 mial boczne w standardzie:

 

http://www.parkers.co.uk/cars/equipment ... 97&years=3

 

 

 

Juz predzej masz jakas przekladke albo poskladane z dwoch cholerawieco z wymienionymi fotelami.

Link to comment
Share on other sites

a i często wracał do tego materiału

http://www.funiaste.net/3868,75624,filmik.html

 

Ten materiał to moim zdaniem powinni puszczać codziennie przed wiadomościami.

 

W sumie chyba wszystko zostało powiedziane co najważniejsze. Podsumowując:

1) Interface biologiczny między kierownicą a pedałami, czyli tzw. myślący kierowca :!:

2) Sprawny samochód + dobre opony :!:

3) SJS, TKT, generalnie trening, trening i trening w bezpiecznym miejscu pod okiem fachowca :!:

4) Jakiekolwiek kombinacje z klatką odpadają bo: jak klatka to i kubełki + pasy 3 lub 4-ro punktowe + kask. Ponadto komfort we wsiadaniu i wysiadaniu jest na poziomie 0, szczególnie dla dziewczyn w kieckach :)

5) Przynajmniej raz w tygodniu odpalić sobie http://www.funiaste.net/3868,75624,filmik.html tak profilaktycznie, żeby nie korciło...

 

Pozostaje jeszcze otwarta kwestia z poduszkami bocznymi w WRX-e. W papierach do samochodu nie znalazłem info ile ich faktycznie mam. Jednak wiele wskazuje na to, że są tylko 2! :shock: Znalazłem jakiś wątek, w którym temat przekładki foteli jest poruszany. Może kogoś zainteresuje http://www.www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=127436 Jednak uważam, że w samochodzie z 2006r., do tego sportowym 2xairbag to jakieś nieporozumienie. Subaru nie popisało się tutaj. Wiem, pewnie zostanę za to stwierdzenie zjechany szczególnie, że nowy jestem :oops: ale... :evil:

 

 

Dodaj ISR - w wiekszosci przypadkow koszty abonamentu pokrywa ubezpieczalnia, a system byc moze nie zapobiegnie wypadkowi, ale w razie wypadku moze uratowac zycie! I to juz zostalo potwierdzone w wielu przypadkach (wypadkach...).

Link to comment
Share on other sites

Bez jaj, Moj WRX z 2005 roku mial boczne, wg tego model z 2006 mial boczne w standardzie:

 

Sprawdziłem. Masz rację radnor, w fotelach też mam poduszki. Zwracam honor subaru ;)

 

Nooo widac jak czytales moje ogloszenie sprzedazy przed kupnem :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...