Jump to content

Smród paliwa pod maską...


ADK90
 Share

Recommended Posts

Ostatnimi czasy zaczełem czuc paliwo pod maska. Objaw narazie pojawił sie dwa razy i o dwa razy za duzo. Njapierw poczułem paliwo gdy miałem właczone ogrzewanie na ciepło i wyrazie czułem opary w kabinie. Gdy podniosłem maske nie czułem nic... Patrzyłem sie pod silnik zadnych wycieków nie zauwazyłem. Kolejny raz było tak samo czyłem w srodku paliwo i po podnosieniu maski czułem zapach paliwa kolo alternatora w tych rejonach. Przepatrzyłem wszystko i naprawde nic nie było widac. Troche zdenerwowany wziełem go na przejeszczke i kreciłem na wysokich obrotach przejechałem kilka kilometrów i po podnoszeniu maski nic nie czułem juz ani w srodku. I do tej pory juz nie czułem paliwa. I mam pytanie czy ma ktos jakis pomysł skad te opary paliwo sie wydostaje?

Nie chce zobaczyc ognia spod maski wiec narazie sam szukam przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

może zaworek zwrotny,ten od oparów, się popsół?On działa tylko w jedną stronę,lub przewody od oparów z baku się uszkodziły,nie koniecznie to musi być benzyna,ALE NIE WOLNO TEGO LEKCEWAŻYĆ :shock:

Link to comment
Share on other sites

Był gdzieś cały wątek na temat nieszczelności przewodów paliwowych pod maską zasilających listwy paliwowe.w pewnym sensie typowe dla Imprezy.Pójdź po przewodach od filtra paliwa. chyba masz pod maską widoczny(no i szukajka Forum). Drugi krok :odpal zimny silnik i obserwuj.

(w razie draki szybko wyłącz no i gasnica w ręce)

Link to comment
Share on other sites

czyli ten zaworek który jest obok filtra paliwa pod maską? czuc na 100% benzyną. Wiec nie lekcewarze tego ale jak mówie nie czuc nic jak narazie ale i tak sie martwie ze takie cos moze sie powtórzyć...

Link to comment
Share on other sites

Raczej na bank przewody przy listwach paliwowych mają luźne opaski, tylko że pewnie nic nie wypatrzysz, bo są schowane pod kolektorem dolotowym. Miejsce w którym to czujesz (obok alternatora) na to wskazuje.

Link to comment
Share on other sites

rocznik 2002 amerykaniec 2.0

 

Jak jeszcze sie wkurze to za chwile tam pojde popatrzec czy faktycznie te opaski...

Nic możesz nie wypatrzeć. To jest standardowy temat - kolektor do zdjęcia i wymiana wężyków oraz opasek.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Dzieki za wyjasnienie co to moze byc. Bede musiał to naprawic w trybie natychmiastowym.

 

-- N paź 10, 2010 10:12 pm --

 

A ma moze ktos konkretne zdjecia tej listwy paliwowej jak ona idzie pod maską? Zeby było lepiej sprawdzic to i wymienic co trzeba.

Link to comment
Share on other sites

rocznik 2002 amerykaniec 2.0

 

Jak jeszcze sie wkurze to za chwile tam pojde popatrzec czy faktycznie te opaski...

Nic możesz nie wypatrzeć. To jest standardowy temat - kolektor do zdjęcia i wymiana wężyków oraz opasek.

 

Nic tam nie wypatrzysz, są schowane pod kolektorem ssącym i osprzętem. Trzeba jechać do serwisu bo z nieszczelnością układu paliwowego lepiej nie zadzierać :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Juz zostało to naprawione. Cała operacja nie była taka skomplikowana zajeła 1 dzien. Teraz juz nic nie czuc i jak cos mam zdjecia dla kogos kto moze w przyszłosci sam bedzie chciał naprawic tą usterke. Dobre klucze oraz zgrabne i zwinne rece bez tego nic sie nie uda.

 

Dzieki wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Juz zostało to naprawione. Cała operacja nie była taka skomplikowana zajeła 1 dzien. Teraz juz nic nie czuc i jak cos mam zdjecia dla kogos kto moze w przyszłosci sam bedzie chciał naprawic tą usterke. Dobre klucze oraz zgrabne i zwinne rece bez tego nic sie nie uda.

 

W zeszlym roku Subaru of America wprowadzilo akcje wydluzenia gwarancji na przewody paliwowe wlasnie w modelach 2002 i 2003 USDM, przy niskich temperaturach nastepuje rozszczelnienie i wycieki paliwa. Takze jesli ktos posiada te roczniki USDM musi sie liczyc ze taki problem moze zaistniec. O ile sie nie myle naprawa polegala na instalacji dluzszych wezykow gumowych.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Juz zostało to naprawione. Cała operacja nie była taka skomplikowana zajeła 1 dzien. Teraz juz nic nie czuc i jak cos mam zdjecia dla kogos kto moze w przyszłosci sam bedzie chciał naprawic tą usterke. Dobre klucze oraz zgrabne i zwinne rece bez tego nic sie nie uda.

 

W zeszlym roku Subaru of America wprowadzilo akcje wydluzenia gwarancji na przewody paliwowe wlasnie w modelach 2002 i 2003 USDM, przy niskich temperaturach nastepuje rozszczelnienie i wycieki paliwa. Takze jesli ktos posiada te roczniki USDM musi sie liczyc ze taki problem moze zaistniec. O ile sie nie myle naprawa polegala na instalacji dluzszych wezykow gumowych.

W EU jest to samo. Miałem w WRX MY'01 i w STi MY'05

Link to comment
Share on other sites

Ja dałem wezyki długosciowo takie same i nowe opaski. Pomogło. Nic juz nie czuc i mozna smiało jezdzic bo jestem spokojny.

A przyczyna jest to ze opaski są troche za liche i słabo dokrecone. W moim przypadku przynajmniej tak było.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Przyszła zima i znowu czuję opary benzyny.

Tak, wymieniałem już przewody paliwowe pod kolektorem.

 

Zrobiłem fotkę elementu, który się "poci" paliwem - też w okolicy prawej głowicy (stojąc przy otwartej masce - po lewej stronie auta):

 

img0428aaa.jpg

 

 

 

img0430aaa.jpg

 

 

 

Pytanie:

co to za element, czy to jest kawałek przewodu paliwowego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...