Skocz do zawartości

Outback 3.6L 2010


Sebastian.R

Rekomendowane odpowiedzi

-- N maja 08, 2011 12:20 am --

 

to forum ma taka zalete ze u pewnej czesci posadaczy zazwyczaj oprocz subaru parkuje jeszcze jakies inne auto i nia zawsze jest to subaru :wink:

Jak ja zaczynalem przygode , to subaru mialo naprawde fajne modele kazdy mogl wybrac cos dal siebie i to z fajnym silnikiem.

Jak bym mial takie kryteria 4 lata temu to mialem WRXa kombi , Forestera XT , Legacy Spec B kombi , so tego byly jeszcze zwykly WRX i STI.

Dzis przykro patrzec ale obecnie to zwykly nudny japonczyk jak Avensis tyle ze ma naped na 4 kola ktory tak na prawde ma tylko jednen fajny silnik i jest nim 2.0D.Mysle ze ja nie jestem jedyny ktory byl zmuszony udac sie do konkurencji , szukajac sportowego ale rodzinnego auta ktore jest szybkie daje frajde z jazdy ma naped AWD i przewiezie tez rodzine z bagazem.

 

Zrób teraz kalkulacje dla odpowiedniego Audi (ale nie A4 tylko A6) i zobaczymy co wyjdzie.

Obawiam się że 100.000 pln będzie za mało.

 

ale wy sie upieracie z tym A6 , bezposrednia konkurencja jest A4 Allroad.

W kazdym tascie jaki widzialem staly wlasnie te dwa auta , a nie A6

 

porownaj sobie wymiary:

 

163_0806_14z+2009_Audi_A4_Avant_wagon+Dimensions.jpg

 

e124474img.gif

 

e122737img.gif

 

Wiec nie rozumie dlaczego mam do porownania wybrac A6?

 

Dla ciebie wnetrze A4 jest ciasne to wybrales wiec Legacy dla mnie jest wystarczjace to wybralem A4....

 

 

to że piśmaki Auto Bild etc wybieraja do testów z OTB Audi A4 to nie znaczy że są to auta porównywalne.

Skoro jedynym kryterium dla ciebie jest alcantara lub jej brak oraz poniże 7 sek do setki to spokojnie możesz A4 porównać z innym autem - na peweno znajdziesz w tej cenie sportowego Focusa a alcantara zamówisz u tapicera.

Poza tym spróbuj porównać Legacy GT z twoim A4 - jest parę tysięcy Euro tańszy no i ma 6 sek. do setki na czym ci chyba najbardzxiej zależy

 

 

Nie ma zbyt wiele aut porównywalnych z OTB - tak jak ktoś już pisał XC70 się tu nadaje.

Co do wymiarów to OTB bliżej do XC70 niż do A4.

 

ja podobnie jak chyba większośc użytkowników nowego OTB wybrałem to auto bo

1. ma prześwit 20 cm

2. jeździ dobrze po asfalcie i poza asfaletm

3. zimą nie ma stresu bo s-awd

4. nic nie klekocze po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy km

5. jest dobrze wyposażone

6. ma dużo miejsca

 

poza tym dla mnie osobiście waże jest to że:

1 nie rzuca się w oczy - wg. niektórych jest brzydki - a to dobrze - wolę ciszę niż lanserskie auto marzeń wieśniaka sąsiada. Przynajmniej sąsiad powie - a to głąb z niego ja za te pieniądze to miałbym A4. Wiesz - niektórzy wolą ciszę wokół siebie niż lanserkę

2 mogę wpakować na tylna kanapę 3 osoby - kanapa jest płaska - takie coś to coraz większa rzadkość

 

Moim zdaniem 3,6 H6 to super wybór, bo na peweno daje więszy komfort jazdy przez swoją rezerwę mocy. Poza tym jest cichszy niż diesel - no może nie aż tak cichy jak twój A4 2,0 tfsi (to chyba jego jedyny plus jak dla mnie).

Żal tylko że :

1. 3,6 H6 taki drogi

2. nie ma czujników parkowania oprócz kamerki

3. brak lusterka wstecznego fotochromatycznego

4. brak klapy bagaznika zamykanej elektrycznie

5 nie ma biksenonów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 nie rzuca się w oczy - wg. niektórych jest brzydki - a to dobrze - wolę ciszę niż lanserskie auto marzeń wieśniaka sąsiada. Przynajmniej sąsiad powie - a to głąb z niego ja za te pieniądze to miałbym A4.

 

a to jak slowo daje jest typowa polska przypadlosc , najwazniejsze co w tym wysztkim powie sąsiad :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 nie rzuca się w oczy - wg. niektórych jest brzydki - a to dobrze - wolę ciszę niż lanserskie auto marzeń wieśniaka sąsiada. Przynajmniej sąsiad powie - a to głąb z niego ja za te pieniądze to miałbym A4.

 

a to jak slowo daje jest typowa polska przypadlosc , najwazniejsze co w tym wysztkim powie sąsiad :roll:

 

 

nie zrozumiałeś przesłania - nie rzucać się w oczy - inaczej niz sasiad dla którego szcztem marzeń jest 0000 - może być nawet Audi 80 byleby tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei Ty trochę przesadzasz i demonizujesz z tym postrzeganiem Audi przez Polaków. Ale może to taka przypadłość właścicieli Subaru, żeby podkreślać oryginalność i odmienność od reszty społeczeństwa? :roll:

ja bez bicia przyznaję, że jednym z kryteriów (na pewno nie najważniejszym, ale istotnym) wyboru auta była relatywnie mała liczba użytkowników :wink:

moje potrzeby spełnia teoretycznie przynajmniej klika różnych aut - niestety najważniejszym kryterium na jakimś etapie staje się cena - jak ktoś już wyżej napisał, nie wydam na samochód więcej niż X zł, bo uważam, że to bez sensu i kropka :wink:

to tak jak z zegarkiem - Rolex i Swatch pokazują tę samą godzinę, a funkcją zegarka jest właśnie pokazywanie godziny :lol:

wg mnie nie warto płacić kilka tysięcy więcej, żeby zobaczyć tę samą godzinę (no chyba że potrzebujemy funkcji biżuterii, fetyszu, czy szpanu :wink: )

dla mnie podobnie jest z samochodami - gdybyśmy obok siebie postawili 3 auta z podobnym wyposażeniem, o mocy powiedzmy 200 KM i w cenie ok. 150 tys. zł i były to Subaru, Audi i BMW, to nie jestem pewien, ilu z nas nadal pozostałoby przy Subaru :wink:

gdyby Rolex kosztował tyle co Swatch, też większość popylałaby w Rolexach :wink:

w Polsce marki niemieckie się zdewaluowały poprzez ich ogromną ilość - w niemal każdej stodole znajdziemy golfy, beemki, stare merole...

dla mnie to była jedna z tych przyczyn, przez którą odstręczało mnie choćby od Audi :mrgreen:

niezależnie od wszystkiego z wyboru póki co jestem zadowolony, bo mam w 85% to, czego oczekiwałem za pieniądze, jakie wydałem :wink:

wiem, że Audi, BMW, Mercedes, czy Infiniti są obiektywnie lepsze, ale za pieniądze, które chcę przeznaczyć na NOWY samochód, Subaru absolutnie nie ma konkurencji :!: :!: :!:

 

poza tym w Subaru też pewnie nie pracują same głąby i wiedzą, co robią tak właśnie pozycjonując swoją markę zarówno w USA, jak i w Europie :wink:

Subaru musi być tańsze, bo inaczej się nie sprzeda :!:

Subaru też zapewne lepiej zarabia niż np. wspominana Mazda - jeżeli model CX7 jest na zbliżonym poziomie cenowym oraz, jak ustaliliśmy, na zbliżonym poziomie jakościowym, a płaci się w nim za akcyzę na silnik 2,2 l, to znaczy, że narzut Mazdy jest niższy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że Audi, BMW, Mercedes, czy Infiniti są obiektywnie lepsze

 

 

To już zależy o jakich kryteriach "lepszosci" masz na myśli.

 

Biorąc pod uwagę moje doświadczenia z samochodami to Audi przegrało z takimi markami jak : Honda , Toyota , Mazda czyli nie premium.

 

Jeśli chodzi już o te premium jak Infiniti , Lexus to wyprzedzają one jakościowo i technologicznie prawie pod każdym względem Audi.

 

Kryteria jakie brałem pod uwagę to : niezawodność , jakość montażu , praca podzespołów po większych przebiegach .

 

Przyznaję że wnętrze Audi (jakość materiałów ale nie mylić ze spasowaniem) jest chyba najlepsza i przewyższa również BMW , Mercedes ale dla mnie akurat to jest najmniej znaczące i wnętrze Subaru OBK mi odpowiada co nie znaczy że kilku rzeczy mi nie brakuje jak innych niż pseudo drewnianych listew oraz audio MCintosh na które niestety ja się już nie załapałem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei Ty trochę przesadzasz i demonizujesz z tym postrzeganiem Audi przez Polaków. Ale może to taka przypadłość właścicieli Subaru, żeby podkreślać oryginalność i odmienność od reszty społeczeństwa? :roll:

 

nie chodzi aby podkreślać oryginalność i odmienność od reszty społeczeństwa bo to pachnie stawianiem sie wyżej na piedestale od innych a

raczej żeby nie ulegać społecznym trendom i dążeniom aby przed domem stał jakiś VAG a już najlepiej Audi.

Poza tym

masz Subaru a nie Audi to na wsi jesteś pase zamiast toptrendy , sąsiad tobie nie zadrości wiec złodziejom się nie podoba etc. itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niemal każdej stodole znajdziemy golfy, beemki, stare merole...

dla mnie to była jedna z tych przyczyn, przez którą odstręczało mnie choćby od Audi

 

ja nie mam tego problemu , bo tu gdzie mieszkam ta role przejelo Volvo 240 i 740 :mrgreen: do tego Audi ma tu pare modeli ktore lideruja w klasie pod wzgledem sprzedazy wiec mozena powiedziec ze gine w tlumie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam tego problemu , bo tu gdzie mieszkam ta role przejelo Volvo 240 i 740 :mrgreen:

w mojej okolicy ostatnio najwięcej zrobiło się Kia Sorento (duże auto i bardzo fajny nowy silnik diesla :D ), Volvo XC 60, który z silnika 2,0 D3 wyciska 400 Nm, czasem zdarzy się BMW X5, jakieś Toyoty i Ople...

my skutecznie zawyżamy średnią Subaru :lol:

Audi A4 ma sąsiad i on jest jedyny z tą marką w promieniu 1 - 2 km :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do wątku czy warto OTB 3,6 H6:

 

czy ma ktoś może doświadczenie i porównanie pomiędzy

 

nowym OTB 3,6 H6

a

nowym

Legacy GT 2,5 z turbo (265KM)

 

oba mają ten sam automat 5-EAT i różne silniki. Pomińmy inne różnice GT tj. niższy prześwit , lepsze hamulce etc.

 

jak w praktyce wygląda różnica w dostępności maksymalnego momentu obrotowego?

czy ta duża różnica w przyspieszeniu do setki okupiona jest wyciem silnika na wysokich obrotach (2,5 GT) ?

 

może dojdziemy do wniosku że lepszy GT 2,5 od OTB 3,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta duża różnica w przyspieszeniu do setki okupiona jest wyciem silnika na wysokich obrotach (2,5 GT) ?

nie słyszałem żeby coś wyło.....po prostu jest dużo szybszy , szczególnie od 100 do 200 km/godz i chyba dla innej grupy klientów przeznaczony (Leg.sedan i combi - koła 18" :idea: )

ale gdybym miał wybierać......to chyba Outback H6 :wink: bardziej uniwersalny w Polsce

oczywiscie nie biore pod uwagę tego "wartburga" z wcześniejsze dyskusji :roll: ....no skąd... :mrgreen:....tamten to jest dopiero szybki..... :shock: ...nawet nie chcę wiedzieć jak :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowym OTB 3,6 H6

a

nowym

Legacy GT 2,5 z turbo (265KM)

chciałbym mieć takie dylematy :wink:

powiedzcie, gdzie Wy w naszym kraju korzystacie z osiągów tych samochodów :?: :mrgreen:

siebie nie biorę pod uwagę, bo z przebiegami ok. 4 kkm miesięcznie jestem skazany na diesla, ale ciekaw jestem, gdzie można sobie pohulać bez negatywnych konsekwencji :?: :wink:

mój brak kupił kilka miesięcy temu nowy BMW M5, ale jego to rozumiem, bo musi mieć auto na pokaz, żeby nie odróżniać się od klientów i żeby ci chcieli z nim w ogóle gadać, ale może są jakieś inne powody :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale gdybym miał wybierać......to chyba Outback H6 :wink: bardziej uniwersalny w Polsce

 

 

Brałem też pod uwagę Legacy GT ale pomyślałem dokładnie tak samo jak Pan. Lepsza użyteczność OBK wygrała ze sportowym pazurem LegacyGT. Chociaż przecież OBK H6 też daje radę i można ostro nim pojechać kiedy trzeba i przy tym nie ma wiatraka za którym póki co nie tęsknię.

Niestety nie miałem okazji się przejechać GT ale przeczytałem na jego temat wiele i oceniany był bardzo pozytywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowym OTB 3,6 H6

a

nowym

Legacy GT 2,5 z turbo (265KM)

chciałbym mieć takie dylematy :wink:

powiedzcie, gdzie Wy w naszym kraju korzystacie z osiągów tych samochodów :?: :mrgreen:

 

Do wyprzedania, do rezerwy mocy przeciw dowcipnisiom ktorzy potrafia przyspieszac podczas bycia wyprzedzanym, do ogolnego samopoczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

powiedzcie, gdzie Wy w naszym kraju korzystacie z osiągów tych samochodów :?: :mrgreen:

 

Zależy jaki się ma punkt odniesienia co do tych osiągów :wink: Te 260 KM w OBK to dla mnie może nie minimum ale optymalna moc . Więcej kucy już by pewnie nie miało sensu w tym aucie bo przecież nie jest on skonstruowany do upalania.

Ja akurat jeżdżę bardzo spokojnie , no ale kiedy trzeba to ... :mrgreen:

Dla mnie moc to przede wszystkim bezpieczeństwo przy np. sprawnym wyprzedzeniu TIR-a ale i też nie ukrywam że moc = przyjemność .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój brak kupił kilka miesięcy temu nowy BMW M5, ale jego to rozumiem, bo musi mieć auto na pokaz, żeby nie odróżniać się od klientów i żeby ci chcieli z nim w ogóle gadać, ale może są jakieś inne powody

 

 

a co ma BMW M5 do OBK 3.6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie moc to przede wszystkim bezpieczeństwo przy np. sprawnym wyprzedzeniu TIR-a ale i też nie ukrywam że moc = przyjemność .

to fakt, ale akurat przy wyprzedzaniu większe znaczenie ma moment obrotowy, a tu moim skromnym zdaniem stuningowany boxer diesel to świat i ludzie :wink:

 

-- 8 maja 2011, o 19:11 --

 

a co ma BMW M5 do OBK 3.6 ?

ma się jak pięść do nosa :wink:

chodziło mi o to, że są różne motywy, dla których ludzie wybierają takie, a nie inne samochody :mrgreen:

mój brat podobno musiał taki kupić, żeby klienci chcieli z nim gadać jak równy z równym :mrgreen:

 

ja jestem gotów się spróbować moim klekotem z każdym autem na wybranej trasie w PL - jeżeli odległość 100 - 150 km przejadę wolniej o więcej niż 10 minut, to stawiam zgrzewkę piwa :lol:

jeżeli wyrobię się w czasie podobnym do H6, albo jakiegokolwiek innego samochodu, to po cholerę mam przepłacać :?: :twisted::mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem gotów się spróbować moim klekotem z każdym autem na wybranej trasie w PL - jeżeli odległość 100 - 150 km przejadę wolniej o więcej niż 10 minut, to stawiam zgrzewkę piwa

jeżeli wyrobię się w czasie podobnym do H6, albo jakiegokolwiek innego samochodu, to po cholerę mam przepłacać

 

mozna leciec w economy i pierwszej klasie

 

 

mój brat podobno musiał taki kupić, żeby klienci chcieli z nim gadać jak równy z równym

no biedny popatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt, ale akurat przy wyprzedzaniu większe znaczenie ma moment obrotowy, a tu moim skromnym zdaniem stuningowany boxer diesel to świat i ludzie :wink:

 

Ja nie chcę diesla a tym bardziej bym nie chciał go tuningować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuningowanie BD dopiero musi sie sprawdzic. Silnik jest z aluminium i nie wiadomo jak wytrzyma tuning. w niemczech pracuja nad open source i sie okazuje ze aplikacja niewiele da poniewaz powyzej 3800 u/min parametry sa dosyc zablokowane w celu oszczednosci silnika i nie wystarczy zmienic tylko mapy... no ale cos sie kreci dzieki Impreza Diesel ... wiecej mlodziezy jezdzi :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę diesla a tym bardziej bym nie chciał go tuningować.

no i wreszcie dochodzimy do sedna :lol:

jeden lubi ciastka, a drugi, jak mu szpilkę pchają w oko :wink:

każdy ma swoje potrzeby, upodobania i doświadczenia :lol:

ja jestem zadowolony, Ty jesteś zadowolony i jest fajnie :mrgreen:

 

a tak na marginesie, to od paru lat często przejeżdżam stałą trasę ok. 1.200 km w jedną stronę - pokonuję ją moim OBK klekotem praktycznie w identycznym czasie, jak poprzednim autem, które miało 60 KM i 100 Nm więcej :wink:

i dla mnie to jest podstawowy wyznacznik mojej potrzeby :lol:

przy tym dodatkowo Subaru na tej trasie spala jakieś 18 litrów paliwa mniej, więc w kieszeni zostaje po przejeździe w obie strony ok. 200 zł :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...