Skocz do zawartości

Gasnacy silnik Forester diesel


Gość grzmot

Rekomendowane odpowiedzi

Gaśnie mi silnik na wolnych obrotach. Dzieje się to najczęściej jak dojeżdżam do skrzyżowania i jednocześnie skręcam. Bywa, że gaśnie jak puszczam na luz. Są dni, że jest wszystko OK a potem przez kilka dni gaśnie często. Paliwo biorę tylko na BP i Schell.

Tankowałem w Austrii i było to samo. Problem zaczął się przy 4500 tys, km. Od kilku miesięcy serwis Subaru (kolejny) nie mogą sobie z tym poradzić.

W okresie gdy pojawia się okres gaśnięcia silnika zauważyłem, że mocno rośnie spalanie nawet przy b. spokojnej jeździe. ( z 7,2 l do 11,0 l/100)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie mi silnik na wolnych obrotach. Dzieje się to najczęściej jak dojeżdżam do skrzyżowania i jednocześnie skręcam. Bywa, że gaśnie jak puszczam na luz. Są dni, że jest wszystko OK a potem przez kilka dni gaśnie często. Paliwo biorę tylko na BP i Schell.

Tankowałem w Austrii i było to samo. Problem zaczął się przy 4500 tys, km. Od kilku miesięcy serwis Subaru (kolejny) nie mogą sobie z tym poradzić.

W okresie gdy pojawia się okres gaśnięcia silnika zauważyłem, że mocno rośnie spalanie nawet przy b. spokojnej jeździe. ( z 7,2 l do 11,0 l/100)

Trzeba podjechac do aso i wgrać odpowiedni program . Rozumiem , że szczegolnie łatwo gasnie przy właczonej klimatyzacji.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzewam temat:

Nie miałem problemów z gasnącym silnikiem do momentu zmiany softu .Wyjechałem w trasę i w tym czasie 2 razy mi zgasł na wolnych obrotach .Przed zmianą oprogramowania nie miałem takich problemów .Być może się myle ,ale jeśli dobrze zrozumiałem są dwa softy jeden dotyczy momentu (przesunięcie w górę), a drugi dotyczący gasnącego silnika.Zmieniany był ten dotyczący momentu (tak mi się wydaje :roll: ).Czy muszę jeszcze jeden zmieniać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Niestety mam ten sam problem.

Zglaszalem to Aso KOCAR, gdzie serwisuje auto i usłyszałem, że remedium na to jest zmiana oprogramowania.

Tkniety przeczuciem zapytałem, czy to ten sam soft, który jest wgrywany przy kłopotach ze sprzeglem.

Odpowiedz była twierdzaca.

Auto ma przebieg prawie 29kkm i dotychczas nic takiego sie nie działo.

Potwierdzam podobieństwo opisanych okoliczności z akcentem na intensywna prace klimatyzacji.

Jestem jednym z tych, którzy świadomie pozostali przy starym sofcie a tu taka pierdola ma mnie zmusić do zmiany?

Nie ma innej opcji?

W moim stylu jazdy nic sie nie zmieniło.

W Aso problem był znany - po 10sekundach rozmowy wszystko wydawało sie jasne.

Modyfikowalem ostatnio auto instalujac stacje multimedialna kenwooda - czy może to mieć jakiś wpływ na opisywana bolączkę?

Odnoszę wrażenie, że najczęściej do gasniecia ( a zdarzyło mi sie to ok. 5-6 razy) dochodziło przy jeszcze nie rozgrzanym silniku.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na pewno instalacja stacji multimedialnej nie ma wpływu na gaśniecie silnika, chyba że zamontowany został odbiornik który pobiera dużo mocy np. wzmacniacz :lol:

 

Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym parametry pracy silnika w warunkach, kiedy gaśnie silnik, dopiero następnym krokiem byłoby wgranie oprogramowania na gaśnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Miałem ten sam problem- wgranie nowego softu załatwiło sprawę. I to nie był ten soft "sprzęgłowy". Efektem tego gaśnięcia była padnięta przepustnica, ale poza tym nic się nie dzieje. A jeżdżę tak już prawie rok. Naprawione w JM we Wrocławiu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zgłosić identyczny objaw jak w powyższych postach,

 

Silnik gaśnie kilka sekund tuż po całkowitym wysprzęgleniu,

w sytuacji kiedy dojeżdżam do ronda lub skrzyżowania,

ogólnie kiedy chciałbym dojechać te kilkanaście metrów na "luzie"

wskazówka obrotów spada w tym momencie niemalże do zera (dosłownie na chwilkę po czym wraca do 08)

albo zostaje już na zerze kiedy silnik gaśnie

 

jest to szczególnie niebezpieczne, kiedy podczas jazdy droga jednojezdniową

chciałbym szybko skręcić w lewo (ale wcześniej wysprzęglić i wrzucić drugi bieg) żeby zdążyć przed nadjeżdżającymi samochodami

ostatnio właśnie w taki sposób zablokowałem auta jadące z przeciwka, bo właśnie w tym momencie zgasł silnik :evil:

 

przyznaje że do serwisu wybieram się w poniedziałek lub wtorek

a ja również nie należę do zwolenników wymiany softu, wiec zostałem przy starym oprogramowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hhmmm... byłem za mało precyzyjny w swojej wypowiedzi, chyba dlatego się nie zrozumieliśmy

 

dlatego pozwolę sobie na sprostowanie:

jestem przeciwny zmianie softu zmienszającego moc silnika

pozostałym softom mówie stanowcze tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że jestem niedoinformowany, ale przecież nie wstyd zapytać.

 

w związku z rzekomą akcją serwisową pt. płonące sprzęgła połączone z silnikami dizla

taką informacje otrzymałem od pracownika ...jednego z serwisów... w Łodzi /podczas przeglądu gwarancyjnego/

otrzymałem propozycję wymiany oprogramowania na taką która zmiesza moc silnika

 

zatem przekazałem informację która uzyskałem (w wydawało mi) się wiarygodnym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtarza Pan informację

to prawda, ale całkiem niedawno odkryłem forum,

zatem nim pozwolę sobie na kolejną wizje w stylu Antoniego Macierewicza - poczytam, popytam... :mrgreen:

 

-- Wt sie 23, 2011 4:56 pm --

 

dzisiaj odwiedziłem ASO ATZ przy ul.Tuwima w Łodzi i zostało mi zmienione oprogramowanie,

niestety nikt mnie nie zapytał o zdanie, zanim procedura zmiany softu została zainicjowana,

 

zmiany (oprócz tych związanych ze zmianą charakterystyki silnika) są zauważalne,

wcześniej w sytuacji, która opisywałem powyżej podczas wysprzęglania miał miejsce spadek obrotów,

aktualnie objawy ustąpiły, przy wciśnięciu pedału sprzęgła, wskazówka obrotomierza wraca na 0,8 rpm

zatem powodów do tego aby silnik gasł - tez raczej nie powinno być

..pojeździmy zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nowy soft nie jest zły jak sądziłem jakiś czas temu. Jeździ się przyjemnie i miałem okazję jezdzic na starym sofcie kolegi.

Wniosek: nowy soft płynniejsza jazda, ale zmniejszenie odczucia przyspieszenia. Osobiście nie przeszkadza mi to na dziś dzień.

 

Moim zdaniem, każdy powinien być o tym informowany. To ja jestem właścicielem auta i jeśli ma coś być w nim zmienione to za moją wyraźną zgodą. Powinienem być poinformowany, iż zamierzają wgrać nowe oprogramowanie jakie prawdopodobnie uratuje moje wątłe sprzęgło... Jeśli nie chcę to trudno. I w sumie może ktoś powinien pokusić się na podanie dokładnych danych z wykresu na nowym sofcie Nm i Km w opozycji do "starego". Jeśli są te same no problemu panowie pełen luz, jeśli inne, SiP macie problem i może traficie kiedyś na prawnika jaki zechce Coś Wam udowodnić...:) to taka moja luźna dygresja jaka zaprząta moją głowę. Zgodność przedmiotu z umową jest istotna z tytułu rękojmi. Ktoś może nie chcieć mieć nowy soft jeśli może być słabszy - powtarzam nie wiem czy jest, bo to nie zostało udowodnione. Jeśli zostanie to takie działanie wydaje mi się nie na miejscu. Peace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy może ktoś posiada informację nt. wersji nowego softu opóźniającego przyrost momentu w zależności od położenia pedału gazu? Czy ostatnia wersja oprogramowania dotyczy nowej wersji Forka 12MY i znacząco się różni od poprzednich? Pytam bo mam wrażenie, że celowa optymalizacja ma poprawić jedynie zużycie paliwa, które wg mnie powoduje o obniżenie osiągów jednostki napędowej? Mam nadzieję, że się mylę.

Swoim 4kiem 10MY zrobiłem 35k w różnych warunkach ze starym softem z kilkoma małymi wpadkami (m.in. niekontrolowany górski zjazd tyłem po oblodzonej serpentynce przy włączonym ESP -debilizm ) ale nigdy nie przypaliłem sprzęgła. Jednak w grudniu wybieram się w dość trudny górski teren, w którym chłód wymaga "wspomagania" i kierowcą z konieczności będzie prawdopodobnie moja "przyrzeczona". Czy warto wchodzić w te buty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w sumie może ktoś powinien pokusić się na podanie dokładnych danych z wykresu na nowym sofcie Nm i Km w opozycji do "starego".
Właśnie problem polega na tym, że brak oficjalnych danych, a ani importer, ani producent nie chcą ich podać (może dlatego, że należałoby zmienić oficjalną specyfikacje, przez co część klientów mogłaby zrezygnować?).

 

budek: jeśli pytanie jest poważne (bo końcówka wątku jakoś dziwnie brzmi), polecam jednak uprzednie przetestowanie auta z tym oprogramowaniem. Nie chcę pisać otwartym tekstem, co o nim sądzę, bo jest to "niepoprawne politycznie"; poza tym - patrz zdanie wyżej.

 

A narzeczona będzie miała możliwość nauczyć się prawidłowo operować pedałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wgralem V2 softu jak tylko pojawila sie mozliwosc w 2010r, problem z przypalaniem sprzegla wiecej sie nie pojawił

jednak silnik dalej nie pracował idealnie.

Czasem gasl z wlaczana klima, przy szybkich zmianach biegów byla strasznie opozniona reakcja na gaz, szarpał przy redukcjach itd

tydzien temu robilem kolejny przeglad przy 45tys

Panowie w ASO powiedzieli ze od 2-3 miesiecy jest jeszcze nowsza wersja softu ktora rozwiazuje problemy ktore wymienilem.

Oczywiscie wgrali nowa wersje softu.

Moim zdaniem gdyby silnik pracowal tak od poczatku, nie bylo by ani tego watku ani jakichkolwiek zwiazanych ze spalonym sprzeglem, problemem z wyciaganiem przyczepy itp.

Silnik chodzi teraz rewelacyjnie, mięciutko,plynnie rozwija moc, reakcja na gaz jest blyskawiczna (no prawie ;), nie ma problemu z pokonywaniem nierówności czy przejazdem przez głęboki piach

mam wrazenie ze mniej klekocze i troche mniej pali.

od zmiany softu mam 10 krotnie wieksza przyjemnosc z jazdy tym samochodem...

 

-- 21 paź 2011, o 14:43 --

 

Czy może ktoś posiada informację nt. wersji nowego softu opóźniającego przyrost momentu w zależności od położenia pedału gazu? Czy ostatnia wersja oprogramowania dotyczy nowej wersji Forka 12MY i znacząco się różni od poprzednich? Pytam bo mam wrażenie, że celowa optymalizacja ma poprawić jedynie zużycie paliwa, które wg mnie powoduje o obniżenie osiągów jednostki napędowej? Mam nadzieję, że się mylę.

 

nowy forek my12 ma euro5, sa nowsze wtryski chyba piezo, zmodyfikowane kształt komory spalania i pare innych zmian

wiec juz samo to wplywa na prace silnika i oprogramowanie tez jest pewnie inne niz w autach my09-my11

 

co do wykresow z hamowni sam jestem ciekaw jak to wygląda przy każdej wersji softu, najlepiej jak by porównanie zrobić na jednym egzemplarzu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w sumie może ktoś powinien pokusić się na podanie dokładnych danych z wykresu na nowym sofcie Nm i Km w opozycji do "starego".
Właśnie problem polega na tym, że brak oficjalnych danych, a ani importer, ani producent nie chcą ich podać (może dlatego, że należałoby zmienić oficjalną specyfikacje, przez co część klientów mogłaby zrezygnować?).

 

budek: jeśli pytanie jest poważne (bo końcówka wątku jakoś dziwnie brzmi), polecam jednak uprzednie przetestowanie auta z tym oprogramowaniem. Nie chcę pisać otwartym tekstem, co o nim sądzę, bo jest to "niepoprawne politycznie"; poza tym - patrz zdanie wyżej.

 

A narzeczona będzie miała możliwość nauczyć się prawidłowo operować pedałami.

 

Chciałbym coby tylko narzeczona..... ale ta przyrzeczona to już żona taka subarynka i nie nowa ....... ale zdrowa....

Oczywiście noszę się z zamiarem przeprowadzenia subiektywnego testu nowego softu. Dziwi mnie jednak ostrożność kolegi co do wyrażania własnych opinii. Tę poprawność polityczną to ćwiczył już Orwell i co z tego wyszło? Można rzec że wszystko dobre bo: ŚWINIE RZĄDZĄ!!!!

 

-- Pt paź 21, 2011 9:29 pm --

 

-- 21 paź 2011, o 14:43 --

 

 

Mam informację ze źródełka, że nowy soft MY12 jest kompatybilny i przeznaczony dla wszystkich poprzednich wersji silników wysokoprężnych Subaru. Po przestudiowaniu lektury '"forum" mam wątpliwości co do rzetelności przedstawicieli dilerki Subaru made in PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...